Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
pmarena schreef:Kleine kinderen niet willen laten testen hebben we het ook eerder over gehad. Ik wil dat ook niet. Wij blijven wel wat langer thuis hoor.
Is het het einde van de wereld? Nee. Is het echt per-sé nodig? Ook nee. Dus waarom je kind iets vervelends laten ondergaan dat niet nodig is. Zo simpel is het
SusanH schreef:Ik snap heel goed dat er maatregelen zijn. Maar ik vind dat we nu te ver doorslaan in dingen kostte wat kost dicht willen laten omdat we denken dat er nog een 3e, 4e of weet ik hoeveelste golf aankomt. Misschien komt die. Misschien ook niet. We weten het simpelweg niet. En ja het is complex. Maar we kunnen niet maar uit blijven stellen. Want die 3 weken tot na de vakantie worden er meer....want ja je weet niet, er kan nog dit er kan nog dat. Ik was vorig jaar al bang dat men de maatregelen niet los durfde te laten want wat als.....dat blijkt achteraf te kloppen. Want de teugels worden alleen maar strakker aangetrokken. Bij paarden werkt dat averechts. Bij mensen ook.
bigone schreef:Het kind word niet wekelijks getest, alleen wanneer er een positief geval in de klas is. En ik zeg sommige ouders, niet allemaal. En dan moet je je ook nog eens afvragen of deze ouders, die hun kind niet willen testen wel eerlijk zijn wanneer juist hun kind corona heeft, houden ze het dan even thuis zonder te testen met als risico dat alsnog een uitbraak volgt en de hele school kan sluiten?
Citaat:Bij het eerste online-Teamsoverleg na de kerstvakantie, zag de onderwijzer van groep 7/8 een deel van zijn collega’s weer terug. Hij is nog onder de indruk. Dat de impact van het virus zo groot kon zijn, had hij nooit gedacht. „Sommige leerkrachten komen nog steeds niet goed uit hun woorden. We maakten online een rondje waarin iedereen vertelde hoe het met hem of haar ging. Een paar lieten de beurt aan zich voorbij gaan. Ze kunnen geen woorden vinden. Nog steeds niet. Anderen zijn soms gedesoriënteerd. Ze weten niet hoe ze van a naar b moeten komen.”
Arabesk schreef:vreselijk als je dit leest
https://www.tubantia.nl/dossier-coronav ... %2Ft.co%2FCitaat:Bij het eerste online-Teamsoverleg na de kerstvakantie, zag de onderwijzer van groep 7/8 een deel van zijn collega’s weer terug. Hij is nog onder de indruk. Dat de impact van het virus zo groot kon zijn, had hij nooit gedacht. „Sommige leerkrachten komen nog steeds niet goed uit hun woorden. We maakten online een rondje waarin iedereen vertelde hoe het met hem of haar ging. Een paar lieten de beurt aan zich voorbij gaan. Ze kunnen geen woorden vinden. Nog steeds niet. Anderen zijn soms gedesoriënteerd. Ze weten niet hoe ze van a naar b moeten komen.”
ook gezonde jonge mensen krijgen een enorme dreun
Sheran schreef:Vind het alleen volstrekt logisch dat ze erbij komen. Ik vind het alleen nogal jammer dat dat is omdat zoveel mensen zich níet aan de regels houden. Dat het zo streng is, is onze eigen schuld.
@verootjoo: dan gaan jullie wel in quarantaine, maar als je kind positief was had de hele klas in quarantaine gemoeten. En dat is niet voor niets.
Needje schreef:Eerst MOESTEN de scholen dicht van ze, want geen risico en andere zouden ze ze self wel thuishouden.
Nu MOETEN ze weer open want achterstand en problemen. En dan WEER moeilijk doen over hoe....
Relaxed schreef:Bloodymary schreef:De Brabanthallen. 90-jarigen buiten in de regen in de rij voor vaccinatie. De hal is 55.000 m2...
[ [url=m/gprsuX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wow, dit is echt bizar.. Komen ze niet thuis met corona, dan wel met griep
Relaxed schreef:Bloodymary schreef:De Brabanthallen. 90-jarigen buiten in de regen in de rij voor vaccinatie. De hal is 55.000 m2...
[ [url=m/gprsuX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bloodymary schreef:Relaxed schreef:
Later las ik dat het ook veel was omdat ze te vroeg waren. Maar ja, zo zijn oudjes en zeker als ze afhankelijk zijn van regiotaxi's etc. en de Brabanthallen zijn groot genoeg, maak dan snel binnen iets om te wachten met zo'n weer als vandaag.
bigone schreef:lenaa_tje schreef:Je kan mensen nooit verplichten tot testen en dat staat ook gewoon in de richtlijnen. Niet testen is niet na 5 dagen naar school maar nog 5 dagen thuis. Dus ik snap het gedoe niet zo.
Het gaat om de controverse, wel zeggen dat de kinderen een achterstand oplopen, ouders tegen het plafond zitten met lesgeven en werken maar wanneer je kind getest kan worden en dus weer naar school bij negatieve uitkomst zeggen van nee. En dan moet een leraar ook nog en lijfelijk lesgeven en op afstand?? Verplichten inderdaad kun je niet maar ik vind dit van sommige ouders krom. Want de leraren mogen het straks weer opknappen.