[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:19

Ik wil 12 kilo kwijt, ben nu topzwaar voor mijn doen ben ongeveer 1.76 en 12 kilo minder weeg ik 64-65 kg.
Ben 37 en moeder, heel, heel slank is prachtig, maar hoeft niet meer, denk dat 65 kilo een mooi en gezond gewicht is dat bij mijn lijf en leeftijd past.

Katja

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:21

Succes met afvallen Avaluna.
Het aankomen na een operatie is een herkenbaar verhaal.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:24

Ja denk dat dat heel erg veel voorkomt, helaas! Op obese zondagavond was ook een vrouw die altijd slank en een atleet is geweest. Na een aantal blessures is ze pas (na der 30ste) heel erg veel aangekomen... zo jammer!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:25

Avaluna, dan ben ze zelfs nu niet erg zwaar gezien je lengte. Maar kan me best indenken dat je met wat minder jezelf lekkerder voelt en beter in je vel zit.

Ik durf niet eens te zeggen wat ik weeg op dit moment. Zit gelukkig nog wel ruim onder de 3 cijfers, maar ben dan ook maar 1,70

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:28

Avaluna, ik vind dat je een heel mooi gewicht hebt als streven. :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:32

@Tientjeh: gewicht past gewoon niet bij me, ik was vroeger heel heel slank, mager zeg maar :D en daar is mijn bouw ook naar, ik heb dus heel smalle spillebenen, slanke armen, flinke borsten (altijd wel meer gehad dan gemiddeld) en nu dus vooral een flinke buik, kont en flinke bovenbenen. Ziet ook echt gek uit.
Bij de Dukanberekening gaan ze van je ooit laagste en ooit hoogste gewicht uit en daar zou met mijn bouw 62,3 kg ideaal zijn, maar 65 zou ik echt voor tekenen, lijkt me prima :j . Trouwens dik geworden na zittend beroep, zwanger zijn en daarna het toppunt kantoorwerk thuis met de hele dag verleidingen en stoppen met sporten als slechte combi.

@Amyth: dank je <3

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:34

Dat kan me dan indenken. Ik ben nooit een sprietje geweest, ik vind 70 kilo voor mij een prima gewicht.
Hier ook aangekomen na het krijgen van beide kids, minder sporten, nu operatie en een val van het paard. En inderdaad het thuis zijn met lekkere dingen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:00

Ik moet de laatste drie pagina's nog even bijlezen maar wat ik toevallig zag:

Naoom (geloof ik?) :') : die thee heeft mijn moeder eens geprobeerd, en ik kan je aanraden om zo dicht mogelijk bij je toilet te blijven de 4 uur nadat je de thee gedronken hebt :+

Mootje: Ik kan helaas geen andere pil nemen, ik bloed overal doorheen nog voor de strip af is.. Met deze red ik het net, maar soms ook niet. Echt heel vervelend :(

Ik heb trouwens vanmorgen na het rijden m'n paard onder de tuinslang gezet, waarna we even in de bak gingen wandelen.. Flash vond van niet :o https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 9696_n.jpg

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:17

Dat is wel vervelend Frummels!
hahaha je paard denkt iig wel mee, kun je weer poetsen = calorieën verbranden :D

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:25

Tientjeh welkom!

Ik ben ook altijd van kinds af aan wat steviger geweest, zat altijd boven de lengte en gewicht lijn bij het consultatiebureau. :Y)

Frummels, ik merk inderdaad dat ik sneller naar de wc moet. Las op internet ook verhalen van aan de diarree gaan. :')
Dan kan ik het maar beter niet nemen voordat ik net naar school moet of moet werken. :=
Dat van die pil is wel heel vervelend.. Haha die foto, zoals Amytj zegt; weer lekker poetsen haha! :D

Net naar de stad gefietst en boodschappen gedaan voor moeders. Vanavond lekker asperges met biefstuk eten. :9 :9

Het is trouwens volgens de radio nationale anti-dieet dag. := Ben juist net weer begonnen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:51

Haha nou ik heb hem lekker zo in de paddock gezet! Hij gaat namelijk altijd meteen weer rollen, dus poetsen doe je altijd voor jan met de korte achternaam. :D Maar het was leuk meegedacht van hem inderdaad, haha.

Naoom: Beter niet nee := Zou wel heul vervelend zijn, haha.
Hmm dat klinkt lekker, eetsmakelijk alvast!

Ik twijfel of ik naar mijn hockeytraining ga (20.30-22.15) ben dan altijd zo laat thuis, moet je nog douchen en alles en ik kan nooit slapen nadat ik fanatiek gesport heb.. Maar het is zulk mooi weer, en een beetje sporten kan ook geen kwaad.. maar aan de andere kant liggen hier ook 5 hele fijne (ahum :o ) schoolboeken voor mijn neus die echt gelezen moeten zijn voor morgen.. What to do?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:07

Frummels; nu aan je school werken en vanavond naar je hockey training :D

Verder heb ik weer een hoop bij te lezen, ga ik even doen!
Hier vanmorgen weer 200 gram eraf, het is niet veel, maar alle kleine beetjes helpen!
En heb ook 2 leuke blousjes en 2 shirtjes van mama gekregen <3

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:09

Ik ben terug van mijn Cambridge date
-12,7 kg vanaf 14 feb

nu 3 weken afbouwen en dan weer terug naar het gewone leventje, maar dan net wat gezonder :D

De salade is ready to serve...
ben beetje te crea geweest vrees ik, en wellicht beetje teveel smaken door elkaar
maar goed, we gaan het proeven zo

heb nu:
Pasta
Eikenblad sla
zongedroogde tomaatjes
pijnboompittjes
gewone tomaat
paprika
komkommer
mais
peen
appel
druiven
aardbeien

En als side dish een stukje vis uit te oven met wat bruine afbakbroodjes
Ik ben benieuwd :D

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:11

Frummels, wat mandy zegt, nu leren en vanavond lekker sporten. :D

Wendy, klinkt lekker hoor, ben benieuwd :)

Mandy alle beetjes helpen en nieuwe kleren geven mij ook altijd een boost.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:33

Haha ja dat is natuurlijk ook een optie. Nu mezelf nog een schop onder mijn kont geven :=

Klinkt lekker Wendy, wel even laten weten hoe het smaakte he!

Mandy: Inderdaad, alle beetjes helpen!
Wat leuk en lief dat je nieuwe kleren hebt gekregen :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:57

Foto Mandy, van je nieuwe outfit :)

Pasta salade was lekker
Alleen de pijnboom pitjes en de zongedroogde tomaat pasten er qua smaak niet bij
Maar dat mocht de pret niet drukken
de rest was heerlijk :)

Morgen de andere overgebleven helft maken van alle groenten en fruit
en dan zonder de flops :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:09

Mmmm, die salade klinkt lekker :j . Hahaha, gepaneerd paardje :D , hier ook begonnen op anti-dieetdag en nieuwe kleren zijn altijd leuk *\o/* .

Heb net pony laten zweten, tja, ik kan dan wel even niet intensief sporten, maar de zwarte pony van de avatar is toch ook zo'n 50 kg te zwaar, dus ingespannen en in de toch wel wat zware rijbak..., hij was superheet in het begin (heb lang zelf niks kunnen doen), maar het was flink zwaar, het zweet liep d'r vanaf op het eind, agossie, altijd zielig, maar hij kon toch noch in galop naar de wei om weer bij z'n vriendjes te zijn :D .

Zo even uitpuffen en snel naar de winkel voor het avondeten.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:10

Je bent in ieder geval een ervaring rijker, mooi dat het gesmaakt heeft! :D

Ik heb geen zin om te sporten, gelukkig afgesproken met een vriendin om te gaan. :+
Heb zin in zumba, maar helaas is die les er niet.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:42

Goeiemorgen allemaal!!
Ik ben er ook weer, heb braaf meegelezen maar is moeilijk bij te houden en op iedereen te reageren via de mobiel! Ik heb een slecht weekend en slechte maandag achter de rug (vrijdag om 22.00 uur nog frietjes gegeten, zaterdag met een vriendin naar de Griek geweest, zondag BBQ! En maandag had de vrouw van de baas aardbeienvlaai meegenomen :')) maar ik ga er nu weer vol tegenaan!
Ik heb een peer appel en aardbeitjes mee voor vandaag en de rest zie ik straks wel wat ik eet :D

Ik zag een lekker recept met preien tomaatjes voorbij komen die ga ik straks denk ik maken!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:49

Morgen!

Tarzan, weer vol goede moed ertegen aan!

Ik ga straks maar eens een stuk wandelen. Sporten verder lukt nog niet, wandelen zal vast ook wel een redelijk goede vervanger zijn toch?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:51

Gister BBQ gehad, niet al te veel genomen.
Nu weer hard aan de slag, dalijk een paar dagen alleen dus laat al het lekkers wel ingepakt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:53

@Tientjeh: hier ook alleen maar wandelen en dat wilt gelukkig ook wel :j .

Ik ben best een beetje in jubelstemming...., want bij Dukan val je de eerste dag het meeste af (die beginfase is ook ter motivatie), dus vanmorgen op de weegschaal en het resultaat na 1 dag: -1,7 kg *\o/* *\o/* *\o/* en dat met buikje rond eten, dat geeft de burger moed.
Is toch leuk om die eerste 5 dagen een paar kilo kwijt te raken. Volgens de berekeningen zou ik begin augustus op mijn streefgewicht moeten zitten, ik hoop zo dat ik het vol houdt.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:56

Zag net bij dr phill het digest diet , iemand ervaring ermee ?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:58

avaluna schreef:
Ik wil 12 kilo kwijt, ben nu topzwaar voor mijn doen ben ongeveer 1.76 en 12 kilo minder weeg ik 64-65 kg.
Ben 37 en moeder, heel, heel slank is prachtig, maar hoeft niet meer, denk dat 65 kilo een mooi en gezond gewicht is dat bij mijn lijf en leeftijd past.

Ik ben dan 1,77 m en zit nu op 75,5. Kom van de 78. Vergelijkbaar dus! Ben wel benieuwd naar jouw postuur, foto? :)

wollie2004 schreef:
Ja denk dat dat heel erg veel voorkomt, helaas! Op obese zondagavond was ook een vrouw die altijd slank en een atleet is geweest. Na een aantal blessures is ze pas (na der 30ste) heel erg veel aangekomen... zo jammer!

Ik heb die aflevering ook gezien! En petje af, want ze ging van maat 52 (Als ik het goed heb!) naar 40! :wow:

Super Avaluna! Al klinkt bijna 2 kg wel héél veel in 1 dag!

Ik ga vrijdag pas weer wegen. Gisteren viel enorm tegen. Ik had immers zondag nog gewogen na het ontbijt in ondergoed en met hemd; 75,7. Dus ik dacht dat ik maandag ochtend echt wel onder de 75,5 zou zitten..... Helaas pindapoep! Ik had de chips zondag avond beter kunnen laten staan. :o Ga nu vrijdag pas weer wegen, anders wordt het zo'n obsessie!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:21

@PassoaJus: :(:) , idd maar even laten rusten. Heb mezelf jaren niet gewogen :o , nu wil ik het straks ook in de gaten blijven houden en ingrijpen indien nodig :') . Ik had zoveel ook niet verwacht, ook omdat ik nog niet naar de wc geweest ben :o . Verwacht dan ook niet dat er de komende dagen nog veel vanaf zal gaan, maar het voelt wel ff goed en ik moet zeggen dat het me wel heel er motiveert :j . Hahahaha, wie weet zit er morgen weer een kilo aan :')