Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:23

Gisteren interval gedaan voor het eerst. 5x 2 minuten. Werd 6x 2, want ik geloofde mijn horloge niet toen die zei dat ik klaar was :')
1e keer liep ik te hard dus toen hield ik het geen 2 minuten vol, maar zwaar zeg! Je loopt natuurlijk op je grens dus logisch, maar poeh!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:34

Djilna schreef:
Gisteren interval gedaan voor het eerst. 5x 2 minuten. Werd 6x 2, want ik geloofde mijn horloge niet toen die zei dat ik klaar was :')
1e keer liep ik te hard dus toen hield ik het geen 2 minuten vol, maar zwaar zeg! Je loopt natuurlijk op je grens dus logisch, maar poeh!

Ik wil vandaag ook voor het eerst gaan intervallen :) Hoeveel minuten dribbelen heb je tussen de intervallen gedaan?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:42

Ik heb 2 om 2 gedaan, maar dan gelopen ipv dribbelen.
Dus warmgelopen, 5 (6 in dit geval dus) x 2 om 2 en dan weer uitlopen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:45

Met de langzame interval dribbel ik ook niet maar wandel ik stevig. Helpt me goed.

Ik zit even met een dilemma. Wil me graag inschrijven voor een wedstrijd zodat ik een concreet doel heb. Als ik mn opbouwschema volg ben ik begin juni toe aan 5km.

Nou is er half juni 4 engelse mijl tijdens de halve van Zwolle. Dat is dan wel 1,4km langer dan ik op dat moment gelopen heb. Dus ik twijfel of dat too much too soon is. In September is er een wedstrijd in de buurt met 5 en 10 km als afstanden. Dan zou ik voor de 10km kunnen gaan?

Wat denken jullie?

Edit: ik drukte te vroeg op verstuur :')

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:43

Djilna schreef:
Ik heb 2 om 2 gedaan, maar dan gelopen ipv dribbelen.
Dus warmgelopen, 5 (6 in dit geval dus) x 2 om 2 en dan weer uitlopen.

Thanks, dat ga ik ook proberen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:58

Amethyst het zal afhangen van hoe makkelijk en snel je die 5km kunt lopen. Als je over hebt na een 5km kun je op een iets rustiger tempo ook wel 6,4km denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:29

Ik zou voor de 5km in september gaan. Waarschijnlijk kun je dan net iets harder en net iets makkelijker de 5 km lopen. Ik zou zelf niet te snel doorstomen naar de langere afstanden, maar eerst zorgen dat je het ene goed onder de knie hebt. Het is beter voor je lijf, en als je meteen doorgaat naar de 10km of meer dan gaat dit ten koste van je snelheid.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:36

En bv die 4EM als een soort stok achter de deur? Is t acceptabel om tussendoor een klein stukje te wandelen of ben je dan een beetje het sukkeltje van het geheel? Sowieso zou het meer mijn doel zijn om m überhaupt uit te lopen dan een super goede tijd neer te zetten. Maar ik twijfel dus, of het niet heel onverstandig gaat zijn.

Edit; Heb t volgende bedacht. Ik kijk de komende 3/4 weken even aan hoe t lopen gaat. Gaat dat erg goed dan kijk ik of er nog plek is voor de 4EM. Gaat t maar zo zo of is er geen plek meer, dan ga ik voor september. Die inschrijving is nog niet open dus kan ik nog beslissen welke afstand ik wil doen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:56

Bij mijn 1e 5km zag ik meerdere mensen stukjes wandelen. Is dus helemaal niet raar :)

En je Edit lijkt me een goed plan :j

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:18

Amethyst_ persoonlijk zou ik de 6,4km proberen in juni en in september gaan voor een mega PR op de 5km. De 6,4 dan gewoon doen om uit te lopen, kan me voorstellen dat dat enorm kan helpen als stok achter de deur. En die 5km, ik vind het persoonlijk leuker om gericht op een tijd te gaan lopen dan een lange afstand nemen met als doel uitlopen, maar voor andere is dat weer helemaal anders. Zelf was ik in 2 maanden opgebouwd naar de 10km, dus het kan wel heel snel gaan.

Ik weet niet wat jou eisen en wensen zijn bij een wedstrijd/evenement, maar kan me haast niet voorstellen dat er geen 5km in juni of juli te doen is bij jou in de buurt. Op hardloopklalender.nl kun je heel fijn zoeken, er staat nog lang niet alles op wat er is helaas.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:36

Nou ik heb hardloopschoenen gehaald bij Runnersworld. Heb een kleine afwijking in de stand van mijn enkel (naar buiten volgens mij) en heb dus licht corrigerende New Balance schoenen gekocht. :D
Afbeelding

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:59

Mooi Meliaforever! Leuke kleur :)

Ik heb vandaag mijn eerste intervaltraining gedaan. Ik vond het echt zwaar, maar wel leuk, echt een uitdaging! :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:28

Mooie stappers Meliaforever!

Wat voor intervallen moet ik aan denken hafjelinger?

Kogel is door de kerk, tóch ingeschreven voor de 4EM in Juni. Spannond!!!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:36

Amethyst_ schreef:
Mooie stappers Meliaforever!

Wat voor intervallen moet ik aan denken hafjelinger?

Kogel is door de kerk, tóch ingeschreven voor de 4EM in Juni. Spannond!!!

Ik heb dit schema aangehouden;
10 minuten inlopen, toen rekken, 1 minuut dribbelen
1-2-1-2-1 interval, waarbij, de 1'tjes rennen zijn en de 2'tjes dribbelen
1 minuut dribbelen
1 minuut wandelen (die had ik echt even nodig, maar ik herstelde vrij snel)
1 minuut dribbelen
1-2-1 interval, waarbij, de 1'tjes rennen zijn en de 2'tjes dribbelen
1 minuut dribbelen
En toen de laatste paar minuten naar huis gewandeld.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:00

emr schreef:
Ik ga eens kijken of ik een vriendin kan strikken. Juist fijn dat je het zegt, liever dat ik het nu weet dan achteraf, haha.

ben je van t weekend bij je vader? dan lopen we n stukje

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:52

Pfiew, heerlijk weer vandaag! Echt wel genoten van mijn bijna 8 km run. Ietsje langzamer dan gepland, maar flink stuk door het bos geweest dus dan vind ik dat niet erg. Ik ben overigens begonnen met lopen met een schema van runtastic (betaald account) en nu van endomondo. Ideaal een ingepland schema en je eigen muziek nog kunnen luisteren. En daarbij meteen je geschiedenis mooi bij de hand

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:05

Hallo allemaal!

Ik ga ook beginnen met hardlopen :)
Nu ben ik aan het kijken naar een loopbroek... Ben benieuwd naar jullie mening:
Rennen jullie liever met een lange hardloopbroek? Tot op enkels?
Of zo'n driekwartbroek tot de kuiten?
En waarom? :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:12

Hangt helemaal van de temperatuur af. Hoe kouder hoe langer en hoe warmer hoe korter. Ik heb dus broeken in verschillende lengtes en diktes thuis. 2 lange (gevoerd en ongevoerd), een 3/4, 2 capri's en 2 shorts.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:47

Ik heb alleen lange en korte broeken. Driekwart kan ik niets mee. De afgelopen 14 dagen alweer in korte broek gelopen, heerlijk.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:55

Echt? Zag het al meer, nou onder de 10 graden blijft bij mij de winterbroek zelfs nog aan :+
Boven de 20 graden pas de shorts :P Dus daartussen de capri of 3/4e :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:55

Leuk dat je gaat hardlopen Myrth! Hier eens met Plien, driekwart vind ik ook niet lekker. Ze zakken of af of blijven juist vervelend boven je knieen hangen. Hier dus ook alleen lange tights, korte tights en ik heb nog een hele korte short en ik hoop stiekem dat ik daar dit jaar wél in durf te lopen. :o

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:58

Djilna schreef:
Echt? Zag het al meer, nou onder de 10 graden blijft bij mij de winterbroek zelfs nog aan :+
Boven de 20 graden pas de shorts :P Dus daartussen de capri of 3/4e :D

Zolang mijn bovenlichaam maar warm is :D. Ik loop liever in korte broek en jasje dan lange broek en t-shirt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:00

mag ik mij ook melden? Ik loop al weer even en ik heb de 5km inmiddels weer aardig onder de knie, nu nog het tempo weer wat hoger zien te krijgen (loop m nu gemiddeld tussen de 34 en 35,5 minuut). Ga 7 en 22 mei een 5k loop doen met een vriendin, ben benieuwd :)

Qua lange en korte broeken, ik draag in de winter lang, nu ga ik weer naar drie kwart en pas als het echt warm weer is stap ik over op kort. Zo kan ik mijn lichaamstemperatuur het beste reguleren want ik heb het heel snel heel warm.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:00

Oh, dat heb ik juist andersom! Liever shirtje met korte mouwen en lange broek dan shirt lange mouw en korte broek. Maar komt denk ik ook omdat ik dat vanuit het paardrijden gewend ben, lange broek ongeacht temperatuur.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:03

Eleionomae ik ben juist een echte koukleum. Heb het niet snel te heet. Daarom kan ik ook nog prima hardlopen met 25+ graden.