Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Oh nee Leonie, wat ontzettend stom van je knie. Balen zeg, je keek er zo naar uit. Ik herken het een beetje, ik heb toen in de Ardennen ook 28 km met een pijnlijke knie. Te koppig :+ Wel gek dat je niet uit kon stappen. Meestal zie je dat ze wel een quad oid hebben om mensen op te pikken.

Busy, jeetje wat krijg jij het voor je kiezen. En dan ook nog ziek geworden. Kun je je niet ziek melden van je werk? Het klinkt alsof je heel hard rust kunt gebruiken :(:)

Goof, wat fijn dat je kat terecht is!

SuperVixen, ook al ziek :(:) Het heerst zo enorm, ik hoor het overal. Mijn zoontje is net weer beter en ik ben ook alles behalve fit.
Knap dat je dan toch 15 km weet te lopen! Zo leuk dat jij en je zus zo op elkaar lijken, zij is eigenlijk jou maar dan met bruine ogen en haar :D

Muppet, oh dat mee proberen te rennen is zo herkenbaar. Ik heb dat heel lang gedaan, niet zeiken maar gaan en dan helemaal stukgaan :') Je wordt er wel vlot beter van. Jij kan volgens mij ook veel meer dan je jezelf toekent. Gaat helemaal goedkomen.

Ik doe dit even uit mijn hoofd, sorry als ik mensen vergeten ben. Ik kwakkel al zo’n tijd, ik ga van verkoudheid naar verkoudheid en elke maand stort ik wel even in. Er gaat iets niet helemaal goed. Omgeving wijst naar sporten, maar dat is juist wat me zo blij maakt. Ik moet maar eens een bezoekje huisarts doen denk ik.
Qua lopen niet veel spannends. Zaterdag hoop ik de meeuwen-makrelenloop te doen hier in Scheveningen: 16 km over het strand. Eerst maar zien of ik op tijd opknap.

Wdj

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:39

Goedemorgen! Jeetje Lisitano, ben je niet overtraind / ziek je wel goed uit? vervelend hoor, als je zo loopt te kwakkelen.
Busy: Mijn doeltempo is 06:15min/km, maar dat staat niet in steen gehouwen. Dit geeft me meer een soort stip op de horizon, iets om naar toe te werken.
Komend weekend staat een lange duurloop op het programma, zin in. Als ik het weerbericht moet geloven, wordt het ook nog eens mooi weer!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:12

Oh Lisitano, wat vervelend zeg. Misschien wel slim om langs de HA te gaan als het echt maar blijft duren.
Hoop dat je kan lopen komend weekend.

Wdj, wat voor training heb je staan?

Ik had niet meer gelopen nadat ik vorig weekend mijn loop had afgebroken. Iets met slecht slapen en supermoe enzo.
Vannacht iets beter geskapen en de zon scheen zo lekker, dus ik ben weer gegaan. Heb een rustig rondje van 10km gelopen en geen idee waarom, maar het ging me zo makkelijk af vandaag. Ook mijn hartslag bleef lager.
Paar daagjes rust was misschien ook wel goed.

Afbeelding

En wat een heerlijk weer vandaag he <3

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:27

Supervixen Wat vervelend dat je zo ziek bent (geweest). Niks aan natuurlijk!
Toch weer een mooie route gelopen! Het lijkt op jou foto's net of je boven het pad zweeft _O-

Goof wat fijn dat je kat terecht is! Wat een opluchting!
En wat fijn dat het lopen vandaag zo goed ging! Zo zie je maar. Rust is ook training.

BusyMissy fijn dat de vakantie in zicht is. Je hebt er een mooie visie op zo maar dat neemt het verdriet natuurlijk niet weg. Fijn dat dat er ook gewoon mag zijn. :+:

Gister een heel klein stukje gerend. Tijdens het lopen niet veel pijn maar kwam wel beetje na 800m. Toen ik stopte voelde ik het wel meteen. :( .
In de avond naar de sportschool geweest maar ik was zo moe en had 0 kracht, ik ben naar huis gegaan en lag om 21:00 uur in bed. Mijn HRV zit in een vrije val, mijn rusthartslag is veel te hoog, ik dacht laat maar even.
Vandaag bij de sportfysio geweest. Hij was netjes op tijd en alleraardigst ~~}> .
Conclusie: Geïrriteerd weefsel van de knieschijf. Niks heel ernstigs. Weekje rust en dan even voelen.
Evt met tape te ondersteunen. Mag alles doen wat geen pijn doet. Vermoedelijk is mijn knieschijf even verschoven beide keren en icm de hoogte/ ongelijkheden wassie daarom beetje boos geworden.
Daarna de oefeningen nog even helemaal doorgenomen en dat was ook hard nodig want overal had hij wel op of aanmerkingen bij! Zo zonde he want dan ben je dus al 3 weken bezig! Heb er nog 1 oefeningen bij gekregen.
De oefening voor de spiegel vond hij een mooie voor de bewustwording, maar niet helpend (ook niet verslechterend) in het trainen van een specifieke zone zoals bij mij wenselijk is.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:18

Kan mijn post niet meer aanpassen maar zie dat ik jou vergeten ben Lisitano! (iets met volgende pagina). Wel heel vervelend zeg dat je zo aan het kwakkelen bent. Soms heb je dat gewoon hoor. Zou zeker lekker blijven sporten als dat je energie en een goed gevoel geeft. En bezoekje aan de huisarts kan natuurlijk nooit kwaad. Beterschap iig!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:36

Vervelend Lisitano! Jij hebt jonge kinderen toch? Pik je niet gewoon ieder virusje van de opvang mee? Mijn schoonzusje kwakkelt ook al het hele najaar. Naar de huisarts gaan is sowieso goed, misschien heb je gewoon een tekort aan iets.

Goof, wat een zorgen kun je om een dier hebben he? Gelukkig is poes weer veilig thuis.
En fijn dat het lopen vandaag zo lekker ging!

Gelukkig valt je knie mee en is er ook met tape wat mogelijk, Leonie. Niks voor jou natuurlijk om zo weinig te doen.

Wdj, veel plezier met je duurloop. Trek niet te warme kleding aan ;)

BM sterkte, je hebt veel te verwerken de afgelopen tijd :knuffel:

SV, fijn dat je loopje van gisteren leuk was! Ik zou me de komende tijd lekker focussen op de leuke loopjes, als ik jou was. Heb je de rest van het weekend vrij? Dan zou ik zaterdag gewoon gaan, het wordt als het goed is ook nog eens erg mooi weer.

Muppet, heel herkenbaar dat te snelle meelopen! Komende 2 zondagen ben ik er niet; dit weekend vanwege de trail zaterdag en de week daarop moet ik 18 kilometer doen. Daar ben ik nog best bang voor :')

Hier niet veel spannends. Dinsdagavond drie kwartier rustig gelopen. Het lukt me om een lage hartslag te houden zonder te hoeven wandelen, dus daar was ik tevreden over. Wel weer wat last van mijn schenen en kuiten en slecht herstel 's nachts. Ik loop zaterdag 2 lussen van de Mas Montagne trail (15-16 km), dus vandaag heb ik niks gedaan qua training.