Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 21:39

Misschien zie ik je dan wel Goof. Al zal ik je niet herkennen, want ik heb geen idee hoe je er uit ziet. En ik ben ook zeer slecht in namen en gezichten onthouden.

Ik heb me trouwens opgegeven voor een Santa run. ;) Je kunt 2.5km, 5km of 10km lopen en je krijgt een kerstmanpak voor de run om aan te trekken. :D Dus het is vooral niet te serieus. Na afloop een medaille en chocolademelk.

Nilda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:35

Dat lijkt me ook super hilarisch om te doen, z'n Santa run.

Op 17 december is er in Leeuwarden een silent disco run van 5 km, ik twijfel nog of dat ook wat is om aan mee te doen

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:23

Leuk Germie, een santa run! Ik ga de 19e een santa run doen in kerstman pak haha.

Beterschap SV!

Interessant Leonie, ik ben inderdaad ook gek op de dingen die je noemt en heb ook een zwak voor de eiwit repen van ESN, die eet ik dagelijks.
De eiwit limonade ben ik mee gestopt, m’n buik gaat daar niet zo lekker op.
Maar omdat ik geen vlees eet en eigenlijk geen vleesvervangers denk ik dat het wel meevalt met hoeveelheid eiwit.
De sportarts doet volgens mij niet echt voeding advies.

Gelukkig gaat je knie wat beter!

Wauw Suliko, even 20 km haha. Jij hebt echt lopers benen.

Ik heb vandaag weer 20 minuten aan 1 stuk mogen lopen, ging wel goed. Morgen de trappen nog eens doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:21

germie schreef:
Misschien zie ik je dan wel Goof. Al zal ik je niet herkennen, want ik heb geen idee hoe je er uit ziet. En ik ben ook zeer slecht in namen en gezichten onthouden.

Als ik je zie, spreek ik je even aan :j
In welk tijdvak start je?

Jemig, lopen in een kerstmanpak, lekker warm :')

Nilda, heb je dan een koptelefoon met je eigen muziek op? Dat is toch het principe van een silent disco of vergis ik me?

He, fijn Samantha. Weer een beetje lopen zo.

Ik ging vanmorgen lopen. Wilde eigenlijk ergens heen rijden voor een leuk rondje, maar mijn man wilde de auto meenemen. Toen ging ik een sprinttraining doen vanuit huis, maar ik heb hem afgebroken dit keer.
Op zich liep ik wel lekker, mijn benen wilden wel, maar ik was zo moe en mijn hartslag zat binnen 6 minuten al in het rood tijdens het rustig inlopen en toen dacht ik "waar ben ik eigenlijk mee bezig?"
Dus ik ben omgekeerd en ik zat met 18 minuten en nog net geen 3km weer thuis aan de koffie :+
Ook prima.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:34

Goof schreef:
germie schreef:

Als ik je zie, spreek ik je even aan :j
In welk tijdvak start je?

Jemig, lopen in een kerstmanpak, lekker warm :')

Nilda, heb je dan een koptelefoon met je eigen muziek op? Dat is toch het principe van een silent disco of vergis ik me?

He, fijn Samantha. Weer een beetje lopen zo.

Ik ging vanmorgen lopen. Wilde eigenlijk ergens heen rijden voor een leuk rondje, maar mijn man wilde de auto meenemen. Toen ging ik een sprinttraining doen vanuit huis, maar ik heb hem afgebroken dit keer.
Op zich liep ik wel lekker, mijn benen wilden wel, maar ik was zo moe en mijn hartslag zat binnen 6 minuten al in het rood tijdens het rustig inlopen en toen dacht ik "waar ben ik eigenlijk mee bezig?"
Dus ik ben omgekeerd en ik zat met 18 minuten en nog net geen 3km weer thuis aan de koffie :+
Ook prima.

Gewoon weer om 9 uur. Ik wil heel rustig aan eigenlijk die 27km doen. Dus zeg maar 2 rondes hardlopen en dan nog 1 ronde wandelen. Of als het goed gaat meer hardlopen. Theoretisch zou ik dan volgens het schema wat ik volg die 27km moeten kunnen hardlopen, maar op dit moment voelt het alsof dat echt veel te ver is en ik ook eind december niet eens binnen 4 uur die halve marathon ga halen.
Al 3 weken lang is het kwartje echt op bij 10km.

En ja, in kerstmanpak lopen lijkt me vreselijk, maar ik kon de humor niet weerstaan om me gewoon op te geven. Het inschrijfgeld gaat ook nog naar een goed doel.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Ai beterschap Sv. Zag op insta dat je vandaag al wel weer flink gelopen had dus hoop dat het niet meer nodig is.

Goof, ja ik denk ook niet dat je opeens heel anders gaat lopen als je VO2max anders is :+
tja de ene loop gaat super fijn en de andere gaat niet. Achja.

Samantha, zonder vlees denk ik dat je idd niet zo snel in de problemen komt. Bij mij was een deel van het probleem ook de kipfilet en eieren.
Fijn dat je rustig weer ietsjes mag opbouwen. Hopelijk de de 15de goed nieuws. Heb je nog last?

Hier gister een klein rondje gedaan van 6.5 km en had toen weinig tot geen last van mijn knie. In de avond mijn oefeningen niet allemaal kunnen doen om dat dat wel last gaf.
Vanmorgen nog even in de sportschool een korte krachtsessie gedaan (Armen) want we moesten op tijd weg om sinterklaas te vieren <:) . Super zin in morgen. Hoop alleen dat het droog blijft. :Y)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:53

Suliko, wat een prestatie! Niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal vind ik het ontzettend knap. Ik heb genoten van je verslag!

Beterschap SV! Ben je inmiddels een beetje opgeknapt?

Gefeliciteerd met je sub 30 Goof! Ook al ben je meer op langere afstanden gefocust, het is toch leuk om zo vooruitgang te zien. Waren je beide tijden onder de 30 minuten?

Nilda, juist het begin is moeilijk en een van de leuke dingen aan dit topic is de vele verschillende niveaus. Maar dat we wel dezelfde hobby delen.

Leonie, mijn roeicoach uit m'n wedstrijdtijd was ook een groot fan van koolhydraten. Onze resultaten waren ook goed, maar sommigen vonden het ook wel tot much en dat ze er teveel van aankwamen. Maar leuk en interessant om te kijken of je er nog wat mee kunt winnen! Hoe gaat het nieuwe eten tot nu toe?

Ik heb gisteren de pre-run van Egmond gelopen. Had me in eerste instantie voor de 16 km ingeschreven, maar ik zag bij de vorige jaren dat de langzaamsten die in 2 uur liepen. Omdat ik bang was mezelf op te fokken en meer bezig te zijn met niet te ver achter raken, hed ik besloten de 8 km te starten. Bij de halve marathon is dit geen probleem trouwens, want daar zijn veel meer inschrijvingen.
Die 8 km was zwaar maar mooi! Behoorlijke klimmetjes in de duinen, maar de natuur was zo mooi :j Heb alles hardgelopen. De laatste twee kilometer (redelijk vlak) wilde ik echt heel graag een stukje wandelen, maar heb ik mezelf maar verteld dat dat echt zonde zou zijn na al die hellingen rennend gedaan te hebben :+ En dat werkte. Net binnen het uur gefinisht en erg tevreden.

Afbeelding

Daarna een goede vegaburger gegeten :D

Afbeelding