Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:32

Ja dat kan ik me voorstellen, maar als je genoeg houdt van je lichaam om te gaan sporten, houd je toch ook genoeg van je lichaam om nadien iets te eten? Overigens boost je je metabolisme door je dag te starten met een flink ontbijt, en heel de dag tussendoortjes te eten. Van ongezouten noten tikken de kcal ook mooi aan.

Zaken als bananen passen prima in je handtas, dus zelfs op een drukke dag heb je tussendoor iets gezonds te snoepen dan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:36

Als je dit al cru vindt...
Je eetgewoonte is al vaker ter sprake geweest.
Ik snap wel dat je niet in 1x naar 2000 kcal springt, maar dwing je zelf op z'n minst tot een ontbijt, lunch en avondmaaltijd en probeer daar ook nog 2x een stuk fruit bij te nemen. Dan zit je al snel een stuk gezonder.
En als je niet van je vader z'n kookkunsten houdt, je kan ook een keer voor hem koken en dan kies je iets wat jij zelf lekker vindt. :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:40

*kauwt op een appel*

Ik doe mijn best, maar het is behoorlijk lastig om van een niet gewoonte een gewoonte te maken. Maar dat komt wel goed. In ieder geval krijg ik genoeg schoppen onder mijn kont van mijn omgeving.

Ben aan het leren koken. Gisteren begonnen met pasta en zalm. Vanavond gevulde courgette maken :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:47

Een niet-gewoonte, heb je dan nooit 3 normale maaltijden gegeten? Ik ben daar toch echt van kleins af aan mee groot geworden...

De notentip van Bris is een trouwens goede, daar zit veel in.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:09

Nee, mijn mams was niet zo van het eten maken voor ons ;) Vanaf mijn 6de (toen mijn oudste zus uit huis ging, die het altijd voor ons deed) maakte ik 's ochtends zelf mijn brood 's en mijn lunchbox voor school. Op den duur skipte ik dat gewoon, ontbeet ik niet en nam ik ook niets mee naar school. En 's avonds was het standaard frituur, lasagne of pizza. Het geen structuur hebben in eten en het skippen van ontbijt en lunch zit er een beetje ingebakken :P Het is ook wel eens anders geweest hoor. Toen ik bij mijn vader introk kwam er weer structuur in, later toen ik op mezelf woonde, ook wel. Maar het is er de laatste maanden weer een beetje in geslopen, dat niet eten, omdat ik het best druk heb nu en dan vergeet ik het gewoon. Was me er niet ook niet zo bewust van. Maar nu wel, dus nu gaan we het fixen :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:22

Wat motivatieplaatjes :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:')
Afbeelding

Afbeelding

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:25

Ik kom ook weer eens binnenvallen. Ben dit jaar al twee keer eerder begonnen met Shred, maar steeds weer afgehaakt.
Omdat ik nu toch echt baal van mezelf en ik gewoon weer trots wil zijn op mezelf en mijn lichaam, ben ik vandaag weer gestart! Ik heb nog tot 2 mei voor ik op vakantie ga en in bikini wil lopen. Weinig tijd, maar als ik de resultaten hier zie, moet ik toch op zijn minst een beeetje strakker kunnen worden.
Ik wil niet heel veel gewicht kwijt (weeg nu 57 kg) maar ik wil gewoon weer strak in mijn vel zitten, vooral mijn buik en bovenbenen.
Ook realiseer ik me dat voor sommigen dit een heel mooi gewicht is, maar ik moet in mijn lijf rondlopen, en ik voel me daar op dit moment gewoon niet helemaal happy mee.

@ElineS: Ook al is het heel moeilijk, probeer toch om regelmatig wat te eten, ook al heb je voor je gevoel nog geen honger. Ik en een tijdje heel weinig gegeten omdat ik geen hongergevoel had, maar op den duur wordt dat gevoel dan nog minder. Terwijl ik toen ik, ook als ik geen zin had, toch meer ging eten, ik vanzelf ook meer trek kreeg en merkte dat ik meer eten nodig had! ;)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:39

Sannert schreef:
Zo dag 1 level 1 erop zitten. En wat valt dat vies tegen. :') maar voor niks gaat de zon op ! Heb wel nog even wat before and after plaatjes gekeken voor de extra stimulans. :7
Kom op, you can do it!

marleeentje schreef:
Voor degenen met spierpijn... Gewoon rustig aan beginnen met de warming up (desnoods 2x de warming up doen) en dan zul je zien dat je al wat makkelijker kan bewegen, omdat je spieren wat warmer zijn.
Goede tip inderdaad! De warming up is wel erg belangrijk om spierpijn (en blessures) te voorkomen/verlichten :j

Doubtless schreef:
Blijft die spierpijn 30 dagen aanhouden :Y) ?
Gelukkig niet! :+ Bij mij was na drie dagen de spierpijn weg. En bij level 2 had ik nog wel 1 dag spierpijn in mn buikspieren, maar dat was ook gauw weer weg.

Gea_thora: welkom terug! Je hebt in ieder geval een goede motivatie om er nu helemaal voor te gaan!

Ik ga zo dag 3 van level 1 (weer) doen *\o/*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:43

Eline: zet 's ochtends alles al klaar, in bakjes. Dus ga je werken/naar de les, neem je gezellig al je bakjes mee in je tas. Ook fruit snijd ik meteen in een keer. Dus koop ik een ananas en meloen, gaan die meteen in doosjes de koelkast in. Anders durf ik te lui zijn, of neem ik gewoon snel een koek.

Een goed belegde boterham smaakt ook als vieruurtje, en dat zijn ook al weer wat meer kcal. Kan je ook prima 's ochtends al maken. En vergeet niet om na je maaltijd nog iets te eten (vb schaal yoghurt) en drink af en toe op de dag een glas melk o.i.d. Scheelt ook alweer :)

Wil je er helemaal zicht op hebben, plan voor een dag of drie wat je gaat eten, schaf het aan en vul meteen je eetmeter in.

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:16

Ik ben even nieuwsgierig: Wat is voor jullie de reden om deze workout te volgen en niet Beachbody Insanity??

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:31

Fijn om te horen dat de spierpijn weg gaat! Ik heb vandaag dag 3 gedaan. Voor m'n spieren erg zwaar, maar het ging snel voorbij. Daarna nog cardio icm gewichten gedaan, ben weer tevreden. Nu m'n benen ingesmeerd met tijgerbalsam, hopelijk helpt dat een beetje tegen de pijn!

Verder heb ik een vraag wat betreft het eten! Omdat ik 's avonds niet zelf kook is calorieën tellen een beetje lastig (en daar wil ik eigenlijk ook niet aan?).

Het ziet er nu als volgt uit & ik wilde eigenlijk vragen of iemand weet of het goed is zo:
O: Cornflakes (weinig toegevoegde suikers) met melk
T: Ontbijtkoek en eventueel een mueslibar
L: 3 of 4 knackebrood met een beetje jam of pindakaas
T: 400gr yoghurt met een banaan of muesli + rozijnen
A: Vol bord met vlees met groenten en rijst of aardappels, een bord salade en een bakje yoghurt na. Soms pasta.
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 27-03-13 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:31

Miramare: Ik heb Insanity thuis, maar voor de conditie waarin ik nu ben is dat effe wat te heftig := Dit is beter te doen en heb toch het gevoel flink aan het werk te zijn geweest. Als de Shred klaar is wil ik Ripped gaan doen. Ben ook weer begonnen met hardlopen, dus ik verwacht Insanity daarna op te pakken. Die opbouw is wat beter voor het lijf.

Doubtless: leuk dat wij op dezelfde dag zitten, keep up the good work :j
Qua eten loop ik ook nog wat te vogelen, zal zo mn lijst eens plaatsen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:32

miramare schreef:
Ik ben even nieuwsgierig: Wat is voor jullie de reden om deze workout te volgen en niet Beachbody Insanity??
Omdat ik nog nooit heb gehoord van Beachbody insanity ;)
*gaat direct googelen*

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:35

ik ga toch maar vanaf maandag beginnen.

ik heb gisteren van die dumpbells gekocht van 2 kilo, is dat goed om mee te beginnen?

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:42

rockey schreef:
ik ga toch maar vanaf maandag beginnen.

ik heb gisteren van die dumpbells gekocht van 2 kilo, is dat goed om mee te beginnen?

Ik denk dat t een mooi gewicht is, al heb ik in level 2 wel al moeite met 1kg! Maar heb al nooit zoveel kracht in mn armen gehad..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:45

Ik ben absoluut geen expert maar ik geloof dat cornflakes niet heel 'nuttig' voor je lichaam is. Ontbijtkoek is ook niet heel goed, je haalt beter jouw suikers en energie uit fruit of een donkere boterham met beleg. Pindakaas zou dan weer het beste biologisch zijn. (Zelf eet ik ook niet altijd even clean hoor)

Hoewel ik dagelijks eetmeters invul heb ik geen idee aan hoeveel kcal je komt op het zicht :o Ik heb er geen flauw idee van hoeveel er zit in knackebrood en ontbijtkoek.

Maar sowieso zou ik veel meer fruit eten als tussendoortjes/ontbijt, en de cornflakes zoveel mogelijk schrappen door fruit met kwark/yoghurt of havermout ofzo (ikzelf lust het echt niet, en dat vind ik zeer jammer, want het zou wondervoedsel zijn), heb je veel meer energie van dan van cornflakes zonder de dipjes nadien of zonder dat je je opgeblazen voelt.
Nog gezonde tussendoortjes zijn noten.

Met pasta/rijst/aardappels is niets mis; als je kan kies dan wel voor volkoren pasta en zilvervliesrijst.
Elke dag een bord salade vind ik erg netjes! Je lunch kan je ook opleuken door vb. te gaan voor (light)roomkaas/tapenades met rauwkost/gegrilde groenten, geitenkaas met likje pesto en tomaatjes, kipfilet met komkommer/avocado, olijven, roomkaas met aardbeien...

Ik heb zelf nog een pak quinoaflakes staan, zou een gezonde cornflakesvervanger zijn, maar ik heb het nog niet geopend, dus over de smaak kan ik niet veel vertellen :o

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:54

Bhriseis schreef:
ik geloof dat cornflakes niet heel 'nuttig' voor je lichaam is. Ontbijtkoek is ook niet heel goed, je haalt beter jouw suikers en energie uit fruit of een donkere boterham met beleg. Pindakaas zou dan weer het beste biologisch zijn. (Zelf eet ik ook niet altijd even clean hoor)

Maar sowieso zou ik veel meer fruit eten als tussendoortjes.

Met pasta/rijst/aardappels is niets mis; als je kan kies dan wel voor volkoren pasta en zilvervliesrijst.
Elke dag een bord salade vind ik erg netjes!

Donkerbruin brood hebben ze hier helaas niet :\ Vandaar dat ik brood geschrapt heb. Verder is de kaas hier behoorlijk vet en is het vlees (voorverpakt of vers, maakt niet uit) is erg dik gesneden. Dat is ten eerste niet te eten, maar ten tweede ook niet erg mager :Y) De pindakaas is wel biologisch :) !

Ik kan de cornflakes schrappen voor muesli, waar een hoop noten en zaden in zitten.

Als tussendoortje eet ik trouwens ook nog zonnebloempitten. Biologische noten zijn erg duur hier en pinda's etc. lijkt me dan weer juist geen slim plan?

Ik ben absoluuut geen fruiteter, dus die bananen dat is al heel wat :') Fruit ziet er hier vaak niet goed uit en de keuze is vrij beperkt.. Kan helaas ook niet kiezen voor volkorenproducten 's avonds. Vaak is de keus tussen witte of gele rijst, weet eigenlijk niet wat beter is?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:01

Oh hemel dat is wel erg naar -O-

Dan vind ik dat je wel erg je best doet met zo'n beperkt aanbod...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:03

De kantine heeft gelukkig een divers aanbod en doet erg z'n best om het gezond te maken! En meestal is het hartstikke lekker :D Scheelt al, want iedere avond uit eten én gezond eten is veel lastiger.

Wat zijn quinoaflakes trouwens? Combinatie van cornflakes en iets anders?

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:09

Doubtless schreef:
De kantine heeft gelukkig een divers aanbod en doet erg z'n best om het gezond te maken! En meestal is het hartstikke lekker :D Scheelt al, want iedere avond uit eten én gezond eten is veel lastiger.

Wat zijn quinoaflakes trouwens? Combinatie van cornflakes en iets anders?

Waar woon je ergens op het moment nu?
Ik woon in Zweden en t brood hier is ook heel anders dan we in NL gewend zijn, en voornamelijk wit.
En hier is alles ook heel erg duur, dus hou goed de aanbiedingen in de gaten!
Had van de week bij de lidl een kilo kiwi's gescoord voor heel weinig:P dus eet deze week voornamlijk kiwi's haha

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:10

Phoe dan hebben wij hier toch echt eet-luxe...
Gelukkig is het wel lekker Doubtless!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:12

myrt3 schreef:
Waar woon je ergens op het moment nu?
Ik woon in Zweden en t brood hier is ook heel anders dan we in NL gewend zijn, en voornamelijk wit.
En hier is alles ook heel erg duur, dus hou goed de aanbiedingen in de gaten!
Had van de week bij de lidl een kilo kiwi's gescoord voor heel weinig:P dus eet deze week voornamlijk kiwi's haha

Ik zit momenteel in the middle of nowhere in Bulgarije :) Heerlijk wit brood, maar niet erg gezond :D Verder doen ze óveral gesmolten kaas op en kennen ze geen gerechten zonder jus haha.
Kiwi's heb ik hier nog niet gezien, net als groene appels (de enige die ik lust, de echt zure!), druiven of mandarijntjes :Y) .

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:18

Helemaal onderaan de OP staan een alternatief trainingsschema (http://media-cache-ec2.pinterest.com/up ... qQiZ_c.jpg).
Iemand die dit schema volgt? En is dit handig om mee te beginnen, of kan je dit beter pas volgen als je al meer hebt gedaan?

Ik ben nu op dag 5 van de Shred (level 1), maar ik merk dat mijn concentratie en motivatie met de dag dalen, omdat ik het snel saai en voorspelbaar vind. Daarom lijkt de afwisseling uit de link hierboven mij ideaal. Of is het beter om eerst de Shred af te maken?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:42

Omdat ik dit topic tegenkwam Miramare.

rockey schreef:

Nou, dat zal je af en toe vast nog wel een beetje tegenvallen in het begin.
Ik heb dumbels van 1,5 kilo, die vind ik voor mij wel prima.

Cornflakes, ontbijtloek en mueslirepen bevatten veel suikers, ik zou die zoveel mogelijk vermijden. Cruesli overigens ook.
Havermout is inderdaad een gezond alternatief, of maak eens een lekkere smoothie. Als je zo geen fruiteter bent is dat een makkelijke manier om het toch binnen te krijgen.
Maar er is zó veel keuze in fruit, denk ook eens aan ananas, mango, kiwi, bessen, meloen en aardbeien.
Ik ben geen voorstander van brood, aardappels, pasta en rijst. Tarwe is net het beste voor je, er zit veel zetmeel in en dat zijn suikers.
Kies dan inderdaad een volkoren variant en quinoa is ook een goed alternatief. Qua brood kan je kiezen voor speltbrood.
Maar geen donker brood, waar woon je? Volgens je profiel in Brabant. O ik zie het al, Bulgarije momenteel, dat maakt het vast lastiger...

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:54

Morgen voor het eerst level 2 doen :D Ben benieuwd!