Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 11:38

Ik heb ook m'n best weer gedaan vanochtend.
Afbeelding
Zo even licht ontbijten/lunchen want vanavond ga ik heerlijk eten bij de wok, all you can eat. En ik ga ervan genieten ook. :))

Jouw etentje ziet er ook goed uit, gaucho! :))

Amandavd

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 11:54

Geniet ervan Roosch,goed gesport ook!

Hier een bbq vanavond. :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 16:01

Vandaag mijn nieuwe vouwfiets opgehaald in Amsterdam en toen ik daar even de AH in liep om wat te eten te halen stond daar gewoon mijn favoriete Isey skyr, nu dus met een rugzak vol met skyr onderweg naar huis :') .

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:33

Fijn. Toch nog je skyr dus. :9
Roosch goed bezig weer hoor.

Hier vanmiddag heerlijk geskied. Afgelopen wintersport was toch een beetje een teleurstelling. Moest last minute nieuwe ski kleding kopen omdat ik sinds de laatste wintersport meer was aangekomen dan m’n kleding aan kon, mijn skischoenen die een paar jaar ervoor nog helemaal aangemeten waren zaten veel te strak en bezorgden me elke ochtend een halve paniek aanval om dat m’n benen toch wel heel duidelijk schreeuwden dat dat niet de bedoeling was, ik heel graag wilde skiën en m’n hoofd tegelijk bedacht dat de dag zo wel erg lang was. . En door dat bij elkaar was ik niet zo happy en wilde het skiën voor geen meter.
Vanochtend vol goede moed op pad met alweer de kleinere jas. Nu heerlijk geskied. M’n schoenen passen weer en lijk mezelf duidelijk veel minder in de weg te zitten dan van de winter. Dus kan niet wachten tot we weer voor t echie kunnen.
Alleen m’n horloge heeft nog wat overtuiging nodig. Die vond dat ik niets gedaan heb -O- Helaas te laat thuis om dat nog goed te krijgen dus helaas m’n voornemen om elke dag alle beweeg doelen te halen is vandaag mislukt.
Achteraf bleek hij ook een ski functie te hebben maar daar kwam ik pas in de auto achter dus heb ik pas vd winter wat aan.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:39

Afbeelding
Afbeelding

2 fotootjes van de hardlooplocatie van gisteren. Flink hard de afstand afgelegd gisteren. Vandaag wel wat meer trek dan normaal, dus geprobeerd dit zo netjes mogelijk op te lossen ;)

Morgenochtend weer een loopje van 10km, daarna doe ik lekker even niks meer :P Max kijken en chillen...

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:49

Dat is toch de Zaanse schans?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:57

moi22 schreef:

Jazeker :j

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:33

MuSLi schreef:
moi22 schreef:

Jazeker :j

Heb ik 24 jaar bijna naast gewoond en ben er nog nooit geweest :+
De omgeving is smorgens vroeg of savonds rond het gouden uur wel erg mooi daar :D

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:07

Mooi. Wij zijn er de afgelopen jaren 2x geweest. In Corona tijd hebben wij rondje Nederland gedaan langs al die plekken die die Aziaten altijd aan doen maar er nu niet waren door Corona. Eerste keer was zomer 2020 toen bijna alles dicht was. Was mooi en rustig. Wel besloten om als we weer wat kunnen terug te gaan en dat afgelopen mei gedaan. Toen was t al heel wat drukker. Ben benieuwd hoe het topdruk is. Voor m’n gevoel kan je dan over de hoofden lopen.
Bij jou ziet t er wel lekker rustig uit maar lijkt ook wel in de avond?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 13:26

moi22 schreef:
Mooi. Wij zijn er de afgelopen jaren 2x geweest. In Corona tijd hebben wij rondje Nederland gedaan langs al die plekken die die Aziaten altijd aan doen maar er nu niet waren door Corona. Eerste keer was zomer 2020 toen bijna alles dicht was. Was mooi en rustig. Wel besloten om als we weer wat kunnen terug te gaan en dat afgelopen mei gedaan. Toen was t al heel wat drukker. Ben benieuwd hoe het topdruk is. Voor m’n gevoel kan je dan over de hoofden lopen.
Bij jou ziet t er wel lekker rustig uit maar lijkt ook wel in de avond?

Ja, was vrijdagavond met een hardloop evenement. Dus het was er zeker wel druk, maar gecentreerd rondom start/finish ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:25

Mooi zeg! <3

Iedereen het weekend goed doorgekomen?
Ik wel, weegschaal viel me alles mee vanochtend. Gewoon weer doorgaan. :)

Moi wat balen van je horloge. Maar dat is alleen een instrument om te meten, je hebt je beweegdoelen ongetwijfeld gehaald!

Wat betreft wintersportkleding, ik moet over een poosje ook maar eens gaan kijken. We gaan naar Fins Lapland eind van het jaar maar ik hoop tzt toch nog een kilo of tien kwijt te zijn. :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:28

Hier het weekend goed doorgekomen. Gisteren tijdens Max wel wat gesnackt en gesnaaid.
Maar dat kon ik wel compenseren met mijn loopje van begin van de ochtend.
Gisteren volgens Garmin ruim 2.600kcal verbrand :j zal wel ergens in de buurt liggen.
Vanochtend in ieder geval niet ontevreden op de weegschaal :D Goed begin van de week.

Goed vooruitzicht @Roosch, Fins Lapland. Via Vinted wat scoren tegen die tijd?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:30

Wat een leuke locatie voor een hardloop evenement.

Hier een mooie balans kunnen houden tussen genieten en maat houden, dus tevreden. De weegschaal was ook lief, vandaag staat de teller precies op -24 kg. Ondanks dat ik mijn kcal al geleidelijk verhoogd heb, val ik nog steeds wat af. Dat vind ik stiekem wel leuk want wil eigenlijk de -25 wel halen, en zit nu wel lekker midden in mijn comfortabele marge met wat ik wil wegen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:33

MuSLi schreef:
Hier het weekend goed doorgekomen. Gisteren tijdens Max wel wat gesnackt en gesnaaid.
Maar dat kon ik wel compenseren met mijn loopje van begin van de ochtend.
Gisteren volgens Garmin ruim 2.600kcal verbrand :j zal wel ergens in de buurt liggen.
Vanochtend in ieder geval niet ontevreden op de weegschaal :D Goed begin van de week.

Goed vooruitzicht @Roosch, Fins Lapland. Via Vinted wat scoren tegen die tijd?

2600 is meer dan genoeg :))

En ja, precies mijn idee van Vinted. Van de schoonmoeder al een muts gekregen, kan ik die afstrepen.

Ik heb wel Otrium leeggekocht van de week, die bestelling komt vanmiddag. Ik moest nodig wat nette truien hebben want het ziet ernaar uit dat ik wat vaker op kantoor zal mogen verschijnen de komende periode. Heb ze wat op de gok/krimp gekocht. Nu maar hopen dat de spijkerbroeken ook weer eens gaan passen, ik verwacht nog een kg of 8 nodig te hebben daarvoor. :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:37

Wat leuk dat je naar Fins Lapland gaat Roosch. Misschien kun je kijken of er bij je bestemming een XXL sports zit, dat is een soort Scandinavische Decathlon. Zij hebben vaak prima winterkleding/ thermokleding voor prijzen waar je het hier niet voor kan kopen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:39

Goeie tip! Bij voorkeur schaf ik hier op voorhand wat aan, dan loop ik niet het risico met lege handen (of koude poten) te staan als ik daar ben. :))
Op zich ook niet veel nodig denk ik, ik ga voor een skibroek, thermo onderkleding en misschien een jas. De rest is wel prima. Maar m'n vriend zei al "als je nu zoveel afvalt heb je het straks zeker koud daar." :))

Ach, met of zonder 20 kg extra om me heen zal het wel koud zijn zeker.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:44

Het is toch juist omgekeerd.
Met minder kilo's/vet heeft je lichaam minder oppervlakte om op te moeten warmen, dus heb je het juist sneller warm als je slanker bent :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:45

As we speak heb ik op Vinted een broek en jas gekocht voor nog geen 12 euro totaal, van o'Neill. O:)
Het is wat ambitieus maar op hoop van zegen dat het tzt past. Voor dat geld kan ik me geen buil vallen toch?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:55

Voor dat geld, zou ik de gok ook wagen. Wat thermokleding betreft, kan ik echt Merinowol aanraden. Verder is de kou daar niet te vergelijken met hier. Ik heb het met enkele graden boven nul, hier vaak kouder dan in Lapland bij min 10.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 10:29

Gaaf Roosch! Kwa kleding zou je ook nog kunnen kijken bij decatlon, goede prijs kwaliteit. Mijn oude buurtjes zijn ooit naar Lapland geweest en die konden kleding huren bij het hotel, is dat ook niet wat voor je?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 12:34

Gaaf Roosch! Wat ga je daar allemaal doen?

Fins Lapland is zo mooi <3. In maart ben ik er een week geweest, was echt zo een toffe reis!
Kou is daar heel anders. Vaak ben ik de grootste kouwkleun, daar heb ik het zo vaak warm gehad. O en met zonindex 1 is het mij ook daar gelukt om te verbranden.
Ik had naast m'n eigenkleding ook nog handschoenen en een dikke overhal vanuit de organisatie. Snachts had ik het over elkaar aan, waardoor zelfs stilzitten om noorderlicht te zien warm was.

Zaterdag was het weer weegdag. Was eventjes spannend na een dag op het circuit Max aanmoedigen.
De -5kg op de weegschaal zien staan :D.
Vandaag was die wel weer weg. Gister bbq gehad en de race met vrienden samen gekeken. Hopelijk in de loop van de week komt die weer tevoorschijn.

Sharani, wat ben je lekker bezig :).

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:04

@musli leuke locatie voor een run. Toen ik nog wedstrijden liep ging ik ook voor de leuke locaties. Nieuwe stukjes snelweg waren altijd wel geinig. Circuit van Zandvoort, een nacht run dwars door Delft waren wel de leuke uitschieters die ik gedaan heb, al is de 10 km met de marathon van Rotterdam en dam tot Dam loop ook erg leuk om te doen, alleen al vanwege de sfeer. Hopelijk kan ik dat als ik nog 15 kg ballast kwijt ben dat toch weer een beetje oppakken

@roosch achteraf zit er een ski functie op maar dat had ik even gemist en kwam ik pas achteraf achter. Van de winter maar eens uitproberen. Zou wel leuk zijn als hij ook hoogte mee met. Van de zomer met wandelen ging dat heel goed.
Wat leuk Lapland. Staat nog steeds op m’n lijstje van plekken waar ik graag heen ga

@sharani goed bezig zeg!!

Hier t weekend stiekem wat te veel gegeten. Gelukkig wel veel bewogen. Weegschaal had een klein plusje. Nu maar weer lekker doorpakken en hopelijk snel weer de -

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:52

Jaloers Roosch :D

Hier in verhouding wat meer gegeten dan bewogen afgelopen weekend. Net wel lekker uurtje hardgelopen en vandaag wel prima gegeten. Zaterdag loop ik de Airborne Freedom Trail, van de Ginkelse hei naar Arnhem.

Morgenavond vergadering op werk, daar wprdt altijd eten voor geregeld. Duimen dat het een beetje gezond is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:57

Kosseh, we gaan voor de complete winterwonderlandexperience, dus de husky's, noorderlichtexcursie en als het even kan ook paardrijden (ik) en skiën (ik). Ik heb al een paar jaar niet durven skiën ivm een knieblessure maar een paar uurtjes durf ik daar hopelijk weer eens aan. :))

Op de sportschool was een soort stempeltje waar je wat mee kon winnen. :)) Ik heb een springtouw gewonnen. Zonde, heb er al een waar ik niks mee doe, maar het is wel een chique ding dus misschien zoek ik wel ergens een stabiele ondergrond binnenkort.

Wel weer braaf een uurtje gespind. Heb vertrouwen in de weegschaal morgen/overmorgen. :j

Oh die loop had mijn vriend het ook over geloof ik, gaucho! Moet mooi zijn.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:15

Wat een gaaf vooruitzicht Roosch <3

En gaucho, werk is altijd wel een ding hier. Als er iets geregeld is voor de lunch zijn het broodjes maar soms alleen witte bolletjes met een kroket/frikadel/kaassoufle. Het avondeten is meestal een drama met chinees, pizza of pasta waar meer calorieën in zitten dan de pizza's _O-
Laatst hadden we wel een barbecue met ook heel veel salades en groente, dat was echt top!

Ik heb de Skyr gebakken appel ook ontdekt, wat is die lekker zeg! Wel jammer van mijn bonus dat alles ook uitverkocht is 8)7
Afbeelding