Sorry dat ik hier terug even random kom binnenvallen.

Maar ik had weer een vraagje. Palmera, jij had volgens mij je eileiders laten 'doorsnijden' (of wat is de geschikte term?) voor zover ik het mij herinner? Hierbij krijg je je regels als ik het mij goed herinner wel nog steeds?
Ik vroeg me af of dit hetzelfde is als je je eierstokken volledig laat verwijderen? Zit er echt al zolang over na te denken en ik ben er altijd wel al zeker van geweest maar het is zoiets 'moeilijk' om voor te leggen omdat de meeste artsen het er waarschijnlijk toch niet mee eens zullen zijn (zeker gezien mijn leeftijd). Maar volgens mij is er een vrij grote kans dat ik PMS heb. Zelf heb ik dit altijd een beetje verdrongen omdat ik er eigenlijk niet aan toe wou geven 'dat zoiets stoms' mij van slag brengt, op een manier laat het mij minderwaardig voelen. Maar telkens een week voor mijn regels ongeveer val ik terug in zwart gat, sowieso heb ik het mentaal soms al wat moeilijker maar tijdens deze dagen is het echt tien keer erger.
De pil wil ik persoonlijk niet meer proberen omdat ik schrik heb voor gewichtstoename, hoofdpijn en alle bijkomende klachten en halve horror verhalen die ik hier lees.. + Dan krijg je nog steeds hormonen bij die niet van het lichaam zijn en vind ik het moeilijk om met zekerheid te zeggen of ik me dan slecht voel door de pil of dat het 'echt' is.
Kinderen wil ik sowieso niet en daar ben ik al mijn hele leve over uit. Moest ik toch ooit kinderen willen staat voor mij al vast dat ik wil adopteren, of mijn partner moet het kind dragen, maar liefst gewoon niet tbh..

Sorry voor het hele verhaal, hopelijk heeft iemand wel een korter antwoord op de (eigenlijk korte) vraag.

Op het internet heb ik op verschillende sites wel wat zitten lezen maar het is me wat onduidelijk.
Al lees ik nu ook dat overgangsklachten ook niet geweldig zijn, ach ik weet het niet meer.