[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:14

Je kunt als het niet uit te houden is altijd hap bellen voor overleg. Zij kunnen je dan vertellen wat je het best kunt doen :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:21

Heb gebeld gisteren! Maar die arts heeft aangegeven vandaag even contact op te nemen met de eigen huisarts. En gewoon door slikken tot na mijn normale menstruatie. Dat is nu nog 4 dagen dat het zou moeten beginnen.

Ik vind het maar gedoe. Had gehoopt na 3 zwangerschappen dat ik beter zou reageren op hormonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:36

Sunrise19 schreef:
Vraagje? Ik heb sinds gisteren verschrikkelijk rug en hoofdpijn. Naproxen doet weinig. En nu? Gewoon volhouden? Ben ook doodmoe door die pijn. Morgen maar de huisarts bellen. Dit is niet iets wat voor mij normaal is. Ben al 2,5 jaar hormoonvrij zeker. Dus kan wel beamen dat dit echt niet is waar ik normaal last van heb. Heb geen koorts en voel me verder niet ziek.

Ik heb aan de pil ook heftigere fysieke klachten gehad. Had eigenlijk altijd hormonaal gedreven migraines en inderdaad hele pittige rugpijn.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:51

Dan is dit dus ook geen optie vrees ik. Voel me nu wel beter overigens. Heb wel lichte hoofdpijn maar niet dat het vervelend is. En de rugpijn lijkt nu ook afgenomen te zijn. Nouja, de huisarts heeft mij gevraagd het aub een maand te proberen of in ieder geval tot mijn volgende menstruatie. Zodat zij voor zichzelf ook wat dingen kan opschrijven en dan een plan bedenken.

Heb urine ingeleverd zodat ze kan kijken of ik eventueel een blaasontsteking heb of misschien wel zwanger ben. Mijn moeder had een nierbekken ontsteking en die had ook zulke klachten. Althans daar begon het mee. Ze belt vanmiddag even tijdens spreekuur voor de uitslag.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:46

Iemand ervaringen met de Zoely pil? Ik slik al bijna 17 jaar de Microgynon maar merk wel dat ik erg down ben altijd, altijd moe etc...
En aangezien ik nooit heb gekeken of ik misschien met een andere pil er minder last van heb, heb ik een Econsult gemaakt bij de HA om te horen voor een andere pil.
Hij schreef me deze voor. Hij was wel iets duurder geloof ik.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:30

Hoe lang probeer je een pil om te weten of het wat voor je is? Ik zit inmiddels aan m’n derde en heb nu alweer het idee dat ik volledig ben afgevlakt. Hoe lang kijk je het aan voordat je een conclusie trekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:39

badeendje schreef:
Hoe lang probeer je een pil om te weten of het wat voor je is? Ik zit inmiddels aan m’n derde en heb nu alweer het idee dat ik volledig ben afgevlakt. Hoe lang kijk je het aan voordat je een conclusie trekt?

Meestal wordt 3 maanden aangehouden. Als je na die tijd nog klachten hebt waar je niet omheen kan iig even teruggaan na drie maanden. Moet wel zeggen dat het bij de een langer duurt om te wennen dan bij de ander. Bij mijn Implanon duurde het bijvoorbeeld een half jaar voor mijn lichaam besloot dat het niets voor mij was, terwijl ik aan de pil altijd wel sneller gewend ben geraakt.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:16

Iemand ervaring met aankomen door de Implanon? / Juist afvallen wanneer deze verwijderd wordt?
Nu na 2 jaar ben ik 'm helemaal zat; eruit met dat ding. Ook tot de schokkende ontdekking gekomen dat ik gigantisch ben aangekomen sinds ik 'm heb; het is dat de HA de link legde, ik was er zelf niet opgekomen.
(Al is mijn eetpatroon nooit veranderd en wist ik zelf ook echt niet waar het door kwam. Allesbehalve een grote/slecht voedsel eter).

Nu gaat ie dus woensdag eruit *\o/* en ben heel benieuwd of de kilo's er dan 'af vliegen' (met een knipoog, want dat gaat uiteraard niet vanzelf!!)
Misschien bokkers met ervaring? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:44

Helaas werkt het meestal niet zo met anticonceptie. Het is niet zo dat je op magische wijze gewicht verliest als je ermee stopt/het eruit laat halen. Ik ben ook wel wat aangekomen met de Implanon, ik heb vooral heel hard gewerkt om af te vallen en dat is niet gelukt. Toen ik hem eruit liet halen viel ik niet zomaar af, daar moest ik gewoon hard voor werken.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:04

Hangt af van vrouw tot vrouw helaas. Veel vrouwen kwamen aan bij het gebruik van de prikpil, wat ik niet heb, maar kwam dan wel aan door de gewone pil :j

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:16

Mag ik hier ook mee praten?
Ik heb al jaren lang last van acne, meerdere malen naar de huisarts geweest maar geen middel hielp. Vanmiddag nog een keer geweest en toen heeft hij me op de Diane pil gezet. Aangezien ik niks weet over deze pil heb ik hem opgezocht maar tot nu toe zie ik zo veel waarschuwigen voor deze pil dat ik me toch wel zorgen maak := is deze pil echt zo 'gevaarlijk' om te gebruiken?
Heb al gezocht in het topic maar het meeste hierover was van een tijd geleden dus misschien zijn er ondertussen dingen veranderd?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:54

Ga naar een dermatoloog voor je acne, minn huisarts kon mij daar ook niet mee helpen. Over de Diane weet ik helaas niets!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:45

Diane pil is best ouderwets toch? Heb er lang niks meer over gehoord. Bij mij heeft de 'normale' pil (ethinylestradiol / levonorgestrel) ook redelijk geholpen, al duurt het wel even voordat je er daadwerkelijk iets van merkt.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:56

Ze wilde mij niet doorverwijzen naar de dermatoloog, had dat idd al eerder aangegeven.
Hij schreef gewoon de Diane voor dus weet niet uit welke opties ik nog meer kon kiezen. Dacht daarom vraag ik het hier even na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:11

Ik kom hier ook even binnenvallen.

Ik had altijd een hele onregelmatige cyclus, dus daarom ben ik de pil gaan slikken. Op het gegeven moment toch niet zo'n fan meer van die hormonen, dus na ongeveer 2 jaar slikken gestopt. Daarna pas na een halfjaar is het weer begonnen met een behoorlijke regelmatige cyclus, mooi meegenomen. Alleen nu heb de afgelopen twee keren gehad dat ik een week te vroeg ben, terwijl het dus eerst best regelmatig was en eerder een paar dagen (max 3) te laat dan te vroeg. Iemand toevallig ook iets gehad? Ben niet zo blij met een kortere cyclus -O- Enige wat ik kan bedenken is dat ik sinds augustus in het buitenland woon, hier is het 7 uur later dan in Nederland, ik ga later naar bed en sta later op, het eten is hier net wat anders ect. Zou dat het kunnen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:43

Blijheid schreef:
Goedemiddag dames :)

Is er hier iemand die ervaring heeft met zowel de mirena als de kyleena spiraal?

Ik slikte vroeger de pil (begonnen wegens heftige menstruatieklachten) en heb nu een mirena. Ik ben daar op zich heel blij mee, ik voel me veel fitter dan met de pil. De mirena moet komende maand vervangen worden en ik twijfel om voor de kyleena te gaan. Het idee van nog minder hormonen spreekt me aan, ik hoop dat ik qua energie nog een sprongetje kan maken net als bij de overgang van pil naar mirena. (achtergrond; ik heb chronisch vermoeidheidssyndroom en kleine dingen zoals dit kunnen veel verschil maken)
Aan de andere kant; het gaat nu goed met de mirena en veranderen is altijd een risico. Ik ben ook bang dat ik door de kleinere hoeveelheid hormonen misschien toch weer meer menstruatieklachten krijg, die zijn nu (in jaar 5) al wat meer aanwezig dan in jaar 1.

Iemand tips/opmerkingen/suggesties?
Plaatsen is voor mij moeilijk, wegens nare ervaring, dus de kyleena "uitproberen" en evt later alsnog de mirena plaatsen doe ik liever niet. 1x per 5 jaar is écht de max van wat ik aankan wat dat betreft...

Ter info voor wie hier ook meer bezig is;
Ik heb gekozen voor de Kyleena. Het plaatsen ging véél makkelijker dan bij de Mirena. Nog steeds een paar keer AUW, maar niet dat ik op het randje van flauwvallen zat.
Lange termijn weet ik de verschillen nog niet natuurlijk. Ik voel me voor nu in elk geval nog niet anders (nu een week of 3 de kyleena)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:49

Man o man, vandaag de kyleena laten zetten ook owv de hormonen maar sodeju wat doet dat pijn. Ik heb best een hoge pijngrens en het inbrengen ging aldus de gynae erg soepel sinds het inbrengen om 16u tot nu doet het nog steeds erg veel pijn, ondanks een buscopan forte en diclfenac om 17u voelt het nog steeds erg naar. Ook zo een gevoel alsof ik ieder 5 minuten moet plassen.

Lig nu met een kersenpittenzakje op de bank, maar nog iemand tips om het wat te verzachten?

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:56

Zijn hier toevallig ook mensen die PMS hebben? Of een vorm hiervan? Ik heb een week voor het feest ontzettend last van stemmingswisselingen, nachtmerries slecht slapen. Soms zelfs zo erg dat helemaal angstig wakker wordt. Daarnaast kan ik dan niet stoppen met piekeren. Ik voel me dan ook helemaal vermoeid en ben blij als de menstruatie weer begonnen is want dan stopt het allemaal. Verder heb ik geen hinderlijke lichamelijke klachten. Alleen dit soort psychische klachten.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:52

Ben ik weer... Helaas de nieuwe pil beviel me totaal niet. Nou mocht ik van de apotheek terug naar de oude pil. Dus ik wilde het ophalen wordt er gezegd dat die pil niet meer leverbaar is. Nu dus weer een andere meegekregen. Maar ik ben een beetje aan het zoeken naar wat anders. Prikpil? Pleister? Ik heb nog lang geen kinderwens. Maar zie erg op tegen bijwerkingen.
Mijn vriend en ik doen het wel altijd veilig maar door het slikken van de pil voelde het gewoon extra veilig..
Ik weet gewoon even niet wat ik nu moet doen. Door de bijwerkingen van de laatste pil heb ik helemaal geen zin meer om weer een nieuwe te proberen

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:41

dalena schreef:
Ben ik weer... Helaas de nieuwe pil beviel me totaal niet. Nou mocht ik van de apotheek terug naar de oude pil. Dus ik wilde het ophalen wordt er gezegd dat die pil niet meer leverbaar is. Nu dus weer een andere meegekregen. Maar ik ben een beetje aan het zoeken naar wat anders. Prikpil? Pleister? Ik heb nog lang geen kinderwens. Maar zie erg op tegen bijwerkingen.
Mijn vriend en ik doen het wel altijd veilig maar door het slikken van de pil voelde het gewoon extra veilig..
Ik weet gewoon even niet wat ik nu moet doen. Door de bijwerkingen van de laatste pil heb ik helemaal geen zin meer om weer een nieuwe te proberen

Wat vervelend! En zo iets als een koperspiraaltje dan?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:59

Is een optie maar vind ik toch wel spannend :=

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:29

dalena schreef:
Is een optie maar vind ik toch wel spannend :=

Ik heb dat toevallig vorige week laten plaatsen en ik ben er tot nu toe erg tevreden over!
Ook ik vond het erg spannend en niet fijn, maar het is het wel waard in mijn ogen.
Als je er iets over wil weten vraag maar raak :D
Grootste voordeel voor mij is dat het geen hormonen heeft.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:16

Ben vooral bang voor de pijn... maar er zitten verder geen bijwerkingen bij?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 01:24

Ik heb 3 weken terug een mirena laten zetten op de 2e dag van mijn menstruatie, na 5 dagen mijn menstruatie over,
Tot ik mijn eisprong kreeg sindsdien tot mijn nieuwe menstruatie spotting gehad.
Hoe lang kunnen deze klachten aanhouden ?
Ben er wel een beetje klaar mee.

hoikimmmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 06:58

marjoleinft schreef:
Ik heb 3 weken terug een mirena laten zetten op de 2e dag van mijn menstruatie, na 5 dagen mijn menstruatie over,
Tot ik mijn eisprong kreeg sindsdien tot mijn nieuwe menstruatie spotting gehad.
Hoe lang kunnen deze klachten aanhouden ?
Ben er wel een beetje klaar mee.

Verschilt echt per persoon ik heb e eerste 6 maand steeds bloedingen gehad die onverwachts kwamen. Daarna ben ik de rest van de 4.5 jaar niet ongesteld geweest.