Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:00

Chrome poeders aanbrengen, laten drogen, vervolgens het overtollige poeder afspoelen met water en dan pas aflakken?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:21

Ik las op internet dat je het inderdaad beter eerst kan laten drogen, dan je handen wassen en dan pas aflakken :j

Die base/topcoat van Kruidvat is wel irritant, die trek je er zo als een laagje vanaf als die droog is :+ Had op 10 vingers poeder gedaan, zit nu nog op 2, omdat ik het op die op gewone nagellak geprobeerd had :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:31

Afbeelding
Demo nagel ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:33

:wow: :wow:

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:03

Het lijkt niet "chromig" meer, het ziet er meer uit als losse glitters.

Hoezo moet het poeder eerst drogen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 16:45

Ik denk dat bedoeld wordt eerst de onderlaag etc goed laten drogen of had je het met gellak gedaan?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:02

Omdat je de chrome moet oppoetsen op nagellak die nog niet volledig droog is. Doe t wel met je vingers, niet met kwastjes. dan afspoelen, blanke nagellak, drogen, 2-2,5 min, dan weer drogen, afspeoelen en dan pas je topcoat.

Anders ga je je 'korrels' meelakken wordt het dof :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:15

Interessante dag gehad vandaag :j
Model gezeten voor wedstrijdtraining.
Links is door de docent gezet, rechts door cursist.
Afbeelding

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:51

Vind het allebei niet echt netjes :=

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:55

Iew neeee... |o

Misschien kont het omdat ik niet van die lengte hou, maar toch.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:19

Drunksheep schreef:

Wat vind he er niet netjes aan?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:36

Drunksheep schreef:

Ik heb me eigenlijk lang geleden al teruggetrokken uit dit topic maar hier wil ik toch even op reageren. De rechter nagel valt nog wel e.e.a. op aan te merken maar de linker is echt perfect, daar is geen foutje aan te ontdekken. Ik ben heel benieuwd wat jij vind dat beter kan. :')
Vergeet niet dat competitienagels niet te vergelijken zijn met nagels die je dagelijks draagt.

Langs de nagelriem is hij niet helemaal netjes maar bij dit soort trainingen wordt er vaak gewerkt op een peel off sticker en die wil je nog wel kunnen verwijderen. Het gaat in de training dan ook om de vorm. Op de wedstrijd zelf wordt er gewerkt op de natuurlijke nagel en zie je de rand van de sticker natuurlijk niet. Maar op trainingen heb je geen tijd om iedere nagel op je gemak af te gaan vijlen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:40

Ik vind beide bij nagelriem en zijkanten zo 'knoeierig'..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:43

Waarom ze bij de nagelriem wat rommelig zijn heb ik net uitgelegd ;) De rechter nagel is inderdaad aan de zijkant niet strak maar die linker is echt heel strak. Daar is niets op aan te merken.

Even ter verduidelijking, ik heb die nagels niet gezet.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:58

Ja ik zag het inderdaad nadat ik mijn reactie al geplaatst had. Toch best apart.. de nagel bij de nagelriem mooi krijgen vind ik het lastigst, maar daar word dus eigenlijk niet op gelet bij een wedstrijd?

Tazzey schreef:
Ik heb me eigenlijk lang geleden al teruggetrokken uit dit topic maar hier wil ik toch even op reageren.

Ik ben heel benieuwd wat jij vind dat beter kan. :')

Prima als je dan toch wilt reageren, maar deze onderste zin met smiley komt niet bepaald aardig over. Ze mag haar mening toch geven? Ik vind ze er ook niet netjes uitzien. EDIT: bij de nagelriem en zijkanten dus.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:04

Hee gezellig dat je er weer bent Tazzey, moest je ff je ei kwijt? :')

Maar inderdaad, ik vind de nagelriemen en zijkanten niet netjes. Dat het zo gaat op trainingen vind ik wel opmerkelijk, of het nu op de natuurlijke nagel gebeurt of niet. Maargoed het is verder mijn vak niet en ik reageer alleen op wat ik zie.

Ik schrijf ook niet voor niets in mijn reactie 'vind', het is maar een mening hè.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:17

And I'm off again. _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:19

LadyMadonna schreef:
Interessante dag gehad vandaag :j
Model gezeten voor wedstrijdtraining.
Links is door de docent gezet, rechts door cursist.
[ [url=m/nBAH5Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kak wat lelijk, sorry :o .

Heel knap gezet en zo, maar brrr, veel te lang.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:21

Dat je het niet mooi vind, kan... dat het he ding niet is, kan (mijn ding is het ook niet).
Maar de linker nagel niet netjes?? Behalve wat Tazzey uitgelegd heeft is ie súper strak. Ach, hij is ook maar door een wereldkampioene gezet....

En rechts is niet perfect, daar is een training tenslotte voor toch? Om te trainen, te leren, te ontwikkelen....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:23

LadyMadonna schreef:
Dat je het niet mooi vind, kan... dat het he ding niet is, kan (mijn ding is het ook niet).
Maar de linker nagel niet netjes?? Behalve wat Tazzey uitgelegd heeft is ie súper strak. Ach, hij is ook maar door een wereldkampioene gezet....

En rechts is niet perfect, daar is een training tenslotte voor toch? Om te trainen, te leren, te ontwikkelen....

Mja, dat weten wij niet, he. Als ik de achtergrondinformatie die ik nu heb niet had, zou ik ook zeggen meh.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:31

LadyMadonna schreef:

Tja, LM wat stelt dat nu voor. Misschien moeten de dames hier voortaan in de jury gaan zitten. De volgende wedstrijd in in Vegas, wel de moeite waard toch? Enjoy! I'm off. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:33

Tazzey schreef:
LadyMadonna schreef:

Tja, LM wat stelt dat nu voor. Misschien moeten de dames hier voortaan in de jury gaan zitten. De volgende wedstrijd in in Vegas, wel de moeite waard toch? Enjoy! I'm off. :D

Kolere wat ben jij flauw zeg :'). Hoe moeten wij als leken dat ruiken dan?

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:38

Wat houdt zo'n wedstrijdtraining eigenlijk precies in? Ik heb geen verstand van kunstnagels zetten, maar ik kan ook wel zien dat er aan de rechter nagel nog best wat werk is. Wat is dan het verschil tussen een gewone training/cursus oid en een wedstrijdtraining? Want zonder het banketstaaf te bedoelen lijkt me dat degene die de rechternagel gezet heeft voorlopig nog niet wedstrijd klaar is.

Ondanks dat ik de stijl en de lengte helemaal niks vind, vind ik de linker nagel wel erg mooi gezet. Afgezien van bij de nagelriem/zijkant, maar de uitleg daarover van Tazzey is duidelijk. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:43

Als ik het goed begrepen heb, want het is voor mij ook nieuw, heb je wedstrijd teams en individuen.
In geval van een wedstrijd team ga je naar enkele trainingen vanuit het merk waar het team voor werkt . Na enkele trainingen ga je, mits je geselecteerd bent, mee op wedstrijd.
Daar moet je in 2,5 uur tijd 10 nagels voorzien van wat gevraagd wordt (in dit geval gaat het dus om french).
Competition nagels zijn niet te vergelijken met salon nagels en ook niet perse draagbaar. Het gaat echt om detechniek, het inzicht, etc.
Nagels moeten ook echt identiek zijn, de meetlat gaat er letterlijk langs. 1mm verschil kan minpunten betekenen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:02

Ik vind t wel bijzonder die competitienagels, en daar zullen vast heel wat uurtjes training in gaan om het perfect te krijgen. Idd meer een demonstratie van wat je qua precisie en techniek in huis hebt dan per se een draagbare nagel creeeren.

Leuk leuk ik heb afgesproken om na mn vakantie kennis te gaan maken bij iemand om een opleiding te gaan doen, ze werkt via Crystal nails, ben zeer benieuwd. Vooral voor mezelf eigenlijk en van daaruit zien hoe t verder gaat :)