Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:05

Nee daar zit je goed mee
Spelt of zuurdesem idd

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:05

Dan draaf je teveel door, alhoewel dat per persoon wel zal verschillen. Spelt bevat trouwens meer koolhydraten, maar de impact op je bloedsuiker is iets langzamer.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:12

Mars schreef:
het leven moet ook nog leefbaar blijven, leuke dingen met lekker en niet al te verantwoord eten horen daar gewoon bij.

Maar je kan toch ook heel lekker en niet te ongezond eten :) ? Ik zou geen taart of iets vergelijkbaars pakken omdat ik dat zonde vind van alle workouts daarvoor, maar dat is een persoonlijke keuze. Voor 'de lekker' eet ik chocolade (zo puur mogelijk, 3 of 4 blokjes per dag), om te snaaien biscuits of salty sticks en tijdens een film ofzo een halve zak naturel chips :) En zeker met feestdagen kan je heerlijke dingen bedenken die ook gezond zijn, al wordt dat wat lastiger als je bij een ander eet :Y)

Makkelijk praten voor mij, Pasen is hier pas begin mei als ik vertrek ;)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:16

Het heeft een lagere glycemische waarde, het effect is wat phor zegt.
En veel vezels.
En het heeft positieve invloed op bijv psoriasis (althans dat heb Ik gelezen)
Ik eet niet veel brood, als ik dan iets eet, dan liever spelt
Laatst bijgewerkt door Sall op 28-03-13 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:19

Tuurlijk kun je lekker en gezond combineren, zeker als je een makkelijke eter bent. Ik bedoelde meer te zeggen dat mocht het nou eens gebeuren dat je toch dat stuk taart aanneemt op een verjaardag dat echt niks is om je schuldig over te voelen. Feestelijkheden als verjaardagen gaan nu eenmaal vaak gepaard met taart etc. Het is geen ramp als je dan eens een stuk taart neemt, want je moet ook kunnen genieten. Wat jij ook zegt: dat is een persoonlijke keuze, de één geniet van dat stuk taart, de ander neemt een blokje pure chocolade en wat mij betreft is beide prima :j Af en toe moet je nu eenmaal kunnen genieten als mens zijnde, hoe je daar invulling aan geeft is aan jezelf :)

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:22

Ik heb geen idee wat spelt doet wbt afvallen.
Wel weet ik dat mijn lijf heel blij is met spelt in plaats van normaal tarwe/volkorenbrood.
Ik kan slecht tegen tarwe, en ik merk dat ik veel meer energie heb sinds ik speltbrood eet, en ook heb ik amper meer last van mijn darmen.
Verder zitten er inderdaad veel vezels in, en dat is ook mooi meegenomen!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:23

Ik had de vezels ook nodig.
En ik merk ook goed verschil
Ik heb de reform winkel lekkere speltcrackersgehaald

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:24

Thanks voor de stimulerende woorden. Snap echt dat t niet erg is om een keer wat lekkers te pakken af en toe. maar ik ben zo iemand, die als ze eenmaal weer wat zoets gegeten heeft, er niet af kan blijven.
Discipline kweken, ik weet het. Maar t is wel moeilijk>p

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:25

Mars schreef:
Af en toe moet je nu eenmaal kunnen genieten als mens zijnde, hoe je daar invulling aan geeft is aan jezelf :)

Mooi gezegd meid :D !

Grapjasjes12Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:26

Er zijn geen magische voedingsmiddelen om af te vallen. Wel voedingsmiddelen die je lichaam écht voeden en je allicht wat langer een vol gevoel geven en minder tot vreetbuien leiden.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:27

Het gaat ook niet in 1 x. Ik ben ook iemand v alles of niks en leer steeds meer om daar balans in te vinden!
Een gezond eetpatroon is ook niet 1 2 3 opgebouwd, anders zou iedereen die wel hebben! :+
Het is gebeurd, geniet er van als het gebeurd en dan weer lekker gezond door! En ~~}> aan de shred :')

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:27

phormicola schreef:
Er zijn geen magische voedingsmiddelen om af te vallen. Wel voedingsmiddelen die je lichaam écht voeden en je allicht wat langer een vol gevoel geven en minder tot vreetbuien leiden.

Inderdaad, mooi verwoord

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:57

Sall schreef:
Het gaat ook niet in 1 x. Ik ben ook iemand v alles of niks en leer steeds meer om daar balans in te vinden!
Een gezond eetpatroon is ook niet 1 2 3 opgebouwd, anders zou iedereen die wel hebben! :+
Het is gebeurd, geniet er van als het gebeurd en dan weer lekker gezond door! En ~~}> aan de shred :')

_/-\o_

Met feestdagen eet ik gewoon lekker waar ik zin in heb. Mocht ik zelf koken dan kook ik ook gewoon wat ik lekker en feestelijk vind. Ik heb voor Paaszondag bij mijn favoriete patissier een creme au beurre taart besteld. En daar kijk ik nu al enorm naar uit :~ Ik begrijp het wel dat sommigen het net makkelijker vinden op zo dagen te ook op hun voeding te letten. Iedereen heeft weer baat bij een ander dieetritme.

Ik vind persoonlijk niets zo irritant als mensen die met feestdagen na een zo'n haute cuisine-bord waar 1 wortel en 1 struik witlof opligt op hun buik wrijven en zeggen dat ze 'zò ontzettend vol zitten, en écht genoeg hebben, en nee, er kan beslist geen stukje taart meer in, want én een bord soep, én wat hapjes...' 8)7 Natuurlijk doet de rest van de tafel dan mee.
Zondag zijn er ook zo aan tafel. Ik ben een trage eter op zo'n dag omdat ik er optimaal van wil genieten, en ik kan ook best wel wat voedsel wegwerken als ik op dreef ben, maar na zo'n gedoe is alle pret er voor mij al af :o

Iedereen moet lekker doen waar hij zich goed bij voelt, maar zo'n ensceneringen vind ik zo storend! De personen waar ik het over heb hebben allen dan ook nog es kilootjes te veel, is Pasen/Kerstmis/whatever dan echt dé dag om een streng dieet te beginnen denk ik dan? :=

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:01

Ik ben verder hartstikke tevreden met het resultaat hoor, maar ik merk dat het vetje bij mn navel en mn love handles gewoon taai vet is...
:+

Gisteren vrij gehad, vanavond weer eens kijken wat ik ga doen, denk de banish boost, voel me echt lekker als het zweet van mn kop druipt hahahaha

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:08

Bhriseis schreef:
Ik vind persoonlijk niets zo irritant als mensen die met feestdagen na een zo'n haute cuisine-bord waar 1 wortel en 1 struik witlof opligt op hun buik wrijven en zeggen dat ze 'zò ontzettend vol zitten, en écht genoeg hebben, en nee, er kan beslist geen stukje taart meer in, want én een bord soep, én wat hapjes...' 8)7 Natuurlijk doet de rest van de tafel dan mee.

O dat vind ik ook zo irritant ja, mensen die ineens helemaal niks meer nemen... Dan gaat de lol en gezelligheid er inderdaad wel snel van af.
Zo, even een flink glas water en dan ga ik er zometeen weer voor: dag 4 :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:13

Succes Mars! Dan is het moeilijkste gedeelte met de spierpijn bijna voorbij :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:16

Ik hoop het ja :j
Wat vinden jullie van mijn eetpatroon? Ik heb de neiging in het alles of niks te schieten, dus óf ik eet teveel van alles of meteen véél te weinig. Het is zo lastig een gezonde balans te vinden en ik wil ook absoluut niet mijn lijf tekort doen. Dit heb ik bvb vandaag op/ga ik nog eten:

O: Vol bord Brinta met halfvolle melk
T: Groene smoothie met spinazie/ananas/aardbei/avocado/beetje rucola
L: Volkoren broodje filet americain, volkorenbeschuit met magere smeerkaas
T: Krentenbol (neem ik zo na het shredden)
A: 150gr aardappelen/200gr groenten/ stukje kip zal rond de 150-200gr zijn
T: klein schaaltje yoghurt of nog een groene smoothie met bladgroente en fruit (weet nog niet waar ik zin in heb :P)

Water: anderhalve liter.

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:18

Gister een dagje overgeslagen. Na een dik uur gefietst te hebben, 2 huizen te hebben geschrobd en mijn paard gereden te hebben, was ik best wel moe.
Nu nog motivatie vinden om er vandaag weer voor te gaan. Wie wilt me een schop voor mn kont geven?

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:18

Oh yeah, ik ben trots op mezelf, vandaag dag 2 gedaan! :P Had toch wel wat spierpijn, voelde het vooral toen ik vanochtend bedacht om hakken aan te doen :\ Toen deden spontaan mijn hele benen zeer!
Maar na de warmingup voelde ik dat eigenlijk niet meer zo erg gelukkig. Weet nog wel, vorige keer dat ik ben begonnen, ben ik afgehaakt omdat ik telkens ook tijdens het shredden echt overal pijn had. (fijn, zo'n lage pijngrens :)) ) Dus ben blij dat dat nu beter gaat! Morgen weer!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:22

Mars schreef:
Ik hoop het ja :j
Wat vinden jullie van mijn eetpatroon? Ik heb de neiging in het alles of niks te schieten, dus óf ik eet teveel van alles of meteen véél te weinig. Het is zo lastig een gezonde balans te vinden en ik wil ook absoluut niet mijn lijf tekort doen. Dit heb ik bvb vandaag op/ga ik nog eten:

T: klein schaaltje yoghurt of nog een groene smoothie met bladgroente en fruit (weet nog niet waar ik zin in heb :P)

Het lijkt mij een aardig eetpatroon, alleen je lunch zou iets uitgebreider kunnen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:32

Ik vind het ook een net lijstje :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:34

Zou ik me hier ook mogen melden?
Ik ben 2 weken begonnen met echt afvallen naar in een half jaar door mn eetgewoonten te hebben aangepast 9 kg te zijn afgevallen. Ik ben nu alsnog 4,5 kg afgevallen en 7 cm om mm middel.
Nu wil ik meer gaan bewegen en hoorde ik van dit topic, ik ben vandaag met deel1 begonnen en vond het heerlijk enige wat ik niet kon doen waren de push ups doordat ik een peesblessure heb in mijn pols iemand de tip welke oefening ik daar voor in de plaats kan doen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:04

Mars schreef:

Water weet je al, daar 'moet' een halve liter bij.
Verder denk ik dat je lunch wel wat steviger mag, mits je vol zit na een broodje en een beschuitje?
Na het shredden zou ik zorgen voor iets met proteïnen en eiwitten, voor je spieren. Zelf vervang ik een groot deel van de aardappelen voor salade en eet ik een stuk minder vlees, maar ik denk dat het qua gezond eten niet veel uit zal maken.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:06

LuckyBoy90 schreef:
Gister een dagje overgeslagen. Na een dik uur gefietst te hebben, 2 huizen te hebben geschrobd en mijn paard gereden te hebben, was ik best wel moe.
Nu nog motivatie vinden om er vandaag weer voor te gaan. Wie wilt me een schop voor mn kont geven?

Gas erop!

*\o/*

Seven schreef:
enige wat ik niet kon doen waren de push ups doordat ik een peesblessure heb in mijn pols iemand de tip welke oefening ik daar voor in de plaats kan doen?

Ik zou kijken naar welk deel van je lijf wat meer aandacht kan gebruiken en oefeningen daarvoor doen tijdens de pushups :j Een vervangende oefening met gewichten lijkt me niet gaan als je een polsblessure hebt?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:07

Anderhalve liter is voldoende hoor, per dag.

Steven, goed bezig! je kan de push ups tegen de muur maken (staant) of eettafel of ik deed het op de derde tree op de trap