Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:25

loriene schreef:
Omgekeerd kan ik dat dus ook zeggen.
Stel dat de beste man wel gelijk heeft.

Het is geen kwestie van gelijk hebben, het is nl niet waar wat hij zegt.

Maar dat is proberen uit te leggen dat het gras groen is, of geel als het verdort is. En dat dan iemand zegt 'nee nee, het gras is paars'.. en dat je dan gaat zeggen 'wat als degene die zegt dat het paars is, gelijk heeft..'
Daar kan je dan toch niet mee omgaan?

En als het over gras gaat, is het niet eens heel erg, maar als het een virus betreft waar veel mensen aan overlijden wereldwijd, en wat hele samenlevingen ontwricht, dan is het op zn lichtst gezegd vrij kwalijk als mensen daar dingen over gaan verzinnen..

maar, dit alles maakt niet uit, want het helpt in een aantal gevallen (zoals bij jou) niets... :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:27

loriene schreef:
Earth schreef:
Imandra wat jij zegt. Als Loriene even wat verder had gelezen dan had ze gezien dat wat deze meneer verteld feitelijk niet juist is. Maar dat doet Loriene neem ik aan niet omdat zij gewoon niet wil dat haar mening en ideeën ongefundeerd raken. Zij voelt blijkbaar een bepaalde veiligheid in deze waarheid, oh weej als haar waarheid niet waar blijkt te zijn.

Omgekeerd kan ik dat dus ook zeggen.
Stel dat de beste man wel gelijk heeft.

Nee omgekeerd kan je dat níét zeggen. Want de meeste mensen hier zoeken uit wát hij precies zegt en hoe het feitelijk zit. Dus we zoeken wel uit hoe het zit, in tegenstelling tot jij die het artikel niet inhoudelijk tot je neemt of bekritiseert. Dus er is geen 'stel hij heeft gelijk', want hij heeft het gewoon feitelijk geen gelijk. ^)

Edit: ik ben niet bang mijn wereldbeeld te heroverwegen als daar reden toe is.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 28-09-21 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:29

Cer schreef:
Ik vraag me af of mensen die 'in mensen zoals Schetters geloven' dit soort artikelen wel lezen en daar over nadenken..
Ik lees bijv best wel veel van dat soort theorieen omdat ik niks uit wil sluiten (nadat ik het gelezen heb, vind ik er meestal wel wat van). Maar ik heb toch het idee dat 'anti'-mensen (bij gebrek aan een betere term) dit soort stukken niet lezen en er niet over nadenken...

Dat idee heb ik ook, mijn moeder leest bijvoorbeeld wel berichten over de risico’s van vaccinatie, maar weigert de debunk artikelen te lezen.

Nou accepteer ik dat zij niet wil vaccineren, ik wil zelfs luisteren naar alle redenen waarom niet, maar mijn moeder wil er niet meer over praten, omdat ze ook geen tegengeluid wil horen. Ze wil gewoonweg niet horen of lezen dat haar idee over vaccineren misschien niet klopt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:29

Nou ja, het is een beetje 'stel dat de aarde toch plat is'... of 'stel dat lizzard people toch bestaan'.. denk ik?
Stel dat de lucht toch rood is, en niet blauw...

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:47

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:50

Helemaal geen polariserend artikel +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:52

Nee inderdaad, goede conclusie want hij maakt zeker onderscheid, de miepdozen of twee jarigen waar hij het over heeft zijn diegene die moord en brand schreeuwen en niets willen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:54

Zeker polariserend maar ik vind t wel prettig dat iemand schrijft wat ik denk.
Dat gezanik nu…. Gisteren weer van die idioterie op Facebook, een poster van een film over Anne Frank waar dan een ( gefotoshopte) sticker over zat dat “ alleen gevaccineerden deze film mogen kijken”.
Om te kotsen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:55

En de drukte nu bij dat restaurant in Utrecht wat dicht moet.. Ze houden zich niet aan de huidige afspraak, dus dicht.. En wat komt er allemaal op af? Juist, mensen die vooral lekker willen stoken en rellen :n

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:57

Ja, heel typisch publiek.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:11

bigone schreef:
Nee inderdaad, goede conclusie want hij maakt zeker onderscheid, de miepdozen of twee jarigen waar hij het over heeft zijn diegene die moord en brand schreeuwen en niets willen.

Jij kent echt alleen zwart en wit hè. Lekker simpel leven lijkt me dat wel :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:15

996981 schreef:
bigone schreef:

Nee hoor, ongevaccineerden in mijn omgeving en daar word op een normale manier gediscussieerd. En die denken net zo over deze groep verwende figuren. En voelen zich door dit artikel zeker niet aangesproken , jij misschien maar zij niet.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:18

bigone schreef:
996981 schreef:

Nee hoor, ongevaccineerden in mijn omgeving en daar word op een normale manier gediscussieerd. En die denken net zo over deze groep verwende figuren. En voelen zich door dit artikel zeker niet aangesproken , jij misschien maar zij niet.

Natuurlijk :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:40

Muze schreef:
Zeker polariserend maar ik vind t wel prettig dat iemand schrijft wat ik denk.
Dat gezanik nu…. Gisteren weer van die idioterie op Facebook, een poster van een film over Anne Frank waar dan een ( gefotoshopte) sticker over zat dat “ alleen gevaccineerden deze film mogen kijken”.
Om te kotsen..

Hiermee samenhangend was het vorige artikel van Klomp ook wel aardig:

https://chrisklomp.nl/online-klootzakke ... ootzakken/

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:54

Restaurant in Utrecht bedelt nu om geld. :7
Afbeelding

Edit: ze hebben nu al 66.925 euro opgehaald. :=

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:58

Ruim 69k inmiddels :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:02

Exitium schreef:

Heb je even lekker gedoneerd? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:07

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:09

MarlindeRooz schreef:
Exitium schreef:

Heb je even lekker gedoneerd? :))

Nope, geld hard zat nodig voor een verhuizing begin komend jaar, en dan zou ik eerder de kroeg van vrienden van me die overigens wel gewoon checken sponsoren :')

Het blijft wel stijgen, 73k :') Ook echt donaties van honderden euro's en zelfs twee van 1k :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:11

staat er nu echt "nazi's" op die borden... ??

Nou ja, als mensen blijven doneren, heeft t restaurant t best goed voor elkaar denk :j
Misschien een idee voor Douwe Bob ook, verdient ie wellicht meer dan met optreden?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:24

MarlindeRooz schreef:
Restaurant in Utrecht bedelt nu om geld. :7
[ [url=m/ekkzya.png]Afbeelding[/url] ]

Edit: ze hebben nu al 66.925 euro opgehaald. :=

8)7 Oh oh oh wat zijn ze zielig. Dicht door eigen keuze, maar nee is de schuld van de overheid. Hou toch op ...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:26

Ik heb daar echt vaak gegeten, kan ik ook wel mee stoppen dan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:36

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:44

Dat is echt goed nieuws.
En een indicatie dat het beleid werkt, ondanks die kleine maar zeer luidruchtige minderheid die maar blijft doordrammen over sociale uitsluiting en medische apartheid. Niet iedereen denkt gelukkig met zijn onderbuik.

Hopelijk leidt dit tot een dusdanige vaccinatiegraad dat we sneller terug kunnen naar normaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:52

Cer schreef:
staat er nu echt "nazi's" op die borden... ??

Nou ja, als mensen blijven doneren, heeft t restaurant t best goed voor elkaar denk :j
Misschien een idee voor Douwe Bob ook, verdient ie wellicht meer dan met optreden?

Je denkt toch niet dat dit bezorgde klanten zijn die daar protesteren? Dit zijn de dyhard protesters die via telegram oproepen waar ze vandaag weer staan en daar zitten een aantal zeer agressieve figuren tussen. En natuurlijk Frank Ruesink die overal met z’n snufferd vooraan staat. Inkomsten voor zijn boeken enzenz.
En zelfs Esther Ouwehand laat van zich horen, tuurlijk , een van de eigenaren is lijstduwer voor de pvdd.
Ze prijst ze nog net niet als Nobelprijswinnaars aan maar scheelt niet veel.