Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:29

Tja, mijn ouders hebben altijd heel hard 'Doe het niet!' geroepen als hun zoons en dochter over kinderen nadachten.
Daar plukken ze nu de vruchten van :+ Dus zij hebben sowieso niets te klagen, ook al hebben ze er wel een beetje spijt van.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:20

Hier gelukkig qua ouders niet echt last van Voortrekker of wel of niet mee tellen
Met Plannen word er gewoon Met iedereen rekening gehouden
Dus ook met het feit dat de Meiden van mijn broer bij tijds op bed kunnen etc , maar gewoon op een normale manier

En bij schoonouders eigenlijk hetzelfde ivm kinderen van oudste dochter
Maar niet dat er van alles moet wijken of iets dergelijks :n
En als iets perse moet op een bepaald moment oid omdat , sja, dan kan het zijn dat we verstek moeten laten gaan want ik ga niet moeilijk lopen doen als we zelf iets hebben

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:25

Mijn ouders en schoonouders doen dat niet.
Maar mijn schoonvader gescheiden van mijn schoonmoeder echt wel.
Maakt mij niet uit verder maar ik vind het altijd zo sneu voor mijn vent.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:06

Ik heb geen contact met mijn zusje dus ik merk weinig van het voortrekken, maar dat gebeurd al haar hele leven dus wat dat betreft is er niets veranderd. :+
Enige waar ik me wel aan kan ergeren is dat mijn moeder geregeld foto's stuurt van de kinderen en dan vraagt of ik ze niet mis en dat ik maar weer normaal moet gaan doen tegen mijn zusje. :roll:

Ik weet overigens zeker dat mijn moeder meer doet met en voor mijn zusje en haar kinderen, kan ook bijna niet anders omdat die bij haar inwonen. :+
Enige waar ik wat van merk is dat met het plannen van een afspraak er rekening gehouden moet worden met oppasdagen buiten werk etc om, maar daar heb ik wel begrip voor want als we afspreken zal het mss niet gelijk deze week zijn maar ze doet dan wel heel hard haar best om binnen 2 weken in te plannen en langs te komen en in nood rijdt ze desnoods midden in de nacht mijn kant op (ik woon ruim 75 minuten rijden van haar af). +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:10

Ten opzichte van mijn broer ben ik (financieel) wel voorgetrokken. Maar mijn broer is gewoon na 4 jaar studie gaan werken en heeft het prima voor elkaar. Ik ben de eeuwige student zonder geld. Maar als alles me lukt na augustus ook afgestudeerd van mijn echt echt laatste studie :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:15

Eens in de zoveel tijd krijgen we wel iets toegestopt omdat er dan veel voor kleinkinderen gekocht wordt en ja, die hebben wij niet. Met Sinterklaas krijgen we ook altijd iets voor hond, katten en paarden. Dus ach... het hoeft ook niet op een weegschaal. En als we bellen en ze moeten inderdaad niet oppassen. Dan zijn we er ook.
Maar mijn nekhaar ging wel even overeind staan toen men met Sinterklaas al om 3 uur wou beginnen: “Dan zet je de paarden toch eerder binnen”.
NIEMAND bepaalt wat er met mijn paarden gebeurt. -:(-

Ik begrijp ook wel dat het voor de opa’s en oma’s heel bijzonder is met kleinkinderen. Maar voor mij is het dat niet. Zo vies als dat ze mijn paarden vinden, vind ik die kinderen vies :o

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:19

Vooral mijn moeder is dol op haar dierlijke kleinkinderen, ze is helemaal verliefd op mijn veulen, ze raakt niet uitgepraat over hoe lief mijn paard is en ze vind de kippen verschrikkelijk leuk. Ze neemt ook heel vaak lekkere dingen mee voor de beestjes <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:23

Mijn moeder en stiefvader zijn een soort van toeziend voogd/peetouders van mijn dieren. :')
Als er wat met mij gebeurd nemen zij de dieren mee en vangen die op. <3
Ik zeg dan ook tegen de hond en kat dat opa en oma weer komen en noem de dieren ook wel de harige kleinkinderen. :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:37

Mijn ouders nemen ook regelmatig wat mee voor de hond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:09

Mijn moeder neemt ook regelmatig wat mee voor de katten en stiefpaps vindt de paarden leuk. Vooral hun humor en dingen die voor paardenmensen best vanzelfsprekend zijn:)) Zoals dat ze elkaars kont gaan krabben.

Qua voortrekken: ik hoor dat wel vaker dat dat gebeurd en dan onder het mom van "ach, het leven is al duur genoeg en zeker als je kinderen hebt" dus vandaar dat die dan veel sneller een extraatje toegestopt krijgen dan diegene zonder. Vind ik best krom. Je weet dat toch als je voor een kind kiest dat dat een aanslag op je budget is?
Ik hoef ook niet te gaan klagen dat het soms krap is op het einde van de maand ivm de paarden, dan krijg ik toch ook koudweg de opmerking "ja daar kies je toch echt zelf voor".

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:43

Mijn moeder had toevallig vandaag oppasdienst voor de puppy van mijn zusje :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:40

Mijn honden krijgen ook volwaardige kerst- en verjaardagscadeau's. Laatst waren ze naar Engeland geweest voor een weekend en dan hadden ze ook cadeautjes mee. Voor de honden.

Kan er wel om lachen. Van mij moet het niet en dat weten ze ook

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:06

Mijn opa heeft ooit gevraagd of ik mijn paard niet beter kon verkopen omdat ze een blessure had. Ik heb toen geantwoord dat je een kind ook niet verkoopt als 'ie een arm breekt. Bot misschien, maar wel meteen duidelijk.

Mijn schoonouders zijn gek op mijn neefje en nichtje maar ik heb niet het idee dat mijn schoonzusje/zwager/hun gezin worden voorgetrokken. Mijn ouders hebben wel een favoriet kind (en dat ben ik niet), maar dat hangt dan weer niet af van kinderen ja/nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:36

Ik word veel voorgetrokken/verwend :+ , met 5 kinderen was er nooit veel geld en moeders een gat in haar hand ..

Krijg vaak iets kleins wat ze tegenkomt , kan van alles zijn :') .

Alsof ze het inhalen wil wat Wij vroeger niet hadden , maar dan alleen bij mij

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:27

Mijn ouders geven mij en mijn vriend ook kerstkadootjes voor de katten :j
Ik word ook tamelijk verwend maar dat is meer omdat ik nauwelijks inkomen heb en nog studeer. Mijn ouders wachten met smart tot ik een keer afstudeer :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:07

Ik bedoel helemaal niet financieel.
Wij hebben het hartstikke goed maar meer dat het altijd maar over de andere kant gaat en zelden wordt gevraagd hoe het met vent/ ons is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:17

Omg.. de jeugd van tegenwoordig is echt triest :')

Ik ging net boodschappen doen, bijna bij de super komt er een groepje 12 jarige ofzo aanfietsen. Begint eentje me uit te schelden (wilde vast stoer doen tegenover de rest) ...

Ik was nu niet bepaald in de stemming om vriendelijk te zijn. Maar ik meldde heel beleefd dat we het wel even zouden regelen als ik mn boodschappen gehaald had. Alleen mijn hoofd zei geloof ik meer "ik ga je nu op je brutale bek timmeren". Dus die wist niet hoe hard die weg moest fietsen. Uitgelachen door zn vriendjes.

Als ie er nog had gestaan had ik m aan zn oren naar zijn moeder gesleept.. de brutaliteit. Doe gewoon even normaal en heb respect voor mensen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 23:33

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:01

Ik was van de week op visite en er werd een baby in m'n armen geduwd. Geen probleem als ie maar niet gaat kotsen of huilen en dat deed ie gelukkig ook niet, heb wel een uur of twee ermee gezetten en dat vond ik helemaal niet erg. Maar iemand maakte een opmerking van 'Oh wat staat het je goed', uh oke, ongemakkelijk :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:12

Een uur of twee met een baby op je arm :wow: moeten ze in die tijd niet een keer poepen ofzo?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 02:35

Een baby poept niet elk uur hoor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:46

Altijd zorgen dat je een kop thee beet hebt om zulke situaties te voorkomen :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:53

idinn schreef:
Altijd zorgen dat je een kop thee beet hebt om zulke situaties te voorkomen :+

:j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:25

Ik gil gewoon heel hard "NEE!" Als ze een baby in mijn handen willen duwen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:24

Ik loop rond de kamer naar iedereen met ‘hebben?’