Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:45

Oeh Equitana! Ik ben jaloers :)

O: Overnight oats
T: Mango
L: Salade
A: Iets met worst en groenten :')

S: halfuurtje lopen denk ik

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:55

Tova schreef:
finnens schreef:
Waarom zo veel kwark? Kun je het niet mengen met fruit, muesli oid? Zodat je minder kwark eet maar je je wel vol genoeg voelt? Ik kan zelf ook niet zo goed er tegen, maar van geitenyoghurt heb ik weer geen last. Zal vast ook wel kwark van zijn.

O: Yoghurt wat walnoten en beetje honing
T: handje noten
L: 3 crackers vk met zalm en komkommer
A: boerenkool met stukje worst
T: snicker

De kwark is verdeeld over 2 porties. Waarom zoveel kwark? Voor de eiwitten. Eet als lunch 300 gram kwark met 100 gram rood fruit, 30 gram muesli, 5 gram gebroken lijnzaad en 20 gram havermout.

Als pre bedtime meal eet ik 150 gram kwark met 20 gram muesli en 5 gram gebroken lijnzaad.

Ik ben bezig met spieren op te bouwen, dus heb de eiwitten hard nodig.

Doe je pbp toevallig?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:02

secricible schreef:
ik vind de structuur van cottage cheese zo naar he. Die kleine brokjes in je mond *gruwelt*

Ohh help, dát was wat ik er niet lekker aan vond natuurlijk :oo was ik alweer helemaal vergeten. Nou ja, heb het nu in huis, dus ga t vanmiddag toch maar uitproberen :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:04

zit nu zo te denken, zou het helpen dat spul in de blender te stoppen? Dat het dan meer een geheel zou worden?
Ik weet nog toen ik de eerste keer zo'n doosje open trok en toen er een schep uithaalde. Ik verwachtte roomkaasstructuur, kwark misschien. En toen kwam daar zo'n soort geschifte witte brei uit >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:06

Mijn dagje vandaag:

O: Een glas langlekker melk en een pakje kip zoetzuur noodles van Unox (557)
L: Zelfgemaakte zoete aardappel falafel op twee wraps (573)
A: Lasagne van mijn moeder, kan het niet afwegen dus puur op de schat is het 756. Meer is het iig niet.

Zit nu op 1886 maar pak misschien nog een extra tussendoortje. Ligt er een beetje aan hoe het met mijn honger gaat :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:21

bijzonder ontbijt :D

Hier is het volledige chaos. Teveel gaande om echt veel op mijn voeding te letten. Daarnaast ligt mijn sportschema overhoop door 5wkn op rij de crossfit open (internationale wedstrijd waar iedereen in mee kan doen) die we gezamenlijk doen op mijn vrije trainingsdag en ook geen ruimte die training in te halen. Gelukkig weet ik dat de puinhoop eind april voorbij is, dan weer gewoon heerlijk routine in mijn dagen. Daar doe ik het toch het beste op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:22

Haha ik heb gister een beetje te veel wijntjes gedronken dus had even behoefte aan iets vettigs met veel koolhydraten _O- Dit was het enige wat nog in de kast lag dus heb het er maar van genomen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:12

Ik heb me gisteren laten verleiden tot popcorn voor de tv. (Temptaaaatiooonnn)
En dan niet een bakje, neeeeh een hele bak.
Pfff.
En voor de uitkering doen ze ook nog eens moeilijk.

Nuja, als ik straks terug kan werken en ik kan s avonds gaan rijden zit ik minder voor tv dus minder verleiding.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:16

Hoe maak je die zoete aardappel falafel? Klinkt lekker :))

Lijstje van gisteren;
O: 2 speltcrackers (60gr) met 54gr kalkoenborstfilet en 33gr zongedroogde tomaat hummus
T: combat crunch bar
L: 1 meergranen wrap met een blikje tonijn, 30gr rode ui en 23gr kaas + 45gr witte druiven
T: combat crunch bar :o (lichtelijke verslaving aan die dingen :') )
A: kleine portie kantonese kip
T: 250gr griekse stijl yoghurt 0% vet met 150gr mixed berries
D: 2,5 liter water en halve liter thee
B: half uurtje cardio, half uurtje kracht

1689kcal
164gr khd, 58gr vet, 137gr eiwit

Vandaag;
O: dubbele espresso met 30ml amandelmelk + 20gr melba toast, 40gr kalkoenborstfilet, 20gr zt hummus
L: 570ml champignonsoep
T: 1 meergranen wrap met een blikje tonijn, 30gr rode ui en 23gr kaas
T: combat crunch bar
A: ??
T: 250gr griekse stijl yoghurt 0% vet met 150gr blauwe bessen

1178kcal zonder avond eten, dus dat mag ruim 600kcal worden :))

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:20

Zelf popcorn maken schijnt gezonder te zijn :D Hoef je er niet zoveel zout of suiker over te gooien.
Eten uit verveling herken ik. Op zulke momenten probeer ik altijd gewoon worteltjes enz te pakken en een stuk te lopen.

Lekker Navatu!!

Hier weer wat er af! :D Had afgelopen weekend een pittig weekend (feest, weinig slaap, veel bewegen) dat heeft ook een aardig handje geholpen met de kilo's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:24

Ik ga ze voor het eerst maken dus ben heel erg benieuwd of het uberhaupt gaat lukken :')

Nodig:
- 1 mediumgrote zoete aardappel
- 2 blikken (400g) kikkererwten
- 2 tenen knoflook (of wat meer, ik hou wel van knoflook)
- Sap van 2 citroenen (ik gebruik gewoon uit een flesje)
- Een eetlepel gemalen komijnpoeder (djinten)
- Een eetlepel kurkuma
- Een theelepel gerookte paprikapoeder (of een halve paprikapoeder en een halve cayennepeper)
- 2 eetlepels olijfolie

Oven voorverwarmen op 190 graden, dan eerst de zoete aardappel stomen. Eerst even schoonmaken, zorgen dat je rondom gaatjes prikt met een vork, dan inwikkelen in een stuk natte keukenrol en een paar minuten in de magnetron. Opensnijden als hij gaar is, binnenkant van de zoete aardappel in een keukenmachine gooien. Dat eerst even blitzen zodat het een beetje kruimelig wordt, dan de uitgelekte kikkererwten en de rest van de ingrediënten erbij. Zorgen dat je de zoete aardappelpuree een beetje aan de kant schuift zodat de andere ingrediënten wel bij de messen kunnen komen. Dan alles blitzen tot het een beetje een kruimelige consistentie is. Niet doorpureren tot het hummus is, mogen best nog een paar stukjes in zitten. Dan falafelballetjes maken en op een bakblik met bakpapier leggen en even 20-25 minuten in de oven. Je haalt er ergens tussen de 18 en 24 falafels uit. Je kan ze een week bewaren in de koelkast als je ze even in een afgesloten bakje doet dus dat is lekker makkelijk!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:25

Het was gelukkig het laatste pakje, dus als we dat niet vervangen is dat ook al een verleiding minder.

Ik had ook gewoon erg weinig gegeten in de loop van de dag en had een "lege" dag: zo'n dag waarin je mag eten wat je wil, er kan altijd nog een stukje bij.
Als ik 't op tel zit ik qua kcal nog best oké (1600) maar naar vet toe zat ik wel hoog gisteren.

Nu nog uitvissen wat we vanavond gaan eten ...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:26

Morgen allemaal, is het bij jullie ook zon lekker weer :D?

O: 130gr skyr + 40gr weetabix + 10gr pure hagelslag
L: 2 bruine bollen met 15gr Boursin light en 23gr kipfilet
A: enchiladas van Knorr

Tussendoortjes moet ik even kijken, heb 2 Rice bars bij maar ben vandaag vrij laat met ontbijt dus heb Wss minder honger.

Hebben jullie trouwens ook dat als je hier een bericht aan het typen bent (bij snel antwoorden), het typstreepje op mobiel af en toe naar de zoekbalk schiet? Zit zelf op iPhone (6s) en word er helemaal gek van.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:26

Dat klinkt wel heel lekker Emma, en makkelijk. Dank voor t delen ! Ga ik ook eens proberen..

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:27

Oeps, gisteren iets teveel popcorn op en ook nog wat m&m's in de bios.. Vandaag weer een dagje thuis werken aan m'n scriptie. Ga zo wel naar school en het is mooi weer dus ik ga lekker op de fiets!

O: Banaan
T: 250 gram magere kwark met 1 gram kaneel en 3 gram kokos
L: 2 volkorenboterhammen met 1 plakje kipfilet met bieslook & denk dat ik nog een gekookt ei haal op school om er op te doen & kwart puntpaprika
T: Appel
A:?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:27

Ja best wel goed te doen! Mijn zoete aardappel is 223g en daarmee is het in totaal rond de 80 kcal per stuk falafel. Niet super mager maar het is wel heel vullend, vooral als er zoete aardappel in zit.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:34

Klinkt opzich wel lekker emma! Ik ben benieuwd hoe het smaakt :)
En ik heb/had ook een lichte popcorn verslaving, vooral zoute <3 Nu maak ik het voortaan ook wel eens zelf en dat vind ik ook superlekker!
En cottage cheese vind ik ook heerlijk! Lekker zacht en fris van smaak, het staat vandaag ook op het menu.

O: 2 crackers met zuivelspread en provencaalse kipfilet + breaker high protein
L: Salade met tonijn, beetje surimi, eitje en cottage cheese :))
T: Stukjes ananas
A: Andijviestamppot met een speklapje

B: 2x hond uitlaten

Misschien een rare vraag, maar wat vinden jullie van bezig zijn met afvallen, maar dan toch een speklap eten bij het avondeten? Het past in mijn macro's, dus ik vind dat het wel kan. Maar ik weet zeker als ik volgende week mijn lijstjes aan mijn voedingsbegeleider laat zien dat dat dus gelijk hetgeen is waar ik dan commentaar op krijg ('dat is veel te vet, dat moet je niet doen, veel te ongezond'). Dan voel ik mij gelijk zo slecht :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:36

Als het in je marco's past is er geen probleem mee toch? Als jij een speklap lekker vind en je komt verder gewoon netjes uit met je kcal en je macro's zou ik gewoon lekker een speklap eten. De lasagne die mijn moeder maakt is ook totaal niet gezond, zit super veel witte saus over/door, lekker veel kaas en de saus is echt moddervet. Maar ik vind het ongelofelijk lekker dus ik eet gewoon een bescheiden stukje en probeer daar de rest van m'n dag een beetje rekening mee te houden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:40

Annikoe schreef:
Klinkt opzich wel lekker emma! Ik ben benieuwd hoe het smaakt :)
En ik heb/had ook een lichte popcorn verslaving, vooral zoute <3 Nu maak ik het voortaan ook wel eens zelf en dat vind ik ook superlekker!
En cottage cheese vind ik ook heerlijk! Lekker zacht en fris van smaak, het staat vandaag ook op het menu.

O: 2 crackers met zuivelspread en provencaalse kipfilet + breaker high protein
L: Salade met tonijn, beetje surimi, eitje en cottage cheese :))
T: Stukjes ananas
A: Andijviestamppot met een speklapje

B: 2x hond uitlaten

Misschien een rare vraag, maar wat vinden jullie van bezig zijn met afvallen, maar dan toch een speklap eten bij het avondeten? Het past in mijn macro's, dus ik vind dat het wel kan. Maar ik weet zeker als ik volgende week mijn lijstjes aan mijn voedingsbegeleider laat zien dat dat dus gelijk hetgeen is waar ik dan commentaar op krijg ('dat is veel te vet, dat moet je niet doen, veel te ongezond'). Dan voel ik mij gelijk zo slecht :n

Ik vind dat helemaal niet raar hoor, ik zie het probleem ook niet... Sowieso het anti-vet eten vind ik niet tof. Al begrijp ik wel meer de aversie van het eten van varken, maar dat is meer omdat ik er zelf veel baat bij heb om het niet te eten. Als jij nergens last van krijgt, gewoon lekker doen!!!! Want ik weet dondersgoed hoe onwijs lekker dat is!!! :~

Als je alles spastisch moet gaan mijden, is er toch niets meer leuk aan afvallen???

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:19

Ik eet in principe alles, maar dan met mate. Een speklapje op zn tijd moet dus ook gewoon kunnen, zeker als het gewoon in je kcal doen en macro's past. Als ik mezelf dingen ga ontzeggen krijg ik er júist trek in en sla ik door als ik een keer de rem eraf haal.
Ik negeer het voedingsadvies wat ze hier op de sportschool geven , die zijn enorm anti vet, suiker etc, en er wordt continu beweerd dat als mensen niet afvallen of aankomen, dat komt omdat ze zo hard sporten en spieren opbouwen. Ik kreeg in het begin de neiging er steeds tegenin te gaan, maar inmiddels is het gewoon ene oor in, andere weer uit.

Ik heb net een waldkornbol op met cottegecheese met daardoorheen een theelepel pesto geroerd, met tomaat erop. Yum!! Ik ben om :D

Beetje raar rommelig dagje vandaag, heb hoofdpijn en zit niet helemaal lekker in mn vel, ga ik altijd heel raar van eten.
O: blokje parmigiano reggiano, 100 gr magere kwark vanille
T: blokje parmigiano reggiano en een paar dropjes :o
L: waldkornbol met cottagecheese, pesto en tomaat
A: ovenfriet met worteltjes en een halve kipburger

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:46

Weet je, dat is zo lastig. Binnen IIFYM (if it fits your macro's) kan het prima omdat je alleen naar voedingswaarde kijkt en niet zo zeer naar voedingsmiddelen. Als je voedingsbegeleider meer naar voedingsmiddelen kijkt dan kun je daar natuurlijk iets op verwachten. Daarom is het ook zo belangrijk te kiezen voor een begeleider die aan kan sluiten bij wat jij wil.

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:59

Pff wat gaan jullie hard! Paar dagen geleden had ik mij hier voor het eerst gemeld en nu al weer flink aantal pagina's verder!

Allemaal echt goed bezig! Ik haal hier veel inspiratie uit om goed om mijn calorieën te letten en dus ook te proberen er wel genoeg te nemen!

Verder eet ik best vaak een cracker als ontbijt en tussendoortje, en tussen de middag yoghurt met fruit. Ik zou meer afwisseling willen ipv telkens maar weer een cracker te eten. Het vult goed, en ik wissel het wel vaak af met beleg. Maar heb gelezen dat afwisseling juist goed is als je wilt afvallen.

Eulogy schreef:
Ik ben echt groot voorstander van echt met je maximale gewicht trainen, zie vooral heel veel vrouwen met dumbells circuitachtige trainingen doen en daar is op zich niks mee maar imo behaal je daar wel echt minder resultaat mee. Zeker als je niet alleen maar wil afvallen :)

Eulogy : Wat bedoel je precies met "met je maximale gewicht trainen" ?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:22

secricible schreef:
ik vind de structuur van cottage cheese zo naar he. Die kleine brokjes in je mond *gruwelt*

Tova, google maar eens op lactase supplement of lactase druppels. Vaak is een lactoseintolerantie doordat je een tekort hebt aan lactase, dat kun je op die manier omzetten. Avond van tevoren er doorheen roeren en de volgende dag gebruiken. Smaak zal er wel iets door veranderen, meestal smaakt het iets zoeter (de lactose wordt omgezet in glucose)

Dankjewel. Ik ga me er in verdiepen :)

@gribaldi, nee ik doe geen pbp. Hoezo?
Laatst bijgewerkt door Tova op 23-03-17 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:29

Lijstje voor vandaag:
O: Breaker High protein kokos
T: stuk chocoladetaart
L: quinoasalade met groente, noten, cherrytomaatjes. Gekookt ei, 4 maiswafels, creamcracker met duo penotti
T: appel
A: Mexicaans gekruide kabeljauwfilet met chili con carne en tortilla chips

Kcal: 1800

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:32

Oh Janine ik ben jaloers!! Ik wil ook naar Equitana!

Dat recept klinkt erg lekker Emma :D Ik ben benieuwd. Laat je weten hoe het was?

Ik lees popcorn.. Als ik dat heb kan ik ook echt niet stoppen met eten :') Zout <3

Mijn planning van vandaag:

O: 2 spelboterhammen met pindapasta
: niets, vergeten wat mee te nemen
L: omelet van 2 eieren + 2 eiwitten met 250 gram groente met kruiden en 1 el ketjap
T: Eiwitshake, banaan
D: tomatencremesoep met runderballetjes, volkoren pasta met rundergehakt, groentes en bolognese saus
T: bak yoghurt + stroopwafel van body&fit

B: Insanity workout

Mijn lunch was een beetje een fail.. Normaal maak ik een omelet met paprika, champignon en ui en dat vind ik super lekker, alleen was het nu op. Dus ik had er een zak 250 gram oosterse groente door geflikkerd. Nou dat was niet te vreten := Heel wat laten liggen dus.

Ik zit zonder avondeten rond de 1000 kcal. Misschien dat ik vanmiddag dan nog wat ongezouten noten erbij neem..