Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hafjelinger schreef:Wat leuk om hier iedereen zijn ervaringen te lezen, en fijn dat het zo goed gaat met iedereen!
Zelf vind ik het hardlopen ook steeds leuker worden. Ik heb vanochtend, tussen de buien door in de zon, een ronde van 5,6 km in 32 minuten gelopen. Een nieuwe record!
Nu wil ik graag beginnen met een interval training, voor afwisseling in de trainingen en het verbeteren van mijn conditie. Ik heb al verschillende schema's op internet gevonden, maar ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen.
Heeft iemand van jullie misschien een geschikt intervalschema?
Greetje63 schreef:hafjelinger schreef:Wat leuk om hier iedereen zijn ervaringen te lezen, en fijn dat het zo goed gaat met iedereen!
Zelf vind ik het hardlopen ook steeds leuker worden. Ik heb vanochtend, tussen de buien door in de zon, een ronde van 5,6 km in 32 minuten gelopen. Een nieuwe record!
Nu wil ik graag beginnen met een interval training, voor afwisseling in de trainingen en het verbeteren van mijn conditie. Ik heb al verschillende schema's op internet gevonden, maar ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen.
Heeft iemand van jullie misschien een geschikt intervalschema?
de interval training staat natuurlijk nooit op zich maar moet ook aansluiten bij je overige trainingen. Dus eigenlijk moet je gewoon op zoek naar een schema met een wekelijkse interval training die je na een bepaalde tijd op de 5km kan brengen. Op hardloopwijzer staan dergelijke schema's
http://www.hardloopwijzer.nl/sch_001a_vijf.htm
emr schreef:Hey dames, sorry dat ik zo kom binnenvallen. Er is gevraagd of ik mee wil lopen met de batavierenrace. Dit zou betekenen dat ik 3,7 km moet hardlopen, nu is het echter zo dat ik nog nooit heb hardgelopen en de race is al het laatste weekend van april. Denken jullie dat het haalbaar is als ik start met trainen deze week?
xniieeenke schreef:Heyo mensen! Ik kom even binnenvallen.
Mijn zus vroeg me laatst of we samen konden hardlopen.
Momenteel is het een nee, maar later wil ik wel beginnen.
Hoe begin je aan zoiets? Mijn conditie is echt 0,0 - elke dag tijd heb ik niet, wel vaak - .
Djilna schreef:Supervixen, heb jij vaker aan zo'n cityrun meegedaan? Wordt de route afgezet of moet je gewoon tussen de rest van het publiek door?
welshfan97 schreef:emr schreef:Hey dames, sorry dat ik zo kom binnenvallen. Er is gevraagd of ik mee wil lopen met de batavierenrace. Dit zou betekenen dat ik 3,7 km moet hardlopen, nu is het echter zo dat ik nog nooit heb hardgelopen en de race is al het laatste weekend van april. Denken jullie dat het haalbaar is als ik start met trainen deze week?
wat leuk! ik loop ook de batavierenrace mee alleen moet ik een etappe van 7,6km lopen. Persoonlijk denk ik dat die 3,7km wel moet lukken! laat je vooral niet over je tempo jagen dan komt het goed! ik zou sowieso van te voren de afstand als eens hardlopen, zodat je een keer gevoelt hebt hoe ver het is.
Susanne_ schreef:Hoe is je basisconditie emr? De een kan 10 km lopen zonder echte hardlooptraining, de ander houdt het nog geen minuut vol zonder training... Als je op je eigen tempo mag lopen, dus niet te hard willen, zou een persoon met een normale basisconditie dit volgens mij prima moeten kunnen in een maand.