Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaikemuis schreef:De grote vraag is natuurlijk of de geometrie passend is voor jou en of hij zo afgesteld kan krijgen dat je er lekker op kan fietsen. Voor een binnenfiets zijn de cassette en de remmen niet zo belangrijk vind ik. Afstelling en lekker kunnen fietsen wel voordat je een blessure hebt of er geen plezier aan beleefd.
Zonnetje81 schreef:maaikemuis schreef:De grote vraag is natuurlijk of de geometrie passend is voor jou en of hij zo afgesteld kan krijgen dat je er lekker op kan fietsen. Voor een binnenfiets zijn de cassette en de remmen niet zo belangrijk vind ik. Afstelling en lekker kunnen fietsen wel voordat je een blessure hebt of er geen plezier aan beleefd.
Ik ga eerst naar mantel eens kijken en voor advies.
maaikemuis schreef:Hier heb ik op zolder een Tacx staan en met dit weer is het echt een uitkomst!
[ [url=m/krV5Jq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lauraennala schreef:@T2T, plaatje van internet, maar dit is hem
[ [url=m/hG3ZGl.png]Afbeelding[/url] ]
Verstandig om even de training te laten voor het is, werk vraagt eigenlijk ook tot op zekere hoogte een bepaalde TSS, terwijl daar lang niet altijd rekening mee wordt gehouden.
maaikemuis schreef:Uit ervaring kan ik zeggen dat het meest belangrijke is dat de geometrie van de fiets bij je past en dat de fiets zo af te stellen is dat hij bij jouw lijf passend te krijgen is. De eerste fiets die ik kocht was niet passend voor mijn lijf en dat had een forse blessure tot gevolg (nu ben ik wel gezegend met een wat apart lijf). Wanneer je weet wat passend is dan moet je gaan beslissen wat je nodig hebt. Zo is mijn wegfiets gezegend met schijfremmen (vind ik fijner remmer) en daar heb ik zelf een Shimano 105 groep op laten zetten (er zat Tiagra op en die vond ik minder fijn schakelen). De binnenfiets is een exacte kopie van de buitenfiets maar dan met de meest simpele groepsset (Claris). De buitenfiets had ook prima op de Tacx gekund, maar ik zag het niet zitten om iedere keer een fiets 2 verdiepingen omhoog te slepen langs nieuw gestucte muren.
En je kan het zo gek maken als dat je zelf wilt.
Zonnetje81 schreef:Bikefit eindhoven.
Is dit te duur of gewoon normaal?
https://ancora.health/nl/professionele-fietspositiemeting-afgestemd-op-jouw-lichaam#CTA