Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:17

Vjestagirl schreef:
Het aller grootste nadeel aan mannen met kinderen vind ik die exen. Opzich kan ik me voorstellen dat als het kindjes zijn van een jaar of 3 à 4 tot een jaar of 8 dat ik ze nog wel leuk zou vinden. Maar het feit dat je je leven lang vast zit aan zijn vorige relatie... brrrr.

Zou je het dan wel doen als de ex permanent buiten beeld is (bijvoorbeeld door overlijden, emigreren oid) ?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:40

Magrathea schreef:
Vjestagirl schreef:
Het aller grootste nadeel aan mannen met kinderen vind ik die exen. Op zich kan ik me voorstellen dat als het kindjes zijn van een jaar of 3 à 4 tot een jaar of 8 dat ik ze nog wel leuk zou vinden. Maar het feit dat je je leven lang vast zit aan zijn vorige relatie... brrrr.

Zou je het dan wel doen als de ex permanent buiten beeld is (bijvoorbeeld door overlijden, emigreren oid) ?

Ik zou het iig meer overwegen.
Een van de grootste redenen dat ik waarschijnlijk geen kinderen wil is dat ik onwijs opzie tegen zwanger zijn en alle schade die dat doet aan je lichaam. Ik ben niet persé anti kind, ik neig naar 'waarschijnlijk niet' als mensen me vragen of ik kinderen wil.

Ik weet niet of ik zou willen samenwonen met iemand die een kind in huis heeft, maar then again: ik weet sowieso niet of ik mezelf wel geschikt vind om samen te wonen.

Ik zou een leuke gozer er iig niet bij voorbaat om laten lopen.

Stybba

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:32

Vandaag in de supermarkt bij de kassa: kind legt wat op de band wat ze ergens vandaan geplukt had. Kassiere scant het want het ligt op de band. Vader gelijk boos: ze had toch gezien dat het kind erneer had gelegd, ze had het niet mogen scannen zonder eerst aan hem te vragen. Eeeh let even zelf op je kind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:47

Wij zijn vanochtend uit bed gegild door de kinderen bij de buren. Om 8u. De baby begon te huilen en 10min later de 2 zoontjes gillen en krijsen.
Gelukkig bijna vakantie, dan vertrekken ze altijd 2 maanden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:52

Stybba schreef:
Vandaag in de supermarkt bij de kassa: kind legt wat op de band wat ze ergens vandaan geplukt had. Kassiere scant het want het ligt op de band. Vader gelijk boos: ze had toch gezien dat het kind erneer had gelegd, ze had het niet mogen scannen zonder eerst aan hem te vragen. Eeeh let even zelf op je kind?

Huh :') En wat dacht je van, als je ziet dat het kind dat op de band legt haal je het zelf even weg? :o?

Arme Varekaj :(:) Ik ga ook bijna de heerlijk rustige periode in: geen gym meer op het sportveld *\o/*
Echter, na de vakantie komt er dan weer een nieuwe lichting brugpiepers die altijd echt gruwelijk irritant zijn. Gelukkig zijn die echte asojochies/meisjes intussen normaal gaan doen, heb er niet echt meer iets van gemerkt..
Ik woon dus aan een sportveld dat overdag onder meer wordt gebruikt door een middelbare school in de buurt, vorig jaar hadden we daar mega veel overlast van: fietsen die de loopbrug naar onze flat blokkeerden, vechtpartijtjes (het mocht niks voorstellen maar goed) op straat die gefilmd werden door medeleerlingen, vrouwelijke bewoners die dingen als "loop niet voor me, prutsmuts" naar hun hoofd kregen.. Echt niet normaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:56

De baby horen we alleen als het bij ons echt helemaal stil is, dus dat valt aardig goed mee.
Maar dat plotse gekrijs vandaag hoeft geen gewoonte te worden.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:23

Varekaj schreef:
Wij zijn vanochtend uit bed gegild door de kinderen bij de buren. Om 8u. De baby begon te huilen en 10min later de 2 zoontjes gillen en krijsen.
Gelukkig bijna vakantie, dan vertrekken ze altijd 2 maanden.

Ik kijk op tegen de zomervakantie... Dan mogen de buurkinderen van 10 en 8 tot minimaal half 11 door het huis heen rennen en schreeuwen. Ja ze gaan vaak op vakantie, maar niet lang genoeg :/ 2 maanden... wat een droom.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:28

Stybba schreef:

Grote mensen hebben daar ook wel een handje van hoor }:0
Die balkjes niet gebruiken en dan janken dat ik door scan, alsof ik van iedereen kan onthouden wanneer iemand zijn mandje leeg is...
Alleen maar "ja!" zeggen als ze willen pinnen, alsof ik gedachten kan lezen :o?
Dingen band-breed op de band leggen en vervolgens niet doorhebben dat dat nooit voorbij het het deel past waar de band krapper wordt en dus alles er af t*ft (ik maak me niet meer druk :o )
Kan nog even door hoor, pak maar vast een kop koffie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:42

Iets verderop is een kleine straat die tijdens de vakantie meermaals per week omgezet wordt naar speelstraat. Er mag dan geen verkeer door en de hele straat is dan speelplein voor de kinderen die er wonen van 8 tot 18u.

Je zal maar nachtdiensten hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:05

Hier zitten ze nog steeds Met 4 volwassenen en drie kinderen naast ons ... inwonende dochter Met 3 kinderen hoort Met een goeie week of ze urgentie krijgt... Ik hoop Met grote hopen
Dat huis is veel en veel te Klein voor dergelijk geweld (het gevloek, Getier , gejengel etc is echt niet te harden soms )
Wil hier serieus al 2 jaar weg

Edit, mocht er iemand rammelende eierstokken krijgen en er vanaf willen
Op woensdagmiddag even op de koffie komen , doen we een bakkie in de achtertuin, dan verschrompelt de hele bende in 1 keer

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:44

Steeph schreef:
Grote mensen hebben daar ook wel een handje van hoor }:0
Die balkjes niet gebruiken en dan janken dat ik door scan, alsof ik van iedereen kan onthouden wanneer iemand zijn mandje leeg is...
Alleen maar "ja!" zeggen als ze willen pinnen, alsof ik gedachten kan lezen :o?
Dingen band-breed op de band leggen en vervolgens niet doorhebben dat dat nooit voorbij het het deel past waar de band krapper wordt en dus alles er af t*ft (ik maak me niet meer druk :o )
Kan nog even door hoor, pak maar vast een kop koffie :D

:roll: sommige mensen idd...

Varekaj schreef:
Iets verderop is een kleine straat die tijdens de vakantie meermaals per week omgezet wordt naar speelstraat. Er mag dan geen verkeer door en de hele straat is dan speelplein voor de kinderen die er wonen van 8 tot 18u.

Wat een nachtmerrie. Ik ben al helemaal blij dat mijn vriend geen 3 ploegendienst meer heeft (vanaf maandag nieuwe baan), al kan hij inmiddels wel beter door lawaai heen slapen :P .

Wij zijn ook al enige tijd aan het rondkijken voor iets anders, hopelijk heeft mijn vriend snel een vast contract dan kunnen we iets gerichter gaan zoeken. Het is alleen zo jammer dat een 'rustige omgeving' vaak samengaat met 'kindvriendelijk'... Maar we zijn er in ieder geval wel over uit dat we vrijstaand willen wonen en een beetje achteraf. Laatst was hier om de hoek in de straat een deel van de weg afgesloten, want: heel groot springkasteel (en gouden hekjes met rood fluwelen touw en rode loper). Prima, geen last van gehad. Wél van de muziek die rond een uur of 10 's avonds zo hard werd gezet dat met ramen en deuren dicht, aan de andere kant van het huis nog alles trilde. En dan zitten er nog 2 rijen huizen tussen... Heel wat anders dan de tuinfeestjes in de zomer van de achterburen. Pas rond half 2 ging de muziek zachter en viel ik in slaap. Maar goed, rekening houden met anderen zit er tegenwoordig niet meer in. Alles moet maar goedgevonden worden want iedereen maakt toch wel eens lawaai?
Geen knusse woonwijken meer voor ons als het budget een beetje meewerkt. Jammer dat er altijd een paar rotte appels tussen zitten in een wijk. Van het grootste gedeelte heb je geen last en kan je nog wel eens een gezellig praatje maken.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:59

Ik had weer een meisje van 10 te logeren dit weekend. Heel gezellig, gisteravond bijvoorbeeld samen gekookt en later samen haarmasker (Bier, ei, honing en kokosolie mengsel) gemaakt en ons beider lange haar mee behandeld.

Samen ondertussen Avatar kijken (was op SBS) maar helaas vergeten dat het hart van Nederland en shownieuws ook nog tussendoor kwam (wel een mooi moment voor ons beiden om te douchen en haar uit te spoelen), dus die film was pas om 00:45 uur afgelopen. Niet erg, want we hadden een redelijk vrije ochtend gepland, dus we konden “uitslapen”. Ze viel als een blok in slaap zodra ze op bed lag, toen ik om 1:00 uur keek was ze al helemaal in dromenland en hoefde ik alleen haar nachtlampje uit te doen. Ik heb nog even gelezen en ben toen ook gaan slapen.
Om 7:02 uur maakt ze mij wakker, of ze met de katjes mocht spelen beneden, want ze kon niet meer slapen...

WTF? Hoe kan een kind het met zo weinig slaap af? Ik ben ook maar mijn bed uit gegaan, maar toch de hele dag “gammel”. Ik heb echt minimaal 6,5 uur slaap nodig, liever nog 7,5-8 uur. Zij was de hele dag een stuiterbal geen enkel dipje, ik durf te wedden dat ze nu thuis al lang en breed slaapt, dat kan toch niet anders. Ik wordt oud volgens mij.

Ik vind het elke keer gezellig, maar na een heel weekend (nu maar 1 nachtje, maar vaak ook 2 nachtjes) ben ik meestal gesloopt. Ik snap niet hoe moeders dat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 23:43

Varekaj schreef:

Nou inderdaad, ook lekker als je in die straat woont. Hiernaast zijn ze momenteel een kinderfeestje aan het houden, kinderen zijn een jaar of 16 en rennen en schreeuwen de hele tijd. Pappie en mammie zijn waarschijnlijk thuis. Ook heel handig omdat juist met dit weer iedereen de ramen open heeft. Nu ga ik in het weekend niet eerder naar bed dan 1 uur, maar stel je moet morgen wel vroeg op... Ik hoor 100x liever een hond blaffen dan dat ik kinderen hoor schreeuwen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 00:10

Wij hebben de ramen 's nachts open en overdag dicht, werkt het beste om de warmte buiten te houden. Gelukkig filtert dat ook veel lawaai.

In die speelstraat stond vorige week ook een springkasteel. Ik zou gek worden denk ik. Al hebben buren er vorig jaar eens een weekend 1 in hun tuin gezet, pal onder ons raam. Gelukkig had ik die dag concours.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 00:14

En dan zeggen ze dus dat studentenflats van die schreeuwhollen zijn. :') Ik woon echt 10x liever hier dan in een gezinswijk denk ik...
Ik heb nog maar één keer meegemaakt dat een feestje echt te gek werd, toen werd ik zelfs wakker van het geschreeuw. Toen ik op het punt stond naar buiten te gaan om te roepen begon er al een andere buur te schelden en toen zijn ze vrij snel naar binnen gegaan. Er is een ongeschreven regel dat je na 12-1u niet meer op het balkon komt met je feestje en de muziek wat zachter zet, dat helpt wel.
Het grootste probleem is hier dat mensen graag klussen en de betonnen muren mishandelen met verkeerde boortjes enzo |( Dat is wel irritant.

Nu ga ik misschien afstuderen bij een plek die óók PHDers wil dus dan mag ik misschien nog wel heel lang hier blijven *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 00:43

Nou ze zijn net weg, mooi. Later woon ik het lieft in een hutje op de hei

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 08:21

[***] schreef:
Nou ze zijn net weg, mooi. Later woon ik het lieft in een hutje op de hei

Ik ook, ik ben al bezig met het kopen van een kavel voor een hutje op de hei. Zelfs in mijn studentengebouw wonen mensen met kinderen. Maar ik heb ook veel last van mijn kinderloze buren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:00

Eilish schreef:
Ik ook, ik ben al bezig met het kopen van een kavel voor een hutje op de hei. Zelfs in mijn studentengebouw wonen mensen met kinderen. Maar ik heb ook veel last van mijn kinderloze buren.

Echt, mag dat überhaupt?
Ik weet dat sommige mensen uit bepaalde werelddelen nog wel eens de neiging hebben om als ze hier een (deel van hun) studie komen volgen er gelijk ook een vrouw en kind meekomt. En die wonen dan met zijn allen in een éénpersoonskamer. Je moet er maar zin in hebben :n

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:35

Magrathea schreef:
Eilish schreef:

Echt, mag dat überhaupt?
Ik weet dat sommige mensen uit bepaalde werelddelen nog wel eens de neiging hebben om als ze hier een (deel van hun) studie komen volgen er gelijk ook een vrouw en kind meekomt. En die wonen dan met zijn allen in een éénpersoonskamer. Je moet er maar zin in hebben :n

Oh, dit zijn 2- en 3kamerappartementen (containers), dat had ik er niet bij gezegd. Maar wel alleen voor studenten. Ze zijn een tijdje niet streng geweest bij de selectie. Diegene die hier voor mij woonde studeerde niet. Maar die mensen zijn er intussen weer uitgezet. Dus in principe wonen hier alleen maar studenten. En dan verwacht je geen babygehuil en spelende kinderen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:47

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:16

Magrathea schreef:
https://i.imgur.com/i0udPty.jpg
De horror :') Ook ik was een meester in "zijnwederaaaaaal" vroeger :=

Ik was zo'n schattig kind dat de hele auto onderkotste. Plus ruziemaken met mijn broertjes.
Dat mijn ouders mij nooit bij een Franse autoweg achtergelaten hebben is bewonderenswaardig.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 00:03

Laatst heb ik mij aangemeld bij een serieuze datingsite en een van de dingen die je in je profiel kan aangeven is kinderwens. En dan kan je ja, nee of weet nog niet kiezen. Het verbaast mij hoeveel mannen er ja hebben gekozen, dat had ik niet verwacht. En is voor mij ook een reden om niet met ze op date te gaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:35

Hebben jullie dat ook.

Ik ben al 22 jaar samen met vent en geen kids.
Mijn vriend heeft nog een broer en die heeft zo'n oeps kind gekregen bij zijn Colombiaanse vriendin.
Dus schoonpa werd opa.
Zij had al een kind dus hij werd dubbel opa.
Hij blij.

Nu hebben beide jongens weinig met hun vader maar door de jaren heen is het me wel opgevallen dat die kant alles is en alles krijgt en wij eigenlijk niet mee tellen.
Dat vind ik dan wel weer sneu voor mijn vent.

Wij zijn toch niet minder omdat we geen kids hebben.

Onze 3 katten en Mando zijn onze trots maar die tellen ook niet mee.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:45

Tja... als je voor nageslacht hebt gezorgd heb je een streepje voor.
Er is altijd een gespreksonderwerp, zorgen die gedeeld kunnen worden etc.
Dus ja herken het wel... wij zijn eigenlijk altijd de laatste die ergens over geinformeerd worden en plannen worden ook zelden om ons heen gepland terwijl dat regelmatig gebeurt voor stellen met kinderen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:06

Qua gespreksonderwerp herken ik het wel, qua voortrekken eigenlijk niet.
Natuurlijk krijgt mijn neefje ook leuke cadeautjes, maar daar is hij ook hun kleinkind voor.
Wij hoeven sowieso niet echt een bijdrage :') Als ik iets wil koop ik het zelf... mijn man heeft er helemaal geen problemen mee, die weigert toch altijd alles wat hij aangeboden krijgt, behalve als het voor zijn verjaardag is :+