Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ostra schreef:In principe kun je best snel opbouwen ik train 3 keer in de week en na 4 maanden kon ik echt wel ruim 14 km lopen, nu bijna 6 maanden verder en 20 km red ik ook makkelijk. Ik was zelfs minder moe en had geen spierpijn na 20 km lopen terwijl ik voor het eerst een cross van 5 km heb gelopen en dit me toch zwaarder viel qua spierpijn e.d.
@ Eleionomae Zelf heb ik elastische veters dan heb je dit probleem niet zo snel.
Djilna schreef:Op 120 en 160km endurancewedstrijden gebruik ik wel compressiesokken (van CEP) tegen spierpijn in mijn kuiten, maar met hardlopen heb ik ze nog niet gebruikt. Wil ook eigenlijk niet teveel steun dan, want wil dat die spieren sterker worden zodat ik met die lange wedstrijden ook minder last heb. 6-8 uur galopperen afgewisseld met 2 uur draven doet een aanslag
Maar misschien dat als ik 10+ afstanden ga hardlopen ik ze ook eens ga gebruiken.
Susanne_ schreef:Die kousen werken toch ook bij het afvoeren van afvalstoffen? Ik ben wel benieuwd naar de voors en tegens...
Angela_ schreef:Ik las op de facebook pagina van Herzog dat ze niet zo heel lang mee gaan, tenminste ik vond dat ze niet zo lang mee gaan.Bij intensief gebruik (3/4) keer per week zou je ze moeten vervangen na 6 maanden. Ik schrok er wel van, ik dacht dat ze langer meegingen namelijk.