Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:14

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:
Idd kairos, vond het echt heel jammer. Series en boeken horen corona vrij te zijn..

Nog even en in de Donald Duck komt het ook voor. Ik hoop het toch niet.

Laatst ook al in een vd nieuwste boeken van Suzanne vermeer..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:32

ik droom al coronaproof de laatste paard nachten: mondkapjes en afstand in mijn dromen ;( wat een nachtmerrie...... |o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:55

Ik droomde dat mijn haar heel lang was geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:00

lenaa_tje schreef:
Dan kan je dat toch bij iedere leeftijdscategorie zo stellen :+

Die kids komen in contact met veel meer mensen dan mijn zoon. Die zit thuis en heeft nog minimaal een maand geen school. Sport en alles is weggevallen, dus die komt nergens. Dus als die er een op moet in het openbaar, dan lijkt me het normaal dat kinderen van 10 en ouder die dagelijks met veel anderen in aanraking komen er ook een op doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:07

SusanH schreef:

En toen je wakker werd en in de spiegel keek, had je heel lang haar :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:07

Mindim schreef:
lenaa_tje schreef:

Die kids komen in contact met veel meer mensen dan mijn zoon. Die zit thuis en heeft nog minimaal een maand geen school. Sport en alles is weggevallen, dus die komt nergens. Dus als die er een op moet in het openbaar, dan lijkt me het normaal dat kinderen van 10 en ouder die dagelijks met veel anderen in aanraking komen er ook een op doen.

Maar dat kon je in november dan ook stellen. Dus ik vind dat een vreemde beredenering.
Toen waren ook zij met net zoveel mensen in contact als een 14 jarige.
Stel je het verplicht voor een 10 jarige in groep 7 kan je dat ook net zo goed doen voor een 8 jarige. Als het nou de oplossing zou zijn maar dat mondkapje is ook voor middelbare scholieren een wassen neus. Op in de gang maar vervolgens aan elkaar geplakt zitten terwijl ze eten. Ga even focussen op nuttige afstandsregels.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 03-02-21 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:09

lenaa_tje schreef:
@pandora2 toch vreemd. Dat is hier op je werk sowieso al verplicht maar op tv vind ik dat dus onzin. Geloof dat vrijwel alles op tv gesneltest wordt.

Sneltesten zonder symptomen is niet zo zinvol. TV presentatoren zijn gewone mensen, die ook ziek kunnen worden. Zij zijn op hun werkplek, dus is het logisch dat ze de maatregelen die gelden op het werk navolgen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:11

Ik heb liever dat er gewoon getest wordt ipv. Mondkapjes als ze op 1,5 meter van elkaar het nieuws zitten te lezen. Overdrijven is ook een vak.
Verder is de opmerking gewoon gebaseerd op wat er gebeurd, voor nu geen tv presentatoren en zenders in quarantaine dus dat zal wel meevallen met de besmettingen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:14

Morrie schreef:
SusanH schreef:

En toen je wakker werd en in de spiegel keek, had je heel lang haar :')

Nee heb zo'n tussenlengte waar je niks mee kunt :+

Mijn vraag over het mondkapje was vooral omdat ik het zo krom vindt. Op school straks wel, op andere plekken niet. En mn bij jongeren zie ik in de supermarkt dat ze er echt niet goed mee om kunnen gaan. Het is een soort fashion item wat je zo bijzonder mogelijk moet dragen lijkt het wel. Maar toch liefst onder de neus in meer dan de helft van de gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:15

lenaa_tje schreef:
Maar dat kon je in november dan ook stellen. Dus ik vind dat een vreemde beredenering.
Toen waren ook zij met net zoveel mensen in contact als een 14 jarige.

Ja, dat vind ik al sinds de mondkapjesplicht is ingegaan. In feite doen 14 jarigen niet heel veel meer dan kids van 10 namelijk. Dus waarom een kind van 10 niet een op moet en een van 14 wel :?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:17

Morrie schreef:
ik droom al coronaproof de laatste paard nachten: mondkapjes en afstand in mijn dromen ;( wat een nachtmerrie...... |o

_O- geestig deze post. Sorry Morrie want voor jou is het werkelijkheid maar het is ook heel grappig :knuffel:

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:18

lenaa_tje schreef:
Ik heb liever dat er gewoon getest wordt ipv. Mondkapjes als ze op 1,5 meter van elkaar het nieuws zitten te lezen. Overdrijven is ook een vak.
Verder is de opmerking gewoon gebaseerd op wat er gebeurd, voor nu geen tv presentatoren en zenders in quarantaine dus dat zal wel meevallen met de besmettingen

Ik denk niet dat TV zenders hun beleid gaan baseren op wat jij liever hebt :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:20

Maar dat is toch geen doen op vo scholen? Je kan van conciërges/personeel niet verwachten dat ze weten wie er in welke klas zit. Je hebt geregeld 14 jarigen in klas 3. Dus de helft een mondkapje de andere helft niet. Dat is geen doen. Verder zie je toch dat ze op die leeftijd veel meer contacten hebben onderling dan een 10 jarige op de basisschool.
Dat dit voor jou kind niet aan de orde is zegt niks over andere 14 jarigen.

lenaa_tje

Sclimpre schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik denk niet dat TV zenders hun beleid gaan baseren op wat jij liever hebt :)

Uhm ik heb het over Nederlands beleid ...dus zo raar is mijn opmerking niet.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 03-02-21 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

lenaa_tje schreef:
Mindim schreef:

Stel je het verplicht voor een 10 jarige in groep 7 kan je dat ook net zo goed doen voor een 8 jarige. Als het nou de oplossing zou zijn maar dat mondkapje is ook voor middelbare scholieren een wassen neus. Op in de gang maar vervolgens aan elkaar geplakt zitten terwijl ze eten. Ga even focussen op nuttige afstandsregels.

Ik denk dat je het aan iets oudere kinderen beter kunt uitleggen dan aan de ukkies. En idd het mondkapje op de middelbare is ook een wassen neus, maar nu eenmaal verplicht. En op de onderbouw zitten ze idd op elkaar geplakt in de kantine, lastig uit elkaar houden hoor al die pubers. Maar goed ik zie niet veel verschil tussen een 10 jarige en een 14 jarige wat dit betreft. Beiden in contact met anderen op onhandige afstand.

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:22

Toch is een vaste basisschool klas wel wat makkelijker. Het is gewoon een feit dat basisscholen kleiner zijn. Om die reden vind ik het ook logisch dat het vo niet open mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:24

lenaa_tje schreef:
Maar dat is toch geen doen op vo scholen? Je kan van conciërges/personeel niet verwachten dat ze weten wie er in welke klas zit. Je hebt geregeld 14 jarigen in klas 3. Dus de helft een mondkapje de andere helft niet. Dat is geen doen. Verder zie je toch dat ze op die leeftijd veel meer contacten hebben onderling dan een 10 jarige op de basisschool.

Iedereen moet op het VO een mondkapje op hoor.

En ik denk niet dat 14 jarigen nu meer fysiek contact hebben onderling. Er is gewoon online les en vele ouders nemen het risico niet van andere kids over de vloer. Dus veel contact gaat via app.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:25

Sclimpre schreef:
Sneltesten zonder symptomen is niet zo zinvol.

Zeker wel! Het is alleen niet sluitend. Maar sneltests zijn aanzienlijk beter dan geen test, of wachten op symptomen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:28

Mindim schreef:
lenaa_tje schreef:

Iedereen moet op het VO een mondkapje op hoor.

En ik denk niet dat 14 jarigen nu meer fysiek contact hebben onderling. Er is gewoon online les en vele ouders nemen het risico niet van andere kids over de vloer. Dus veel contact gaat via app.

Nee dat schreef ik. Jij zei dat je ook eerder wel vond dat een 10 jarige een mondkapje op kan dat vind ik dus niet terecht. Andersom kan je die vergelijking niet maken. Vo is gewoon een mondkapje. Ook als je 11 bent. Dat vind ik ook logisch. Net als op het mbo op je 17e wel afstand maar ben je 19 op het vwo niet. Dat is geen doen.

Een kind actief op een vo school heeft gewoon meer contacten dan een basisschool leerling.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 03-02-21 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:28

Suzanne F. schreef:
purny schreef:
Ik hoop nog steeds dat de mondkapjesplicht snel word opgeheven

Ik zag dat ze ze in België zelfs op tv gingen dragen. Moet niet gekker worden hoor.
Nog even en we zien bij Jinek iedereen aan tafel met een mondkapje zitten.

Ja echt hé dit vind ik echt overdreven
De cijfers gaan redelijk goed ( al sedert november aan het dalen )
KwAm er maandag ineens een advies om in bedrijven en kantoren altijd een mondkapje op te hebben zelfs als de afstand kan gegarandeerd worden :roll: ..na een jaar corona gaan ze nu ineens in de tv studio 's met mondkapje op presenteren

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:29

Shadow0 schreef:
Sclimpre schreef:
Sneltesten zonder symptomen is niet zo zinvol.

Zeker wel! Het is alleen niet sluitend. Maar sneltests zijn aanzienlijk beter dan geen test, of wachten op symptomen.

Je mag er niet van uit gaan bij een neg. sneltest je geen andere voorzorgen moet nemen.
Bij een pos.ben je vrij zeker, bij een neg. niet.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:30

SusanH schreef:
Dat van die ouderen die in de regen moeten wachten is wel heel slecht geregeld zeg. Zeker als je zo'n grote ruimte hebt. Mijn ervaring met ouderen is dat ze vaak keurig op tijd of zelfs veel te vroeg zijn. Zorg dan voor een fatsoenlijke wachtruimte waar het lekker warm is, ze kunnen zitten en eventueel een kopje koffie kunnen krijgen.

Is wel net wat je niet wil hebben natuurlijk ..risicogroepen ,binnen ,verwarmd en lekker aan de koffieklets :+

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:33

besita schreef:
Suzanne F. schreef:
[Ik zag dat ze ze in België zelfs op tv gingen dragen. Moet niet gekker worden hoor.
Nog even en we zien bij Jinek iedereen aan tafel met een mondkapje zitten.

Ja echt hé dit vind ik echt overdreven
De cijfers gaan redelijk goed ( al sedert november aan het dalen )
KwAm er maandag ineens een advies om in bedrijven en kantoren altijd een mondkapje op te hebben zelfs als de afstand kan gegarandeerd worden :roll: ..na een jaar corona gaan ze nu ineens in de tv studio 's met mondkapje op presenteren

Sinds begin januari zijn de besmettingen in Belgie terug aan het stijgen. Niet snel, maar wel een onafgebroken stijging. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:49

lenaa_tje schreef:
Nee dat schreef ik. Jij zei dat je ook eerder wel vond dat een 10 jarige een mondkapje op kan dat vind ik dus niet terecht. Andersom kan je die vergelijking niet maken. Vo is gewoon een mondkapje. Ook als je 11 bent. Dat vind ik ook logisch. Net als op het mbo op je 17e wel afstand maar ben je 19 op het vwo niet. Dat is geen doen.

Een kind actief op een vo school heeft gewoon meer contacten dan een basisschool leerling.

Het lijkt me juist prima werkbaar in die zoals jij aangeeft kleine basisschool klassen :+

Maar duidelijk hoor, jij vind gewoon dat kinderen op de basisschool van 10, 11 en 12 geen mondkapje op hoeven, want die zijn heel veel anders dan die van 12, 13 en 14 op het middelbaar. Kinderen van 11 zitten trouwens over het algemeen niet op de VO hoor. Ik klaag niet over het mondkapje op het VO, wat moet moet, maar zie niet in waarom 10+ dat niet hoeven, maar goed. Meningen verschillen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:51

Met meer testen ja
Er worden nu hele scholen getest ,hele wzc
14 % meer testen en een verhoging van 10 % is uiteindelijk minder besmettingen in verhouding aangezien de positiviteits ratio gelijk blijft