Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunrise19 schreef:Vraagje? Ik heb sinds gisteren verschrikkelijk rug en hoofdpijn. Naproxen doet weinig. En nu? Gewoon volhouden? Ben ook doodmoe door die pijn. Morgen maar de huisarts bellen. Dit is niet iets wat voor mij normaal is. Ben al 2,5 jaar hormoonvrij zeker. Dus kan wel beamen dat dit echt niet is waar ik normaal last van heb. Heb geen koorts en voel me verder niet ziek.
badeendje schreef:Hoe lang probeer je een pil om te weten of het wat voor je is? Ik zit inmiddels aan m’n derde en heb nu alweer het idee dat ik volledig ben afgevlakt. Hoe lang kijk je het aan voordat je een conclusie trekt?
Blijheid schreef:Goedemiddag dames
Is er hier iemand die ervaring heeft met zowel de mirena als de kyleena spiraal?
Ik slikte vroeger de pil (begonnen wegens heftige menstruatieklachten) en heb nu een mirena. Ik ben daar op zich heel blij mee, ik voel me veel fitter dan met de pil. De mirena moet komende maand vervangen worden en ik twijfel om voor de kyleena te gaan. Het idee van nog minder hormonen spreekt me aan, ik hoop dat ik qua energie nog een sprongetje kan maken net als bij de overgang van pil naar mirena. (achtergrond; ik heb chronisch vermoeidheidssyndroom en kleine dingen zoals dit kunnen veel verschil maken)
Aan de andere kant; het gaat nu goed met de mirena en veranderen is altijd een risico. Ik ben ook bang dat ik door de kleinere hoeveelheid hormonen misschien toch weer meer menstruatieklachten krijg, die zijn nu (in jaar 5) al wat meer aanwezig dan in jaar 1.
Iemand tips/opmerkingen/suggesties?
Plaatsen is voor mij moeilijk, wegens nare ervaring, dus de kyleena "uitproberen" en evt later alsnog de mirena plaatsen doe ik liever niet. 1x per 5 jaar is écht de max van wat ik aankan wat dat betreft...
dalena schreef:Ben ik weer... Helaas de nieuwe pil beviel me totaal niet. Nou mocht ik van de apotheek terug naar de oude pil. Dus ik wilde het ophalen wordt er gezegd dat die pil niet meer leverbaar is. Nu dus weer een andere meegekregen. Maar ik ben een beetje aan het zoeken naar wat anders. Prikpil? Pleister? Ik heb nog lang geen kinderwens. Maar zie erg op tegen bijwerkingen.
Mijn vriend en ik doen het wel altijd veilig maar door het slikken van de pil voelde het gewoon extra veilig..
Ik weet gewoon even niet wat ik nu moet doen. Door de bijwerkingen van de laatste pil heb ik helemaal geen zin meer om weer een nieuwe te proberen
dalena schreef:Is een optie maar vind ik toch wel spannend
marjoleinft schreef:Ik heb 3 weken terug een mirena laten zetten op de 2e dag van mijn menstruatie, na 5 dagen mijn menstruatie over,
Tot ik mijn eisprong kreeg sindsdien tot mijn nieuwe menstruatie spotting gehad.
Hoe lang kunnen deze klachten aanhouden ?
Ben er wel een beetje klaar mee.