Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:59

Gevonden! Wel aan de prijs met 17,50. Zal vanwege het t-shirt zijn denk ik.
Lijkt me op zich leuk en echt vlakbij ook weer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:21

Nee hij is niet goedkoop.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:48

Wat leuk om hier iedereen zijn ervaringen te lezen, en fijn dat het zo goed gaat met iedereen! :)

Zelf vind ik het hardlopen ook steeds leuker worden. Ik heb vanochtend, tussen de buien door in de zon, een ronde van 5,6 km in 32 minuten gelopen. Een nieuwe record! :)
Nu wil ik graag beginnen met een interval training, voor afwisseling in de trainingen en het verbeteren van mijn conditie. Ik heb al verschillende schema's op internet gevonden, maar ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen.
Heeft iemand van jullie misschien een geschikt intervalschema? :)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:20

Weet iemand of ze ook wandelschoenen verkopen bij Runnersworld? M'n moeder heeft nieuwe nodig.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:22

Nee alleen hardloopschoenen. Voor wandelschoenen kun je denk ik beter naar een zaak als Bever.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:28

Runnersworld verkoopt ook wandelschoenen hoor. Voor hardloopschoenen ga ik nooit naar Runnersworld maar mijn man heeft zijn wandelschoenen daar wel vandaan.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:29

Zal dan per vestiging verschillen. Die waar ik kom heb ik geen wandelschoenen gezien.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:32

hafjelinger schreef:
Wat leuk om hier iedereen zijn ervaringen te lezen, en fijn dat het zo goed gaat met iedereen! :)

Zelf vind ik het hardlopen ook steeds leuker worden. Ik heb vanochtend, tussen de buien door in de zon, een ronde van 5,6 km in 32 minuten gelopen. Een nieuwe record! :)
Nu wil ik graag beginnen met een interval training, voor afwisseling in de trainingen en het verbeteren van mijn conditie. Ik heb al verschillende schema's op internet gevonden, maar ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen.

de interval training staat natuurlijk nooit op zich maar moet ook aansluiten bij je overige trainingen. Dus eigenlijk moet je gewoon op zoek naar een schema met een wekelijkse interval training die je na een bepaalde tijd op de 5km kan brengen. Op hardloopwijzer staan dergelijke schema's
http://www.hardloopwijzer.nl/sch_001a_vijf.htm

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:46

Greetje63 schreef:
hafjelinger schreef:

de interval training staat natuurlijk nooit op zich maar moet ook aansluiten bij je overige trainingen. Dus eigenlijk moet je gewoon op zoek naar een schema met een wekelijkse interval training die je na een bepaalde tijd op de 5km kan brengen. Op hardloopwijzer staan dergelijke schema's
http://www.hardloopwijzer.nl/sch_001a_vijf.htm

Dankjewel voor je reactie :)
Ik heb eens rondgekeken op de site, ziet er interessant uit! Echter weet ik niet nog steeds niet zo goed wat ik moet doen... Ik train niet met een hartslagmeter dus ik weet niet wat mijn maximale hartslagfrequentie is, net als mijn topsnelheden, geen idee :')

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:47

Hey dames, sorry dat ik zo kom binnenvallen. Er is gevraagd of ik mee wil lopen met de batavierenrace. Dit zou betekenen dat ik 3,7 km moet hardlopen, nu is het echter zo dat ik nog nooit heb hardgelopen en de race is al het laatste weekend van april. Denken jullie dat het haalbaar is als ik start met trainen deze week?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:23

Hoe is je basisconditie emr? De een kan 10 km lopen zonder echte hardlooptraining, de ander houdt het nog geen minuut vol zonder training... Als je op je eigen tempo mag lopen, dus niet te hard willen, zou een persoon met een normale basisconditie dit volgens mij prima moeten kunnen in een maand.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:29

Ik ben net terug van een lekker rondje in korte mouwen. Heb ipv mijn interval een rustig rondje gelopen van 7 km in ongeveer 50 minuten. Ik werk in de horeca en we hebben een mega druk weekend achter de rug, dan maar even rustig aan. Na mijn blessure in december is mijn basistempo sowieso flink achteruit gegaan, maar ach, als ik er maar van geniet.
Overigens voel ik me ook nog steeds niet echt fit, begin langzamerhand te denken dat er meer aan de hand is dan een winterdipje. Ben al minimaal twee maanden moe, humeurig/stemmingswisselingen, geen eetlust of juist eetbuien, hele erge dips na het eten, dan weer overmatig zweten of juist ijskoud. Volgens mijn paps moet ik maar eens langs de huisarts, ben alleen niet zo dol op die man. Kijk nog maar even een weekje aan...

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:52

Heyo mensen! Ik kom even binnenvallen.
Mijn zus vroeg me laatst of we samen konden hardlopen.
Momenteel is het een nee, maar later wil ik wel beginnen.
Hoe begin je aan zoiets? Mijn conditie is echt 0,0 - elke dag tijd heb ik niet, wel vaak - .

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:01

emr schreef:
Hey dames, sorry dat ik zo kom binnenvallen. Er is gevraagd of ik mee wil lopen met de batavierenrace. Dit zou betekenen dat ik 3,7 km moet hardlopen, nu is het echter zo dat ik nog nooit heb hardgelopen en de race is al het laatste weekend van april. Denken jullie dat het haalbaar is als ik start met trainen deze week?

wat leuk! ik loop ook de batavierenrace mee alleen moet ik een etappe van 7,6km lopen. Persoonlijk denk ik dat die 3,7km wel moet lukken! laat je vooral niet over je tempo jagen dan komt het goed! ik zou sowieso van te voren de afstand als eens hardlopen, zodat je een keer gevoelt hebt hoe ver het is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:14

xniieeenke schreef:
Heyo mensen! Ik kom even binnenvallen.
Mijn zus vroeg me laatst of we samen konden hardlopen.
Momenteel is het een nee, maar later wil ik wel beginnen.
Hoe begin je aan zoiets? Mijn conditie is echt 0,0 - elke dag tijd heb ik niet, wel vaak - .

Gewoon beginnen.. met evy bijvoorbeeld. Of zelf, dat heb ik gedaan.En wat sportkleding aanschaffen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:42

Supervixen, heb jij vaker aan zo'n cityrun meegedaan? Wordt de route afgezet of moet je gewoon tussen de rest van het publiek door?

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:54

Ga vanmiddag denk ik nieuwe hardloopschoenen scoren. Begin steeds serieuzere kilometers te maken. Ga dan naar runnersworld. Iemand nog tips voor deze aankoop?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:59

Zorg dat ze lekker zitten :D

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:19

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:48

Djilna schreef:
Supervixen, heb jij vaker aan zo'n cityrun meegedaan? Wordt de route afgezet of moet je gewoon tussen de rest van het publiek door?

Ja wel vaker meegedaan, bij een paar was de route afgezet en bij een paar niet. Bij de grotere runs wel in ieder geval. Bij de Santarun en Halloweenrun waren het maar 100-300 deelnemers. Toen liep je gewoon door het centrum van Arnhem tussen de andere mensen door.
In Doetinchem bij de D'run loop je ook in het centrum, maar dan is de route afgezet. Doen dan ook wel 1500 tot 2000 deelnemers mee.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:54

Ik denk niet dat hier veel meer dan 300 mensen mee gaan doen? En de route is neem ik aan wel aangegeven, ook als het niet afgezet is? Nou ja, ik ren toch niet vooraan dus dan is het gewoon 'volg de rest' :')
Misschien toch maar inschrijven.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:16

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:49

welshfan97 schreef:
emr schreef:

wat leuk! ik loop ook de batavierenrace mee alleen moet ik een etappe van 7,6km lopen. Persoonlijk denk ik dat die 3,7km wel moet lukken! laat je vooral niet over je tempo jagen dan komt het goed! ik zou sowieso van te voren de afstand als eens hardlopen, zodat je een keer gevoelt hebt hoe ver het is.

Susanne_ schreef:
Hoe is je basisconditie emr? De een kan 10 km lopen zonder echte hardlooptraining, de ander houdt het nog geen minuut vol zonder training... Als je op je eigen tempo mag lopen, dus niet te hard willen, zou een persoon met een normale basisconditie dit volgens mij prima moeten kunnen in een maand.

Mijn (fietsconditie) is prima en kracht icm uithoudingsvermogen wel redelijk. Ik ben best sportief, rijdt veel paard, roei, fiets en bezoek 3x per week de sportschool. Alleen weet ik dat met gym op de middelbare school ik hardlopen nooit lang volhield. Vandaar de vraag. Ik ga vandaag eens een poging doen in de sportschool.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:09

emr, niet om je te ontmoedigen, maar de loopband is heel anders. lichamelijk is op de weg zwaarder, maar mentaal vind ik op een loopband zwaarder. juist omdat je wel een redelijke conditie hebt is denk ik het grootste struikelblok om op een te hoog tempo beginnen aan je etappe, vandaar ook dat je het gewoon eens moet proberen thuis. Het is dit weekend heeeeeeerlijk weer en als er iemand is die op de fiets met je mee wil gaan zou ik het gewoon eens proberen, niet voor een toptijd willen gaan maar gewoon eens proberen, het plezier in het hardlopen is er anders ook zo af.

Ik moet zelf ook nog een beetje oefenen ben ik bang O:) gisteren 5km gelopen in 24,57, opzich niet ontevreden maar nog 2,6km doorlopen op dit tempo was echt niet gegaan. Volgende week wedstrijd over een afstand van 6,4km, als het een beetje meezit qua opzet van het evenement wil ik dan nog 1,2km doorlopen en eens kijken op wat voor tijd ik dan zit.
Laatst bijgewerkt door welshfan97 op 30-03-16 15:25, in het totaal 2 keer bewerkt

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:16

Ik ga eens kijken of ik een vriendin kan strikken. Juist fijn dat je het zegt, liever dat ik het nu weet dan achteraf, haha.