Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:19

Nou dat idee had ik ook. Wil ik de weg op koop ik een andere betere. Ik dacht de decathlon fiets is toch goed genoeg voor thuis?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:37

De grote vraag is natuurlijk of de geometrie passend is voor jou en of hij zo afgesteld kan krijgen dat je er lekker op kan fietsen. Voor een binnenfiets zijn de cassette en de remmen niet zo belangrijk vind ik. Afstelling en lekker kunnen fietsen wel voordat je een blessure hebt of er geen plezier aan beleefd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:48

maaikemuis schreef:
De grote vraag is natuurlijk of de geometrie passend is voor jou en of hij zo afgesteld kan krijgen dat je er lekker op kan fietsen. Voor een binnenfiets zijn de cassette en de remmen niet zo belangrijk vind ik. Afstelling en lekker kunnen fietsen wel voordat je een blessure hebt of er geen plezier aan beleefd.

Ik ga eerst naar mantel eens kijken en voor advies.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:28

Hier ook een Tacx! Zowel ervaring met een direct drive, als een roller-tegen-band. Wel beide Smart Trainers, die automatisch koppelen met zwift etc. Aanrader is toch we echt een direct drive, fietst veel fijner.
Met schijfremmen heb je vaak een adapter nodig om het passend te krijgen.

Omdat we hier thuis beiden gebruik maken van de Tacx, is er van de week een smart bike binnen gekomen. Geen gedoe meer met fietsen slepen en multi afstelbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:41

Wat veel leuk nieuws hier! Nieuwe liefdes, nieuwe fietsen, nieuwe verenigingen, nieuwe mensen :)) Ik zag volgens mij een advertentie van de damesploeg langskomen, Susan. De Zwaluwen, toch? Leuk!

Ik ben nu wel klaar met die beste trainingspartner van jou, T2T >;) :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:28

culaccino schreef:
Ik ben nu wel klaar met die beste trainingspartner van jou, T2T >;) :P

Ha ha ...ik ook hoor ...dat was gisteren een partner of hell _O-
Ik was blij dat ik na mijn werk goed thuis ben aangekomen :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:31

Zonnetje81 schreef:
maaikemuis schreef:

Ik ga eerst naar mantel eens kijken en voor advies.

Bij mantel hebben ze ook trainers , dus kunnen jou dan ook een
advies geven wat wel en niet past .

Ik zelf heb een smarttrainer waar ik het achterwiel op zet .
Zou ook graag een direct drive willen hebben , maar heb qua aanschaffing
nog andere prioriteiten -O-
En hoop sowieso dat het weer snel beter word dat ik lekker buiten kan
fietsen .
Aan de andere kant heb ik al een 500 buiten km op de teller .
En dat hoofdzakelijk in het weekend .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 10:37

maaikemuis schreef:
Hier heb ik op zolder een Tacx staan en met dit weer is het echt een uitkomst!
[ [url=m/krV5Jq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een mooie ruimte om te Tacxen Maaike :j
En idd , het is voor de winter periode een mooie oplossing :j

Ik ben ook erg blij met mijn " bike cave " waar in de winter altijd
1 fiets op de Tacx staat .

@Laura ; ben wel benieuwd hoe je smartbike eruit ziet .

Zo ..ik heb weer een drukke werkweek achter de rug , en heb dan ook mijn
training van donderdag geskipt . -O-
Maar mijn lijf was moe , en heb dus maar een extra rustdag ingevoerd .
Trainen is leuk , maar je moet altijd goed naar je lijf blijven luisteren .
Trainen en dan vooral een intervaltraining met een moe lijf doen werkt
averechts .

Een heel fijn weekend iedereen .

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:56

Dank jullie wel voor de leuke berichten. We zijn nu al dingen aan het bedenken rondom de vakantie en fietsen.

Betreft de tacx. Mijn trike heeft maar een achterwiel. Maar is 20 inch met ballonbanden.
De velomobiel is logisch dat het niet past.
Mijn eenwieler is 26inch. Maar die zet je er niet op.
Mijn Chamsin tweewieler ligfiets is een 26inch met schijfremmen.

Maar ik fiets gewoon lekker buiten door. Gelijk een soort training met die wind.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 06:20

@T2T, plaatje van internet, maar dit is hem :D
Afbeelding

Verstandig om even de training te laten voor het is, werk vraagt eigenlijk ook tot op zekere hoogte een bepaalde TSS, terwijl daar lang niet altijd rekening mee wordt gehouden.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 08:30

Gaaf ding @Lauraennala :j Kan me voorstellen dat als je er allebei gebruik van wil maken dat dit een stuk makkelijker is. Dat wisselen van fietsen op zo'n trainer is ook niet het leukste klusje om te doen -O-

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 09:23

Goedemorgen :wave:

@Laura ; wat een coole bike :j

Klopt , mijn werk is fysiek ook best zwaar .
En ik ben natuurlijk de jongste niet meer .
Zaken als extra uren maken , steek ik veel minder goed weg .
Dan helpt iets als de "overgang" ook niet echt , waardoor ik ook nog eens
minder goed slaap .
Ik skip niet graag mijn training , maar merk gelukkig goed aan mijn
lijf wat wel en niet gaat .En maak dan een verstandige keuze :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:14

Lauraennala schreef:
@T2T, plaatje van internet, maar dit is hem :D
[ [url=m/hG3ZGl.png]Afbeelding[/url] ]

Verstandig om even de training te laten voor het is, werk vraagt eigenlijk ook tot op zekere hoogte een bepaalde TSS, terwijl daar lang niet altijd rekening mee wordt gehouden.

Is een tweede tacx dan niet goedkoper en fijner? Maar misschien zit je dan met een ruimte gebrek?

Ik ben naar mantel geweest, volgende week ga ik verhuizen naar mijn nieuwe huis met veel ruimte en dan ga ik even kijken wat ik doe. Ik wil sowieso de tacx flux S trainer. Dan is dus de vraag ga ik voor de decathlon fiets voor binnen en bijv de duurdere van mantel buiten? Of koop ik sowieso die van mantel en zie ik later wel hoe het gaat. Die van mantel heeft schijfremmen en dat is voor buiten veiliger en die schakelt en fietst toch een tik soepeler.

Fiets decathlon: 400 euro en fiets mantel 1400 euro zonder trappers.

Met die van de decathlon ben ik grof weg 1000 kwijt en met de spullen van mantel 2000 euro.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:44

Uit ervaring kan ik zeggen dat het meest belangrijke is dat de geometrie van de fiets bij je past en dat de fiets zo af te stellen is dat hij bij jouw lijf passend te krijgen is. De eerste fiets die ik kocht was niet passend voor mijn lijf en dat had een forse blessure tot gevolg (nu ben ik wel gezegend met een wat apart lijf). Wanneer je weet wat passend is dan moet je gaan beslissen wat je nodig hebt. Zo is mijn wegfiets gezegend met schijfremmen (vind ik fijner remmer) en daar heb ik zelf een Shimano 105 groep op laten zetten (er zat Tiagra op en die vond ik minder fijn schakelen). De binnenfiets is een exacte kopie van de buitenfiets maar dan met de meest simpele groepsset (Claris). De buitenfiets had ook prima op de Tacx gekund, maar ik zag het niet zitten om iedere keer een fiets 2 verdiepingen omhoog te slepen langs nieuw gestucte muren.

En je kan het zo gek maken als dat je zelf wilt.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:39

Ik ben trouwens echt zo klaar met de wind en de regen. Het lijkt wel alsof er geen einde aan komt. We missen wat dakpannen, kunnen ze niet vervangen met deze wind (zonder zelf ergens in het Gooimeer te eindigen), ik kan niet lekker naar buiten op de fiets.... Ik ben echt enorm blij met de fiets die op zolder staat, maar ik vind buiten gewoon zo veel lekkerder!

En groot gelijk Time dat je naar je lichaam luistert. Soms is trainen niet verstandig en maak je meer kapot dan dat je opbouwt. Best lastig wel dat luisteren naar je lijf.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:06

Herkenbaar Maaike ...ik ben ook zo klaar met dit weer . -O-
Ik wil graag zon , aangename temperaturen en daglicht .
Vind het door het weer ook af en toe lastig me te motiveren mijn
trainingen te doen .

Na ja heb vandaag even een droog momentje gevonden mijn korte
looptraining te doen .
Wilde eerst nog gaan zwemmen , maar blijf lekker binnen de rest van
de dag .Maar een beetje was wegwerken , bed verschonen en stofzuigen .
Moet ook gebeuren hé ...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:32

maaikemuis schreef:
Uit ervaring kan ik zeggen dat het meest belangrijke is dat de geometrie van de fiets bij je past en dat de fiets zo af te stellen is dat hij bij jouw lijf passend te krijgen is. De eerste fiets die ik kocht was niet passend voor mijn lijf en dat had een forse blessure tot gevolg (nu ben ik wel gezegend met een wat apart lijf). Wanneer je weet wat passend is dan moet je gaan beslissen wat je nodig hebt. Zo is mijn wegfiets gezegend met schijfremmen (vind ik fijner remmer) en daar heb ik zelf een Shimano 105 groep op laten zetten (er zat Tiagra op en die vond ik minder fijn schakelen). De binnenfiets is een exacte kopie van de buitenfiets maar dan met de meest simpele groepsset (Claris). De buitenfiets had ook prima op de Tacx gekund, maar ik zag het niet zitten om iedere keer een fiets 2 verdiepingen omhoog te slepen langs nieuw gestucte muren.

En je kan het zo gek maken als dat je zelf wilt.

Nou voor de geometrie was ik naar mantel gegaan. Toen ik naar vroeg vond ik het geen overtuigend verhaal dat ik er veel mee opschoot.
- ging over de benen
- hoek van je armen

En dat was het, ik dacht tja dat kan ik dan bij de decathlon ook wel zien/voelen. Dus ik vraag me af, komt er niet meer bij kijken en waar moet ik dan wezen voor een goed advies.

En ik ben ook zo klaar met dit weer. Regen en wind.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:43

Bij Mantel moet je net mazzel hebben dat degene tegenover je er een beetje verstand van heeft. Uiteindelijk ben ik bij een bikefitter terechtgekomen, maar dat komt meer doordat ik een enorm lastig lijf heb. Mijn vriend heeft zijn fiets bij een zaak vandaan waar hij wel een soort van basic bikefit kreeg. Het bestaat wel. In de omgeving Eindhoven weet ik niet zo snel waar je wezen moet (al komt mijn gravelbike daar wel vandaan).

Qua specificaties moet je echt voor jezelf nagaan wat belangrijk is voor jou. Wil je er ook mee de weg op en wil je fijn kunnen schakelen en remmen? Of zet je hem alleen op de Tacx? Dan is het minder belangrijk. Wil je meer een endurance model hebben of wil je een snelheidsmonster hebben? Ga voor jezelf na wat je wilt doen.

Mijn huis is schoner dan schoon inmiddels :') . En ik ben nu maar bezig voor mijn werk. Ik zit inmiddels al 4 uur achter de computer allerlei operaties uit te werken. Wel effectief, dat moet ik zeggen. Straks even op de Tacx en dan denk ik dat ik maar wat comfortfood ga koken. Het is tijd voor canelloni!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 03:07

@Zonnetje, een bikefit is echt een aanrader! Dan kan je met de gegevens daarvan gewoon opzoek gaan naar een passende fiets. Dus is zou Mantel/Decathlon even laten gaan en eerst een bikefit doen. Dan kan je daarna aan de hand van de juiste geometrie kijken welke fietsen daarbij passen en waar die verkocht worden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 09:50

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:10

Het ligt redelijk in de lijn wat mijn eerste bezoek kostte. Het is iets duurder, maar niet veel. Ik weet niet of je dan met de gekochte fiets ook weer langs mag komen dat ze hem even stellen voor je?

Ik kwam vorige week in het bos mijn bikefitter nog tegen. Super grappig! We hebben inmiddels een kleine geschiedenis met die rare blessure van mij destijds en nu zijn we 3 fietsen verder _/-\o_ . Ik hoor hem een jaar geleden nog zeggen:

‘ik hou wel van een uitdaging, ik heb zelfs 80-jarige kerels op de fiets gekregen.’
‘Je bent echt enorm scheef, nog nooit last van gehad?’
‘Dit is een uitdaging’
‘Je bent wel lekker eigenwijs. Daar hou ik van’

Echt superleuk om hem dan tegen te komen op de heide met het door hem afgestelde product. Hij vond het serieus ook leuk. Hij nog tegen zijn vrouw: ‘vorig jaar wilde ze stoppen en nu heeft ze een halve winkel staan’.ik hou hem af en toe nog wel op de hoogte van de nieuwe hoogtepunten. En wanneer er iets niet lekker zit dan fixt hij het!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:11

En waar zit jouw bikefitter?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:14

Utrecht! Dus dat is wel een mijl op zeven vanuit Eindhoven.

Mocht je trouwens een beetje weten wat voor fiets je nodig gaat hebben, de website 99spokes vergelijkt enorm veel fietsen met elkaar. Zowel in geometrie als in specs. Dan kun je alvast een beetje voorwerk doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:15

Nou utrecht is niet het einde van de wereld vanuit noord eindhoven. Ik ga even op die site kijken.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:17