Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 21:37

Oh nee Leonie, wat ontzettend stom van je knie. Balen zeg, je keek er zo naar uit. Ik herken het een beetje, ik heb toen in de Ardennen ook 28 km met een pijnlijke knie. Te koppig :+ Wel gek dat je niet uit kon stappen. Meestal zie je dat ze wel een quad oid hebben om mensen op te pikken.

Busy, jeetje wat krijg jij het voor je kiezen. En dan ook nog ziek geworden. Kun je je niet ziek melden van je werk? Het klinkt alsof je heel hard rust kunt gebruiken :(:)

Goof, wat fijn dat je kat terecht is!

SuperVixen, ook al ziek :(:) Het heerst zo enorm, ik hoor het overal. Mijn zoontje is net weer beter en ik ben ook alles behalve fit.
Knap dat je dan toch 15 km weet te lopen! Zo leuk dat jij en je zus zo op elkaar lijken, zij is eigenlijk jou maar dan met bruine ogen en haar :D

Muppet, oh dat mee proberen te rennen is zo herkenbaar. Ik heb dat heel lang gedaan, niet zeiken maar gaan en dan helemaal stukgaan :') Je wordt er wel vlot beter van. Jij kan volgens mij ook veel meer dan je jezelf toekent. Gaat helemaal goedkomen.

Ik doe dit even uit mijn hoofd, sorry als ik mensen vergeten ben. Ik kwakkel al zo’n tijd, ik ga van verkoudheid naar verkoudheid en elke maand stort ik wel even in. Er gaat iets niet helemaal goed. Omgeving wijst naar sporten, maar dat is juist wat me zo blij maakt. Ik moet maar eens een bezoekje huisarts doen denk ik.
Qua lopen niet veel spannends. Zaterdag hoop ik de meeuwen-makrelenloop te doen hier in Scheveningen: 16 km over het strand. Eerst maar zien of ik op tijd opknap.

Wdj

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 10:39

Goedemorgen! Jeetje Lisitano, ben je niet overtraind / ziek je wel goed uit? vervelend hoor, als je zo loopt te kwakkelen.
Busy: Mijn doeltempo is 06:15min/km, maar dat staat niet in steen gehouwen. Dit geeft me meer een soort stip op de horizon, iets om naar toe te werken.
Komend weekend staat een lange duurloop op het programma, zin in. Als ik het weerbericht moet geloven, wordt het ook nog eens mooi weer!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 15:12

Oh Lisitano, wat vervelend zeg. Misschien wel slim om langs de HA te gaan als het echt maar blijft duren.
Hoop dat je kan lopen komend weekend.

Wdj, wat voor training heb je staan?

Ik had niet meer gelopen nadat ik vorig weekend mijn loop had afgebroken. Iets met slecht slapen en supermoe enzo.
Vannacht iets beter geskapen en de zon scheen zo lekker, dus ik ben weer gegaan. Heb een rustig rondje van 10km gelopen en geen idee waarom, maar het ging me zo makkelijk af vandaag. Ook mijn hartslag bleef lager.
Paar daagjes rust was misschien ook wel goed.

Afbeelding

En wat een heerlijk weer vandaag he <3

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 15:27

Supervixen Wat vervelend dat je zo ziek bent (geweest). Niks aan natuurlijk!
Toch weer een mooie route gelopen! Het lijkt op jou foto's net of je boven het pad zweeft _O-

Goof wat fijn dat je kat terecht is! Wat een opluchting!
En wat fijn dat het lopen vandaag zo goed ging! Zo zie je maar. Rust is ook training.

BusyMissy fijn dat de vakantie in zicht is. Je hebt er een mooie visie op zo maar dat neemt het verdriet natuurlijk niet weg. Fijn dat dat er ook gewoon mag zijn. :+:

Gister een heel klein stukje gerend. Tijdens het lopen niet veel pijn maar kwam wel beetje na 800m. Toen ik stopte voelde ik het wel meteen. :( .
In de avond naar de sportschool geweest maar ik was zo moe en had 0 kracht, ik ben naar huis gegaan en lag om 21:00 uur in bed. Mijn HRV zit in een vrije val, mijn rusthartslag is veel te hoog, ik dacht laat maar even.
Vandaag bij de sportfysio geweest. Hij was netjes op tijd en alleraardigst ~~}> .
Conclusie: Geïrriteerd weefsel van de knieschijf. Niks heel ernstigs. Weekje rust en dan even voelen.
Evt met tape te ondersteunen. Mag alles doen wat geen pijn doet. Vermoedelijk is mijn knieschijf even verschoven beide keren en icm de hoogte/ ongelijkheden wassie daarom beetje boos geworden.
Daarna de oefeningen nog even helemaal doorgenomen en dat was ook hard nodig want overal had hij wel op of aanmerkingen bij! Zo zonde he want dan ben je dus al 3 weken bezig! Heb er nog 1 oefeningen bij gekregen.
De oefening voor de spiegel vond hij een mooie voor de bewustwording, maar niet helpend (ook niet verslechterend) in het trainen van een specifieke zone zoals bij mij wenselijk is.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 16:18

Kan mijn post niet meer aanpassen maar zie dat ik jou vergeten ben Lisitano! (iets met volgende pagina). Wel heel vervelend zeg dat je zo aan het kwakkelen bent. Soms heb je dat gewoon hoor. Zou zeker lekker blijven sporten als dat je energie en een goed gevoel geeft. En bezoekje aan de huisarts kan natuurlijk nooit kwaad. Beterschap iig!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:36

Vervelend Lisitano! Jij hebt jonge kinderen toch? Pik je niet gewoon ieder virusje van de opvang mee? Mijn schoonzusje kwakkelt ook al het hele najaar. Naar de huisarts gaan is sowieso goed, misschien heb je gewoon een tekort aan iets.

Goof, wat een zorgen kun je om een dier hebben he? Gelukkig is poes weer veilig thuis.
En fijn dat het lopen vandaag zo lekker ging!

Gelukkig valt je knie mee en is er ook met tape wat mogelijk, Leonie. Niks voor jou natuurlijk om zo weinig te doen.

Wdj, veel plezier met je duurloop. Trek niet te warme kleding aan ;)

BM sterkte, je hebt veel te verwerken de afgelopen tijd :knuffel:

SV, fijn dat je loopje van gisteren leuk was! Ik zou me de komende tijd lekker focussen op de leuke loopjes, als ik jou was. Heb je de rest van het weekend vrij? Dan zou ik zaterdag gewoon gaan, het wordt als het goed is ook nog eens erg mooi weer.

Muppet, heel herkenbaar dat te snelle meelopen! Komende 2 zondagen ben ik er niet; dit weekend vanwege de trail zaterdag en de week daarop moet ik 18 kilometer doen. Daar ben ik nog best bang voor :')

Hier niet veel spannends. Dinsdagavond drie kwartier rustig gelopen. Het lukt me om een lage hartslag te houden zonder te hoeven wandelen, dus daar was ik tevreden over. Wel weer wat last van mijn schenen en kuiten en slecht herstel 's nachts. Ik loop zaterdag 2 lussen van de Mas Montagne trail (15-16 km), dus vandaag heb ik niks gedaan qua training.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 07:53

O wat vervelend Lisitano, het is ook wel echt de tijd van het jaar ja, en met kleine kids ben je voortdurend ziek meestal. Hopelijk knap je snel op!

Wat fijn dat je kat terug is Goof! En lekker gelopen weer, super.

Is ook niet niks Busy wat je allemaal voor je kiezen hebt gekregen de afgelopen tijd, knuffel voor jou.

Wat waren de op en aanmerkingen van de fysio op je oefeningen Leonie? Ben wel benieuwd.
Jij ook al aan het kwakkelen.

Lekker Tiggs dat je je hartslag laag kon houden!

Ik heb ook niet zoveel te melden. Doe nog braaf m’n loopje van 10x 1:30/30 en heb woensdag op rustig tempo 5k gelopen, dat ging ook goed. En elke week de trappen, afgelopen zondag 12x gelukt. Wil morgen 15x.
Maandag weer naar de sportarts.
Ik heb ook al een week of 3 lage HRV, kids ook steeds af en aan ziek/snotterig. Gelukkig bijna vakantie, voor hun dan.
Kerst valt wel gunstig dus ik ben ook 1,5 week vrij, m’n parttime maandag week verschoven en 2 vrije dagen opnemen, dan komt het mooi uit.
Volgend weekend Linschoten loop, maar ik heb m omgezet van halve marathon naar 10k. Sportarts vind halve marathon nog te vroeg.
31dec Sylvestercross bij AV. Ik zag dat Emiel berghout ook meedoet, wel grappig.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 08:47

Goof: ik heb gisteren een piramide training gevolgd met onze loopgroep en zaterdag staat een rustige 17-18 km rondje op de planning. Lekker dat een paar dagen rust goed uitpakt voor je!

Leonie: mag je nog wel wandelen of fietsen of ect complete rust?

Tiggs: veel plezier, mooie omgeving! Nee, inderdaad, ik ben steeds met laagjes in de weer. Het is echt nog warm voor de tijd van het jaar. Bizar: mijn tuin staat nog vol met bloemen!

Samantha: Jij hebt ook leuke vooruitzichten qua loopjes!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 20:49

Tiggs hoe is het vandaag gegaan? Heb je lekker kunnen lopen?

Wel echt vervelend Samantha. Is nu eigenlijk dezelfde blessure als in feb/maart?
Lekker wel die vakantie straks! Knapt een mens van op.

WDJ ook fijn gelopen vandaag?

Tiggs schreef:
Gelukkig valt je knie mee en is er ook met tape wat mogelijk, Leonie. Niks voor jou natuurlijk om zo weinig te doen.
Ik raak er enorm gefrustreerd van. Mag wel alles zolang het geen pijn doet Wdj. Vandaag dus 2x 30 min op de loopband gestaan. In totaal 6km gelopen met 480 hoogtemeters en een uur kracht voor mijn bovenlijf. Daarna alleen geen rust kunnen pakken en nu toch wat last van mijn knie dus denk ik dat het toch iets te veel was |o . Rust... Hoe moet dat? Moet echt even gaan kijken hoe ik het de komende dagen ga managen. Wel bewegen maar die knie echt ontzien.

Samantha_ schreef:
Wat waren de op en aanmerkingen van de fysio op je oefeningen Leonie? Ben wel benieuwd.
Jij ook al aan het kwakkelen.

Dat is lastig uitleggen als je de oefeningen niet ziet. :Y)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-25 16:33

Lisitano balen dat je zo kwakkelt, hoe gaat het nu met je? Al wat beter? Misschien even bloed laten prikken om te kijken wat er aan de hand is.

Wdj mooi doeltempo, hoe ging je duurloop?

Tiggs hoe ging de Mas Montagne?

Samantha ook al wat aan het kwakkelen. Zo'n cross is altijd pittig hé, daar wordt vaak erg hard gelopen toch?

Leonie ik snap het helemaal die frustratie. Zo irritant als je lijf niet meewerkt. Hopelijk gaat het snel beter.

Ik had donderdag en vrijdag wat meer energie, dus besloten om vandaag mee te doen aan de trail waar we voor ingeschreven stonden.
Het was echt zó leuk! Het was een drop off trail. We zijn van Borculo naar Vorden gebracht met de bus en moesten op gpx terug lopen.
De route was prachtig. De eerste 11km kenden we al goed, daarna ook nieuwe paadjes gelopen. Er liepen maar 19 mensen mee op onze afstand en na 8km liepen we al alleen. Heerlijk. Het waren allemaal heel snelle lopers, wij zijn als één na laatste gefinisht :'). Maar gelukkig geven we daar niks om.
We hebben genoten van de route, er waren goede vp's en lieve vrijwilligers.
Denk dat ik morgen gesloopt ben en maandag ook nog, maar het was het waard.
We hebben een sleutelhanger gekregen ipv een medaille, voor alles is een eerste keer :P.

In de bus :+
Afbeelding

Afbeelding

Veel leuke single tracks.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Op de Lochemse berg.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 17:38

Wow, wat een afstand heb je gelopen na recent ziek te zijn geweest zeg. Wat goed. Ziet er erg mooi uit.
Ik vind een sleutelhanger wel leuk als herinnering :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 12:33

Ik heb gisteren uiteindelijk in m'n eentje de Mas Montagnetrail gelopen. Zou met een vriendin gaan maar die was ziek helaas. Nog een aantal andere mensen gevraagd waar ik goed mee kan lopen, maar niemand kon.

Ik heb uiteindelijk echt heerlijk in m'n eigen bubbel gelopen! 15,6 km met 195 hoogtemeters. De eerste lus ging goed, best wat beklimmingen maar daarna daalde m'n hartslag steeds weer naar zone 3. Ik dacht dat ik als eerste lus die met de minste hoogtemeters had gelopen, maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn. De tweede lus viel dus op dat gebied mee. Na 11 km begon ik echt vermoeidheid te voelen, maar heb 'm alsnog best lekker uitgelopen.

Ik heb onderweg ook nog een ree gezien! Eerst dacht ik dat er een windhond ofzo in de struiken liep, maar toen stapte de ree op het pad. We keken elkaar echt aan, maar ik was te laat voor een foto want kreeg m'n telefoon niet te pakken. Maar dit was echt super gaaf!

Het enige minpunt vond ik dat het Mas Montagne restaurant aan de zijkant -waar je langs liep richting finish- een grote vuurkorf aan had staan. Dat is echt niet lekker als je loopt :n

Ik heb tussen de twee lussen 5 minuutjes pauze gehad, die telt ie niet mee bij de bewogen tijd, maar wel in de tijd voor mijn 15 kilometerrecord. Dus zelfs inclusief pauze was dit mijn op een na snelste 15 km! Nou loop ik die ook niet heel vaak, maar ik vind het toch leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SV, fijn dat je hebt kunnen lopen! Hoe voel je je vandaag?

Hoe voelt je knie vandaag Leonie? Kan je ermee fietsen bijvoorbeeld?

Hoe ging je lange duurloop gisteren Wdj? Ik moet die afstand volgende week voor het eerste, is m'n verste loop ooit ;(

Succes bij de sportarts Samantha. Ging de grappentraining goed?
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 14-12-25 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 12:36

Tof Tiggs, ik wil die ook nog eens lopen.
Goed gelopen ook.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 12:38

Zeker doen Goof! Ik heb echt genoten en was ook helemaal niet bezig met de afstand (totdat ik echt moe werd hah, maar zelfs toen viel het mee).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 12:39

Ik vind runs met lussen sowieso wel leuk om te lopen. Loop er komend jaar ook weer 1 of 2 geloof ik.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-25 14:37

Goed gedaan Tiggs!
Altijd een mooi gebied om te lopen.
Leuk ook dat je nog een ree zag.

Ik ben vandaag moe, heb net een dutje gedaan, maar ik heb redelijk geslapen en mijn lijf voelt niet meer als één grote bonk stress zoals vorige week. Ik ben gewoon moe doordat is gisteren ver heb gelopen. Dus daar ben ik wel heel blij mee!

Er was ook nog een leuke foto gemaakt door een fotograaf.

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 17:09

Dat is echt oprecht een hele leuke foto!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 18:56

Heel leuk, die foto! En fijn dat de stress even weg is.

Wat voor trailvest heb jij/hebben jullie? Ik overweeg er toch een te kopen, maar heb het snel (te) warm. Dat houdt me nog een beetje tegen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 20:33

Ziet er uit als een mooie trail Sv! En heb je toch maar mooi gedaan met een lijf dat niet top fit is. Der is flink doorgelopen als je met die tijd enerlaatste bent :+ . Maar idd, zou er ook niet mee zitten.
leuke foto van onderweg! Heel relaxt

Wat goed gedaan Tiggs! Super knap. Fijn als de 2de lus minder klimmen is in dit geval.
ik was ook erg anti trailvest dus heb de lichtste gekocht die ik kon vinden. De instinct.

Hier loop ik de deur bij de sportschool plat :') Nog meer dan ik altijd al deed :Y)
Na vrijdag 2,5 uur gister weer 1,5 uur en vandaag ook. Verder maar gewoon met het gezin in het bos gaan wandelen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb toch maar even een afspraak gemaakt met HA. Geen idee wat ik er precies van verwacht maar ik vind het te lang duren. (maar misschien zit het in mijn hoofd hoor ben gewoon heel gefrustreerd). Kon dinsdag terecht dus nog even wachten.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 22:30

Heerlijk, zo’n boswandeling, Leonie. Hopelijk word je wat wijzer bij de huisarts. Ontzettend balen dat die trail zo ruk ging doordat je je knie bezeerde.

Wat een leuke foto, SV. Fijn dat je je beter voelt. Mooie loop gisteren! Van a naar b lopen is superleuk! Gave sleutelhanger!

Tiggs, ik heb er twee. Een Salomon adv skin en een Osprey Dyna LT. Die laatste heeft een uitgesneden rug en dat scheelt warmte.
Wat gaaf, die Mas Montagne Trail. Leuk concept met die lussen. Super gedaan!

Hoe ging je loop, Wdj?

Lekker vooruitzicht Samantha, even vrij. Hopelijk heeft de sportarts goed nieuws voor je en mag je opbouwen.

Fijn dat je van de week zo lekker gelopen hebt, Goof!

Wat vervelend dat je zo kwakkelt, Lisitano. Heb je die Meeuwen-Makrelenloop nog kunnen doen?

Wat verdrietig dat je je oude merrie hebt laten inslapen, Busymissy. Ook dat nog. Sterkte.

Muppetmayo ook weer lekker met de loopgroep wezen lopen.

Haha gaaf, zo’n santarun. Leuk dat je daaraan mee gaat doen, Germie.

Die silent disco-loop had ik ook voorbij zien komen, Nilda. Zie nu pas dat jij ook uit Friesland komt :D
Het zijn leuke evenementen die Run Point organiseert, altijd goed voor elkaar.

Suliko, wat ontzettend stoer, 100 km in een weekend! Volgend doel: 100 mijl? :P

Vandaag ben ik in Kraggenburg geweest, de eerste editie van de Netl Devil’s Trail daar. Ik had ‘m afgelopen zomer of zo voorbij zien komen en me een beetje impulsief opgegeven voor de 30 km. Een leuke uitdaging na al die twintigers die ik afgelopen tijd gedaan heb.
Ik heb een superleuke dag gehad! Voor het eerst sinds tijden was ik in m’n eentje op pad, meestal loop ik de trails met anderen. Nog wel twee bekenden getroffen vandaag maar die was ik bij kilometer twee al kwijt.
De eerste 10 kilometer gingen lekker simpel. Halverwege een stukje gewandeld om iets te eten. Wist niet goed op welke kilometers de verzorgingspunten zaten en wilde niet dat m’n energie op zou raken. Rond kilometer 20 liep ik ook nog wel lekker. Ik had qua tempo lekker relaxed gelopen, maar betrapte me erop dat ik toch wel makkelijk rond of zelfs onder de 6:30/km kon lopen. Zelfs de laatste 10 km ging redelijk makkelijk. De laatste 2 kilometers ging over het terrein van de camping met een venijnig heuveltje erin, toen ging de hartslag omhoog. Maar al met al dik tevreden.
Was het de mooiste trail die ik gelopen heb? Dat niet, toch veel over verharding gelopen. Het Waterloopbos was het mooiste deel van de trail, dat was echt genieten. Maar het was super georganiseerd, goede sfeer en de route was echt supergoed aangegeven! Uiteindelijk iets langer dan 3,5 uur erover gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 06:30

Ik was benieuwd naar die trail, maar niet echt een aanrader qua route dus? Goed gelopen in ieder geval!

Leonie ben benieuwd wat de huisarts zegt. Wel lekker dat je even het bos in bent geweest.
Je bent straks supergespierd met al die bezoekjes aan de sportschool.

Tiggs ik heb de salomon adv skin 12.
En voor de lange afstanden of waar we langer onderweg zijn (42+km) eentje van de decathlon van 15 liter.
Ja het zit warmer, maar je went eraan. Ik zweet mezelf toch dood met of zonder vest.
Kies vooral een vest dat goed aansluit op je lichaam, het moet niet teveel bewegen.
Ik vind zelf een waterzak op de rug niet fijn, dan drink je warm water en het beweegt me teveel.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 07:10

De route was niet heel bijzonder, nee. De lus in het Waterloopbos was het mooiste. Maar ook veel verharding daar.
Om daar te komen moest je een stuk over een fietspad. En terugweg ook weer. We konden daar niet via het bos want er zit een nest van de zeearend.
Ook toch wel veel dubbele stukken in de route. Slim natuurlijk maar ik loop liever een grote lus dan.
Maar ik denk dat het ook de beperking van de omgeving is.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 08:41

Supervixen: off topic maar wat een mooie tattoos heb jij op je benen! Wat een prachtige route heb jij weer gelopen.
Puera: dat klinkt al met al als een 'relaxed' rondje. Wel jammer dat de route een beetje tegenviel.
Suliko: 100 km in een weekend.... knap! Ik ben al blij met 50 in een week!
Tiggs, mooie prestatie hoor. Ik ben ook op zoek naar een vest, dus ik lees even mee.

Heeft een van jullie zich toevallig ook opgegeven op Strava voor de challenge 2026 km in 2026?

Mijn duurloop ging fijn, 17,5 km met een snelheid tussen de 06:30 en 06:45 bleek achteraf. Tijdens het lopen weinig focus gehad op de snelheid, maar op 'lekker lopen' en de omgeving. Hartslag bleef mooi laag. Zondag had ik ook geen stijve benen ofzo, dus ik ben blij.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 09:43

Dat ziet eruit als een mooie route Tiggs! Ik ga hem opslaan voor volgend jaar, maar ik ben niet op mijn best in najaar/winter. Je hebt wel echt fijn gelopen. Lekker hoor!
Ik heb een Salomon adv skin 5 liter. Past me heel fijn. Is wennen, net wat sv zegt, maar na een paar keer lopen wordt dat al gewoon. En het is zó fijn om op deze manier drinken mee te kunnen nemen! Ik heb wel ook een waterzak op mijn rug, als het erg warm weer is leg ik de zak vooraf in de koelkast of vriezer.

Leuke foto sv! Lijkt het maar zo op de foto, of ben jij een stuk slanker geworden de laatste tijd?

Hoop dat de huisarts iets voor je kan betekenen Leonie. Niets voor jou dat stilzitten.

Toch een beetje jammer van de trail Puera
Maar petje af voor je gelopen afstand!

Fijn dat de lange afstand goed ging Wdj,
ik ga eens kijken naar die challenge op strava.

Ik begin eindelijk weer adem te kunnen halen zonder te sterven in een hoestbui.
Ik hoop vanavond of morgenavond een beginnetje te kunnen maken met weer een eerste voorzichtig rondje
Garmin zeurt al 3 dagen dat ik aan het onttrainen ben, dus het wordt weer tijd

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-25 10:11

Haha busy, wat grappig dat je dat ziet, ik heb een anti snaai beleid in de avond sinds september, daardoor ben ik 3.5 kilo afgevallen. Blijf nu een beetje op hetzelfde hangen en dat is prima.

Wdj bedankt!