Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 20:02

Oh, dat klinkt echt heel gezellig en leuk! En respect voor deze dame op haar stadsfiets. De afgelopen dagen heb ik op mijn stadsfiets heen en weer gefietst naar het ziekenhuis en dat viel wat tegen. Op de racefiets gaat dat toch een stuk soepeler.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:29

maaikemuis schreef:
Oh, dat klinkt echt heel gezellig en leuk! En respect voor deze dame op haar stadsfiets. De afgelopen dagen heb ik op mijn stadsfiets heen en weer gefietst naar het ziekenhuis en dat viel wat tegen. Op de racefiets gaat dat toch een stuk soepeler.

Ik heb er ook wel respect voor dat ze alles op een oude stadsfiets doet. (Ziet er nog steeds netjes uit trouwens.) Maar ze fietst één keer per week naar haar moeder die ook 25 a 30 km van haar af woont en dus ook zo tussen de 50 en 60km fietst met die fiets.

Ik moet ook toegeven dat ik al een ruime maand op mijn trike fiets. En dan die zaterdag op mijn tweewieler ligfiets. De trike valt mij steeds zwaarder. Maar 2 maart wordt mijn velomobiel weer helemaal nagekeken. En dan hoop ik weer lekker overdekt en gestroomlijnd te kunnen fietsen. (is ook een stukje warmer.) En dan ben ik ook minder moe van het fietsen. Dat is voor mij ook heel belangrijk omdat ik weinig energie heb.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:19

@Maaike ; hoe is het nu met je vriend ?

@Gothico ; een leuke dame in ontmoet *\o/*
Succes verder .

Zo , vandaag rustdag , lekker .
Mega druk op het werk , dus de voetjes hoog vanavond.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:31

Vandaag dag 2 na de operatie en het gaat al stukken beter. Ik ben blij dat hij van de pijn af is die hij al weken heeft. Hij heeft nu alleen nog last van de ingreep zelf, maar dat gaat steeds beter. Ik durfde hem vandaag ook even 2 uurtjes alleen te laten en ben even buiten gaan spelen in het bos. Dat was wel even lekker. De vogeltjes beginnen weer te ontwaken!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:57

Wat heftig Maaike gelukkig gaat het al wat beter met hem!
Gothico wat leuk zeg daar komt dus misschien nog een vervolg van? ;)

Hier zijn net een kleine pocket handpompje en een extra binnenband binnen gekomen. Passen perfect in mijn zadeltas dus ben helemaal klaar voor de langere ritten deze zomer. Hiervoor was het gewoon living on the edge zegmaar… _O- bandenlichters en een plaksetje had ik al liggen maar het pompje ontbrak nog dus dan heb je er alsnog niks aan natuurlijk haha.

Hopelijk een deze dagen bericht over mijn fiets dat ik hem op kan halen. Ik begin hem wel te missen hoor :=

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:38

@Queelens, Er komt zeker een vervolg. Ik ga dit weekend naar haar toe. En daar een stuk fietsen. Ook blijf ik dan slapen omdat ik anders laat terug moet. En overstappen met een fiets in de trein is al een ramp. Maar is ook wel gezellig en wie weet over een tijdje wordt het wel wat samen. Ze woont ruim 80km van mij vandaan. Maar in de zomer is dat heen en weer fietsen geen probleem. In deze tijd van het jaar toch maar met de trein die kant op.

En inderdaad handig om een pomp te hebben. Ik heb die ook nog niet voor bij mijn Chamsin. Ik heb alleen een normale grote pomp in mijn velo liggen en een passende pomp voor mijn trike(autobandventiel)
Dus ik wil ook nog een pompje hebben. Zoals je zegt is het living on the edge. Wel kunnen plakken, maar er geen lucht in kunnen krijgen.Ook heb ik nog geen reserve binnenband voor de Chamsin. Dat is ook niet heel handig.

Even algemeen, maar hebben jullie reserve binnen/buiten banden voor jullie fietsen?
Zelf heb ik een reserve binnen en buitenband voor mijn velo en trike. Maar niet voor mijn Chamsin en eenwieler.

En nemen jullie reserve spullen mee onderweg?
Ik heb in mijn velo een reserve binnen en buitenband en de trike heb ik wel altijd een reserve binnenband mee. Ik heb al eens goed pech gehad dat er een beste doorn dwars door mijn banden gegaan was bij mijn velo. Dus blij dat ik beide reserve had.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:07

Ik heb voor mijn wegfiets een co2-patroon en een set bandenlichters en een nieuwe binnenband. Geen idee hoe ik dat dan moet doen, maar daar kom ik vast wel uit en anders kijk ik hulpeloos om me heen.

De gravelfiets is tubeless en heeft minder kans op lekrijden. Maar als ik die lek rijd dan is het echt game over, dan kan ik er niets meer aan doen. Wel heb ik een co2-patroon mee voor het geval dat er lucht in moet.

Het klinkt wel heel leuk Gothico!!!!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:10

maaikemuis schreef:
Ik heb voor mijn wegfiets een co2-patroon en een set bandenlichters en een nieuwe binnenband. Geen idee hoe ik dat dan moet doen, maar daar kom ik vast wel uit en anders kijk ik hulpeloos om me heen.

De gravelfiets is tubeless en heeft minder kans op lekrijden. Maar als ik die lek rijd dan is het echt game over, dan kan ik er niets meer aan doen. Wel heb ik een co2-patroon mee voor het geval dat er lucht in moet.

In een tubeless band kun je ook altijd een binnenbandje doen, kun je dus gewoon mee door dan :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 16:21

maaikemuis schreef:

“En anders kijk ik hulpeloos om me heen” _O- zou ook mijn tactiek zijn. Heb het zelf ook nog nooit gedaan maar wel bekeken hoe het moet en dat ziet er best doable uit.

Mijn gravel kan ook tubeless maar ik durf het nog niet echt aan. Ik wil het sowieso niet zelf doen dus dan moet hij naar de fietsenmaker en kost het ook wat. Ook om het te laten ‘onderhouden’. Maar het lijkt me uiteindelijk en als het werkt wel heel fijn.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:03

Er bestaat volgens mij ook een fiets ANWB, voor als jullie echt wanhopig worden :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:35

De gravel werd tubeless geleverd. Schijnbaar zit er spul in dat kleine gaatjes dichtzet. En ik kan met een lagere druk rijden. Aldus de uitleg :list: . In uiterst geval bel ik mijn vriend en moet hij mij komen redden. Of, wanneer hij meefietst, hij moet mij komen redden met de auto. Leuke relatietest!

^&+

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:59

Zijn er toevallig nog meer racers die as zaterdag mee gaat doet met Sloten koers?

Het wordt mijn eerste koers en vind het stiekem echt dood eng! Haha wel veel zin in!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:05

Wat leuk! Wat voor koers is het?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 07:29

PanamaD schreef:
Zijn er toevallig nog meer racers die as zaterdag mee gaat doet met Sloten koers?
Het wordt mijn eerste koers en vind het stiekem echt dood eng! Haha wel veel zin in!

Nog nooit van gehoord , waar is die ?
Jij heel veel succes alvast , en vooral genieten . :j

Mijn beide fietsen rijd ik tubeless , en ik ben daar tot nu toe heel tevreden
over .Een binnenbandje etc heb ik wel standaard mee .
Maar ben daar helaas niet zo handig in , vooral niet bij de wielen van
mijn tijdritfiets .
Standaard in het voorjaar word de melk gewisseld en eventueel de bandjes
afhankelijk hoeveel ik er mee gefiets heb .

Een fiets ANWB ...dat is handig :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:21

Lauraennala schreef:

Een baan van 2.5km en de rit is 60km lang. En dan gaan knallen :D

Is in Sloten, Amsterdam!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:44

PanamaD schreef:
Lauraennala schreef:

Een baan van 2.5km en de rit is 60km lang. En dan gaan knallen :D

Is in Sloten, Amsterdam!

Oh, dat is bij mij in de buurt. Ik wist niet eens dat dat was joh

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:43

Leuk Panama veel plezier! Vooral genieten!
Weet je wat jij ongeveer kwijt bent aan het bijvullen van de tubeless banden t2t?
Mijn mtb gaat binnenkort ook voor apktje. Er zijn wat dingen aan die ik zelf niet gefikst krijg. Oa. Versnellingen afstellen.. en er zal wel het nodige vervangen moeten worden.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:13

Oh Panama, dat klinkt ergens heel leuk, maar ook super heftig! Want 2,5 km rondje en dan 60km rijden dat klinkt mij heel heftig in de oren. Ik doe het je niet na! Zeker niet wanneer je bedenkt dat je een wat moeilijke remweeg hebt…. Heel veel succes en plezier!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:44

@Panama, Dat is de baan waar ook afgelopen jaar het WK ligfietsen is gehouden. Ik ben er zelf helaas niet bij geweest. Maar het lijkt mij wel een beste uitdaging om 60km op hoog tempo te gaan rijden. Heel veel plezier en succes.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:20

Queelens schreef:
Weet je wat jij ongeveer kwijt bent aan het bijvullen van de tubeless banden t2t?

Ik weet het niet helemaal precies , maar onder de 10,00 euro betaald

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:06

Time2Tri schreef:
Queelens schreef:

Ik weet het niet helemaal precies , maar onder de 10,00 euro betaald

Aanvulling ; de oude word vervangen ...die kan op den duur klonterig
worden .
Maar ik laat het altijd doen .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:35

:):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):)

Ik heb net definitief een nieuwe fiets gekocht. Het is deze geworden in een ander kleurtje: https://www.cube.eu/nl/2022/bikes/women ... icncarbon/

Ik had eigenlijk deze op het oog na lang wikken en wegen: https://www.cube.eu/nl/2022/bikes/road/ ... alncarbon/

Maar die zou naar verwachting pas ergens in November op zijn vroegst geleverd kunnen worden en die die het is geworden is officieel de vrouwenfiets en heet dus anders en heeft een ander verfje(Donkergrijs met blauw, ik weiger op een roze te fietsen) maar exact dezelfde specificatie en geometrie. Enige functionele verschil is het zadel. Ze gaan hem nog afmonteren, verwachting is dat ik hem uiterlijk volgend weekend kan ophalen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:36

IMAY1990 schreef:
:):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):)

Ik heb net definitief een nieuwe fiets gekocht. Het is deze geworden in een ander kleurtje: https://www.cube.eu/nl/2022/bikes/women ... icncarbon/

Ik had eigenlijk deze op het oog na lang wikken en wegen: https://www.cube.eu/nl/2022/bikes/road/ ... alncarbon/

Maar die zou naar verwachting pas ergens in November op zijn vroegst geleverd kunnen worden en die die het is geworden is officieel de vrouwenfiets en heet dus anders en heeft een ander verfje(Donkergrijs met blauw, ik weiger op een roze te fietsen) maar exact dezelfde specificatie en geometrie. Enige functionele verschil is het zadel. Ze gaan hem nog afmonteren, verwachting is dat ik hem uiterlijk volgend weekend kan ophalen

Superleuk! Gefeliciteerd... Alvast veel mooie kilometers gewenst :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:58

Gaaf ding!!!!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:04