Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:34

Magrathea schreef:
Een uur of twee met een baby op je arm :wow: moeten ze in die tijd niet een keer poepen ofzo?

Gelukkig niet anders zou ik haar snel doorgeven :D Voornamelijk slapen en drinken, gelukkig was het geen huilbaby en kwijlen deed ze ook niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:38

Lijkt me trouwens nog een heel gedoe om je huis kindproof te maken.
Stopcontacten, harde oppervlaktes en hoeken, keukenkastjes met gevaarlijke middelen, deuren die open kunnen, traphekjes...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:28

Ik hou ook geen baby vast, zou het echt niet waarderen om er een op schoot gedropt te krijgen. En van die opmerkingen dat t zo leuk staat krijg ik helemaal de kriebels :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:30

ja als iemand die mij kent zegt dat het leuk staat, en het geen sarcastisch grapje is krijgen ze echt ruzie :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:41

Cayenne schreef:
Lijkt me trouwens nog een heel gedoe om je huis kindproof te maken.
Stopcontacten, harde oppervlaktes en hoeken, keukenkastjes met gevaarlijke middelen, deuren die open kunnen, traphekjes...

Mwa ligt eraan.
Bij mij zijn het 2 stopcontacten die afgedekt zijn en een traphekje van woonkamer naar de gang en in de hal boven 2 traphekjes( voor naar beneden en naar zolder).
De rest nooit gedaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:44

Och, De kleine van mijn stalgenoot heeft al aardig wat tijd in mijn armen gespendeerd, no problem (is ook gewoon een leuk joch, vanaf dag 1 al )
En als ze het prima vinden staan, ook al een probleem, iedereen mag vinden wat ze willen en Ik vind wat ik er van vind
Als ze gaan zeuren of mieren ben ik ook heel simpel ; heb al werk genoeg aan mezelf en de beestenbende, dus Doe jij anders Die ene Die ik zou moeten krijgen er nog maar bij

(Over kindproof en zooi, ik zou Gillend gek worden als ik zie wat ene kind tegenwoordig wel niet aan zooi schijnt te moeten hebben qua speelgoed alleen al ... dikke no go, Ik ben meer van het weg doen )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:46

Mijn ouders hebben nooit het huis "kindproof" gemaakt :=
De koffietafel had al afgeronde hoekjes. De trappen zit een deur naartoe (niet voor naar boven maar dat was geen probleem). De stopcontacten zitten op rare plekken waar je niet zomaar bij komt (bijv in de 10 cm tussen het raam en de koelkast). Voor de rest moest ik maar gewoon leren van mijn fouten denk ik hihi.
Ik ben één keer van de trap gevallen, op vakantie, waar ze nota bene wél een traphekje hadden _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:50

Mijn neefje zat ook in alle laden van de keuken,kastdeuren, plantenbakken ect ect. Wat een gedoe was dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:05

A h vroeger stootte je gewoon je kop aan de glazen salontafels en dan zeiden mama en tantes “ dan moet je maar uitkijken”.
Werd een stuk minder gemiemeld.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:31

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180705_03599821

Hulde: OCMW in Gent betaald nu (bijna) alle vormen van anticonceptie terug aan mensen in armoede, kansarmen. Heb laatst ook een staafje laten steken met doktersbezoeken etc zit je toch al snel aan de 100 euro.

Snap best dat zeker mensen die niet kapitaalkrachtig zijn dit als een struikelblok zien.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:13

Oja ik ben zo vaak van de trap gevallen en me zo vaak gestoten enige reactie daarop was "dat is dom he" en weer door. O:)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:54

Anoniem schreef:
A h vroeger stootte je gewoon je kop aan de glazen salontafels en dan zeiden mama en tantes “ dan moet je maar uitkijken”.
Werd een stuk minder gemiemeld.

Nou dat dus :j tafel bij Mn ouders is ze bijv al meerdere malen tegen aan gelopen. Eigen schuld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 17:56

En ze kunnen best wat hebben, vooral die babies. Vorig jaar liet een drunken papa zn paar maanden oude baby bij ons op de bank stuiteren, kind kwam naar terecht dus schrok me kapot maar t kind gaf geen kick :P

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:00

Magrathea schreef:
Mijn ouders hebben nooit het huis "kindproof" gemaakt :=
De koffietafel had al afgeronde hoekjes. De trappen zit een deur naartoe (niet voor naar boven maar dat was geen probleem). De stopcontacten zitten op rare plekken waar je niet zomaar bij komt (bijv in de 10 cm tussen het raam en de koelkast). Voor de rest moest ik maar gewoon leren van mijn fouten denk ik hihi.
Ik ben één keer van de trap gevallen, op vakantie, waar ze nota bene wél een traphekje hadden _O-

Mijn broertje ook niet. Die heeft nu nog een litteken op zijn voorhoofd nadat hij als peuter tegen de punt van de koffietafel viel :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 22:17

Vrienden van me hebben traphekjes weggehaald nadat bleek dat kindlief óver de hekjes klom om vervolgens van de trap naar beneden te donderen. Dan kun je beter zo naar beneden vallen... ;-)

Overigens bestaat het kindproof maken van een huis vooral het binnenbrengen van een godsgruwelijke hoeveelheid speelgoed. Ik heb met terugwerkende kracht medelijden met mijn eigen ouders.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:31

Ik ben al sinds een uur of 9:30 aan het werk achter de computer. En ik zweer het je dat er al de HELE OCHTEND een kind zit te janken hier in de buurt. AAAAAH _-:( :x

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 16:49

Kesje schreef:
Ik ben al sinds een uur of 9:30 aan het werk achter de computer. En ik zweer het je dat er al de HELE OCHTEND een kind zit te janken hier in de buurt. AAAAAH _-:( :x

Mijn buren bij ons oude huis zetten hun kind buiten als hij ging huilen. Echt super tof in de zomer op m’n stikhete zolderkamer aan het werk.
Ik heb echt wel eens op het punt gestaan om keihard terug te gaan krijsen. Ik heb me kunnen inhouden en heb 3 ventilatoren en een radio gekocht. -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:43

Vandaag in de supermarkt crosst er ineens een kindje van een jaar of vier op een driewieler voorbij :o? :o? Wtf is er mis met die ouders? Laat ze dat lekker buiten doen...

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:51

Sanet schreef:
Kesje schreef:

Mijn buren bij ons oude huis zetten hun kind buiten als hij ging huilen. Echt super tof in de zomer op m’n stikhete zolderkamer aan het werk.
Ik heb echt wel eens op het punt gestaan om keihard terug te gaan krijsen. Ik heb me kunnen inhouden en heb 3 ventilatoren en een radio gekocht. -O-

Dat deden onze buren ook en dan riep dat kind op een gegeven moment ook "je bent een rotmoeder". Even rustig in de tuin zitten is er dan voor de rest van de buurt ook niet bij, maar ja dat doet er niet toe he _-:(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:52

Dat hebben mijn ouders ook met mijn broertje gedaan, maar dat is gestopt toen hij bij alle buren ging aanbellen dat zijn papa en mama hem niet meer wilde hebben en of ze nog een bedje vrij hadden :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:13

_O-

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:49

_O-
Afbeelding

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:05

Rtlnieuws heeft op Facebook een oproepje gedaan naar meningen over kinderen in het vliegtuig. Mijn hemel wat reageren die ouders allemaal heftig. Die mensen leven in zo’n grote bubbel!
https://www.facebook.com/rtlnieuws/phot ... 52/?type=3
(Is even op mijn mobiel, ik hoop dat ie zo werkt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:10

Popcorn voor ontbijt met dat artikel :')

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:15

Ja niet normaal. Ook zo veel moeders die zeggen ‘wij hebben ook een vakantie verdient.’ Blijkbaar kan dat alleen met het vliegtuig en niet met de auto.