Supervixen schreef:Vaseline smeren, of wat ik sinds kort ook wel eens doe: kinesiotape plakken op de plekken waar ik het vaakst een schuurplek krijg. Helpt enorm!
Ik heb van die anti frictie creme, maar dat had ik niet gebruikt. Ik heb eigenlijk nooit schuurplekken bij afstanden van een halve marathon of korter. Maar het rare is dat ik er gevoeliger voor lijk te worden. Had ook 1 een paar weken geleden van de telefoon in een broekzak (was ook een halve marathon, maar in de broek zat aan de zak ook een labeltje genaaid en die had geschuurd. Dus die heb ik nu verwijderd). Ook nooit eerder gehad.
Een sportbh gaat bij mij al helemaal niet.
Vaseline heb ik wel in huis, werkt dat net als die anti frictie creme? Want dat werkt op zich wel, maar ja, dan moet je het wel smeren en ik heb dus bij kortere afstanden nooit problemen gehad.
Kinesiotape weet ik niet, mijn huid verdraagt sinds die hondenbeet eigenlijk geen pleisters meer. Wordt binnen een paar uur rood dan. Dus ik plak en smeer hierdoor het liefst zo min mogelijk. Vind het wel vervelend. Maar ik zou het an sich eens kunnen proberen, desnoods gewoon een dag in huis, dan kan het er af zodra het gaat irriteren.
Gelukkig nog geen last gehad van de hartslagband en schuren, maar die gebruik ik niet vaak, vind het toch niet prettig zitten.