[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:26

Mm nou ik eet gewoon af en toe chocopasta op brood hoor :) zeker als ik die dag extra beweeg ofzo. Kan echt geen kwaad! En drink ook gewoon af en toe een glaasje cola light, vind ik erg lekker, lust geen alcohol o.i.d. dus dat neem ik nooit :)

Welkom Nienke! :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:27

Wat zijn goede tussendoortjes, koekjes ed....

Dankjewel Madeira :)

Ik wil graag mijn buik weer strak hebben....

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:30

ik drink ook hetzelfde wat Dora aangeeft: water, spa rood en thee (alcohol niet, nooit eigenlijk)
ik had echt een colalight verslaving := maar ben daar gelukkig vanaf gekomen door het gewoon niet meer te drinken.

Laatst was ik bij een vriendin en die had Cristal clear voor me gehaald. nouuu dat smaakte toch zoet!! Niet normaal!

Weet je waar ik wel vaker aan snuffel? Vriendje heeft een pot speculoos crunchy in de kast staan, en dat ruikt zooo lekker! haha maar kan gelukkig de drang weer staan om mn vinger erin te stoppen :Y)

Ik doe eigenlijk niet aan tussendoortjees, behalve op werkdagen (4 x per week) en dan pak ik smiddags een cracker met mager beleg en een peer (of ander stuk fruit)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:31

Strakke buik wordt oefeningen doen en zorgen dat je veel verbrand, ook bijv door cardio;)

Qua tussendoortjes zit ik alleen aan de rauwe groenten of fruit

Wendy1978

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:39

Ahhh... dat heb ik ooit 5 jaar geleden wel is gedaan, sonja bakker
daarom "dacht" ik dat dat gezonde brood beleg waren idd :))

Oh, die cola light verslaving herken ik :j
vanaf 14 feb geen druppel meer gedronken
maar ga toch binnenkort blikje scoren weer hoor :o

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:40

In het Sonja dieet werken ze wel prima in ieder geval!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:51

Ja vond ik toen ook idd :j
Vooral de afwisseling van dat dieet vond ik goed vol te houden

nadeel vond ik dat ik echt heel de dag in dat boekje aan kijken was:
Wanneer en hoe laat mag ik wat weer...

(Hoezo, obsessief met eten) :')

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:06

Hier ook veel light producten gedronken. Kreeg hier meer trek van in zoetigheid. Nu veel water, thee etc.
Wel veel gezondigd, dus vanavond weer een maaltijdsalade. Is nu 11.7 kg af en hoop zaterdag op de 12 te zitten, dus dat word kiele kiele, hahaha. Dan nog 4 kg tot mijn 2e streven.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:11

:):) top zeg winner :):)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:36

Ik heb vandaag lekker pindakaas op mn boterham gegeten :9
Wel maar 1 boterham en een appel op vandaag.. Zeer slecht dus. Heb sinds gisteren vakantie en zonder het werkritme vind ik het eten toch ook een stuk moeilijker :o

Ben nu totaal 8 kilo kwijt en wil er nog 12 vanaf :brr:

Straks 2 uur fitnessen *\o/*

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:02

Netjes Winner!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:08

Ik eet tussendoor vaak fruit of eierkoek of een cracker met mager beleg.

Wollie, die speculoos ruikt idd super lekker en zo smaakt hij ook haha!
Gelukkig hebben wij die al heeeel lang niet meer in huis. Echte calorieën bom.

Goed bezig Winner!! :D

Zo maar thuis een 30 days shred doen om toch nog te sporten, doe ik iig iets.
Morgen weer examentraining dus een volle dag in de boeken.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:32

Jullie zijn allemaal goed bezig zeg !!

Naoom succes met de examen trainingen.

Ik heb net dik half uur gelopen en zo meteen.hockey training :)

Wat vinden jullie van roosvicee ( schrijf je dat zo )
Zoals jullie kunnen lezen ben ik echt een leek in afvallen vandaar al mijn.vragen....

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:03

Dankje! 30 days shred was wel weer even goed, ik denk dat ik het maar gewoon door ga zetten en daarna met Insanity doorga.
Aangezien dat toch wel erg zwaar en lang is.
Vanaf vandaag dus denk ik beginnen met volhouden om het elke dag te doen. Morgen eventjes wegen en meten denk ik. Goede motivatie. :)
In plaats van flesjes water als gewichten 2 volle flessen carvan cevitam genomen, net wat zwaarder en dat voelde ik meteen.

WinSel, lekker sportief! Goed bezig. Roosvicee zitten denk ik veel suikers in, maar drink het zelf verder nooit dus weet het niet echt.
Kan je beter aanmaak limonade nemen met water.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:02

Tarzan, maaltijdsalades zijn calorienbommen... Zeker met zo'n suikerrijk fruit en kaas!
Hier vandaag weinig gedaan. Van 7.30 tot 18.30 gewerkt, en het wordt alleen maar drukker :z

Hopelijk is het donderdag droog, want ik wil een flink stuk fietsen. Helaas werkt mijn rug nogsteeds niet mee. Als ik er maandag nog last van heb, bel ik de fysio/manueel. Kan niet eens shredden door de pijn -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:32

wollie2004 schreef:
Spannend Madeira, je controle!
Hee Ava, ben heel erg benieuwd naar je nieuwe dieet, ikzelf wordt best wel misselijk van zo'n eiwitdag.
Haha [naam], ik zie jou al helemaal vliegend nar de WC, maar echt koude groene thee met ijsklontjes lijkt me wel lekker, beetje lipton green tea idee.

Ik weet eigenlijk niet wat we eten vanavond, heb vriendje gevraagd om wat uit te leggen...

Ja klopt! Maar die green tea is naar mijn idee nog best wel zoet, dit is gewoon echt thee met ijsklontjes. Ja ik vind het echt heerlijk maar mijn vriend snapt niet wat ik erin zie haha.

tientjeh schreef:
SGW Markelo bijna met paard en al onderuit gegaan op een bospad die mul was. Boomwortels waren omhoog gekomen en waarschijnlijk kreeg Uk daar een slippartij van.

Aiiii... :(:) Heel veel succes met afvallen! 20 kilo is een mooi doel lijkt mij :j

wollie2004 schreef:
Ja denk dat dat heel erg veel voorkomt, helaas! Op obese zondagavond was ook een vrouw die altijd slank en een atleet is geweest. Na een aantal blessures is ze pas (na der 30ste) heel erg veel aangekomen... zo jammer!

Klopt :j Zelfde was dus voor mij.. Maar t is ook zo raar, als je altijd heeeel veel gesport hebt en heeel fit bent geweest, en je moet daar ineens abrupt mee stoppen, kom je voor mijn gevoel veel sneller aan. Of het valt meer op.. Ik weet het niet, maar toen ik net was gevallen ben ik in twee maanden tijd denk ik ruim 5 kilo aangekomen.. Kreeg toen uit m'n omgeving ook al constant "goh ben je wat aangekomen?".. Kon er wel om janken destijds :=

Frummels schreef:
Ik heb trouwens vanmorgen na het rijden m'n paard onder de tuinslang gezet, waarna we even in de bak gingen wandelen.. Flash vond van niet :o https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 9696_n.jpg

Haha die van mij deed echt exact hetzelfde gisteren := Ik had echt best wel intens gereden, na drie kwartier was madame nog niet moe maar ik wel := Dus heb dr nog even los in de bak gegooid en toen ging ze me toch een partij hard :') Dus tuinslang erop en toen wou ze rollen.....

tientjeh schreef:
Morgen!

Tarzan, weer vol goede moed ertegen aan!

Ik ga straks maar eens een stuk wandelen. Sporten verder lukt nog niet, wandelen zal vast ook wel een redelijk goede vervanger zijn toch?

Ligt eraan wat voor tempo je aanhoudt, maar als je gewoon flink doorwandelt is het echt heel goed voor je hoor! Wij namen de honden van m'n tante altijd mee en dan gingen we uuuuuren wandelen door de bossen. Als je echt gaat lopen sjokken is het niet zo heel spannend voor je calorieën, maar als je er wat tempo in houdt is het heel goed voor je :j

WinSel schreef:
Wat zijn goede tussendoortjes, koekjes ed....

Dankjewel Madeira :)

Ik wil graag mijn buik weer strak hebben....

Gewoon iets lichts.. Toen ik stopte met snoepen tussendoor merkte ik heel erg dat het niet echt honger was, maar vooral lekkere trek. Ik eet nu 3 goede maaltijden op een dag, en ik merk dat ik een beetje ben afgekickt van de tussendoortjes. Als ik me dan toch wel een beetje flauwtjes voel of ik heb gewoon echt trek dan eet ik een cracker of een paar rijstewafels (die krengen eet ik sowieso alsof mn leven er vanaf hangt). Of een appel ofzo. Gewoon afblijven van alles qua tussendoortjes waar veel calorieën in zitten.

Ik heb het geluk gehad dat mijn ouders eigenlijk nooit frisdrank in huis wouden halen voor ons, dus ik ben er nooit echt verslaafd aan geraakt. Wat ik wel een tijdje heel veel heb gedronken is energy drankjes := Daar grijp ik nu soms nog steeds naar als ik er echt heel veel zin in heb... Voor de rest drink ik echt ontzettend veel water, echt rond de 2.5/3 liter per dag, en soms wat koffie. Melk bij het ontbijt als ik het in huis heb, en als het water mn neus uit komt doe ik er soms wat bosvruchten limonadesiroop doorheen. Ik ben echt afgekickt van de zoete drankjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:34

Voor de rest heb ik best goed m'n best gedaan de afgelopen dagen! Gisteren flink aan de bak geweest met paardlief en hoe kapot en spierpijnerig ik ook was, toch naar de sportschool gaan. Heb mezelf echt compleet afgebeuld, ik kon echt niet meer, dus ben daarna een biertje gaan drinken bij mijn toekomstige huisgenoten := Vandaag de hele dag weer met de paarden geweest, lekker gereden en foto's gemaakt met m'n eigen doos. Eten schiet er dan altijd een beetje bij in :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:25

Ik ga proberen om bij te blijven komende paar dagen, maar ik heb het echt super duper druk met mn studie.. Vandaag van 10 tot 18.30 les gehad en net pas klaar met al mn huiswerk voor morgen.
Morgen van 8.30-17.30 en daarna meteen door naar stal en de vier dagen erna ga ik denk ik maar een tent opzetten in de bibliotheek. Jemig wat een berg leer en maak werk :=
Dus vergeef me als ik even niet meer reageer, ik probeer wel mee te lezen in bed savonds :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 07:42

@Frummels en Naoom: succes met jullie studie!

Dat shredden lijkt me ook wel wat, maar eerst maar weer eens gewoon aan het sporten komen :) .

Vanmorgen -0,6 kg *\o/* , dus dat is toch wel fijn, was al bang dat het zou blijven hangen na zo veel de eerste dag := , -2,3 kg.
Ik hoop de komende dagen nog een kilo eraf te halen, zou mooi zijn zo'n 3,5 of misschien zelfs 4 kg minder in de aanvalsfase..., maar we wachten rustig af :D .

Zo pianoles en dan ff snel met dochter playmobile opruimen, want er komt een vriendinnetje slapen, zullen wel ponykampdaagjes worden, hahahaha.
Ze gaan vanavond eerst naar voltige, dan paardenfilm kijken en morgenvroeg rijden en 's middags menles.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 07:59

Ahhh Mootje, dat is minder! :(:)
Poeh Naoom en Frummels druk met school. Ik heb over 5 weken alweer het laatste tentamengedoe voor dit jaar. pff komt veel te snel dichtbij :(
Goed bezig Winner en Avaluna!
Emma, als er dadelijk weer wat warme dagen aankomen, ga ik dat eens proberen, koude groene thee met ijsklontjes, klinkt er dorstlessend en gezond! de green tea van lipton zitten indd nogal veel suikers in verstopt.
Nienke, ik weet dat je bij het Atkins dieet wel roosvicee mocht... Anders even het label checken wat er precies allemaal inzit?

Ik denk dat maaltijdsalades kant en klaar uit de super niet heel gezond zijn nee, er zit altijd wel wat in waarvan ik denk, ow dat moet ik skippen... en de dressings idem...
Maar als je hem zelf maakt, is het goed te doen. Ik doe er meestal wel een koolhydraatvariant in, wat gekookte pastaatjes of aardappeltjes, verder veel sla, tomaat en komkommer. Maar bijv. croutons, dressing, zongedroogde tomaten e.d. laat ik achterwege, zijn wel heeeeerlijk maar ook vrij vet... zelfde geld voor kaasdingetjes...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:05

Succes met leren allemaal!!

Ava, wat goed dat je weer bent afgevallen, top!! :D

Wollie en mootje, ik denk ook dat de salades kant en klaar niet zo gezond zijn als dat je ze zelf maakt maarja ik moest nu eenmaal bij de AH werken :P
Er zaten maar 8 druifjes en een paar stukjes peer in, verder alleen maar verschillende soorten sla en bleekselderij. De kaas heb ik maar voor 1/4e erdoorheen gedaan en de dressing voor de helft dus al met al zal het wel meegevallen zijn, hij was in ieder geval erg lekker! :D

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:37

@Tarzan, ik heb ook toevallig een maaltijd salade op. Volgens mij bevatten ze veel zout.
Ik vind het makkelijk, het vult goed en het zijn maar 430 call. Eet ze ongeveer 2x per week als ik savonds werk.

@Wollie, je hebt gelijk maar anders vind ik het echt een flauwe hap en word ik zo slap als een vaatdoek. -O-
Heb jij nog een beetje inspiratie voor makkelijke en gezonde gerechten met weinig koolhydraten?

@Frummels, je studie is momenteel belangrijker. Gaat 't wel goed of loop je veel achter?

@Emma, je hebt veel bewogen de afgelopen dagen dus dan kan een biertje geen kwaad!
Ga je op kamers?

@Naoom, goed dat je jezelf er nog toe zet! Lastig he met al dat leren.

@Babsiej, jij gaat ook de goede kant op. You go girllll. _/-\o_

Heb gister even een foto van mezelf gemaakt waar je mn figuur goed ziet.

Afbeelding

Foto van vorig jaar zomer.

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/539087_469806999716536_1535718286_n.jpg

Wil er nog een kg of 6 af, dan ben ik tevreden.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:49

Wauw wat een mooi verschil Winner!
Ik doe eigenlijk niet aan koolhydraatarm, dus daar kan ik je niet echt mee helpen.
Ik eet bij elke maaltijd koolhydraten (werkt voor mij gewoon heel erg goed en heb ik ook echt nodig, voor mn hersenen en sporten)
Ik zorg wel dat ik altijd een gezonde variant heb: volkoren brood, volkoren pasta, zilvervliesrijst, volkoren wraps, mie/mihoen en als ik aardappels eet, dan maak ik ze in de oven (zonder olie) dus dan zijn ze vrij vetarm....

Ik wil ook foto's spammen!

Afbeelding

Deze is van afgelopen maandag met peerd (let niet op mijn houding of op peerd)

Afbeelding

Cityrun op Koninginnendag

Zoals jullie zien ben ik over mn bovenbenen nog niet helemaal tevreden, rest wel!

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:01

wauw winner wat een verschil, je ziet er echt goed uit!! :D

wollie: ik heb ook stevige benen, wil daar ook vanaf maarja eerst mijn buik ook maar :P

net weer bij de dokter geweest, moet toch een stuk nagel af en er zat ook een stuk wild vlees naast me teen dat haalt ze ook gelijk weg. Heb ook meteen weer antibiotica mee gehad tot maandag |((dan gaan ze snijden) was vanmorgen zo blij dat ik de laatste in kon nemen :Y) maarja ze zegt anders word het weer veel dikker.
Vandaag ging ze niet snijden omdat ik die bruiloft heb..ga nu nog ff een kort tukkie doen, ben onwijs druk geweest afgelopen dagen, anders houd ik het niet vol vandaag! en dan snel douchen en me optutten :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:20

Oh trouwens, ik heb absoluut geen cola light verslaving, haha. Maar zo af en toe een glaasje vind ik wel erg lekker :).

Goed bezig Winner, Avaluna,

Winner, wouw jij ziet er goed uittt <3! Super!!

Jij ziet er ook echt goed uit Winner! <3 Super goed! :D

Babs, een boterham met pindakaas kan gewoon hoor af en toe :)

Mootje, verstandig om even de fysio te bellen inderdaad.. klinkt niet goed :(:)

Frummels, jouw paard, hahahaha geweldig!! :D

Naoom_ en frummels, succes met de studie meiden!

Cassandra, wat vervelend meis.. :(:) vandaag maar lekker genieten van je bruiloft. Sterkte met je teen :(:)