[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 21:52

Kijk vooral naar je skincare routine, vaak doet dat meer als je huid mooi verzorgd en gevoed is dan de foundation zelf zeker bij een droge huid.

Ik heb zelf een lastige huidskleur (donker medium en extreem koele ondertoon) en een droge huid.
Ik hou zelf enorm van hele dunne foundations of zelfs getinte serums. Breng het ook altiid heel dun aan met een kwast en dep dan nog na met een beauty blender. Die van Haus labs is fantastisch.
Verder Nars light reflecting foundation en voor de zomer als ik nog minder wil de serum SPF 30 foundation van Ilia.

Fenty had ook een hele fijne hydraterende foundation, maar die is er niet meer en de nieuwe heeft mijn kleur niet meer.
Rare beauty is ook echt top, maar die heeft er chemische spf in zitten en daar slaat mijn rosacea van op hol :+
Shiseido had ook een hele mooie fijne foundation, maar helaas ook met spf waar ik niet tegen kan.
Maar als je geen rosacea hebt, zijn dat ook hele fijne.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:37

F_Orumster schreef:
Ik ben erg fan van de matte lipsticks (met primer) van Mac, die blijven behoorlijk lang zitten, maar kunnen wel flink afgeven op glas, je kin of je date* :D. Dus klinkt het wel aantrekkelijk... Of toch op zoek naar een stevigere kissproof longlasting iets.

* meestal draag ik bewust al geen lipstick op date, maar toch zou het wel leuk zijn dat wel te kunnen doen.

Half jaar later krijg je nog eens reactie :+ ik heb zojuist een lip staan gekocht van fenty. Ik zoek ook iets wat echt lang blijft zitten en ik geen omkijken naar heb. Heb ook meteen oogschaduw gekocht, ben heel erg benieuwd

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 10:12

c_alsemgeest schreef:
Kijk vooral naar je skincare routine, vaak doet dat meer als je huid mooi verzorgd en gevoed is dan de foundation zelf zeker bij een droge huid.

Ik heb zelf een lastige huidskleur (donker medium en extreem koele ondertoon) en een droge huid.
Ik hou zelf enorm van hele dunne foundations of zelfs getinte serums. Breng het ook altiid heel dun aan met een kwast en dep dan nog na met een beauty blender. Die van Haus labs is fantastisch.
Verder Nars light reflecting foundation en voor de zomer als ik nog minder wil de serum SPF 30 foundation van Ilia.

Fenty had ook een hele fijne hydraterende foundation, maar die is er niet meer en de nieuwe heeft mijn kleur niet meer.
Rare beauty is ook echt top, maar die heeft er chemische spf in zitten en daar slaat mijn rosacea van op hol :+
Shiseido had ook een hele mooie fijne foundation, maar helaas ook met spf waar ik niet tegen kan.
Maar als je geen rosacea hebt, zijn dat ook hele fijne.

Nav deze post... wil ik nog even een nieuwe toevoegen :P

Want deze heeft alles wat ik zocht en ook nog eens in mijn kleur. En mijn rosacea slaat er niet van op hol, het voelt ook meer als huidverzorging dan als een foundation.
De Charlotte tilbury unreal skin sheer glow tint stick.
Ik ben obsessed :+
Ik heb een droge huid met wat fijne lijntjes en hou niet van dikke foundations. Ik heb niet veel imperfecties dus een lichte dekking is altijd wat ik zoek en een beetje glow.
Deze "foundation" is perfect voor mij.
Toen ik hem open maakte dacht ik wel... oliebol, deze gaat alles accentueren, want hij ziet er heeeel erg glimmend uit :') Dus ik was bang dat je alle poriën en lijntjes zou gaan zien of er uit ziet als een wandelende discobol :') dat dacht ik nog steeds toen ik hem in wat strepen op mijn gezicht smeerde.
Maar op een of andere magische manier wanneer je hem met een kwast of spons op je huid aan brengt en goed blend wordt het een soort zacht filter over je gezicht.

Hij geeft weinig dekking, je kan hem wel iets opbouwen, maar voor mij is dat perfect want ik wil weinig dekking, gewoon net een beetje egaler en een gezonde glow.

Een klein beetje afpoederen op plekken waar ik wel wat kan gaan glimmen en hij blijft de hele dag mooi.
Omdat hij zo licht dekkend is kom ik er ook met zomer en winter huid mee weg. (Ik heb 6 medium, medium/tan met coole ondertoon) Bij andere (nars en haus) heb ik 2 kleuren die ik meng omdat ik in de zomer veel donkerder ben dan in de winter.

Dus zoek je iets lichts en shiny dan is deze top. Wil je meer dekking of mat, dan moet je er hard voor weg rennen :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:37

Heeft iemand tips voor een fijne (waterproof) mascara voor korte rechte wimpers?
Ik gebruik ook een wimperkruller want anders zijn ze kaarsrecht.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 17:29

Budget (en eigenlijk een van de beste) Essence lash princess waterproof.

Normale prijs Maybelline sky high waterproof.

Iets duurder:
Clinique lash power

Nog iets duurder
Mac stack waterproof

Ik heb zelf vrij lange krullende wimpers en moet van de Essence echt maar 1 laagje doen anders wordt het te hysterisch :+
Blijft wel mooi en gaat niet klonten.

Josien_

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:33

Van skigh high heb ik ooit de normale versie geprobeerd en die deed niet zo veel voor mij, maar misschien houdt die de krul beter met waterproof.
Die van Essence ga ik zeker eens bekijken dan, want ik had vroeger een favoriet van Catrice maar die kan ik niet meer vinden.
Ook de minder budget varianten zijn welkom, als ze echt goed zijn wil ik er best iets voor betalen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 15:01

Waterproof houdt sowieso altijd langer krul vast, maar moet zeggen dat ik daar zelf niet heel veel ervaring mee heb of iets werkt, aangezien mijn wimpers van zichzelf al gekruld zijn.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:08

De essence heb ik geprobeerd, nieuwe mascara is altijd ff vervelend maar tot nu toe vind ik hem nog niet erg fijn.
Geef hem nog een paar dagen de kans :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:24

Ik heb ook van die vreselijke wimpers haha.. zelfs de krultang maakt het maar minimaal beter. Ik had altijd better than sex van too faced maar heb daar nu een hele fijne dupe van gevonden van e.l.f.; die heet big mood.

Vooral het zandloper borsteltje maakt m zo fijn..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:30

Sodera schreef:
Ik heb ook van die vreselijke wimpers haha.. zelfs de krultang maakt het maar minimaal beter. Ik had altijd better than sex van too faced maar heb daar nu een hele fijne dupe van gevonden van e.l.f.; die heet big mood.

Vooral het zandloper borsteltje maakt m zo fijn..

Oehhh die sla ik op, ik ben nog op zoek naar een fijner betaalbaar alternatief voor de Better Than Sex mascara *\o/*

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 14:31

Josien_ schreef:
De essence heb ik geprobeerd, nieuwe mascara is altijd ff vervelend maar tot nu toe vind ik hem nog niet erg fijn.
Geef hem nog een paar dagen de kans :)

Ik heb heel veel wimpers en ze zijn dus heel zwaar en zakken met alles uit, zelfs de duurdere 40 euro mascaras, er is er maar 1 die de krul houdt voor mijn eigenwijze wimpers en dat is Max factor false lash waterproof, maar die krijg je er maar met 1 reiniger van je ogen af, zo waterproof is hij. Je moet er ook absoluut niet mee slapen dan heb je kan dat je wimpers breken als je veel draait :')

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 10:30

Voor mijn bruiden en klanten gebruikte ik altijd als foundation de light wonder van Charlotte Tilbury, deze lijn is er jammer genoeg uit gegaan.... nu heb ik nog wel wat er van, maar deze raakt ook een keer op.

Ik zoek een foundation welke eigenlijk vrijwel het zelfde is en doet, en voornamelijk een hele natuurlijke mooie dekking achterlaat, dat je bijna niet ziet dat je foundation op hebt. De kleuren paste vrijwel op bijna iedere huid, en had je in bepaalde kleuren die je makkelijk met elkaar kon mengen.

Wie heeft de gouden tip?? De airbrush flawless foundation heb ik ook van CT, maar deze is echt mega dik van structuur. Iets wat ik eigenlijk niet wil.

PB mag ook

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:28

Ik vind zelf de Nars foundations heel erg fijn, brede shaderange en veel fijner qua structuur, veel dunnere en makkelijker aan te brengen. Ik had zelf de radiance variant.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 09:36

Hai, heeft 1 van jullie wel eens PMU op de lippen geprobeerd? Ik zie prachtige foto's maar ben zo benieuwd hoe het er na een jaar uitziet.....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:02

yvetjes schreef:
Hai, heeft 1 van jullie wel eens PMU op de lippen geprobeerd? Ik zie prachtige foto's maar ben zo benieuwd hoe het er na een jaar uitziet.....

Er is als het goed is ergens een topic over pmu etc.
Denk dat je daar best wat voorbeelden kan vinden.
Vriendin van mij heeft het gedaan. Eerste paar jaren was het erg mooi, ook na de touch ups. Maar nu vind ik het zelf wat patchy worden. Kleur blijft niet mooi egaal.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:08

Aaah super, dat is dus precies waar ik bang voor ben omdat je nergens terugziet na een paar jaar. Dankjewel! En ik ga het andere topic even zoeken. +:)+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 11:11

Het is op zich nog wel mooi, maar met de jaren (denk dat zij een van de eerste in NL was die het had laten doen :') ) zijn er plekjes die dus wat donkerder blijven en andere plekjes die minder pakken, wat je na de touch ups dus ook blijft zien.
Ze heeft nu meestal een licht gekleurde balm er overheen en dan is het mooi. Maar dat haalt voor mijn gevoel een beetje het doel weg :+
De lipliner lijn die ze heeft is wel altijd mooi gebleven. Dat zit nog na alle jaren top en heel mooi gelijk.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:09

Hello!

Ik heb in een aanbieding toffe glitters besteld (en ontvangen) van NYX, maar nu blijkt het dus geen oogschaduw te zijn (dom, had ik verwacht), maar moet ik het ergens mee op mn oogleden zien te plakken :+

Wie heeft de gopuden tip welk spulletje ik hiervoor kan gebruiken? Ik heb een soort primer van Mac (MAC Pro Longwear Paint Pot - Painterly), maar dat plakt niet genoeg.

En liefst scoor ik straks nog iets bij de Etos of Kruidvat ipv de stad in te moeten naar Douglas oid

Help?!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:12

Josien_ schreef:
Heeft iemand tips voor een fijne (waterproof) mascara voor korte rechte wimpers?

Heb je wel eens een lash lift geprobeerd?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 12:29

yvetjes schreef:
Hello!

Ik heb in een aanbieding toffe glitters besteld (en ontvangen) van NYX, maar nu blijkt het dus geen oogschaduw te zijn (dom, had ik verwacht), maar moet ik het ergens mee op mn oogleden zien te plakken :+

Wie heeft de gopuden tip welk spulletje ik hiervoor kan gebruiken? Ik heb een soort primer van Mac (MAC Pro Longwear Paint Pot - Painterly), maar dat plakt niet genoeg.

En liefst scoor ik straks nog iets bij de Etos of Kruidvat ipv de stad in te moeten naar Douglas oid

Help?!

Er zijn speciale glitterprimers te koop. Maar als je er verder geen oogschaduw onder doet kun je het ook doen met vaseline.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 12:30

Ah vaseline, slim! Ga ik testen!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:29

Kijk wel uit met losse glitters bij je ogen, niet te dicht bij de wimper/waterlijn en echt goed vastplakken. Elke losse glitter en sommige lose pigment glitters kunnen je oog flink beschadigen als het er in komt. Daarom staat er ook vaak "face and body" op of "nnea" op (not near eye area)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 22:11

NYX heeft een glitter primer :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 10:25

Raineri schreef:
Josien_ schreef:

Heb je wel eens een lash lift geprobeerd?

Ja maar vond het effect snel weg als je telkens mascara op doet en er weer af boent.
En zonder mascara vond ik het niet genoeg.
Maar ik ben inmiddels weer gezwicht en ik heb weer wimper extensions :Y) .

Hebben jullie al een idee voor jullie kerstlooks? :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 12:36

Ik hoop dat ik überhaupt make-up op kan doen. Voor de 2e keer in maand tijd beschadiging in oog, alleen nu andere oog, en dus ontstoken. Kan dus niet rond ogen doen en full face zonder oog make-up kan echt niet. :') Dus hopelijk is het morgen weg