De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:23

Allez ze, de Belgische dagtoeristen richting Hulst zijn weer op weg ze ^) . Wij wonen op een sluipweg richting Hulst en het is belachelijk druk op de baan -:(- . Terwijl het normaal een rustig baantje is... Zucht :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:24

Femke_Tweety schreef:
Goed, even een mening van mij.

De 100 personen grens die aanvankelijk door het kabinet werd afgekondigd, en in principe een goed idee is, begint averechts te werken.

In plek van dat mensen de onderliggende gedachte begrijpen, namelijk groepen en contacten vermijden!
Gaat men nu zeggen dat zolang het maar minder dan 100 mensen zijn, er geen probleem is.

Het idee is om de hoeveelheid contacten die er zijn tussen mensen te beperken. Dat kan er namelijk voor zorgen dat het virus uiteindelijk op termijn evenveel mensen raakt, maar minder zieken tegelijk.

Dat is uitermate belangrijk, wat het aantal zieken op één bepaald tijdstip maakt of de ziekenhuizen het aankunnen en iedereen van zo goed mogelijke zorg kunnen voorzien,
Of dat ze het niet meer aankunnen.
En dus moeten gaan kiezen wie er wel en wie er niet verzorgd worden. (Italië, nu)

Kortom, denk alstjeblieft niet: Waar ik heen wil zijn minder dan 100 mensen dus is het prima!

Maar denk: Hoe kan ík zorgen dat ík met zo min mogelijk mensen contact heb.
Zodat iedereen de zorg kan krijgen die hij nodig heeft, ook ík, mocht het zover komen.

Amen , ik zou gerust uit eten gaan ware het niet dat ik de medemens die een meter verderop zit gewoon niet vertrouw . Zo veel mensen die wat neusverkouden zijn en toch in een restaurant zitten . En dan kun je maar één conclusie trekken , thuisblijven indien mogelijk en geen dingen doen die kunnen zorgen voor verdere verspreiding van het virus . Want die houding keert zich straks knetterhard tegen onze samenleving. En dan zal je zien dat de mensen die er zich nu niets van aantrekken straks het hardst staan te schreeuwen tegen de regering .

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:25

Dezelfde soort mensen die roepen dat het de schuld van Rutte en asielzoekers is. Die trekken zich nergens wat van aan

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:25

Relaxed schreef:
Ik vind het ook gewoon een beetje gezond verstand.. Mijn vriendin werkt in een supermarkt. Vervolgens zou ze dit weekend ook naar 2 verjaardagen van 2 juffen.. Ik begrijp van al die 3 partijen niet waarom je dit zou doen. Je bent met zoveel mensen in contact geweest, ook al ben je zelf (nog) niet ziek, je kunt vanalles overbrengen.

Dit inderdaad.
M'n schoonzus rent dagelijks door de LILD rond en gaat vandaag naar de verjaardag van schoonbroer waar oa ook m'n schoonmoeder van bijna 70 naartoe gaat die al niet in blakende gezondheid is. Waarom zou elk van hun dit gewoon doen nu? Schoonzus denkt: ik zie zoveel mensen in de winkel en ben nog niet ziek dus waarom die paar mensen bij m'n broer niet kunnen zien? En zo denken die alle 3 zo makkelijk erover en vinden mij maar een paniek zaaier. Dan noemen ze maar paniek zaaier, ze doen maar... Wij hebben ons dus afgemeld :)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-03-20 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:26

Joman schreef:
Blacky94 schreef:
Ik heb anders al best wel een aantal reacties gezien, waaronder ook een aantal van jou, die niet bepaald vriendelijk over komen.
Daarnaast wordt gelijk iedereen die maar net even iets anders zegt dan de gang van het topic aangevallen door tig man. En dat terwijl zoals hierboven al blijkt dat de regels lang niet zo streng zijn als dat sommigen er hier van maken.
Het is dus ook wel een beetje de toon die de muziek maakt.

Ik pretendeer helemaal niet dat ik vriendelijk ben. Maar het woord roeptoeteren vind ik zoiets raars.
Ik vind het dom ja, dat mensen nog naar de stad gaan. Voorgeschreven of niet. Dat is mijn mening :)
Ik had gehoopt op meer verantwoordelijkheid van medeburgers. Blijkbaar is die er niet. Ook zonder opgelegde maatregelen kun je je verstand gebruiken niet waar?

Op het moment dat je steeds zo agressief een discussie in gaat kun je ook niet verwachten dat dingen "netter verwoord" gaan worden. Overigens vind ik roeptoeteren niet zo'n raar woord. Want ik vind namelijk ook dat er een hoop geroepen wordt wat niet per se allemaal onderbouwd (wetenschappelijk/RIVM/vanuit eigen professie/anders dan Google) wordt.
Maar je bent vrij om je daar niet in te mengen he?

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:26

LadyMadonna schreef:
De meeste kerken hebben aangepaste diensten met Max 100 personen. Maar dan kom je idd weer uit op wat Femke schrijft

De meeste kerken hebben een online dienst en zijn gewoon dicht. Slechts een paar kerken gaan in aangepaste vorm open.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:27

Anoniem schreef:
Dezelfde soort mensen die roepen dat het de schuld van Rutte en asielzoekers is. Die trekken zich nergens wat van aan

?
Dat is wel een hele kort door de bocht gedachte.
Ik ben alles behalve een Rutte fan, maar zoek de drukte nu ook echt niet op.
Verjaardagen enz sla ik nu echt wel over.
Dus die uitspraak heeft weinig met Rutte en asielzoekers te maken.
Of je moet grenzen dicht, waar ik nu zeker voorstander van ben, dusdanig op pakken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:28

Anoniem schreef:

Zo, dat is niet echt doordacht deze reactie denk ik?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:28

cursebreaker schreef:
Relaxed schreef:
Ik vind het ook gewoon een beetje gezond verstand.. Mijn vriendin werkt in een supermarkt. Vervolgens zou ze dit weekend ook naar 2 verjaardagen van 2 juffen.. Ik begrijp van al die 3 partijen niet waarom je dit zou doen. Je bent met zoveel mensen in contact geweest, ook al ben je zelf (nog) niet ziek, je kunt vanalles overbrengen.

Dit inderdaad.
M'n schoonzus rent dagelijks door de LILD rond en gaat vandaag naar de verjaardag van schoonbroer waar oa ook m'n schoonmoeder van bijna 70 naartoe gaat die al niet in blakende gezondheid is. Waarom zou elk van hun dit gewoon doen nu? Schoonzus denkt: ik zie zoveel mensen in de winkel en ben nog niet ziek dus waarom die paar mensen bij m'n broer niet kunnen zien? En zo denken die alle 3 zo makkelijk erover en vinden mij maar een paniek zaaier. Dan noemen ze maar paniek zaaier, ze doen maar... Wij hebben ons dus afgemeld :)

Maar normaal in het griepseizoen. Die volgens rivm ook weer opkomt deden wij dit ook niet. Mijn oma van 92 was in januari jarig. Als je verkouden was, was je niet welkom. Niemand die daar vreemd over deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:29

Nee, ik doel juist op mensen die het niet serieus nemen.
Ik lees op fb zoveel dommer reacties.. mensen die het onzin vinden, die vinden dat het Rutte goed uitkomt, zodat er na wat doden meer plek is voor de asielzoekers.
Dat zijn, vind ik, dezelfde type mensen die ook rustig snotterend en niesend in een restaurant gaan zitten “ want niks aan de hand”.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:30

Anoniem schreef:
Ik lees op fb zoveel dommer reacties.. mensen die het onzin vinden, die vinden dat het Rutte goed uitkomt, zodat er na wat doden meer plek is voor de asielzoekers.
Dat zijn, vind ik, dezelfde type mensen die ook rustig snotterend en niesend in een restaurant gaan zitten “ want niks aan de hand”.

Hoe kom je erbij dat er snotterende en niezende mensen in een restaurant zitten? Dat is volgens mij een aanname?

Ik heb gisteren denk ik 250 klanten geholpen in de ochtend, daar was geen enkel persoon bij die klachten vertoonde. Om maar een voorbeeld te noemen.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 15-03-20 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 11:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:31

PSvanLot schreef:
Anoniem schreef:

Hoe kom je erbij dat er snotterende en niezende mensen in een restaurant zitten? Dat is volgens mij een aanname?

Ik heb gisteren denk ik 250 klanten geholpen in de ochtend, daar was geen enkel persoon bij die klachten vertoonde. Om maar een voorbeeld te noemen.

Omdat ik ze zelf heb zien zitten misschien?

PSvanLot

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:33

Dat kan inderdaad. Maar je bagatelliseert het nu enorm en scheert alle mensen over 1 kam.
Ik vind het nogal uitspraken.

MizzMontana

Popstra schreef:
sureido schreef:
Ik word ook altijd beetje paniekerig van dit topic en als ik dan even dit negeer en gewoon met vriendinnen erover heb of even buiten kom is dat meteen weg. Hier wordt heel overdreven gereageerd continue terwijl dat in de samenleving helemaal niet is.

^ of dat goed of fout is laat ik even in het midden.

Haha, moet hier wel om lachen aangezien hele supermarkten worden leeg gekocht. Nee er is echt geen paniek hoor in de samenleving...

Nou, zeg dat wel.
Op het bedrijf waar mijn man werkt zijn al ruim 1500 ontslagen gevallen en voor alle andere werknemers is werktijdverkorting aangevraagd.

Wij voelen dit thuis wel hoor :=

Geen paniek, we zijn allemaal gezond en ja, dat is uiteindelijk het belangrijkste. Maar de vraag hoe dit ons leven gaat beïnvloeden leeft hier wel.

Ergens snap ik ook wel wat je zegt sureido, gisteren zijn we de hele dag in onze tuin aan het werk geweest. Dat zet je gedachten wel even van dit onderwerp af, terwijl je online wordt geconfronteerd met de voortdurende nieuwsstroom over corona.
Maar ik hoop toch van harte dat er niet al te veel mensen het gevoel hebben dat er niets aan de hand is.

elnienjo

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:34

Snap überhaupt niet dat mensen ipv als een schaap naar Rutte te luisteren zelf niet kunnen bedenken het nu beter is thuis te blijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:36

sureido schreef:
Blacky94 schreef:

Ik heb anders al best wel een aantal reacties gezien, waaronder ook een aantal van jou, die niet bepaald vriendelijk over komen.
Daarnaast wordt gelijk iedereen die maar net even iets anders zegt dan de gang van het topic aangevallen door tig man. En dat terwijl zoals hierboven al blijkt dat de regels lang niet zo streng zijn als dat sommigen er hier van maken.
Het is dus ook wel een beetje de toon die de muziek maakt.

Dat iemand hier al moet vragen: mag ik nog gaan paardrijden in de bossen, zegt voor mij genoeg... :+

En dat ik moet ontstippen als ik meld dat er hier een hele andere sfeer hangt dan in real life ook..

Nouja, heel eerlijk vind ik dat ook geen bijster slimme vraag. Haha. Mensen kunnen zelf nog wel nadenken toch?

Overigens wijs ik vrienden/kennissen ook op hun verantwoordelijkheden hoor. Misschien erg irritant maar ik hoop gewoon zo dat mensen het serieus nemen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:36

dakplaat schreef:
LadyMadonna schreef:
De meeste kerken hebben aangepaste diensten met Max 100 personen. Maar dan kom je idd weer uit op wat Femke schrijft

De meeste kerken hebben een online dienst en zijn gewoon dicht. Slechts een paar kerken gaan in aangepaste vorm open.

Welkom in werkendam....

Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:38

sureido schreef:
Dat heet gewoon kuddegedrag, de ene koopt in en dat komt op het nieuws en dan denkt iedereen poedersuiker, ik wil niks mislopen. Dus je kan er om lachen wat je wilt maar dat heeft niks met paniek te maken, meer met bang zijn dat ze misgrijpen. :D

Want zo bang ben je niet als je wel met 40 man in een gangpad gaat staan.

Ik vind het gewoon volstrekt onlogisch. Allemaal hutje mutje in de supermarkt. Voor wie echt iets nodig heeft kon vij de buurtsuper of de markt terecht want die lieten de hamsters links liggen. Zelfde fenomeen had zich eerder in Italie voorgedaan. Met zijn allen het liefst naar dezelfde winkels.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 15-03-20 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:38

100 gemeenteleden en 1 dominee, iemand kan hier niet tellen...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:39

Loretta schreef:
sureido schreef:
Dat heet gewoon kuddegedrag, de ene koopt in en dat komt op het nieuws en dan denkt iedereen poedersuiker, ik wil niks mislopen. Dus je kan er om lachen wat je wilt maar dat heeft niks met paniek te maken, meer met bang zijn dat ze misgrijpen. :D

Want zo bang ben je niet als je wel met 40 man in een gangpad gaat staan.

Ik vind het gewoon volstrekt onlogisch. Allemaal hutje mutje in de supermarkt. Voor wie echt iets nodig heeft kon vij de buurtsuper of de markt terecht want die lieten de hamsters links liggen.

In Eindhoven was de markt afgelast. Toen moesten de mensen helemaal de supermarkten en winkels in omdat het bijzonder slecht gecommuniceerd was.

DubbelFun

@nynke: Hij houdt sociale afstand... iig tijdens de dienst...
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 15-03-20 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Mij viel het vanmorgen op dat hier de kerkklokken juist niet gingen.

Wij zouden eind deze maand naar Oostenrijk gaan. Gisteren kreeg ik bericht van de accommodatie dat ik het bedrag wat ik al betaald had terug krijg. Super netjes.

Wij waren vrijdag uit eten in Amersfoort en gisteren in Naarden. Was beide keren bijna private dining. Beide zaken dachten wel volgende week te sluiten.

We hebben nu wel besloten om voorlopig niet meer uit eten te gaan. Meer uit financieel oogpunt. Mijn vriend heeft een eigen zaak. Kan zomaar dat hij failliet gaat. Hij heeft helaas weinig buffer door een fijne medewerker die voor 200.000 euro heeft gestolen.
Zaak is 7 dagen in de week open en 20 man personeel. Gisteren waren er nog wel genoeg klanten. Vind het spannend voor hoe lang nog.

Zelf werk ik de aankomende tijd vanuit huis.

Ik merk dat ik er wel heel erg mee bezig ben. Gisteren avond na het eten lagen we lekker een filmpje te kijken op de bank. Dat was lekker relaxed. Maar voor mij voelde het als schijnveiligheid. Voelt niet fijn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:41

Over buitenspelende kinderen: zolang de scholen open blijven mogen mijn kinderen afspreken met schoolvriendjes en ook samen buitenspelen. Ik hoop dan maar dat ouders snotterende kids wel binnen houden.

Maar ik hoop en verwacht dat de scholen op korte termijn toch dichtgaan. Idem voor horeca. En misschien de grenzen ook maar? :=