Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Goed, even een mening van mij.
De 100 personen grens die aanvankelijk door het kabinet werd afgekondigd, en in principe een goed idee is, begint averechts te werken.
In plek van dat mensen de onderliggende gedachte begrijpen, namelijk groepen en contacten vermijden!
Gaat men nu zeggen dat zolang het maar minder dan 100 mensen zijn, er geen probleem is.
Het idee is om de hoeveelheid contacten die er zijn tussen mensen te beperken. Dat kan er namelijk voor zorgen dat het virus uiteindelijk op termijn evenveel mensen raakt, maar minder zieken tegelijk.
Dat is uitermate belangrijk, wat het aantal zieken op één bepaald tijdstip maakt of de ziekenhuizen het aankunnen en iedereen van zo goed mogelijke zorg kunnen voorzien,
Of dat ze het niet meer aankunnen.
En dus moeten gaan kiezen wie er wel en wie er niet verzorgd worden. (Italië, nu)
Kortom, denk alstjeblieft niet: Waar ik heen wil zijn minder dan 100 mensen dus is het prima!
Maar denk: Hoe kan ík zorgen dat ík met zo min mogelijk mensen contact heb.
Zodat iedereen de zorg kan krijgen die hij nodig heeft, ook ík, mocht het zover komen.
Relaxed schreef:Ik vind het ook gewoon een beetje gezond verstand.. Mijn vriendin werkt in een supermarkt. Vervolgens zou ze dit weekend ook naar 2 verjaardagen van 2 juffen.. Ik begrijp van al die 3 partijen niet waarom je dit zou doen. Je bent met zoveel mensen in contact geweest, ook al ben je zelf (nog) niet ziek, je kunt vanalles overbrengen.
Joman schreef:Blacky94 schreef:Ik heb anders al best wel een aantal reacties gezien, waaronder ook een aantal van jou, die niet bepaald vriendelijk over komen.
Daarnaast wordt gelijk iedereen die maar net even iets anders zegt dan de gang van het topic aangevallen door tig man. En dat terwijl zoals hierboven al blijkt dat de regels lang niet zo streng zijn als dat sommigen er hier van maken.
Het is dus ook wel een beetje de toon die de muziek maakt.
Ik pretendeer helemaal niet dat ik vriendelijk ben. Maar het woord roeptoeteren vind ik zoiets raars.
Ik vind het dom ja, dat mensen nog naar de stad gaan. Voorgeschreven of niet. Dat is mijn mening
Ik had gehoopt op meer verantwoordelijkheid van medeburgers. Blijkbaar is die er niet. Ook zonder opgelegde maatregelen kun je je verstand gebruiken niet waar?
Anoniem schreef:Dezelfde soort mensen die roepen dat het de schuld van Rutte en asielzoekers is. Die trekken zich nergens wat van aan
cursebreaker schreef:Relaxed schreef:Ik vind het ook gewoon een beetje gezond verstand.. Mijn vriendin werkt in een supermarkt. Vervolgens zou ze dit weekend ook naar 2 verjaardagen van 2 juffen.. Ik begrijp van al die 3 partijen niet waarom je dit zou doen. Je bent met zoveel mensen in contact geweest, ook al ben je zelf (nog) niet ziek, je kunt vanalles overbrengen.
Dit inderdaad.
M'n schoonzus rent dagelijks door de LILD rond en gaat vandaag naar de verjaardag van schoonbroer waar oa ook m'n schoonmoeder van bijna 70 naartoe gaat die al niet in blakende gezondheid is. Waarom zou elk van hun dit gewoon doen nu? Schoonzus denkt: ik zie zoveel mensen in de winkel en ben nog niet ziek dus waarom die paar mensen bij m'n broer niet kunnen zien? En zo denken die alle 3 zo makkelijk erover en vinden mij maar een paniek zaaier. Dan noemen ze maar paniek zaaier, ze doen maar... Wij hebben ons dus afgemeld
Anoniem schreef:Nee, ik doel juist op mensen die het niet serieus nemen.
Ik lees op fb zoveel dommer reacties.. mensen die het onzin vinden, die vinden dat het Rutte goed uitkomt, zodat er na wat doden meer plek is voor de asielzoekers.
Dat zijn, vind ik, dezelfde type mensen die ook rustig snotterend en niesend in een restaurant gaan zitten “ want niks aan de hand”.
PSvanLot schreef:Anoniem schreef:Nee, ik doel juist op mensen die het niet serieus nemen.
Ik lees op fb zoveel dommer reacties.. mensen die het onzin vinden, die vinden dat het Rutte goed uitkomt, zodat er na wat doden meer plek is voor de asielzoekers.
Dat zijn, vind ik, dezelfde type mensen die ook rustig snotterend en niesend in een restaurant gaan zitten “ want niks aan de hand”.
Hoe kom je erbij dat er snotterende en niezende mensen in een restaurant zitten? Dat is volgens mij een aanname?
Ik heb gisteren denk ik 250 klanten geholpen in de ochtend, daar was geen enkel persoon bij die klachten vertoonde. Om maar een voorbeeld te noemen.
Popstra schreef:sureido schreef:Ik word ook altijd beetje paniekerig van dit topic en als ik dan even dit negeer en gewoon met vriendinnen erover heb of even buiten kom is dat meteen weg. Hier wordt heel overdreven gereageerd continue terwijl dat in de samenleving helemaal niet is.
^ of dat goed of fout is laat ik even in het midden.
Haha, moet hier wel om lachen aangezien hele supermarkten worden leeg gekocht. Nee er is echt geen paniek hoor in de samenleving...
Berdien schreef:https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/14/co ... m=20200314
Een column van een microbioloog over hoe de regering zijn werk doet vs de paniek in het land.
sureido schreef:Blacky94 schreef:
Ik heb anders al best wel een aantal reacties gezien, waaronder ook een aantal van jou, die niet bepaald vriendelijk over komen.
Daarnaast wordt gelijk iedereen die maar net even iets anders zegt dan de gang van het topic aangevallen door tig man. En dat terwijl zoals hierboven al blijkt dat de regels lang niet zo streng zijn als dat sommigen er hier van maken.
Het is dus ook wel een beetje de toon die de muziek maakt.
Dat iemand hier al moet vragen: mag ik nog gaan paardrijden in de bossen, zegt voor mij genoeg...![]()
En dat ik moet ontstippen als ik meld dat er hier een hele andere sfeer hangt dan in real life ook..
sureido schreef:Dat heet gewoon kuddegedrag, de ene koopt in en dat komt op het nieuws en dan denkt iedereen poedersuiker, ik wil niks mislopen. Dus je kan er om lachen wat je wilt maar dat heeft niks met paniek te maken, meer met bang zijn dat ze misgrijpen.
Want zo bang ben je niet als je wel met 40 man in een gangpad gaat staan.
Loretta schreef:sureido schreef:Dat heet gewoon kuddegedrag, de ene koopt in en dat komt op het nieuws en dan denkt iedereen poedersuiker, ik wil niks mislopen. Dus je kan er om lachen wat je wilt maar dat heeft niks met paniek te maken, meer met bang zijn dat ze misgrijpen.
Want zo bang ben je niet als je wel met 40 man in een gangpad gaat staan.
Ik vind het gewoon volstrekt onlogisch. Allemaal hutje mutje in de supermarkt. Voor wie echt iets nodig heeft kon vij de buurtsuper of de markt terecht want die lieten de hamsters links liggen.