Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:12

MMM sushi.
Hier in de supermarkt hebben ze hem gewoon dagvers.
Alleen vind ik €5 voor zes stukjes best veel haha.

Planning voor vandaag:
O: Special K + Melk
L: Boterhammen
A: Spaghetti Bolognese

Ik weet niet of er tijd zal zijn voor een tussendoortje... Maar dan pak ik we een stukje bananenbrood!

Beweging: naar huis joggen van de garage _O- vanmiddag paardrijden, vanavond nog met de kindjes van m'n zus spelen/ oppassen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:18

Ja dagvers is het wel, maar het is gewoon niet echt gezond :p de rijst, sojasaus x)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:33

Ohhh sushi, dat moet ik ook nodig weer eens eten <3

Optiwolk, red jij het de hele ochtend op die special K met melk? Ik heb dat een paar jaar terug eens geprobeerd maar vond het helemaal niet vullen.

Leuk Jaimy!!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:28

Ik heb een beetje een gek, bijeen geraapt lijstje vandaag :Y)

O: Banaantje (voor het sporten)
O: 100 gram skyr en 100 gram boer'n yoghurt aardbei (na het sporten)
T: Eiwitreep
L: Wrap met avocado (als die nog lekker is) en daarop een tonijnsalade van tonijn, cottage cheese, beetje mayo en wat zongedroogde tomaatjes :9
T: Gekookt eitje
A: Blokjes zoete aardappel met een soort roerbak van chinese kool en kipfilet

B:30 min krachttraining en 3x hond uitlaten, wat boft de hond toch met mij :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:30

Zodeju, wat veel pagina's erbij zeg!
Hoe gaat het met iedereen?

Hier wat stabiel nu. Ik sport 1x per week wat ik straks ga opvoeren naar 2x per week. Het gaat goed vandaar dat ik het opbouw.

De shakes gaan de deur uit, ik heb veel last van mijn darmen gehad en nu ik ze niet meer drink, is het weer goed. Dan maar een lekker eitje koken. :9

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:05

@emma die falafels klinken lekker, ik sla het recept op!
@magda: Jup, van (alleen) shakes gaat je darmperistaltiek eraan, daarom raden wij het in het topic ook af.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:08

Ooh ik heb ze niet alleen gebruikt hoor (die waarschuwing was al gegeven), gewoon als aanvulling op mijn dagelijkse eten. Bij het ontbijt ipv een kop thee en bij de lunch ipv een kop melk. Desondanks werkt het voor mij niet. :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:14

Ahh leuk Jaimy! Veel plezier! :)

Vandaag weer een beter dagje:
O: Breaker High Protein Vanille, Roggecracker met Philadelphia komkommer & feta light met plakjes komkommer
L: twee donker meergranen boterhammen met runderrookvlees en Hüttenkäse en tomaat, Roggecracker met Philadelphia komkommer & feta light met plakjes komkommer
T: twee appels, een kleine mandarijn
A: Uit eten

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:16

Oeps! Verslapen!
Ik moest om half 11 weg, werd ik om 9 uur wakker, nog even omdraaien en oeps om half 11 pas weer wakker!
Toen snel 3 eitjes gebakken maar het wordt dus een brunch 8)7
Lijstje wordt daardoor wel wat anders.. weinig maar zie even geen andere optie...

Brunch: 3 eieren
T: banaan (ga ik zo maar even halen bij de supermarkt)
Misschien iets anders nog, maar nu nog geen idee....
A: wss aardappeltjes uit de airfryer met wokgroentes en een stukje kip erdoor.
T: kwark met rozijnen en havermout

B: 3 paarden rijden en een uur hardlopen

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:20

Sushiiii <3 Ik kijk nu al uit naar volgende week Lisa _O-

Leuk Jaimy!

Jeetje dat is wel heel weinig voor je beweging Michelle.. kun je de porties die je wel eet niet gewoon wat groter maken?

Ik eet vandaag mega veel in de ochtend want ik moet van 13-22 werken en dan eet ik alleen in mn avond pauze. Plus als ik goed vol zit voor mn werk is de kans minder groot dat ik zelf ook pak van de proeverijtjes die ik voor klanten maak :'D

O: 3 melba toastjes, 12gr hummus, 14gr kipfilet + 150gr blauwe bessen + dubbele espresso met 30ml amandelmelk
T: 250gr griekse stijl yoghurt, 28gr aardbeien whey (normaal fruit maar dat had ik al opgegeten bij mn ontbijt en ik miste nog eiwitjes vandaag dus dan maar weer een keer whey gebruiken haha) + combat crunch bar
L: 2vk boterhammen, 2 eitjes + 18gr rookkaas
A: 1 bruin pistoletje en 100gr kalkoenborstfilet + Pots&Co Salted caramel :o
T: combat crunch bar
B: Half uur HIIT, half uur kracht, werken van 13-22

1854kcal
180gr khd, 65gr vet, 136gr eiwit

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:23

Haha zorg maar dat je veel op kan naad!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:26

xNavatu, ik weet niet zo goed hoe ik dat kan doen. Ik ben eigenlijk alleen maar onderweg en bezig vandaag. Kan naast t banaantje nog iets anders halen, maar wat?
Moet t onderweg opeten wat ga meteen door naar de paarden....

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:31

Hier ook geen handige ochtend, dus het ontbijt maar in 2en gedeeld.

O1; vitalu cracker met kaas, banaan
B; uur kickboksen
O2; 2 vitalu crackers, kaas en palingworst en een bakje yoghurt met granola en honing
B; paard poetsen en rijden
L; maisbrood met kalfsleverworst
A; pasta pesto met gerookte kip

Ik ben het hele weekend alleen thuis en ik vind er geen bal aan om voor mezelf te koken ^)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:43

X_Michelle_X schreef:
xNavatu, ik weet niet zo goed hoe ik dat kan doen. Ik ben eigenlijk alleen maar onderweg en bezig vandaag. Kan naast t banaantje nog iets anders halen, maar wat?

Misschien een breaker high protein? Kan je zo opdrinken :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:04

Laura82 schreef:
Ohhh sushi, dat moet ik ook nodig weer eens eten <3

Optiwolk, red jij het de hele ochtend op die special K met melk? Ik heb dat een paar jaar terug eens geprobeerd maar vond het helemaal niet vullen.

Leuk Jaimy!!

@Laura: ja gaat wel :j Moet zeggen dat ik wel iets boven de gemiddelde portie zit, als een portie volgens 't pakje 30g is neem ik eerder 50g.
Heb deze ochtend rond half acht ontbeten, ben dus gaan joggen tussendoor (4k in 28.00 ong, suuuupertrots op mezelf), daarna om inkopen geweest en begin nu net honger te krijgen.
(Nog even wachten, vriendlief is zo thuis).

Ik moet ook echt wel bezig blijven hoor, had ik gewoon thuis gezeten ik had allang iets gegeten.

@Black-kelpie: ik eet morgenavond ook alleen en ga er van profiteren om een lekkere salade te maken met groentjes die vriendlief niet lust :j

@Navatu: ha, in shiften werken, ik ken het. Had zo vaak een shift van 11-20 en in principe recht op 1x uur pauze. Ja dan was het om 15u middageten en dan om 21u avondeten ofzo. Ben dan uiteindelijk maar 2x half uurtje gaan nemen, dat mocht, en dan kon ik netjes op tijd eten.
(Kon toen ook veel meer eten dan nu ^) maar ik wandelde makkelijk 15.000 stappen per dag trap op en af :=)

Oh! weer iets bijgeleerd over shakes!
Daar doe ik niet aan mee maar nu weet ik dat dat dus ook niet altijd een goed idee is :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:20

Annikoe schreef:
X_Michelle_X schreef:

Misschien een breaker high protein? Kan je zo opdrinken :)

Goeie! Die ga ik onthouden! Thanks!

Ik was alleen bij de lidl (die hebben dat niet) en heb 2 broodjes meegenomen. 1 wit bolletje waar al kaas op de bovenkant zit en een volkorenbolletje met pompoenpitjes en een bakje filet americain (doe dan een beetje dippen, voor de smaak).

Weet nog niet of ik t kaasbolletje ook eet maar heb ze mee, voor als ik trek krijg onderweg!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:03

Oh sushi.. Ik hou zo van sushi! Ik kan het alleen echt niet met mate eten hoor :')

Navatu, lekker lijstje! En knap dat je alles zo kan afwegen. Dat lukt mij niet echt. Net ook een salade gegeten en dan weet ik echt niet hoeveel gram ik van alles binnen krijg..

Mijn dag voor vandaag! Cheatdagje :)) Ik heb mijn Insanity workout van vandaag dan ook maar verplaatst naar zondag. Anders ben ik de rest van de dag kapot en ik moet nog even vandaag!
Overdag probeer ik wel gewoon gezond te eten. Voor mij is het best lastig als ik weet dat ik vanavond ga zondigen om dan overdag ook gezond te eten. Dan denk ik al snel ach dit kan er ook nog wel bij.

Wat ik precies ga zondigen weet ik nog niet haha.

Mijn lijstje/planning:

O: 2 spelt boterhammen met pindapasta
T: 1 mandarijn
L: Tomatencremesoep, + zelfgemaakt kip pasta salade met volkoren penne, bosui, cherrytomaat, gebakken spekjes, rucola 1 theelepel pesto + philadelphia
T: banaan spinazie sinaasappelsap smoothie
D: Broccoli ovenschotel met kip, champignon en krieltjes
T: yoghurt + drankjes en misschien wat snacks

B: paardrijden
op stap dus veel lopen etc.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:18

@Optiwolk ik kan zo niets verzinnen wat mijn vriend niet eet, dus daar hoef ik het niet voor te doen :D Meestal komt het bij mij terecht op een kop soep en een broodje als hij hier niet eet, maar om dat nou 3x te doen... Vanavond mijn moeder maar uitgenodigd voor het eten, dan maak ik tenminste iets fatsoenlijks :')

Ik ga maar eens mee in jullie Breaker-fetish, ze zijn in de aanbieding bij de Ap dus 4 smaken high protein meegenomen. De vanille is lekker in ieder geval :j

Paard had de wind in zn bol dus hij heeft me nog goed aan het werk gezet net, pfoei. Tijdje niet naar buiten geweest om kilometers te maken, dat kun je goed merken. Vanmorgen gebokst en straks nog een uurtje lopen met de hond en dan crash ik vanavond met een zak popcorn en Netflix op de bank.

Ik doe niet aan cheat/treatdays maar af en toe mag ik best wat lekkers. Eerder mocht ik dat heul vaak van mezelf maar ik kan het tegenwoordig heel goed beperken tot 1 keer per week/2 weken. Ik moet alleen geen kaas kopen. Brie ofzo. Dat gaat mis :+

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:24

Ik moet altijd zo lachen om deze :')
Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:46

Goed bezig iedereen!
Black_kelpie; Ik vind ook dat je best wel eens wat 'slechts' mag eten, anders hou je het denk ik ook niet vol. :)

Opstaan 7 uur.
O; kleine beker met yoghurt en diepvries zomerfruit en wat chia zaadjes. 2 boterhammen met kaas, gekookt ei en komkommer.
T; banaan
L; 2 volkorenbolletjes met kipfilet en 2 stukjes kibbeling
A; Spaghetti
T; Iets lekkers; chips of popcorn o.i.d. :=
Laatst bijgewerkt door Meliaforever op 24-03-17 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:50

Ik neem inderdaad ook soms wat slechts, op die manier heb ik de hele erge vreetbuien heel prima onder controle gekregen, doordat het soms gewoon mag is de verleiding er veel minder. Wel neem ik alleen wat ik echt heel lekker vind.
Zo neem ik soms een klein zakje chips als we 's avonds tv kijken, of een paar blokjes chocola. Merk dat ik er nu veel vaker geen behoefte aan heb, omdat het niet zo'n "dingetje" is.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:52

@Meliaforever, dat is helemaal waar. Alleen moet je wel oppassen, ik in ieder geval wel :+ , dat ik niet weer in mijn "dat heb ik wel verdiend" gedrag ga vervallen. Ik heb volle dagen, sport veel. Dan is het heel makkelijk om wat lekkers te pakken omdat je toch al zoveel hebt verbrand de hele dag. Dat wil ik niet meer, nergens voor nodig. Ik hoef niet meer af te vallen, maar ik wil ook niet op een punt komen dat het straks wel weer moet, haha.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:15

Ach.. wat is slecht? Ik eet gewoon wat erin me macros past. En als dat koek is, prima, fruit, prima, pizza, prima. Probeer t wel redelijk te beperken. Maar k doe wel aan een echte 'treat/cheat day' hoor. Zoals zondag gaan we lunchen, langs de dunkins donut winkel <3 en in de avond uiteten sushi... ach soms mag t :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:33

Is ook zo hoor... alleen als ik mezelf een hele dag geef ga ik helemaal los :') dus probeer t bij max 1 maaltijd en evt tussendoortjw te laten. Uitzonderingen daargelaten O:)
Overigens vind ik dan de term treatday wel veel fijner dan cheatday of zondigen :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:41

Dat heb k ook.. als k ga dan ga ik goed los. Oeps. Ach.. dat gebeurd eens in de paar weken. := Komen we gelukkig geen kilo's van aan hihi