Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:44

Oh wat vervelend Kayleigh!
Ik heb zelf ook een dry needling behandeling gehad in mijn kuit, deed absurd veel pijn en hielp niet..

Ik heb niet zo'n goede dag gehad, haha!

O: 100 gram Skyr met boekweit.
L: Bloemkool met twee gebakken eitjes en sperziebonen.
T: 4 mandarijnen, bastogne koekje en cup-a-soup kip, thuis nog twee flinke handjes cassave kroepoek (er was in onze auto ingebroken, dus mijn vriend was later, dus aten pas om half 8.
A: Taco Mundo besteld, ik had een mexicaanse hamburger en een enchilada + twee glazen rode wijn en een blikje cola.

callum

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:53

Balen maanlicht is de schade erg hoog. Sterkte

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:14

o wat zuur maanlicht, hopelijk kunnen ze het snel herstellen.

Wat is nu eigenlijk een juist aantal kcal per dag om af v te vsllen maar jezelf niet super streng aan te pakken? Als ik enkel de reepjes aanhoud kom ik aan 400 kcal verdeeld over de ochtend en middag, savonds neem ik ongeveer 100gr aan aardappelen pasta rijst oid en veeel groente en 1 vega burger. Op hoeveel kcal kom je dan gemiddeld uit met avondeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:22

Als je dat wil weten, zul je het in een app moeten invoeren ;) Wij weten helaas niet uit ons hoofd wat welk product aan kcal bevat, zeker niet als we niet het merk, de exacte hoeveelheden weten, etc.

Wat een juist aantal kcal is om aan te houden is hier ook al heel vaak besproken. Bereken je BMR, hou dat als minimum aan. Afhankelijk van je gemiddelde bewegingspatroon kun je berekenen hoeveel je moet eten om op gewicht te blijven. Als je af wil vallen, haal je van dat totaal 200 tot 500 kcal af, afhankelijk van hoe streng en hoe snel je wil afvallen.

Er is zeer recent zelfs nog een link geplaatst waar je alles kunt berekenen.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:44

Mijn dag:
Iets verschoven in verdeling van kcal over de dag, is kijken of ik minder snaaidrang heb

O: 60 gr havermout, 80 ml melk, water, kaneel, koek en speculaas kruiden, halve appel, wat schuddebuikjes
T: -
L: 100 gr volkoren brood met jonge geitenkaas
T: mandarijn en twee wasa thin crisp
A: nog bedenken
T: 150 gr magere kwark

B: 24 km fietsen, stalklusjes, rijden als het niet regent want daar heb ik vandaag geen zin in :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 10:19

Mijn uiteindelijke lijstje van gisteren
O: honey rings met melk
L: banaan en crackers
A: stokbrood met ei, ham, kaas en bosui en een stukje stokbrood met pindakaas en een stukje stokbrood met kipfilet
T: glas roosvicee en een bounty

Lijstje voor vandaag
O: honey rings met melk
T: crackers
L: kwark
T: witte kaas met komkommer en nog iets van fruit
A: erwtensoep, kruidenstokbrood en foccacia

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:34

Hallo iedereen, lang geleden dat ik hier een lijstje heb geplaatst :o

ik ben nu echt volgens het principe van pascale naessens begonnen, je mag alles eten maar het is allemaal afhankelijk van de combinaties.
Ik weet dat er hier nog mensen waren die haar boeken hebben, nu heb ik er 2 maar niet degene die ik wil :+
In 1 van haar boeken staat meer uitleg over het ontbijt. Elke dag een fruitontbijt zie ik niet zitten, in een ander boek van haar staat er een alternatief namelijk quinoa met kokosmelk, valt mee qua smaak maar ook niet voor elke dag te eten :+

Is er iemand hier die nog alternatieven weet voor het ontbijt?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:37

Blon_D schreef:
o wat zuur maanlicht, hopelijk kunnen ze het snel herstellen.

Wat is nu eigenlijk een juist aantal kcal per dag om af v te vsllen maar jezelf niet super streng aan te pakken? Als ik enkel de reepjes aanhoud kom ik aan 400 kcal verdeeld over de ochtend en middag, savonds neem ik ongeveer 100gr aan aardappelen pasta rijst oid en veeel groente en 1 vega burger. Op hoeveel kcal kom je dan gemiddeld uit met avondeten?

De volgende site kan je gebruiken om te kijken hoeveel je ongeveer moet eten: http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/.

Voor het bijhouden van je eten kun je Myfitnesspal goed gebruiken. En dan je dagelijkse doel adhv het eerder berekende aantal en niet door mfp laten uitrekenen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:41

Ik ben weer beter :D Heerlijk na 4 dagen op bed liggen. Zo weer aan werk. Gelukkig beginnen met een dienst van 3 uur. Blij dat ik gisteren af heb gebeld, had echt geen 8 uur volgehouden tussen het eten.

Zal vanmiddag als ik tijd en zin heb eens beginnen met een overzichtje maken van belangrijkste onderwerpen. Weet niet overal veel van, maar daar hebben we internet voor :P

Vandaag nog maar even niet op mijn eten letten, eetlust nog niet geheel terug. Dus ik eet gewoon waar ik zin in heb, wat het dan ook is. Eet zo weinig dat ik toch vast niet over kcal doel heen ga :')

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:30

Ik ben ondertussen op een gewicht terecht gekomen wat ik al meer dan 2 jaar niet op de weegschaal heb zien staan, voelt echt goed. :D Ben nu alleen wel panisch dat dit dan weer meer wordt.
Ik ben nu overigens iets minder dan een maand bezig en er is 3,7 kg af. Op zich wel heel prima, alleen als ik er dan weer aan denk dat ik met koolhydraatarm een keer 4 kg ben afgevallen in een week is het demotiverend. :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:32

3,7 kilo in minder dan een maand is super netjes!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:04

Hier de afgelopen week echt enorm slecht(in de zin van weinig) gegeten...
Best wel wat stress gehad en dat zal deze week nog wel even voortduren vrees ik.

Ik ga deze week dus ook gewoon eten waar ik zin in heb en wanneer. Ben bang dat ik anders helemaal niet meer eet. Vanaf volgende week hoop ik alles opgelost te hebben en ik weer correcter gaan eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:41

Hier gaat het (ondanks de mindere dagen) best goed!

Vanmorgrn stond de weegschaal op 58.3. Een gewicht wat ik al lang niet meer gezien heb :D merk het ook echt aan mijn kleding. Ik heb wel vaak nog wat mindere dagen ertussen, maar ik eet dan niet zo gigantisch veel dat ik ervan zou aankomen. Het gaat daardoor wel langzamer, maar ik kan het zo wel makkelijker volhouden.

Lijstje van vandaag:
O: / uitgeslapeb
T: 1 kiwi
L: 1 gekookt ei, 2 tarwe boterhammen met sandwichspread
A: iets van stamppot. Denk wortelstamppot met rookworst

B: 3 kwartier bodypump en misschien nog even 10 minuutjes crosstrainer

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:41

Dames ik heb jullie hulp nodig.
Ik lees al langere tijd met jullie mee.
En ik wil echt heel graag afvallen, en ben echt zoo niet blij met mijn lichaam.
Maar ik ben bang dat ik er veel teveel mee bezig ben.
Het lukt me echt niet en ik word er alleen maar ongelukkig van.

Maar wat moet ik nu, ik ben zo ook niet blij, en weet niet of ik dat wel los kan laten.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 12:51

zerena schreef:

Maar wat moet ik nu, ik ben zo ook niet blij, en weet niet of ik dat wel los kan laten.

Stel jezelf eerst eens voor, lengte, leeftijd, gewicht en doel. Verder stel ik voor om het topic eens goed door te lezen, hier staan veel tips in :) zoek eens op bmr en bereken die voor jezelf. Zoek ook de berichten van kayleigh eens op, die heeft erg nuttige tips.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:53

Laura goed bezig! Dan zit je haast al op je streefgewicht toch?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:54

Welkom zerena,

Ik herken mij wel in wat je schrijft :(:)

Alleen het zal uiteindelijk wel gemakkelijker worden, dat sowieso! Ik vond het eerst ook erg moeilijk om te beginnen. Ik dacht dat ik me niet gelukkig zou voelen zonder het eten wat ik toen at (chips, tostis, saucijzenbroodjes, koekjes).. Maar zodra je gewend bent aan een gezonder eetpatroon mis je dat helemaal niet meer :) Tevens zijn er ook erg lekkere gerechten, tussendoortjes etc te vinden die wel gezond zijn. Dan kun je je huidige eten vervangen door gezonder (maar ook lekker) eten. Probeer iets te vinden wat bij jou past. Het is wel aan te raden om vooral in het begin te letten op het aantal gram dat je eet, welke stoffen er in producten zitten en hoeveel calorieën. Probeer gebalanceerd te eten, van de schijf van vijf elke dag wat binnen krijgen. En probeer een vast aantal calorieën aan te houden. Zodra je daar een tijdje mee bezig bent, wen je eraan en is het helemaal niet meer erg om op te letten :)

Trouwens, wanneer je over het algemeen gezond eet en dan na een lange tijd weer iets ''ongezonds'' neemt, zoals een chocolaatje, kun je daar heerlijk van genieten! Omdat het dan niet meer normaal is om te eten, wordt het speciaal.

Sport je ook?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:59

Wauw wat goed Laura, wil ik ook!
Ik denk dat ik me misschien morgenochtend ga wegen, heb ik al maanden niet gedaan omdat ik bang ben dat ik me rot schrik..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:10

Ach dat zal toch ook wel mee vallen Maanlicht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:14

zerena schreef:

Zolang je zegt 'ik wil het zo graag, maar (duizend en 1 smoesjes)', wil je niet graag genoeg, is mijn mening.

Als dit niet waar is en je wil wel graag, dan kan je inderdaad dit topic doorlezen. Er staan enorm veel tips en informatie in.

Laura, netjes zeg! Keep up the good work *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:15

Ja qua gewicht zit ik inderdaad bijna op mijn streefgewicht, maar ik kijk liever in de spiege wanneer ik tevreden ben!

@zerena: ik dacht dat het bij mij ook zou doorslaan, maar het is een kwestie van een nieuw eetpatrokn aanwennen. Bij mij was het bijvoorbeeld de boterhammen chocopasta vervangen door kommetje yoghurt, koekjes vervangen door fruit etc. En vooral heet bewust eten.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 13:16

Ik ga straks misschien weer voetballen na 5 seizoenen rust :D
1 keer in de week trainen en eens in de zoveel tijd wedstrijden, heerlijk!
Ik heb er helemaal zin in!

Knap hoor Laura, goed bezig!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:31

Goed bezig Laura, top! :D
Klinkt goed Sharon! Veel plezier, is een goede manier ook om veel te bewegen als je iets zo leuk vindt :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:41

Spiegel en weegschaal is toch een apart iets...

Ik wil er nog graag 3 af, laatste kilo's zijn hard werken :') Maar voor de kerst moet dat zeker lukken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 13:42

Eulogy schreef:
Goed bezig Laura, top! :D
Klinkt goed Sharon! Veel plezier, is een goede manier ook om veel te bewegen als je iets zo leuk vindt :j

Dankjewel! Ik heb er echt zin in :)