SusanH schreef:Ik snap heel goed dat er maatregelen zijn. Maar ik vind dat we nu te ver doorslaan in dingen kostte wat kost dicht willen laten omdat we denken dat er nog een 3e, 4e of weet ik hoeveelste golf aankomt. Misschien komt die. Misschien ook niet. We weten het simpelweg niet. En ja het is complex. Maar we kunnen niet maar uit blijven stellen. Want die 3 weken tot na de vakantie worden er meer....want ja je weet niet, er kan nog dit er kan nog dat. Ik was vorig jaar al bang dat men de maatregelen niet los durfde te laten want wat als.....dat blijkt achteraf te kloppen. Want de teugels worden alleen maar strakker aangetrokken. Bij paarden werkt dat averechts. Bij mensen ook.
Eens met je
Er zijn net zoveel landen als bewijs waar ze ook open zijn en die het even goed / slecht doen
Bij ons (BE) zijn ze na kerst ook open gegaan en de toestand is stabiel cf beter
De besmettingen gaan nogal jojo maar heeft ook te maken met veel meer testen ( bvb hele school als er een besmetting is )
De opnames ,ic en overlijdens blijven dalen ( traag )
De scholen die getest zijn na een besmetting bleken weinig bijkomende besmetting op te leveren