Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tova schreef:secricible schreef:ik vind de structuur van cottage cheese zo naar he. Die kleine brokjes in je mond *gruwelt*
Tova, google maar eens op lactase supplement of lactase druppels. Vaak is een lactoseintolerantie doordat je een tekort hebt aan lactase, dat kun je op die manier omzetten. Avond van tevoren er doorheen roeren en de volgende dag gebruiken. Smaak zal er wel iets door veranderen, meestal smaakt het iets zoeter (de lactose wordt omgezet in glucose)
Dankjewel. Ik ga me er in verdiepen
@gribaldi, nee ik doe geen pbp. Hoezo?
xNavatu schreef:Vandaag;
O: dubbele espresso met 30ml amandelmelk + 20gr melba toast, 40gr kalkoenborstfilet, 20gr zt hummus
L:570ml315ml champignonsoep + 1vk boterham met 40gr tonijnsalade
T: 1 meergranen wrap met een blikje tonijn, 30gr rode ui en 23gr kaas
T: combat crunch bar
A: 50gr spelt volkoren pasta, 160gr spinazie a la creme, 200gr kipfilet en 125gr puntpaprika
T: 250gr griekse stijl yoghurt 0% vet met 150gr blauwe bessen
D: 2 liter water, halve liter thee
B: half uur cardio, half uur kracht
1775kcal
170gr khd, 48gr vet, 158gr eiwit
Emmaa_ schreef:Ik ga ze voor het eerst maken dus ben heel erg benieuwd of het uberhaupt gaat lukken![]()
Nodig:
- 1 mediumgrote zoete aardappel
- 2 blikken (400g) kikkererwten
- 2 tenen knoflook (of wat meer, ik hou wel van knoflook)
- Sap van 2 citroenen (ik gebruik gewoon uit een flesje)
- Een eetlepel gemalen komijnpoeder (djinten)
- Een eetlepel kurkuma
- Een theelepel gerookte paprikapoeder (of een halve paprikapoeder en een halve cayennepeper)
- 2 eetlepels olijfolie
Oven voorverwarmen op 190 graden, dan eerst de zoete aardappel stomen. Eerst even schoonmaken, zorgen dat je rondom gaatjes prikt met een vork, dan inwikkelen in een stuk natte keukenrol en een paar minuten in de magnetron. Opensnijden als hij gaar is, binnenkant van de zoete aardappel in een keukenmachine gooien. Dat eerst even blitzen zodat het een beetje kruimelig wordt, dan de uitgelekte kikkererwten en de rest van de ingrediënten erbij. Zorgen dat je de zoete aardappelpuree een beetje aan de kant schuift zodat de andere ingrediënten wel bij de messen kunnen komen. Dan alles blitzen tot het een beetje een kruimelige consistentie is. Niet doorpureren tot het hummus is, mogen best nog een paar stukjes in zitten. Dan falafelballetjes maken en op een bakblik met bakpapier leggen en even 20-25 minuten in de oven. Je haalt er ergens tussen de 18 en 24 falafels uit. Je kan ze een week bewaren in de koelkast als je ze even in een afgesloten bakje doet dus dat is lekker makkelijk!
Optiwolk schreef:hmmm als de friteuse het begeeft toch maar eens kijken dan.
Ohjee het blijft een pechdag vandaag
Op m'n contracten voor m'n nieuwe werk hebben ze ook nog eens m'n naam verkeerd geschreven en m'n telefoon doet ook stom ook al is-ie maar een half jaar oud.
Wedden dat ik straks in m'n vingers snijd bij groentjes kuisen?
kim345 schreef:Klinkt goed emma!
Ik heb echt een hele gekke dag, vanmiddag ineens echt trek
O: sinaasappel
L: 2 boterhammen met knaks, tosti 30+ kaas, 2 boterhammen speculoos
T: appel
A: mihoen met garnalen? Nog even zien
B: zo even een uurtje roeien, lekker weer om op het water te zijn!
Kcal: uh tsja.
Lauura schreef:Als ik jullie lijstjes zie dan heb ik echt niet het gevoel dat ik zoveel minder eet dan jullie...
O: 250gram magere kwark met wat blauwe bessen/ mango
L: salade met veldsla, wat spinazie blaadjes, halve avocado, gekookt ei en plakje kipfilet
A: ook salade maar dan met worstje en aardappel bolletje uit de airfryer.
T: biscuitjes en wat dorpjes.
Vanavond ook 5km hardgelopen.
Hoe maken jullie overnight oats? Ik wil dat graag ook een keer proberen maar durf het niet
Lauura schreef:Als ik jullie lijstjes zie dan heb ik echt niet het gevoel dat ik zoveel minder eet dan jullie...
L: salade met veldsla, wat spinazie blaadjes, halve avocado, gekookt ei en plakje kipfilet
Hoe maken jullie overnight oats? Ik wil dat graag ook een keer proberen maar durf het niet
Lauura schreef:Hoe maken jullie overnight oats? Ik wil dat graag ook een keer proberen maar durf het niet