Ik heb hem, net boven m'n pols! Een duifje voor mijn overleden moeder, zij is vandaag 1 jaar van ons weg. Maar nu vroeg ik mij af, ik heb een papiertje meegekregen over de nazorg en daar staat op dat de genezingstijd ongeveer een week is. Dit lijkt mij wat kort, een vriendin zegt ook dat zij haar tattoo 3 weken 3x per dag heeft gewassen en ingesmeerd en daarna 3 weken 2x per dag dus totaal 6 weken... Moet ik nou 1 week of 6 weken lang mijn tattoo wassen...?
Ik ben nu 3 weken verder en was en smeer hem niet meer vaak in. Vaak na het douchen even smeren and thats it! Na een week is het geen open wond meer en de kans op infectie erg klein. Dus ik zou de eerste week goed schoonhouden en dus regelmatig wassen en Bepanthen smeren en daarna dat afbouwen. Je voelt en ziet het zelf wel aan je tattoo!
Poppetjes_
Geplaatst: 28-07-15 14:50
Zes weken is wel de tijd om rekening mee te houden Lottie, het genezingsproces ligt natuurlijk helemaal aan hoe je het verzorgt, hoe je huid is, hoe groot de tattoo is, of je gezond bent.. Ik heb die van mij echt zes weken lang gewassen en gesmeerd, just to be sure. Maar eigenlijk was hij na een week al helemaal verveld en voelde ik de lijnen niet meer zitten, dan is het geen wond meer. Hij was bij mij dus wel snel genezen. Je huid blijft natuurlijk werken dus ik smeer hem nu nog regelmatig in, maar dat doe ik eigenlijk met heel mijn lichaam vanwege een droge huid.
xxxlottie
Geplaatst: 28-07-15 15:04
Ik heb mijn tattoo net schoongemaakt en zie dat mijn duifje een deuk in z'n vleugel heeft, ben ik nou gek of hoort dat niet?...
@Damned ik dacht eerst bij die eerste dat het mooier zou zijn met -que maar aan Catullus kan je natuurlijk niet sleutelen Plus mijn Latijn skills zijn zeer beperkt. Ik zou zelf misschien 'memento vivere' willen bij mijn dolk maar dat lijkt me ook vreemd want die wordt Grieks, ben bang dat ik daar opmerkingen over krijg
@ loolotte, ja die eerste zin is een beetje raar zonder een 'en', velen vertalen het met 'moeten we 1 nacht onafgebroken slapen', maar dat vind ik persoonlijk niet zo mooi vertaald en redelijk vrij. Maar ik denk dat Catullus het wel het beste weet En het moest ook kloppen met de hexameter natuurlijk.
memento vivere, is dat ik onthoud om te leven of zo? Ik zou het lekker doen als je dat mooi vindt ik denk dat veel mensen het verschil niet zouden zien en anders is het toch een mooie vermenging van 2 rijke culturen?
Nu heb ik plots eigenlijk echt veel zin gekregen om die tattoo te laten zetten heb de tekst zelfs al op mijn rib geschreven, om eens te kijken. Hoe doen jullie dat? Gewoon zeggen hup ik stuur een mail en ik doe het? Ik durf niet . Ik heb eigenlijk ook geen zin om het zo op voorhand te bespreken met mijn ouders, ze zijn niet tegen tattoo's en ik ben 18 dus ik mag eigenlijk doen wat ik wil, maar ik kan toch moeilijk op een dag afkomen :'hoi, willen jullie mijn nieuwe tattoo zien?'
Ik heb van te voren al tegen mjn ouders gezegd dat ik ooit een tattoo wilde. Toen was het helemaal prima, maar toen het iets serieuzer begon te worden gingen ze ineens tegenstribbelen Ik ben gewoon tijdens het eten begonnen erover, toen iedereen relaxed was. Uitgelegd dat het mijn eigen lichaam was en ik er graag eerlijk met ze over wilde zijn. Dat begrepen ze en vonden ze fijn, en hoewel ze het zonde vinden wil mijn moeder wel graag mee als 'ie gezet gaat worden.
Die op mijn voet heb ik voor mijn verjaardag gekregen van mijn vriend. Uiteraard niks gezegd tegen mijn ouders. Uiteindelijk kon ik natuurlijk mijn mond niet houden tegen mijn moeder. Die vond het eigenlijk wel prima. Vond het wel stoer dat ik het gedaan had. Mijn vader weet het intussen ook.
Die op mijn ribben weet mijn vader sowieso niet. Mijn moeder wel en die vond ze ook erg mooi.
Maakt het uit dan? Wat je ouders van je tattoo vinden? Je doet het toch voor jezelf? Waarom zou je dat met hen overleggen? Zo lang je meerderjarig bent geen enkel probleem toch?
nardxash
Geplaatst: 28-07-15 17:24
Misschien kunnen jullie mijn helpen. Ik zit na te denken over een 2de tattoo en wil graag een naam wat door loopt in een mooie bloem die uitloopt zeg maar. Wat zou hier goed bij passen
Ik ga ze toch ooit zetten, dus ik laat me niet beïnvloeden, maar ik voel wel een tegenzin om het op voorhand te vertellen wat ik wil en waar, maar is het niet ook zo raar om het niet te vertellen en gewoon te doen? Nu ja, het zal toch nog een paar jaar duren voor ik er een laat zetten denk ik dus ik heb nog tijd om erover na te denken
Toen ik mijn eerste ging zetten heb ik het wel gezegd maar mijn vader (ouders zijn gescheiden) zei dat ik volwassen was (was 18 op dat moment) en het zelf moet weten. Zelf vind ie het niet nodig maar het is altijd nog mijn keus. Bij al mijn andere tattoo's wist ie het of een dag ervoor of op de dag zelf. Gisteren met die datum hem een foto gestuurd want hij was aan het werk en toen hij thuis kwam wou hij hem meteen zien dus het gaat steeds beter haha.
plovesb
Geplaatst: 28-07-15 22:18
Hoi! Wat een prachtige tattoos komen hier voorbij zeg! Erg tof om te zien
Even een vraagje, misschien dat 1 van jullie het weet. Ik wil erg graag een compass laten zetten, maar nu kwam ik tijdens het zoeken naar inspiratie deze foto tegen. Welke ik eigenlijk echt prachtig vind maar ik weet niet de juiste betekenis. Weet iemand op bokt het misschien?
Voor zover ik weet is dit gewoon een abstract/geometrisch vormgegeven pijl, wat weer een hele populaire tattoo is op dit moment. Je zou eens naar James Nidecker moeten kijken, Jennifer (weet haar boktnaam even niet ) heeft een geometrische pijl van hem op haar rug!
Vgm heeft die niet echt een betekenis. Dit soort tattoos zijn inderdaad populair! En niet gek, ik vind ze ook gaaf. Google maar eens op geometrical arrow oid.
Yasmine
Geplaatst: 28-07-15 22:36
Ik heb ook een pijltattoo. Ik heb hem in een poedersuiker periode van mijn leven laten zetten en de mijne heeft daarom deze betekenis: "An arrow can only be shot by pulling it backward. So when life is dragging you back, it only means that it's going to launch you into something great."
Veel mensen hebben hem met dezelfde betekenis, maar dat kan me niet zoveel schelen. Voor mij betekent hij desondanks nog steeds veel. Maar het hangt er natuurlijk maar vanaf welke betekenis jij eraan geeft
Anoniem
Geplaatst: 28-07-15 23:00
mooie elegante tattoo hierboven!
inspiratie opdoen be like.. vast herkenbaar hier!! ik ga donderdag om het ontwerp alvast te tekenen op mijn pols. ben nu heel veel plaatjes aan het zoeken
Ah, had ik toch teveel verbeterd Echt, heb aan paar jaar tweetalig onderwijs wel het gevoel voor 'dit klopt'of 'waah klinkt krom' overgehouden maar om het dan te verbeteren of goed te verbeteren is helaas een tweede