3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:02

MarlindeRooz schreef:
*\o/* Ik ging me net wegen, en ben vandaag precies 10 kilo afgevallen!

En heb sindsdien precies 0 keer een compliment er over gehad, zonder dat ik het vernoemd heb. Blijkbaar zag ik er 10 kilo geleden hetzelfde uit ofzo. :+

Wauw, wat goed!
Mensen die mij elke dag zien, zien het ook niet altijd hoor. :) Bv collega's. En sommige "vrienden" weigeren er iets van te zeggen en zeggen dat ze het niet zien, maar zeggen dan wel tegen anderen dat ze het zien. :)) Als je het zelf maar ziet en er blij mee bent en je goed voelt!

Yonker: Lekker sporten! Ga je naar de sportschool of wil je een andere sport doen?
Ik overweeg nu om een verdedigingssport te gaan doen.
Dat komt ook omdat er steeds meer nare dingen gebeuren en ik vind het een prettig idee als ik weet hoe ik mezelf kan verdedigen. Ik denk dat ik een proefles Wing Chun ga doen.
Langs de route die ik naar werk loop/fiets is vorig weekend een vrouw gevonden die waarschijnlijk door geweld om het leven is gebracht.. Dat kwam opeens zo dichtbij.

Yonker

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:07

Ik doe in de sportschool groepsles kickfun (soort kickboksen) op dinsdagavond en dus soms ook op zondagochtend, tijd niet gedaan op zondagochtend maar wil ik wel weer oppakken nu ik tijd over heb aangezien ik weer alleen door het leven moet :Y)
Op mijn nieuwe werk doen ze donderdag na het werk bootcampen en daar wil ik eigenlijk ook mee, mee gaan doen :j
Dan nog 2 keer in de week paardrijden... moet voldoende zijn denk ik :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:09

Wat leuk dat ze dat vanuit je werk doen!

Nou aan mij zie je het gewoon bijna niet. Ben 1.83 het zat vooral op mijn kont / benen / heupen en dat valt blijkbaar niet zo op.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:36

Bij sommige mensen zie jet het ook gewoon niet zo goed. Bij mij wordt mn gezicht echt smaller en ik had een flinke buik waar nu echt alles vanaf gaat, dus zelfs bij bijna 7 kg zien mensen het al best goed. Maar heb ook voor en na foto's gezien van mensen die 20 kg afgevallen waren en waarbij ik het gewoon nauwelijks zag...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:37

Naja ik wil er nog 5,5 kwijt, ben benieuwd of mensen het dan wel zien. :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:43

MarlindeRooz schreef:
Wat leuk dat ze dat vanuit je werk doen!

Nou aan mij zie je het gewoon bijna niet. Ben 1.83 het zat vooral op mijn kont / benen / heupen en dat valt blijkbaar niet zo op.

Haha dat laatste had ik ook. Ben ook 1.80 en alles zat daar.
Ik ben heel blij dat ik zelf foto's heb gemaakt, want daarop is het echt niet te missen! En ik meet met een meetlint. Ook heel fijn vind ik :j

Yonker: Dat lijkt me genoeg beweging ja. :D Leuk!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:59

Hmm ik zag het zelf ook niet, en nog steeds niet terwijl ik toch echt nog steeds rond de 20 a 25kg kwijt ben :+
Krijg nog steeds wel complimenten van mensen die me lang niet hebben gezien maar toch zie ik het nog steeds niet.... ik weet niet... bij mij zag je de eerste 10kg ook nauwelijks/niet. Kreeg echt pas vanaf 15kg complimenten en daar kon ik al moeilijk mee omgaan... nog steeds... omdat er dus nog steeds heel veel af moet..... moedeloos -O-

O ik bedacht me dat ik maandag een gebakje krijg _O- Heb ik ja tegen gezegd, poedersuiker... en volgende week zaterdag personeelsfeest.... gaat goed komen :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:01

Net tompouce op. Definitely worth the calories :9

Had dat ook al een jaar of 3 niet meer op geloof ik. Dus geen spijt ervan ook :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:08

Je kan best taart eten hoor! Dan moet je gewoon extra bewegen of minder veel eten met een andere maaltijd. :P

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:35

Aight schreef:
@kimmie ja dat is logisch, het is gewoon poedersuiker. Wel hoor ik van iedereen die een dagcursus heeft gedaan, ook daadwerkelijk geslaagd is. Die mensen van de cursus weten vaak precies welke vragen er komen en welke trucjes je kan toepassen om altijd het juiste antwoord te hebben.

@marlinderooz flamkuchen zijn zo lekker, heb je ze zelf gemaakt? zoja, heb je een receptje?

@Aight: hier een lekker recept voor Flamkuchen
Afbeelding

Komt uit dit kookboek. Ik kan niet zonder. De beste gezonde recepten ooit!

Afbeelding

@Kimmie: Veel succes met de dagcursus! Hopelijk slaag je.
@Yoncker: welkom terug. Wat knap dat je al zo veel vermagerd bent! Hou de moed er in, het lukt je wel.
@MarlindeRooz: lastig he dat niemand het opmerkt dat je vermagerd bent. Ik ervaar dit ook maar ik ben dan zo gelukkig als ik naar mezelf in de spiegel kijk en dat is toch wat telt!
@Dolzn: Oooh tompouce zo mijn lievelings gebakje. Officieel jaloers. :D

Mijn lijstje:

O:4 wasa crackers met I love choco
L: uitgebreide salade met crackers (+/-500kcal)
A: nog te bepalen. Normaal gezien gevulde aardappel met broccoli, spinazie en kip en of hamblokjes in de oven.

Sport: 40 min paard gereden + nu reeds 9000 stappen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:43

MarlindeRooz schreef:
Je kan best taart eten hoor! Dan moet je gewoon extra bewegen of minder veel eten met een andere maaltijd. :P

Haha jawel, eet wel vaker een taartje hoor :P

Alleen tompouce was al even geledeb :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:26

Ik reageer vanavond even uitgebreid via laptop. Nu alvast geplande lijstje

T; 3 rijstwafels met chocola
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: appel, stukje Tony
A: kant en klare diepvries curry
T: stukje gebak en 2 gekookte eieren na sporten
Totaal 1.686 kcal
Beweging: 1,5 uur fitness (krachttraining en cardio) 10.000 stappen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:27

Dilan93 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Haha jawel, eet wel vaker een taartje hoor :P

Alleen tompouce was al even geledeb :+

Was dit niet tegen Yonker? :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:29

Oooh :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 14:13

Oepsie, had vandaag een mager dagje gepland en de (normaal standaard) kibbeling op t werk er netjes in.. hebben ze echt andere dingen geserveerd tijdens de inspiratielunch vandaag _O-.

T: Mueslireep (70kcal)
M: 2 stukjes pizza (op turks brood, met tomatensaus, kaas, salami en olijfjes), 1 stukje brood met kipfilet en Philadelphia, 1 donut met chocolade glazuur, 1 wafel met wat slagroom en pure hagelslag. (1298 kcal??)
A: Queens vis + bloemkool + basmati rijst (336kcal)
Eigenlijk nog Skyr á 197kcal maar die heb ik maar even weggehaald just in case

Waarschijnlijk kom ik rond de 1700kcal uit (denk ik) maar weet het niet zeker vanwege de lunch, die is hoofdzakelijk gegokt. Dus als het maar onder m'n verbranding zit (±2100-2200) dan is het wel goed.
Vanaf volgende week gaan sporten, dan heb ik ook wat meer speling weer :')

Over kilo's die nog eraf moeten gesproken: ik wil er nog minimaal 15kg af, liefst 20 (nu is er 5kg af). Maar even kijken hoe tevreden ik ben bij elk stapje, en dan zien we nog wel.

@Laibadji Mag ik vragen hoeveel kcal je dag is? Het klinkt zo weinig, maar het lijstje kan natuurlijk vertekenen ^^

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:29

Help, ik heb al een week zin in pizza :Y)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:36

Heb gisteren pizza op, hij was zo vet _O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:39

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 15:23

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:32

Ik heb een beetje een ruk dag, en helaas houdt dat bij mij vaak ook in dat ik dan ruk eet.
Net een heel pak met van die space koeken/kanjers op. :=
Ik ben zo enorm onrustig de laatste 2 weken, echt niet normaal. Mijn hoofd loopt over, ik ben enorm moe (kan nu echt wel slapen achter mijn pc op werk) en heb het gevoel dat ik mezelf een beetje kwijt ben ofzo. Voor iemand herkenbaar?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:44

IMANDRA schreef:
Dreamy schreef:
Ik denk dat ik er gewoon een ga halen; https://www.fatsecret.nl/calorie%C3%ABn ... ca/1-pizza

Valt best mee voor een keertje :Y)

Of je haalt een magioni bloemkool (of een andere) bodem en belegt die zelf. Ook super lekker, én relatief gezond!

Heb geen winkel in de buurt welke deze verkoopt, zat daar al voor te kijken :+

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:37

IMANDRA schreef:
Oepsie, had vandaag een mager dagje gepland en de (normaal standaard) kibbeling op t werk er netjes in.. hebben ze echt andere dingen geserveerd tijdens de inspiratielunch vandaag _O-.

T: Mueslireep (70kcal)
M: 2 stukjes pizza (op turks brood, met tomatensaus, kaas, salami en olijfjes), 1 stukje brood met kipfilet en Philadelphia, 1 donut met chocolade glazuur, 1 wafel met wat slagroom en pure hagelslag. (1298 kcal??)
A: Queens vis + bloemkool + basmati rijst (336kcal)
Eigenlijk nog Skyr á 197kcal maar die heb ik maar even weggehaald just in case

Waarschijnlijk kom ik rond de 1700kcal uit (denk ik) maar weet het niet zeker vanwege de lunch, die is hoofdzakelijk gegokt. Dus als het maar onder m'n verbranding zit (±2100-2200) dan is het wel goed.
Vanaf volgende week gaan sporten, dan heb ik ook wat meer speling weer :')

Over kilo's die nog eraf moeten gesproken: ik wil er nog minimaal 15kg af, liefst 20 (nu is er 5kg af). Maar even kijken hoe tevreden ik ben bij elk stapje, en dan zien we nog wel.

@Laibadji Mag ik vragen hoeveel kcal je dag is? Het klinkt zo weinig, maar het lijstje kan natuurlijk vertekenen ^^

Ik zit rond 1600 kcal. Aangezien ik niet zo veel beweeg hou ik dat ook aan. Ik heb helemaal geen honger gevoel en het lukt mij mooi om vol te houden. Moest ik meer eten vermagerd ik geen grammetje en nu gaat het traag maar gestaag.

Ik moet mijn avondeten nog uitrekenen. Dus er kan nog fruit, yoghurt of een koek bij komen. Ik zorg er wel altijd voor dat ik mijn aantal kcal haal.

@dreamy: ik maak heerlijke pizza met naanbrood. Bovenlaagje weg halen, insmeren met tomatenblokjes en dan naar keuze beleggen en de oven in. Heerlijk en net echt! Op vlak van kcal mooi te doen. Je kan zelfs 2 baanbroden maken. Dus heel goed gegeten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:42

Klinkt erg goed, laibadji :oo
Voor nu toch maar een zelfgemaakte "sushi bowl" op de planning, zonder rijst :Y)

O: Magere kwark met zadenmix & proteïne muesli
T: paar gram ongebrande/ongezouten noten
L: 2 rijstwafels met hutenkase en kipfilet
T: een eiwitreep (had zin in iets zoets :+ )
A: een "pokébowl" met sla, tonijn, edamame boontjes, halve avocado, ei en lightdressing
T: nog geen idee :Y)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 16:44

Ah kijk, in m'n hoofd was het al minder kcal. Dacht ik vraag het gewoon even :))!

oeeeh sushi bowl, lekker Dreamy!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:53

Bedankt voor het meedenken iedereen! Lijstje tot nu toe:

O: Magere kwark met all bran.
T: Knackebrord cracker met slankie.
L: Twee volkoren boterhammen, een plakje kaas en komkommer schijfjes als beleg. Een appel.
T: Twee handjes (denk ik) snoeptomaatjes en een banaan. Een pennywafel.. :') Hier ga ik dus weer snacken.
A: Volgens mij gaan we macaroni eten en tomatensoep. Dus dat een beide een bord. En aanvullend met sla.

Verwacht vanavond wel beschuit met muisjes te eten :') Verder nog iets van fruit en/of magere yoghurt.

Dit is overigens grotendeels wat de diëtiste me aanraadde. Behalve dan dat ik veel meer kwark moet eten in de ochtend dan dat ik zou moeten eten volgens haar, maar ik krijg dat gewoon echt niet op... Dan zou ik het mee moeten nemen, maar daar sta ik ook niet echt voor open... En bij de lunch zou ik een eitje moeten eten voor extra eiwitten. Heb ik braaf gedaan tot mijn beugel en nu moet ik naar de winkel en een nieuw bakje kopen om erin te vervoeren.