DuoPenotti schreef:Ik ben nu bij mijn vrijwilligers werk.
Maar de Ic ligt flink vol met corona patiënten. Meer dan afgelopen weken.
Dat zal dan per ic verschillen want de opnames lopen wel degelijk wat terug.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
bigone schreef:Het kind word niet wekelijks getest, alleen wanneer er een positief geval in de klas is. En ik zeg sommige ouders, niet allemaal. En dan moet je je ook nog eens afvragen of deze ouders, die hun kind niet willen testen wel eerlijk zijn wanneer juist hun kind corona heeft, houden ze het dan even thuis zonder te testen met als risico dat alsnog een uitbraak volgt en de hele school kan sluiten?
Needje schreef:DuoPenotti schreef:Ik ben nu bij mijn vrijwilligers werk.
Maar de Ic ligt flink vol met corona patiënten. Meer dan afgelopen weken.
Dat zal dan per ic verschillen want de opnames lopen wel degelijk wat terug.
secricible schreef:Cer schreef:Nou als je de berichtgeving mag geloven wel...
Iedere dag is een dag te lang, leerachterstand, mishanding, stress etc...
van de kouwe grond, het kan bijna niet anders dan dat kinderen wandelende virusbommetjes zijn toch? Of hecht het virus niet 'op' kinderen ofzo?
juist doordat kinderen zulke virusbommetjes zijn, zijn ze in het voordeel voor de besmettingen met COVID lijkt hetMaar 100% duidelijk waar het door komt is het nog niet.
Hun afweersysteem is nog in ontwikkeling waardoor ze minder klachten ontwikkelen (en daardoor ook minder kunnen besmetten), de heftige reacties bij COVID lijken juist te komen door het eigen afweersysteem. Daarnaast lijkt het er ook op dat kinderen dagelijks contact hebben met bekende, onschuldige coronavirusjes, waardoor ze meer weerstand zouden hebben tegen COVID-19. Maar nogmaals, het is allemaal nog niet 100% bewezen.bigone schreef:De oproep om je kinderen niet te willen testen is al 65000 keer ondertekend blijkbaar, ze verwijzen naar de wet. Dus wel moord en brand schreeuwen dat het zo zielig is voor de kinderen dat ze thuis zitten maar geen test willen want dat is een aanslag op je lichamelijke integriteit.
Lang niet iedereen maar toch.
ik vind het echt grote onzin. Mijn zoontje is 2 en heeft een paar weken terug een test ondergaan toen hij katsbenauwd op de SEH zat. Gewoon een reguliere test, geen speekseltest. Werkelijk waar, de saturatiemeter om zijn voet heen plakken en de ECGplakkers op zijn borst doen waren vele male verschrikkelijker dan die 2 seconden met een staafje in zijn keel en neus. Hij duwt zijn tandenborstel net zo ver zijn keel in als dat staafje als hij de kans krijgt.
SusanH schreef:Wat ik me trouwens afvraag nu. Op school kinderen van 10 jaar en ouder advies mondkapje op. Betekent dat straks ook dat ze op andere plekken een mondkapjesplicht gaan krijgen?
Dat van die ouderen die in de regen moeten wachten is wel heel slecht geregeld zeg. Zeker als je zo'n grote ruimte hebt. Mijn ervaring met ouderen is dat ze vaak keurig op tijd of zelfs veel te vroeg zijn. Zorg dan voor een fatsoenlijke wachtruimte waar het lekker warm is, ze kunnen zitten en eventueel een kopje koffie kunnen krijgen.
Mindim schreef:SusanH schreef:Wat ik me trouwens afvraag nu. Op school kinderen van 10 jaar en ouder advies mondkapje op. Betekent dat straks ook dat ze op andere plekken een mondkapjesplicht gaan krijgen?
Dat van die ouderen die in de regen moeten wachten is wel heel slecht geregeld zeg. Zeker als je zo'n grote ruimte hebt. Mijn ervaring met ouderen is dat ze vaak keurig op tijd of zelfs veel te vroeg zijn. Zorg dan voor een fatsoenlijke wachtruimte waar het lekker warm is, ze kunnen zitten en eventueel een kopje koffie kunnen krijgen.
Denk het wel. Mijn zoon van 14 moet overal waar een volwassene een op moet ook een op. Zie niet waarom tien plus dat niet zou moeten.
Suzanne F. schreef:purny schreef:Ik hoop nog steeds dat de mondkapjesplicht snel word opgeheven
Ik zag dat ze ze in België zelfs op tv gingen dragen. Moet niet gekker worden hoor.
Nog even en we zien bij Jinek iedereen aan tafel met een mondkapje zitten.
Suzanne F. schreef:purny schreef:Ik hoop nog steeds dat de mondkapjesplicht snel word opgeheven
Ik zag dat ze ze in België zelfs op tv gingen dragen. Moet niet gekker worden hoor.
Kairos schreef:Suzanne F. schreef:
Ja echt, straks ook in tv-series ofzo, ze kunnen nog wel meer gekkigheid bedenkenIk vind het gekkenwerk. Ik bedoel, ik snap dat ze bij BOOS een mondkapje op moeten als ze een gebouw binnen gaan, maar het moet niet gekker worden dan dat hoor.
Relaxed schreef:Kairos schreef:
Ja echt, straks ook in tv-series ofzo, ze kunnen nog wel meer gekkigheid bedenkenIk vind het gekkenwerk. Ik bedoel, ik snap dat ze bij BOOS een mondkapje op moeten als ze een gebouw binnen gaan, maar het moet niet gekker worden dan dat hoor.
Nieuwe seizoen grey's anatomy gaat ak over corona