Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:08

Goed gelopen suusje!

Mijn lijf voelt wat stram, maar voel me verder prima. Minimaal spierpijn.
Alleen reteslecht geslapen vannacht, ik begon al met een body battery van 40 :+ .
Om 11 uur vanmorgen was ik al een dutje aan het doen op de bank.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:10

Bedankt iedereen :)
Ondertussen ben ik aan het kijken voor een Garmin. Mijn oog is gevallen op de Forerunner 255S in het roze. Vooral vanwege de suggestie workouts en andere opties maar nog wel betaalbaar. Alleen de roze heeft geen “music” versie, dus zit ik daardoor weer in de keuze van doe ik een witte/zwarte zodat ik wel de muziek versie heb. Aan de andere kant, is dat echt nodig? Ik wil wel altijd bereikbaar zijn tijdens het hardlopen, dus wat dat betreft zal ik altijd m’n telefoon bij me hebben. Keuzes keuzes. De 265S vind ik (wederom in het roze :D) ook heel mooi. Maar die vind ik net wat te prijzig, vooral omdat ik nog maar net begonnen ben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:42

Ik gebruik de muziekfunctie van mijn horloge nooit.
Heb toch mijn telefoon vrijwel altijd mee.

iiSunshine

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:45

nee hè, vaak ben ik toch vrij wispelturig qua muziek en beslis ik het last minute, dan is het alsnog niet echt nuttig. ik ga nog even op onderzoek uit, met name of hij binnenkort ergens met korting te krijgen is.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:36

Ik heb een Vivoactive 4S en dus met muziek. In de 5 jaar dat ik het heb, heb ik het 2 keer gebruikt :+

Ik heb inderdaad ook altijd mijn telefoon mee.

Wat een schitterende lopen komen er weer voorbij! Heerlijk die marathon met die schitterende omgeving!

Ik heb dit weekend 2 crossjes gelopen. Kwam toevallig zo uit. Eentje van 9, niet super technisch, gewoon genoten.

Vandaag eentje van 8, heel technisch, veel klimmetjes maar wel heel lekker gelopen :)

Dat zal morgen wel spierpijn zijn maar volgens mij ben ik niet de enige daarmee in dit topic :+

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:15

Lekker Lies! Sterkte met de spierpijn :+

Ik vind dat altijd een groot voordeel van op zaterdag lopen SV, dan kun je de zondag lekker lummelen, dik verdiend!

Muziekoptie nog nooit gebruikt op mijn Garmin, zou echt niet weten waarom, ik vertrek nooit zonder telefoon van huis.

Ik heb vanochtend lekker 9km 'gesnoozed', het was wel windkracht 6, maar droog, niet koud en best nog helder. Mijn man is vanochtend vertrokken voor 2 dagen Rotterdam en ik vertrek daarna voor 2 dagen Den Haag, gezellig :D

Zaterdag is hij jarig en ik heb als verrassing de bootcamp met ons vaste clubje hier naartoe gehaald, ze zijn druk bezig met de organisatie van een speciale editie en er is zelfs een banner gemaakt :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:36

Wat leuk ninus! Wel even foto's maken hè :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:01

Superleuk idee @Ninus :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 12:33

Ik heb de muziek optie van Garmin ook nog nooit gebruikt, maar ik luister helemaal geen muziek tijdens het lopen.

Ik loop eigenlijk altijd in de natuur en dan vind ik het veel fijner om de wereld om me heen te zien, te voelen, te ruiken en ook te horen.

Ik luister wel muziek (via mijn telefoon) als ik bv met de trein reis ofzo, maar tijdens het hardlopen nooit.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:29

Zo, weer even bijgelezen :o

Mooi weer op weg MuSli! iiSunshine mooie PR, wat was je tijd? Leuk is dat he, dat je bij iemand ineens aanhaakt en dat dat dan even klikt en het helpt je :j

XxMMxM lekker gelopen daar? Wat was dat voor parcours?

Echt weer knap zeg, die marathon SV, en Suusje26 supertempo zeg, iirrssjjee ook goed gelopen daar?

Lies_sparkle klinkt leuk die crossjes, loop je dan voor een bepaalde tijd?
Leuk idee Ninus, voor je man, dat zijn de mooiere kado's :j

Ik heb ook de Asselronde gedaan gisteren, ik bedacht op de heenweg dat ik 25km op de fiets eigenlijk al ver vindt, ik was echt ff zenuwachtig, ook of ik wel genoeg eten/drinken zou hebben en vooral of mn kleren wel goed waren.

Ik had geen idee wat ik zou lopen, de 25km trail van laatst (die 26 bleek) had ik in 2:55, dus ik had 2:45 opgegeven. Na een paar km kwam ik de 2:40 pacer achterop en dat liep zo lekker dat ik daarbij gebleven ben, laatste stuk had ik wat over, het ging ook mooi bergaf en uiteindelijk in 2:37 gefinished, was echt blij *\o/*

Zo verhard loopt wel lekker constant en sneller, maar ik vind zo onverhard door het bos enzo toch wel leuker eigenlijk, alhoewel ik het wel een superleuk evenement vond, echt goed georganiseerd ook.

Die pacer liep overigens met gekneusde ribben en had de dag ervoor de helft van de marathon meeglopen als pacer. Held _/-\o_

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:02

Wow amigo, goed gedaan zeg! En zeker knap hoor als je voor de 2e keer zo een afstand loopt! Goed dat je de pacer nog ingehaald hebt!
Ik was er gisteren ook bij de 25km, en bijhet laatse stuk naar beneden kwamen de 10 em lopers invoegen, toen zag ik een pacer met een ballon van 2:30 erop, die heb ik ook nog ingehaald.
Ja het is een groot evenement hé, het heeft zeker wel wat, maar ben het met je eens dat bospaadjes leuker zijn om te lopen!

Ninus, fijn dat jullie ook lekker gelopen hebben, zag er mooi uit daar op de rfr trail!
Wat gaaf zeg, dat je je vriend zo gaat verassen! Gaat hij vast tof vinden!

Lies-sparkle, leuk crosjes gelopen, dan herstel je ook goed!
Fijn dat je genoten hebt, klimmetjes zijn leuk ja! Nou inderdaad je bent zeker niet de enige!

Isunshine, goed bezig! Gefeliciteerd met je p.r! Klinkt als een fijne wedstrijd.

Gisteren samen met Suusje de Asselronde gelopen in Apeldoorn.
Ik zat nog vol met snot, dus besloten rustig aan te lopen, heb fijn met Suusje een rustig tempo aangehouden.
De laatste kilometers naar beneden gingen fijn, en de finish was alweer in zicht, de km's vlogen voorbij.
Ben blij dat ik het gehaald heb, en dat ik rustig gelopen heb, dan herstel ik ook weer makkelijker hoop ik!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:11

Wat goed ieris en wowamigo. Mooie afstanden.

Ik ben daar nog niet, maar ben wel lekker bezig. Vorige week mijn 1e 12,5km gelopen en vandaag ben ik doorgelopen naar 14km *\o/*
Ik zat er superlekker in, mijn hartslag bleef top, dus het was een heerlijk rondje.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:18

Slim om rustig aan te doen ieris.

Wowamigo netjes hoor!

Heel knap goof, jij bent lekker op dreef met de afstanden!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:42

Thanks. Ja, het gaat erg fijn. En het doet me goed nu ik thuis zit; ik heb tijdens het lopen geen ruimte voor spanning en paniek.
Therapeutisch lopen dus.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:19

bedankt iedereen voor de ervaringen met de music functie van garmin. dan wordt het de roze <3

Ninus, wat een leuk idee zeg en lief dat je dat organiseert. dat wordt vast een gezellig weekend. erg benieuwd naar foto’s inderdaad!

WowAmigo, 30:08 voor de 5km, 6:01 pace. netto tijd 31:31, afstand was een paar 100 meter langer dan 5km. ja ik vond het heel erg fijn. jij hebt ook een goeie tijd gelopen! knap van die pacer ook inderdaad. zo fijn dat zulke mensen er zijn. is een pacer “pas” vanaf de halve marathon aanwezig?

ieris, een spoedig herstel gewenst, maar zoals ik het hoor kun je al lekker rustig hardlopen dus dat komt vast goed.

Goof, goed gedaan zeg. interessant om je hartslag zo te zien. merk je het dan ook dat hij na 3 kwartier omhoog gaat maar dan toch weer stabiel blijft?
Het therapeutisch lopen is erg herkenbaar, heb ik een aantal jaar geleden ook gedaan (wandelen) ivm paniek en spanning. Neem lekker je rust en hopelijk kun je gauw weer rustig dingen opbouwen als je daar aan toe bent.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:49

Knap gedaan Wow amigo!
Wat een constante hartslag Goof! Heb je constant gelopen of na 50m sneller?
Vetstandig Ieris, anders blijf je veel langer sukkelen.

Verder veel loopjes gezien van jullie, wat zijn we lekker bezig. Hier ook aan de spierpijn.

Ik deed mee aan 3landentrail in Vaals. Hadden ze beter de moddertrail kunnen noemen. Vanaf km 14 zo veel modder en zwaar. Mijn hs was ook torenhoog tijdens wandeltempo. Had er ook veel langer over gedaan dan van tevoren verwacht. Zwaar, maar echt supertof.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:53

Jeetje Lieke, wat een bende joh. Flinke hartslag ook! Maar dat is bij jou nog zone 4.

Ik heb inderdaad heel constant gelopen, maar mijn hartslag piekt na x-tijd altijd ineens omhoog. Zowel op korte als op langere lopen, heb er geen verklaring voor. Ik merk het ook niet, ik word niet moeier ofzo.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:01

inderdaad Lieke, wat een zootje. knap hoor, zo door de zware modder.

die zone’s, moet je dat zelf instellen of bepaald je horloge dat naarmate van tijd?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:15

Opvallend wel Goof, maar daarna blijft die ook heel constant, zal wel bij je horen.
Ik heb mijn zones zelf ingesteld n.a.v. inspanningstest, maar sommige horloges doen het zelf idd na een tijdje.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 18:39

Ik zag al veel foto's van de Limburgse modder op insta langskomen :+. Altijd genieten daar.
Wij hebben met pasen een weekendje Limburg geboekt, dan gaan we ook lekker door de modder.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 18:54

leuk SV, altijd tof om te lopen op een andere locatie. ik heb in december in hartje londen gelopen (ja, ook over de westminster bridge :+). daar over gesproken, heeft iemand de adventure run ameland 5km route? wij gaan binnenkort een weekendje daar heen, lijkt me leuk die route dan te lopen, maar kan hem nergens vinden.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:15

Hoi hoi, ben ik weer een keer.
Ik dacht even lezen of er nog bokkers in Apeldoorn hebben gelopen. Ik heb ook gelopen, maar niet zo’n heel eind hoor, de 8. Ik had de auto op transferium oost gezet, dat ging prima met de pendelbussen. In Orpheus heb ik mijn tas neergezet, ben ik toch nog eens op het podium geweest daar :D
Ik was ruim op tijd.
Het was druk, enorm druk. Ik vond veel ‘doe-ik-wel-even-lopers’. Ik moest regelmatig inhouden en goed uitkijken waar je je voeten neerzette. Geen hele snelle tijd gelopen bijna 50 minuten.
Na de finish stonden ook de toeschouwers/familie/vrienden op de Loolaan, daardoor verstopte de boel. Niet erg handig want ik wilde gewoon vlot naar Orpheus wandelen.
Maar wat een enthousiast publiek, echt super. Verder super geregeld.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:28

Hier helaas een behoorlijke dip. Het ging 2 weken totaal niet lekker, en uiteindelijk kreeg ik een koortslip, dus zal wel wat onder de leden gehad hebben. Vorige week maandag moest ik van mezelf minstens 10km doen en het werden er 11.5, de 12 voelde net niet goed, maar achteraf best spijt van dat ik het toch niet gedaan heb. Maar goed, nu had ik eigenlijk de hele week nergens last van en voelde ik me goed.
Maar helaas geen tijd gehad om nog een keer hard te lopen. Druk geweest met werk, paarden, een beurs en dus slenteren, enz.
Vandaag maar weer, ik hoefde van Garmin maar 30 minuten, maar zelfs dat ging gewoon niet. Na 1.5km even gewandeld, ik voelde m'n eten omhoog komen, werd af en toe misselijk, dus uiteindelijk die 30 minuten afgemaakt en het gevraagde tempo is zo laag dat ik zelfs nog 30 seconden per minuut sneller was met hardlopen-wandelen-hardlopen, maar zo kom ik nooit verder. Ik weet het, ik ben geen stap pijnvrij, niet met wandelen, niet met hardlopen, maar ik wil gewoon verder. Sneller en verder. Het was vandaag echt ruk. Morgen heb ik ook weer absoluut geen tijd om het opnieuw te proberen, woensdag hopelijk wel. Maar het is gewoon frustrerend dat het niet ging.
Sorry, ik moest het even kwijt.

Morris, hoe weet je dat het 'doe ik wel even lopers' zijn? Het wil alleen nog niet zo snel als ik wil, maar ik wil zo langzamerhand eigenlijk ook wel eens een loopje doen. En dat ik dan 85 minuten over 10km doe vind ik eigenlijk totaal niet interessant, ik betaal inschrijfgeld en wil dan weer eens de sfeer proeven. Het is inmiddels 28 jaar geleden dat ik voor het laatst een loopje gedaan heb. Toen was ik er goed in en behoorlijk snel (45 minuten op 10km, die tijd moet weer terug uiteindelijk, maar ik wil nu ook langere afstanden, toen was 10km echt ver en ik heb maar 1 keer 15km gedaan). Dus nu ben ik nog niet zo snel als toen, maar ik zou het toch wel graag weer eens doen.

Ik heb bij mezelf nog nooit een hartslag van in de 170 gezien, laat staan 193. Dus dat lijkt zo wel erg hoog. 30km modderkruipen, het klinkt alleen al zwaar. Als je maar lol gehad hebt natuurlijk en de kleding valt wel weer te wassen immers.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:35

Ik bedoel ermee, dat ze in de weg lopen, en of met z’n vijven naast elkaar. Als je een beetje ruimte houdt voor de snellere, is dat erg fijn. Of de weg was te smal :\

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:41

Je moet weer zoveel van jezelf germie. Het is toch niet realistisch om van jezelf te eisen dat je die 10km weer zo snel gaat lopen?
Op deze manier blijft het alleen maar frustrerend, laat dat moeten toch eens los.
Schrijf je anders in voor een leuke 5km city run ofzo. Of zo'n urban trail waar je door gebouwen gaat. Kun je ongedwongen de sfeer weer eens proeven.

Ik heb net een half uurtje krachttraining gedaan en morgen na het werk maar weer eens een rondje hardlopen. Spierpijn is verdwenen, lijf voelt alleen nog wat moe.