[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:38

Mocht iemand nog goede producten zoeken voor het onderhouden van grijs/zilver/assig blond haar, dan kan ik echt de Fudge Clean Blonde Violet Toning Shampoo & Conditioner aanraden! Ik had een tijdje terug mijn haar weer grijs laten verven, en natuurlijk was de kleur er ondertussen allang weer uit, maar na één douchebeurt hiermee was mijn kleur echt weer een stuk assiger :j

Heb vandaag mijn haar zelf weer grijs geverfd en ik denk echt dat deze combi het goed gaat onderhouden. Heb van allebei een literfles gekocht bij Feelunique.com, met kortingscodes in totaal €40,- afgerekend, dus echt goede prijs/kwaliteitverhouding imo. Heb wel meer goede ervaringen met ze, en had het nu ook binnen 3 dagen in huis.

Mocht iemand trouwens daar wat bestellen, via deze link krijg je 15% korting: http://referme.to/a24b0do, en ik krijg dan ook tegoed :D ze hebben trouwens een nog een hele hoop andere grote/bekende/goede merken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:24

Jildau schreef:
Hmmm.. :')

Waarmee had je het gedaan? En is kapper een erg duur geintje?

Ik heb mijn haar bij de kapper laten ontkleuren, en ik vond de kost heel goed meevallen. Het is 3x ontkleurd (en ik had al blond haar, dus ik kan me inbeelden dat het bij jou nog langer duurt om donker haar te ontkleuren), daarna gewoon gewassen (met verzorging) en geföhnt en ik was €100 kwijt.

Ontkleuren moet je inderdaad thuis écht niet doen. Het is niet te onderschatten hoe sterk en chemisch dat ontkleuringsspul is, en je kan jezelf en je hoofdhuid er echt schade (lees: brandwonden, korstjes etc) mee aandoen als je niet weet wat je doet.

Let wel op: wat jij hier postte is een color remover, geen ontkleuring. Color remover verwijdert resten haarverf uit je haar, terwijl ontkleuring bleekmiddel is dat alle pigment (natuurlijk of geverfd) uit je haar haalt. Met color remover ga je terug naar je natuurlijke kleur, terwijl je met ontkleuring altijd naar wit haar gaat.

Darah3

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:27

Dat is een mooie prijs Yasmine, ik was veel meer kwijt en dan is niet eens mijn hele haar ontkleurd :=

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:56

Bedankt allemaal, ben er zelf ook heel blij mee! :o <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:02

Dat ontkleuren met spul van Kruidvat kan je gewoon doen, Jildau :) Dat is volgens mij niet zo schadelijk voor je haar.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:13

Darah3 schreef:
Dat is een mooie prijs Yasmine, ik was veel meer kwijt en dan is niet eens mijn hele haar ontkleurd :=

Ja, ik was ook heel erg aangenaam verrast. Heb 5u in dat salon gezeten en toen ik ging betalen, begonnen ze meteen uit te leggen dat het de eerste keer altijd wat meer kost omdat ze veel meer product moeten gebruiken voor je volledige haar ipv alleen je uitgroei (duh :') ) blablabla, en ik had me voorbereid op €300 euro, maar het was dus maar €100. Was zelfs goedkoper dan highlights en knippen bij een andere kapper :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:28

Yasmine bedankt voor de uitleg!

Ik wil terug naar mijn eigen kleur en dan een tint donkerder verven dus dan lijkt echt ontkleuren mij niet nodig, gelukkig!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:24

Ik denk dat als je een beetje weet wat je doet, ontkleuren thuis ook best te doen is. Ik haal spul bij de kapperswinkel, super goedkoop en heel goed. Twee keer ontkleuren in twee weken tijd en steeds zilvershampoo erin en mijn haar is echt precies zo wit als ik wil en eigenlijk ook nog best gezond.
Ik raad wel sterk af om het met drogisterij verf te doen, dat deed ik twee jaar geleden, en dat ging ook. Maar je haar beschadigd er echt veel meer mee dan nodig, het is veel duurder en het resultaat minder mooi.

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:51

jasz schreef:
Ik denk dat als je een beetje weet wat je doet, ontkleuren thuis ook best te doen is. Ik haal spul bij de kapperswinkel, super goedkoop en heel goed. Twee keer ontkleuren in twee weken tijd en steeds zilvershampoo erin en mijn haar is echt precies zo wit als ik wil en eigenlijk ook nog best gezond.
Ik raad wel sterk af om het met drogisterij verf te doen, dat deed ik twee jaar geleden, en dat ging ook. Maar je haar beschadigd er echt veel meer mee dan nodig, het is veel duurder en het resultaat minder mooi.

Heb je een foto? En waar heb je de ontkleuring gekocht?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:55

Kappers hebben ook verstand van haarstructuur en kunnen je vaak adviseren of het wel of niet mogelijk is. Ik zou persoonlijk nooit zelf gaan aanklungelen met bleken. Zelfs niet met spul van de kapperswinkel. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:53

Emmaa_ schreef:
Dat ontkleuren met spul van Kruidvat kan je gewoon doen, Jildau :) Dat is volgens mij niet zo schadelijk voor je haar.

Klopt. Kan ook niet veel misgaan :)
Enige punt is wel dat als je je haar erna verft, je kleur gewoon weer terug is :')
Daarnaast hou je nog altijd een tint erin, afhankelijk van wat voor verf er in gezeten heeft.
Ik was een echte Weasley na het ontkleuren van mijn rode lokken :D (Die overigens alweer terug rood zijn).

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:52

Ik heb het in 't verleden ook weleens zelf ontkleurd en geverfd. Je moet wel weten wat je doet inderdaad. Gelukkig nooit problemen, dood haar of vreemde kleuren gehad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:59

Vooral het weten wat je doet is denk ik wel belangrijk, maar ik blijf erbij dat het een beetje geluk hebben moet zijn. Mijn haarstructuur was echt heel erg sterk voordat ik met bleek aan de slag ging, dat is bevestigd door ongeveer een triljoen kappers (wat heb jij mooi sterk haar, wat is het dik, etc etc). Toch is het gigantisch mis gegaan met het bleken. Ik wou echt dat ik bij een kapper had gezeten hiervoor, die had veel beter kunnen beoordelen of het goed of fout ging. Toen ik door kreeg dat ik mijn haar aan het verbranden was was het al veel te laat.

Nogmaals, ik denk dat het echt wel goed kan gaan hoor. Ik heb later elke keer mijn eigen uitgroei gedaan en ben toen het op een gegeven moment wat hersteld was zelf ook weer verder gaan bleken (wou het wit) en dat was prima, maar als je nog nooit met bleek aan je haar hebt gezeten zou ik het toch de eerste keer ff door een kapper laten doen om te kijken hoe je er uberhaupt op reageert.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:10

Huni schreef:
jasz schreef:

Heb je een foto? En waar heb je de ontkleuring gekocht?

Foto heb ik nu niet, ik heb hier wel vaker foto's in het topic gezet. Toen was het ook wit/heel licht roze. Nu is het gewoon helemaal zilver wit. Als je op geplaatst klikt bij mijn naam kan je die vinden. Beetje voor het idee hoe licht het is. Als zijn dat niet de beste foto's
Ik heb het bij pro duo gekocht. Het merk weet ik ook niet uit m'n hoofd, zal ik even naar kijken als is thuis ben. :)

Edit: nog een foto gevonden, maar ook geen super goede.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jasz op 04-04-16 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:11

hoi! ik wil mijn haar verven, maar weet niet of ik dat bij de kapper moet doen of dat gewoon mijn moeder het doet. ik heb bruin haar wat net iets over mijn schouders valt.
wel wil ik dit semi permanent doen, maar ook dit weet ik niet zeker.
help! hoe moet ik nou mijn beslissing maken en welke kleuren zijn aanraders?
ook vraag ik me af hoe lang semi permanent blijft zitten en of het ook langer blijft zitten als je een keer je haar niet wast.
ik hoor het graag.
groetjes

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:15

Morgen doe ik mee in een kleurworkshop van Keune hier in de kapsalon *\o/*

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:16

Foto zou handig zijn. Ik zie in jouw profiel dat je 12 bent, als ik jou was zal ik nog lekker even wachten met verven, anders blijf je bezig vanwege de uitgroei :) Of Highlights dat is ook nog wel leuk, maar dit zou ik dan wel bij de kapper laten doen.

Vorige week heb ik balayage laten verven, heb alleen nog geen goede foto, dus die houden jullie nog tegoed :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:24

Ik heb mijn haren bruin geverft en mijn moeder houd de uitgroei bij. Nu lijkt mij balayage heel mooi maar zou dat gewoon kunnen aangezien mijn moeder mijn uitgroei bijhoud?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:25

Yenni schreef:
Ik heb mijn haren bruin geverft en mijn moeder houd de uitgroei bij. Nu lijkt mij balayage heel mooi maar zou dat gewoon kunnen aangezien mijn moeder mijn uitgroei bijhoud?

Ja hoor dat zou prima kunnen. Mijn bruin is namelijk ook geverfd en heb ook balayage. Bij de kapper zeiden ze dan ook als ik dan weer ging verven dat ik dan ook alleen uitgroei kon doen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:56

Nou ik heb de color remover erin.. Laat jullie weten hoe project van donkerbruin met rode gloed - naar donkerblond/lichtbruin gaat verlopen. :')

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:36

En? Ik ben bang dat je oranje waas overhoud?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:02

Oeps, ik heb heerlijk lopen prutsen de afgelopen dagen. Ik had het rood en had het geweldige idee om terug te gaan naar blond. Maar er is best heftige verf gebruikt. Dus het blonderen eindigde op zalmroze haar. Daarna wilde het lichtblond/bruin voor geen meter pakken.

Toen nog even goed nagedacht en er waren twee opties:
- nog een keer blonderen (balliage was het doel)
- Of toch terug naar rood

Ik heb nog wat selfies vergeleken en vind zelf het rode toch mooier staan dan blond. Dus toen er maar weer rood in gegooid. Deze heeft nu erg donker gepakt meer richting bruin/violet. Hopelijk kan ik dat oplossen met Head&Shoulders en dan wil ik er weer Syoss Mahonie of London Red overheen gooien.

Het was me een avontuur

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:11

Als ik jou was en je wil echt blond haar, dan zou ik naar een kapper gaan. Dat rode/oranje ga je er niet uit krijgen zonder te ontkleuren. Rood pigment blijft heel erg in je haar zitten en je hebt een echte, diepgaande ontkleuring nodig om dat pigment weg te halen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:29

Mijn zusje is kapster ;) maar mijn haar reageert blijkbaar heel raar op kleur/ontkleuren.
Dus nu blijf ik braaf bij rood.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:32

sardientje schreef:
hoi! ik wil mijn haar verven, maar weet niet of ik dat bij de kapper moet doen of dat gewoon mijn moeder het doet. ik heb bruin haar wat net iets over mijn schouders valt.
wel wil ik dit semi permanent doen, maar ook dit weet ik niet zeker.
help! hoe moet ik nou mijn beslissing maken en welke kleuren zijn aanraders?
ook vraag ik me af hoe lang semi permanent blijft zitten en of het ook langer blijft zitten als je een keer je haar niet wast.
ik hoor het graag.
groetjes

Hee ik heb er semi-permanent in op het moment. De kleur houd goed en het vervaagd niet snel. Het is wel zo dat (net als bij 'echte' permanent verf) je gewoon uitgroei krijgt. Je haar groeit namelijk sneller dan dat de kleur er weer helemaal uit is. Het valt alleen minder snel op omdat de verf vervaagd. Bij mij zeiden ze dat het er 6-8 weken echt zichtbaar zou blijven (de kleur), maar is nu (ruim 6 maanden verder) nog steeds goed zichtbaar.
Denk er dus wel goed over na voordat je dit doet, want zo semi is het ook weer niet haha