Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:52

edit: vind het lastig te reageren germie. vind het erg vervelend voor je dat je zo veel pijn hebt. pas goed op jezelf.

een niet zo’n soepele overgang wellicht, maar ik ben zo enthousiast dat ik het niet kan laten te delen; morgen ga ik mijn garmin ophalen *\%/*

Goof

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:12

Moet moet moet.
Moet sneller.
Moet verder. Leuke hobby Germie +:)+

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:31

Knap dat je zo snel herstelt SV!

Jeetje Lieke, ik ging even kijken hoe lang je dan nog door de modder moest, maar echt nog een eind dus! Knap gedaan zeg _/-\o_

Leuk dat je daar ook was Morris, ik kwam net binnen toen iedereen voor de 8km klaar ging maken, het was idd flink druk overal, maar idd goed geregeld! Ik stond daar ook met de auto, mijn vriend aka "Handige Harry" had gewoon de Q-park op loopafstand van Orpheus gereserveerd en die had me weer teruggebracht ipv de pendelbus :D

@Germie, ik lees bij jou ook vooral dat je zoveel moet, en ik was 25 jaar terug waarschijnlijk ook veel sneller dan nu, iedereen van 25 jaar jonger is veel sneller dan ik nu, je lijf werkt al niet mee zo te lezen, laat het in hemelsnaam los! Je moet echt niks, je mag ook iets doen omdat het gewoon leuk is he! Niet presteren maar gewoon genieten is prima, fantastisch zelfs! Presteren doe je dan maar bij het duiken, volgens mij ben je daar echt goed in als ik je berichten zo meekrijg :)

Is een persoonlijke coach niet iets voor jou? Die met kennis je kan begeleiden naar een realistisch doel? Garmin is vast leuk voor de gemiddelde loper, maar die houdt geen rekening met je wensen en beperkingen natuurlijk. Of bij een loopclub ofzo? Triatlonvereniging? Ik ben ook echt geen snelle of prestatiegericht, maar ik leer daar wel duurtrainen met behoud van lijf en leden en mijn mentale gezondheid :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:45

Ik moet helemaal niks, gewoon lekker lopen. En ja wat uitbreiden met kilometers probeer ik wel.
Evenementen loop ik weinig, in april in Enschede de 10. Ik vind Enschede erg leuk en gezellig, de 10 is dan zo voorbij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:50

Morris schreef:
Ik bedoel ermee, dat ze in de weg lopen, en of met z’n vijven naast elkaar. Als je een beetje ruimte houdt voor de snellere, is dat erg fijn. Of de weg was te smal :

Oh net als die wandelaars die dat soms doen. Nu begrijp ik het. Daar erger ik me ook aan. Maar dat je mensen in moet halen, tja, dat hoort er nu eenmaal bij lijkt mij. Maar je moet natuurlijk wel de ruimte hebben en niet steeds hoeven schreeuwen.

Ik twijfel soms of hardlopen wel wat voor mij is ja. Maar ik kan er gewoon niet tegen als iets niet lukt. Toen het totaal niet ging, en ik nog geen pas hard kon lopen wilde ik ook niet accepteren dat er mensen waren die zeiden 'zou je geen andere hobby zoeken?' Nee, want als ik niet kan hardlopen ben ik gehandicapt. Dus ik heb me er puur op eigen kracht doorheen geknokt naar wat ik nu kan. Dat heb ik echt aan niemand anders te danken en niemand heeft me hierin gesteund of gemotiveerd, het was puur omdat ik zelf het steeds weer geprobeerd heb zodra ik dacht dat ik het weer kon proberen.
Maar ik loop nu al een maand zeg maar gewoon tegen wat aan dat het niet verder komt. Ik word niet sneller, ik loop niet fijn, ik kom niet verder. Het is net of er elke keer wat is, dan te snel buiten adem, nu het avondeten wat omhoog komt waardoor ik misselijk werd (en er zat 1 uur en 45 minuten tussen eten en lopen), ik was vandaag niet veel van plan, gewoon 5km zonder op de klok te kijken, maar zelfs dat lukt niet. Mijn 'record' op de 5km stamt al weer uit september of oktober, dus het wordt wel eens tijd om sneller te worden dan 38minuten.
Ik haal geen nieuw record qua hartslag, niet qua snelheid, en het is net of ik geen doorzettingsvermogen meer heb, want waarom stop je als je eten omhoog komt? Het is geen vermoeidheid. En hoe kan het? Ik baal er gewoon van dat ik vorige week echt geen tijd kon vinden om een 2e keer te gaan hardlopen, dan had ik het na 11 uur 's avonds moeten gaan doen. Ik heb er nu wel ergens spijt van dat ik niet gegaan ben. Alsof ik me dan vandaag wel tot een fijne loop had kunnen krijgen.
Ik lees hier van mensen die gewoon 25 tot 30km lopen. Daar wil ik ook gewoon naartoe. Ik weet dat nu eerst de 15km en de 21km komen. Maar als ik vandaag nog geen 3km gedaan heb, dan kom ik er natuurlijk nooit. En dat frusteert wel. Sorry, maar dat moet ik wel even kwijt. Ik kan geen reden vinden waarom het dan weer niet fijn gaat, het was vanavond het avondeten wat omhoog kwam.

Welke Garmin heb je gekocht iisunshine? Ik heb gisteren de descent mk1 in handen gehad en die is ook wel erg leuk :D. Maar ik neem aan dat jij eentje besteld hebt die meer op hardlopen gericht is? Garmin lijkt wel marktleider te zijn.
Mijn instinct was gekocht voor hiken, maar ik ben ergens echt wel blij dat ik ook de hardloopfunctie kan gebruiken. Wegens wat financiele tegenslag zit het bucketlistdingetje waarvoor ik de Garmin gekocht had er voorlopig helaas niet in. Maar ik ben eigenlijk behoorlijk tevreden met mijn Garmin.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:57

Het is heel erg vervelend dat je je rot voelt :(:)
Kijk niet teveel naar anderen, die langere afstanden lopen. Kijk wat je kan binnen je vermogen en probeer geduld te hebben. Hoe vervelend ook, misschien even geen hardlopen en straks in het voorjaar weer oppakken. Een personal trainer is nog niet zo’n gek idee.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:01

Als het je troost, Germie, ik ben een stille meelezer en geniet altijd van dit topic! Ik heb zelf nooit veel te melden want ik bouw zo langzaam op dat er bijna geen vooruitgang in zit en dat vind ik niet erg. Als ik maar wát kan doen. En deze week is dat 3x 5 minuten, en wat geniet ik ervan :D En ik ben, supposedly, een gezonde 28 jarige. Nooit met anderen vergelijken en ook niet je vroegere zelf, dat zorgt alleen maar voor negatieve gedachten :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:07

Nou dat ging bij mij ook niet vanzelf hoor, ik had tot 1,5 jaar terug nog nooit verder gelopen dan 8km ooit. En gewoon heel rustig opgebouwd, vooral met de club mee gegaan, geluisterd naar de trainers (hartslag te hoog? Langzamer lopen!) En veel afwisselen met zwemmen en fietsen, dat heeft veel voor mijn uithoudingsvermogen gedaan. En ik luister echt heel goed naar mijn lijf, ik heb geen schema, maar ik doe waar ik zin in heb en waar ik me op dat moment goed bij voel. Mijn vriend bv heeft wel schema's (want die traint voor een hele triatlon), maar die slaat dus niet over als ie moe is ofzo, ik ga dan gewoon niet, morgen weer een dag.

Misschien is het wat voor je om eerst niet te focussen op hardlopen, maar op duur? Dat je ook gaat zwemmen en fietsen bijvoorbeeld? Is veel minder belastend voor je gewrichten, maar kan me voorstellen dat het voor jou motiverend kan werken als je ik noem maar wat, 2 uur kan fietsen? 2km zwemmen? Of proberen om niet ver maar wel vaak te gaan? Wel frustrerend als je lijf niet doet wat je wil, dat snap ik ook wel.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:08

germie, ik heb de garmin forerunner 255S gekocht. die is inderdaad wat meer op hardlopen gericht. ik wou al heel lang een smartwatch, maar wist nooit welke. daarna begonnen met hardlopen en mede door dit topic toch wat meer gaan oriënteren naar een garmin. en zo op de forerunner uitgekomen. fijn dat je tevreden bent en hopelijk kun je gauw je bucket list dingetje afvinken.

EmmaVZ, zo te lezen ben je inderdaad hartstikke goed bezig. zo ben ik ook begonnen een paar maand geleden :D

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:12

iiSunshine schreef:
germie, ik heb de garmin forerunner 255S gekocht. die is inderdaad wat meer op hardlopen gericht. ik wou al heel lang een smartwatch, maar wist nooit welke. daarna begonnen met hardlopen en mede door dit topic toch wat meer gaan oriënteren naar een garmin. en zo op de forerunner uitgekomen. fijn dat je tevreden bent en hopelijk kun je gauw je bucket list dingetje afvinken.

EmmaVZ, zo te lezen ben je inderdaad hartstikke goed bezig. zo ben ik ook begonnen een paar maand geleden :D

Wat goed sunshine, je loopt al zo ver en snel! *\o/* Ik ben ook al een paar maanden bezig dus het zal nog wel even duren bij mij, maar ooit kom ik er, en zo niet dan ben ik ook tevreden met korte stukjes :D Alles is beter dan niets!

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:15

dank je, ik ben ook erg trots op mezelf. ben het helemaal met je eens, blijf vooral lekker meelezen en af en toe een update geven :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:19

EmmaVZ schreef:
Als het je troost, Germie, ik ben een stille meelezer en geniet altijd van dit topic! Ik heb zelf nooit veel te melden want ik bouw zo langzaam op dat er bijna geen vooruitgang in zit en dat vind ik niet erg. Als ik maar wát kan doen. En deze week is dat 3x 5 minuten, en wat geniet ik ervan :D En ik ben, supposedly, een gezonde 28 jarige. Nooit met anderen vergelijken en ook niet je vroegere zelf, dat zorgt alleen maar voor negatieve gedachten :)

Nou en post ook vooral als je wel of niet lekker hebt gelopen, volgens mij mogen hier alle ervaringen gepost worden en dat is voor iedereen die aan het hardlopen is motiverend volgens mij :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 06:23

iiSunshine schreef:

Ik had eerst de forerunner 35, die kon niet veel. En was al een oudje en had ik gekregen toen mijn moeder overleed. Dus jouw nieuwe kan vast veel meer. Ik ben in ieder geval heel tevreden met mijn Garmin.
Ik kijk echt niet elke keer naar de hardloopstatistieken na een training, maar wil ik het wel bekijken, dan kan het. Ik doe dat wel als ik eens afwijk van de suggestie van Garmin, en dan vind ik vooral de hoogste hartslag interessant. Die ligt bij mij kennelijk behoorlijk laag. Of ik ben te lui. ;)
En als ik een lange afstand gelopen heb, dan vind ik het ook wel grappig om te zien of de hartslag wel of niet constant geweest is over de tijd. De laatste tijd is die dat wel. In het begin liep die toch wel op richting het einde.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 08:35

Sunshine, je mag zeker trots zijn ja! :j

WowAmigo schreef:
EmmaVZ schreef:

Nou en post ook vooral als je wel of niet lekker hebt gelopen, volgens mij mogen hier alle ervaringen gepost worden en dat is voor iedereen die aan het hardlopen is motiverend volgens mij :j

Ik weet het, maar als ik 4 maanden lang praat dat ik nog aan het opbouwen ben begint het wel een beetje saai te worden haha, en het lukt me niet altijd het topic bij te houden dus ik zit hier prima als voornamelijk meelezer :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 08:50

Goed bezig Goof! Fijn dat het therapeutisch werkt en goed dat je jezelf dat ook gunt. Mooie afstand al :j

Ga je geen spijt van krijgen Sunshine!

Ik zou gewoon vooral genieten van wat wel lukt, zolang het hobby is en je er niet van hoeft te leven hangt er weinig vanaf. Ik ben ook fanatiek en heb zeker doelen, maar het moet niet. Natuurlijk ben ik wel eens teleurgesteld of heb ik geen zin, maar dat zijn uitzonderingen. En ik ben gelukkig al heel lang geleden gestopt met kijken naar anderen, ik heb het al eerder gezegd, maar er is altijd wel iemand beter, sneller, slimmer, mooier, grappiger etc.
Dat gezegd hebbende, als je echt, echt een doel voor ogen hebt dan snap ik niet dat je niet meer tijd kunt vrijmaken om te lopen. Alles is een keuze en we maken er geen wedstrijdje van, maar ik kan me niet voorstellen dat je niet meer dan één keer tijd hebt om te lopen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 09:40

@EmmaVZ hier een handen schudder!
Aan het reïntegreren in het hardlopen na jarenlang (klein) blessureleed.
En ben dus echt enorm traag aan het opbouwen en 3 weken flink snotteren en hoesten gooiden mn opgebouwde kilometers ook weer een eindje naar beneden.

Was zondag heel blij met mijn rondje van 3 km aan 1 stuk in tempo net iets harder dan slak.
Maar ik liep weer, de week ervoor liep ik 2,5 km in nog langzamer tempo, dus er zit vooruitgang in!

Maar ik herken ook wel een beetje wat je zegt, als je dan hier de prestaties van een trailmarathon leest, of trainingsrondjes van 15-20 km, dan zit ik daar heel ver van af.
En dat zijn uiteindelijk mijn doelen ook niet, ik wil graag blessurevrij opbouwen naar rondjes van 8-10 km, dat vind ik voor mezelf wel genoeg.

Lees dus vooral ook mee om te genieten van de prestaties van anderen.
Maar meten met anderen schiet niet op, ik bedenk me altijd maar weer, ik ben met die 2,5 of 3 km wel lopen verder gekomen dan wanneer ik niet was gegaan en dat is ook gewoon goed.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 09:59

Marije_jiplover schreef:
ik bedenk me altijd maar weer, ik ben met die 2,5 of 3 km wel lopen verder gekomen dan wanneer ik niet was gegaan en dat is ook gewoon goed.

Ja, precies dat :j

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:40

Goedemorgen,

Fijn dat je lijf weer goed voelt SV.

Wat goed dat je zo lekker therapeutisch kan lopen Goof. Misschien gemist, maar ben je nog helemaal thuis of alweer rustig aan het opbouwen?

Gefeliciteerd met je aankoop iiSunshine, ga je veel plezier van hebben. Ik heb de mijne nu bijna 2 jaar en ben ook al stiekem naar een andere aan het kijken.

Ja die 8 is echt verschrikkelijk qua drukte Morris, die loop ik ook niet meer. Maar vind het wel echt geweldig dat die hele 8 km zoveel mensen staan aan te moedigen.

Ik sluit mij aan bij Ninus, als je een doel voor ogen hebt Germie dan zal je keuzes moeten maken, en zo te lezen kies je liever voor anderen dingen. Helemaal prima natuurlijk maar dan zal het langer duren voor je je doel haalt. Je schrijft dat niemand je steunt en motiveert, maar volgens mij krijg je hier in het topic ook best veel tips/trucs en steun maar dat lijkt niet helemaal over te komen. Ik vind jouw berichten ook zo negatief overkomen, probeer eens wat meer naar de goede dingen te kijken. Zoals ik ben gaan lopen, ik heb het geprobeerd.

Ik zie ook wat berichten van een aantal die nog lekker aan het opbouwen zijn, vooral fijn mee praten. Dat maakt de sfeer hier zo fijn vind ik, dat iedereen op zijn eigen niveau/doel zo fijn bezig is. Als we hier alleen maar de snelle/lange afstanden delen begrijp ik dat er sommige zullen afhaken. Maar iedereen is begonnen met opbouwen, er is hier denk ik niemand die in één keer meer dan 20 km kon hardlopen.

Ik heb vanavond weer een date met de hardloopband, ik heb een nieuwe serie uitgezocht dus hoop de tijd door te komen. Volgens schema heb ik een 80 minuten duurloop waarvan 65 op marathon tempo. Nu zijn mijn hardloopband en Garmin het nooit met elkaar eens, dus even kijken hoe ik dat kan instellen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:46

Krijg je het niet bloedheet op de loopband suusje?

Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik een keer op facebook heb gepost: nooit gedacht dat ik 8km zou kunnen hardlopen!

Iedereen begint ergens en heeft zijn eigen doelen. Als je er maar plezier in hebt. Ik vind het van iedereen leuk om de prestaties te lezen, al is dat maar dat je voor het eerst vijf minuten achter elkaar kunt hardlopen. Het blijven toch overwinningen op jezelf.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 06-02-24 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:47

Suusje, is er een reden dat jij ook op de hardloopband loopt? Wel fijn trouwens met het weer dat er komende week weer aankomt :\

Idd, iedereen is klein begonnen. Man, wat was ik trots toen ik mijn 1e 3km aaneengesloten kon lopen. Hoe vet was dat.

Ik ben nog steeds thuis Suusje. Ik ga deze week starten met een coach, best spannend, maar gaat me vast goede dingen brengen.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:48

Supervixen schreef:
Krijg je het niet bloedheet op de loopband suusje?

Ja, dus ik loop er heel sexy bij in een korte broek en sport bh met een hemdje :') , heb gelukkig goede ramen in die kamer en kan eventueel de mobiele airco en ventilator nog neerzetten. Maar met deze buiten temperaturen is het prima.

Nu je het er zo over hebt is het eigenlijk best een goede training, ben namelijk een beetje bang dat het straks met de marathon in April in één keer zo warm gaat zijn, dus dan kan ik nu alvast wennen :Y)

Ik loop op de hardloopband omdat ik anders niet kan hardlopen Goof, mijn vriend wil ook nog wel eens sporten of werken in de avonden. Nu breng ik de kinderen naar bed en kan ik dus nog lopen. (Iets met mijn doel willen behalen en daar keuzes voor maken...)

Fijn te lezen dat je een coach krijgt. Succes. Je bent zelf volgens mij ook al goed bezig, je onderneemt dingen en staat volgens mij best positief in het leven :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:51

Haha ja zo kun je het ook zien, goede warmtetraining.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:51

Dank je wel :o
Ah, ja, kinderen. Dan snap ik hem. Goede oplossing zo!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:57

Dat is idd wel een goede oplossing, om dan thuis te kunnen trainen, maar 80 minuten rennen op een loopband lijkt me wel erg saai.
Stukje rennen als warming-up in de sportschool is toch anders dan een hele training.
Heb wel bewondering voor het doel dat je voor ogen hebt en hoe je dat dan bereikt.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:31

Zo, weer even bijlezen, jullie gaan weer lekker hard! :D

Om even in te haken op het laatste onderwerp. Ik vind het ook leuk om ieder zijn eigen processen en doelen te volgen, hoe klein of groot ook. Iedereen die hardloopschoenen aantrekt en een aantal passen buiten rent, heeft al gepresteerd! Ik ben de afgelopen 5 jaar wel 3 keer begonnen met opbouwen naar 5 kilometer en er kwam altijd een punt dat ik stagneerde, door een knie die protesteerde of motivatie die ik verloor doordat het zo langzaam ging. De eerste 2 keer kwam ik niet eens tot 5 kilometer aan één stuk lopen. De 3e keer kwam ik eindelijk tot 7 kilometer. Maar pas sinds deze zomer, de 4e keer, is het me echt gelukt om consequent te blijven hardlopen en ernaast krachttraining te doen, zodat mijn onderlichaam niet uit elkaar valt. :')
En nu loop ik eindelijk succesvol 15-16 kilometer.

Supervixen, gefeliciteerd, echt een ontzettend knappe prestatie weer! Fijn ook om te lezen dat je geen last hebt gehad van de blaar en je amper spierpijn hebt.

iiSunshine, gefeliciteerd met je pr! Leuk dat je langs de kant en ook onderweg support had. Mijn garmin heeft geen muziekfunctie en ik mis het niet. :+ Heb toch altijd mijn mobiel mee.

xxLMMxx, musli, ook lekker gelopen beide!

Suusje, wauw, wat een nette tijd!
Ieris en WowAmigo, jullie ook al een hele mooie prestatie!

lies_sparkle, hopelijk is je spierpijn weer over. :D

Goof, wat goed zeg *\o/* Ik kan me nog herinneren dat je bang was niet verder dan de 10 kilometer te komen door je beenlengteverschil/heup. En fijn dat het mentaal zo helpt. Heel herkenbaar ook.

Lieke, dat klinkt als een pittige loop! Hoge hartslag, maar je bent wel in zone 4 gebleven. Wel interessant trouwens, ik dacht dat ik relatief hoge hartslagzones had, maar die van jou liggen nog hoger (zone 5 begint bij mij bij 184), toch grappig hoe dat per persoon zo kan verschillen.

germie, het is door veel mensen al gezegd, maar waarom zoveel moeten? Ik krijg gelijk een zwaar gevoel als ik je bericht lees, terwijl rennen juist plezier en leuke uitdaging moet geven. Waarom nu al van jezelf 10 kilometer verwachten? Misschien dat je die eerder prima rende, maar als ik jou was zou ik gewoon weer even bij de basis beginnen. Eerst 3 km aan een stuk door kunnen rennen en daar wat meer snelheid in vinden, dan 5 km en zo door. Dat klinkt voor jou waarschijnlijk als veel te weinig kilometers, maar op deze manier kom je ook niet verder. Dat één keer iets lukt, betekent niet dat het de keren erna weer of net zo makkelijk lukt.
En waarom zo hard voor jezelf? Dan heb je 11,5 gelopen terwijl je van jezelf 10 km moest, dus je hebt al meer gelopen en dan alsnog boos op jezelf zijn dat je daar niet nog 500 meter bij hebt geplakt. :o?

Mijn plan om rustig aan te doen na de tentamens en deadlines van vorige week is semi gelukt. Sporten is gewoon zo fijn. :') Donderdag heb ik 5,7 kilometer gelopen en erna 50 min krachttraining en stretchen. Vrijdag bootcamp met 1 km in lopen, 4x 500 meter sprint met tussendoor push-ups, sit-ups, squats en tricep dips en 1 km uitlopen. Zaterdag paste ik op de hond van mijn moeder en heb ik 10 kilometer gewandeld bij Dorwerth met 300 hoogtemeters.
Zondag heb ik de 15 km zeven heuvelen trail bij de Steeg gelopen, dat ging echt heerlijk! *\o/* Met best wat pittige heuvels en een hele mooie route. Ook heel blij met een gemiddelde hartslag van 165, half in zone 3 gelopen en half in 4. Een hele verbetering ten opzichte van 2/3 maanden terug, toen mijn gemiddelde hartslag rond de 184 zat en ik grotendeels in zone 5 liep.

Gisterochtend weer een bootcamp en in de avond een hele intense krav maga les met sparren. Ik ben volledig beurs en stijf. :') Vandaag doe ik echt even rustig aan, in de middag maar even yoga en stretchen. Morgenochtend en/of donderdag weer een stukje lopen. Dit weekend sta ik op de groep, dus dan heb ik meestal geen tijd om te lopen.

Nog wat kiekjes van de zeven heuvelen trail
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding