Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:46

Goed weekend gehad allemaal?

Vrijdagavond: Vegaburger bij de ikea, man dat ding was lekker! _/-\o_

Zaterdag O/ L : niks
Avond: vooraf eigengemaakte pompoensoep, kip in bokbier met allerlei verschillende groentes, toetjes was een zelfgemaakt ijsje van yoghurt en aardbeien!

Zondag O/L: broodjes uit de oven
Avond, uit eten geweest daar 3 bier, kip met groentjes, eigen patatjes op (heerlijk als een restaurant jou patat verkoopt :D ) toetje was pistache ijs

Ik heb genoeg op voor van de week _O-

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:49

Lekker genieten, Jierga!

Mijn weekend was erg leuk.... <3

Zaterdag:

O: Rijstepap met lichte basterdsuiker
A: Spare ribs met frietjes, zelfgemaakte knoflooksaus en salade

En toen zat ik vol tot 0:00 :+ Had een avondje samen met vriendin, lekker rustig aan en erg gezellig!

Zondag:

O: Rijstepap met lichte basterdsuiker
T: Oranjekoek
A: Frietjes met scampi's en haricots verts

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:02

Het eten was genieten, de rest ach je weet het wel...

Haha kriebels? <3

Ooh rijstepap, heerlijk zeg! :9

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:24

O: 5 melbatoast met gerookte zalm, whey perfection 28gr
T: geen idee
L: 150gr zalm in blik
A: 150gr kipfilet, 300gr broccoli en nog wat maar weet niet wat

B: uur kracht training

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:30

Hallo, wil me graag aanmelden in de topic...
Ik lijk tegenwoordig dik te worden van de lucht.... Zoek wat tips om weer af te vallen.
Het verhaal begint vorig jaar augustus. Ik woog op dat moment zo'n 64 kilo, aangezien mijn moeder naar een diëtiste toeging vond ze het voor mij handig om ook mee te gaan. Opzich was ik niet dik, maar had hier en daar wel wat vet en een klein hang buikje. Maar vooral mijn bovenbenen waren een ramp.. Waar ik een T-shirt in maat s/m droeg, waren mijn boeken maat 38/40. Bij de diëtiste werdt gebruik gemaakt van zakjes poeder die met water werden gemengd.... Een vies drankje met zo'n 200 calorieën was het gevolg. Twee keer per dag en verder niks tussendoor... Alleen het avondeten mocht gewoon. Naja gewoon, natuurlijk ook maar rond de 500 calorieën... Opgeteld kreeg ik dus tussen de 900-1000 calorieën binnen per dag. Daarnaast moest ik veel water drinken... Zo'n twee liter per dag (thee telde niet mee)
Uiteindelijk was ik begin december zo'n 10 kilo afgevallen.
Ik vond het strenge dieet echt niet meer leuk, en had zwaar de neiging om gewoon alles naar binnen te proppen wat ik lekker vond.
Toen ik eind december eindelijk mocht stoppen, kon ik het met de feestdagen dagen dus ook niet laten om lekker te genieten.
Ik ging van 54 naar 57 kilo in twee weken. Daarna geprobeerd het dieeten weer op te pakken maar alleen al de gedachte aan hoe ik de afgelopen maanden geleefd had maakte me al misselijk. Uiteindelijk helemaal gestopt.
Echter lijk ik nu dik te worden van de lucht, ik eet niet extreem veel.
Hoe mijn dag er een beetje uitziet.
Opstaan (afhankelijk van werktijd 4:30 of 9:00).. Ontbijt brinta wake up gemengd met yoghurt. Middageten volkoren boterhammen twee stuks.. Afwisselend pasta, vlees, jam, kaas etc..
Avondeten is ook erg wisselend, we proberen minstens vier keer in de week iets gezonders te eten. Echter eten we doordat ik afwisselend avond/ochtend dienst heb, de ene week rond 1730 en de andere week rond 2000.
Inmiddels zit ik nog geen jaar later op 75 kilo.
We eten natuurlijk afentoe heel erg ongezond, maar proberen dit dan ook te compenseren..

Ben nu dus echt opzoek naar tips die kunnen werken zonder dat ik weer aan die vieze poeder moet.
Ik ben nu echt te dik aan het worden, mijn broeken maat 40 zitten al krap... En mijn inmiddels 8jaar oude winterjas zit voor het eerst zo krap dat ik met moeite de rit dicht krijg.

Enige tip die ik mezelf op het moment weet mee te geven is om meer water te drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:34

De eerste tip die ik je zou geven is élke kruimel die je opeet, ergens op te schrijven of in te voeren in myfitnesspal. En probeer dit ook allemaal af te wegen. Pas dan weet je of je veel of weinig eet. Van daaruit kun je verder zoeken naar wat de oorzaak is van jouw overgewicht. Want niemand wordt dik van lucht.
Het is bijvoorbeeld een heel bekend probleem dat mensen niet weten wat ze opeten. Er wordt veel tussendoor gesnackt zonder dat dit bewust gebeurt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-15 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:34

Houd eens bij hoeveel je eet, ga kcal tellen. Die shakes zijn dikke troep dat moet je echt niet doen. :n

Ik eet trouwens ook echt niet gezond, ik sport niet en ik ben niet te dik. (73 kilo op 1.80). Maar ik eet niet heel veel ongezond eten en door de week eet ik gewoon normale porties avondeten etc. Maar ik heb gewoon een talent denk ik. _O-

edit, ik zal mijn slechte weekend lijstjes ook maar er op zetten dan.

Zaterdag:
O: 2 beschuitjes met pure hagelslag
L: Om 3 uur tomaat kaas ui kruier van de jumbo (=heel ongezond)
A: rode kool met aardappelen, weinig want ik had laat gegeten.
T: Redelijk wat naturel chips.
B: Zo min mogelijk ivm zere gewrichten {:)-:(

Zondag:
O: 2 beschuitjes met pure hagelslag (dat eet ik alleen bij mijn ouders haha)
L: 1 kaiser broodje en 1 zelfgemaakte croissant met roomboter
T: halve zak paprika chips
A: Beetje patat en 2 kaassoufles
T: niks
B: Ruim 1 uur met de hond lopen door de blubber. :P

Maandag:
O: 2 croissantjes zelgemaakt
L: Stuk zelfgemaakte pizza
T: Fruit
A: Geen idee

Laat het duidelijk zijn dat ik bij mijn ouders ongezond te eten krijg. _O-
Thuis in Utrecht is het meestal meer iets van:

O: Banaan en drinkyoghurt
T: 4 liefde en passie boterhammen met (pinda)kaas
T: Mandarijn
A: Pasta met veel groente, of roerbak groente met wat noodles oid.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 23-11-15 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:38

He welkom silvericathy.

Ik zit echt met verbazing jouw verhaal te lezen :wow: wat een rare dietiste zeg, dat je maar moet leven op zakjes met poeder?! dat klinkt heel vreemd en ongezond. Bovendien is 900-1000 kcal veel te weinig, ongeacht van je gewicht/lengte/leeftijd of wat dan ook.. Je was dan wel afgevallen, maar zeker niet op een gezonde manier.

Hoe lang ben je trouwens?

In ieder geval zou ik niet meer beginnen aan die zakjes poeder.. de manier waarop je nu eet klinkt al veel gezonder. Eet je er ook fruit bij en groente? En doe je ook aan sport daarnaast?

Het is overigens echt geen ramp om maat 40 broeken te hebben hoor, en volgens mij hebben heel veel mensen verschillende maten als het gaat om broeken en shirts. Dat ligt maar net aan je figuur.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:43

Welkom! Verder.. wat Kayleigh al zegt idd :j Hoe lang ben je eigenlijk?
Verder vind ik maat 40 inderdaad ook geen hele grote maat..

Ik heb weer een typisch weekend achter de rug.. de choco pepernoten waren iets te lekker voor me en niet te weerstaan dankzij de needs van mn maandelijke feestje hahaha. Heb deze week sowieso een enorme stress week tot donderdag 16:00, dus denk dat ik even niet al te veel op ga letten deze week en gewoon volgende week weer netjes ga doen, even aankijken hoe hongerig mn ongesteldheid me deze week gaat maken haha.

Zoo vond gisteren een foto van een kort broekje.. dikke pootjes eronder :'D Daar ben ik gelukkig al weer een heel eind tevreden over :D

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:43

Dat is een enorm verschil! :oo

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:46

Oh wauw inderdaad en verschil!

Het lijkt ook alsof op de rechter foto je huid gladder/strakker is. Is dat echt zo of lijkt dat zo op de foto?

Dat zou ik ook wel willen iig. Heb nu ook zo'n mandarijn huid (of hoe je dat ook noemt := )

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:48

Ja dat is ook zo.. Eerst was t niet glad omdat er allemaal opgehoopt vet zat oid.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:50

Nadine, jij hebt echt een mega metamorfose ondergaan! Echt super! Hoeveel ben je in totaal kwijt?
En onze maandelijkse feestjes vallen altijd tegelijk, toevallig :P

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:52

Bijna 14 kilo nu :D , al zat ik op die foto nog niet eens op m'n hoogtepunt :'D

Hahaha toevallig :))

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:55

Bedankt voor de tips die ik tot nu toe heb gekregen, hier ga ik zeker iets mee doen.

Ik ben ongeveer 1.55 lang.
Ik probeer om regelmatig fruit te eten.
Door drukte ivm werk en onregelmatigheden ben ik gedwongen gestopt met paardrijden.. Ik wist niet wanneer ik kon en er zat totaal geen regelmaat meer in.
Op het moment doe ik niet aan sport.
Ben hard opzoek naar een andere baan zodat ik het sporten ook weer kan oppakken.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:27

Wauw Nadine jij bent echt goed bezig!
Ik wil vanaf vanavond ook weer beginnen met sporten, nu 2 weken niks gedaan door omstandigheden maar even verstand op nul en gaan!

Haha ik denk dat we allemaal in dezelfde periode vallen, gezellig feestje :+

@silvericathy ik zou zoals de rest hierboven ook aangeeft eens opschrijven wat je allemaal eet, geeft je echt een helder beeld :j
Kun je tussendoor niet een stuk gaan wandelen? Fietsen is ook goed voor je. Alle beweging die je op een dag doet/krijgt is beweging he hoef je niet perse voor naar de sportschool ;)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:29

Wauw Nadine wat goed van je zeg! Echt heel knap :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:29

silvericathy schreef:
Bedankt voor de tips die ik tot nu toe heb gekregen, hier ga ik zeker iets mee doen.

Ik ben ongeveer 1.55 lang.
Ik probeer om regelmatig fruit te eten.
Door drukte ivm werk en onregelmatigheden ben ik gedwongen gestopt met paardrijden.. Ik wist niet wanneer ik kon en er zat totaal geen regelmaat meer in.
Op het moment doe ik niet aan sport.
Ben hard opzoek naar een andere baan zodat ik het sporten ook weer kan oppakken.

Wauw ik zat ook met volle verbazing jou verhaal te lezen. Snap totaal niet dat je diëtiste je op zo'n streng dieet heeft gezet als je al helemaal niet te zwaar was! En s/m in broekmaten is volgens mij 36/38 dus wat dat betreft was je ook netjes in verhouding. En 40 is idd ook niet extreem ofzo.

In ieder geval succes, MyFitnessPal is idd super handig om bij te houden wat je eet! En meestal is het een kwestie van veranderen wát je eet, dus in principe makkelijk en nog lekker ook. Zie hier bijv zulke lekkere dingen voorbij komen die ook gewoon gezond zijn! Op de app al helemaal haha.

Vandaag is m'n lijstje weer hetzelfde riedeltje
O: shake
L: wasa thin crisp 4x met kipfilet
T: 2 snack a jacks
A: geen idee! Even kijken wat er in huis is, kom net van vriendlief af

@Nadine je bent ook kei erg veranderd qua lichaam :D. Niet voor niks dat jou bovenbeentjes net zo breed zijn als mijn kuiten trolol

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:18

Ik heb een vraagje.
Sinds kort eet ik Skyr als ontbijt, met boekweit. Hoeveel eten jullie per keer ervan?
Ik vind het namelijk super machtig, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:25

Ik eet als ontbijt altijd één pot Skyr. Niks erbij.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:56

Ik ook altijd gewoon 1 pot, soms als lunch. Ontbijt meestal met een shake.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:20

Zo'n hele verpakking? :wow:

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:27

Poe Kayleigh ik zit al vol van de helft van zo'n pot, haha.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:51

Ik had vanmorgen 100 gram en ik kreeg dat nauwelijks weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:52

Ik zit er ook lang vol van :j Maar dat is fijn, want er zitten helemaal niet zoveel kcal in!