Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:44

Brainless schreef:
Lau_ schreef:
Volgens mij kijken ze niet naar of je 2 prikken hebt gehad maar of je een EU Digital COVID Certificate hebt. Die krijg je ook bij een eerdere besmetting en 1 prik. Maar iedereen zijn eigen keuze natuurlijk :)

Ook als je bij de RIVM hebt staan dat je corona hebt gehad.
Maar het certificaat geldt alleen binnen de EU, je weet niet wat landen daarbuiten aan eisen gaan stellen.

Officieel hoef ik ook maar 1 prik, maar denk wel dat ik voor 2 ga.
Niet dat ik ver weg ga, maar je weet niet hoelang dit allemaal gaat duren en wanneer je geen certificaat meer hoeft te hebben om te mogen reizen.

Ja buiten Europa zou ik het inderdaad niet weten, weet sowieso niet of dat er snel in zit.. voorlopig nog geen nieuw jaartal -O- dus nog even de tijd om te bedenken wat ik doe

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:53

sevke schreef:
Ik ben van België en mag volgende week vrijdag. Bij ons mag je niet kiezen wanneer je mag en wat je krijgt. Ik krijg Astrazeneca :+
Toch blij mee. 6/8 tweede prik.

In NL mag je ook niet kiezen hoor welke je krijgt. Maar niet alle leeftijdsgroepen mogen dezelfde vaccins.
Astra Zenica alleen boven de 60 en ouder.Janssen alleen 40 en ouder.
Dus dan is het voor de anderen Pfeizer of Moderna.
Maar je kunt dus wel een afspraak plannen. Je vult je postcode zien en dan kun je een gegeven optie kiezen of anders bellen om een afspraak te maken. Er moet dus net ergens een plek en tijd vrij zijn.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:55

sevke schreef:
Ik ben van België en mag volgende week vrijdag. Bij ons mag je niet kiezen wanneer je mag en wat je krijgt. Ik krijg Astrazeneca :+

Ik vind het goed geregeld bij ons
Je krijgt je brief met beide afspraken ruim op tijd in je mail , in je e box en per post
Meteen beide afspraken , altijd de kortste locatie en wat je krijgt
Je hoeft dus eigenlijk heel weinig moeite doen ( niet inloggen , niet bellen etc )

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:59

Pfizer echt wel een betrouwbare leverancier :j

Afbeelding

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:15

AmyII schreef:
Dank voor jullie reacties! Amsterdam Pieter Calandlaan prikt ook moderna, dus heb ik nu 7 van de 10 priklocaties weten te achterhalen ;)

In Bergambacht wordt ook Moderna geprikt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:06

besita schreef:
sevke schreef:

Ik vind het goed geregeld bij ons
Je krijgt je brief met beide afspraken ruim op tijd in je mail , in je e box en per post
Meteen beide afspraken , altijd de kortste locatie en wat je krijgt
Je hoeft dus eigenlijk heel weinig moeite doen ( niet inloggen , niet bellen etc )

Ben toch wel blij dat wij zelf een moment kunnen kiezen eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:20

Snap die werkwijze wel, veel mensen kunnen het waarschijnlijk wel regelen, want dichtbij en ruim op tijd.. Die paar mensen die dan moeten omzetten is qua telefoon belasting een stuk minder dan hier.

djinnie

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:40

Dat wel, maar hier loopt het ook best soepel. Ik heb 1 keer ingelogd via de laptop (via internet op mobiel ging het moeizaam en kreeg ik of verre mogelijkheden of een "u kunt geen afspraak maken") en kreeg meteen dichtbij en vlot 2 data door dat ik ook kon. Mijn broer moest een paar keer proberen, maar was ook niet lastig.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:25

Waarom plan je liever zelf Lena
Ik kreeg de 1 ste afspraak 5 weken geleden ,ik plan er alles omheen
Ik merk dat heel wat 65+ overdag mogen
Ik zit eronder en mag om 20.30 gaan

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:34

Omdat ik hier toch een stuk moet rijden voor een vaccinatie centrum. Ik woon niet in een stad.
Daarbij vind ik een vaccinatie echt iets wat goed gepland kan worden dus ik ga daar niet werk etc. Voor afzeggen. Hier nu al een heel aantal collega’s gevaccineerd of gepland maar iedereen plant dit ook buiten werkuren

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:49

Toch ging het via internet ook soepel. Ik wilde ook geen lessen laten vervallen, maar mijn 1e en 2e optie viel de eerste afspraak op mijn vrije dag en de 2e al in de vakantie. Uiteindelijk voor de 2e optie gekozen. Dan moet ik wel iets verder weg, maar ben ik een week eerder aan de beurt en sowieso bij de 2e prik nog niet op vakantie (in eigen land).

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:58

Bij ons moet je helemaal niet ver voor je prik
Ik woon echt buitenaf en moet amper 10 m
Iedereen gewoon bij het dichtsbijzijnde vaccinatie centrum ( en daar zijn alle prikken voorradig )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:46

Ik een kwartiertje met ov

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:48

besita schreef:
Bij ons moet je helemaal niet ver voor je prik
Ik woon echt buitenaf en moet amper 10 m
Iedereen gewoon bij het dichtsbijzijnde vaccinatie centrum ( en daar zijn alle prikken voorradig )

10 meter is wel lekker dichtbij....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:09

10m(inuten) :D kan ook. 10 meter was wel handig trouwens.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:13

10 min inderdaad :))

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:16

O ja, dat kan ook :+ Met ver denk ik in meters, met lang (in tijd) in minuten.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 22:42

Ik vind keuze ook wel fijn. Mocht ik onverhoopt toch een dag met bijwerkingen zitten dan plan ik een prik liever in op een dag dat ik daarna kan uitvallen (maw niet prikken 1 dag voor een examen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:04

Ik wil gewoon straks de snelste optie.. al ben ik dan doordeweeks een halve dag onderweg, helemaal prima. Dan heeft de baas gewoon even pech. Die doet gelukkig niet moeilijk, ik sport ook onder werktijd om mentaal gezond te blijven in deze tijd :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:05

idinn schreef:
Ik wil gewoon straks de snelste optie.. al ben ik dan doordeweeks een halve dag onderweg, helemaal prima. Dan heeft de baas gewoon even pech. Die doet gelukkig niet moeilijk, ik sport ook onder werktijd om mentaal gezond te blijven in deze tijd :+

:') ik weet niet waarom, maar moest echt lachen om deze reactie. Hopelijk komt de oproep snel en met een beetje mazzel hoef je geen halve dag te reizen!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:15

idinn schreef:

En terecht hoor. In sommige banen is dat ook wat makkelijker dan in andere banen :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:16

Ik ga proberen buiten werktijd te plannen, maar als het meer dan een paar dagen scheelt ben ik toch ook echt niet op mijn werk hoor :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:17

Jouw werkgever is wel flauw dat jij dat niet mag, lenaa_tje :') dat sporten zou nog kunnen, gewoon de leerlingen mee laten doen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:17

Ik heb gewoon een kantoorbaan, dus dat scheelt wel inderdaad. En geen auto, dus ben al snel een halve dag onderweg als ik ergens naartoe moet :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:21

MyWishMax schreef:
Jouw werkgever is wel flauw dat jij dat niet mag, lenaa_tje :') dat sporten zou nog kunnen, gewoon de leerlingen mee laten doen haha

:D Haha ja, wel het verkeerde vak gekozen maar het biedt wel mogelijkheden