Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 00:18

Exitium schreef:
Ilse_123 schreef:
De herkomst van SARS-COV-2 is inderdaad nog niet duidelijk.
Kan in een lab (met welk doel?), Maar het wet market verhaal is in elk geval zeer aannemelijk.

Overigens ben ik van plan een soort science fiction te schrijven over een alien die volkeren bestudeerd en stage gaat lopen op aarde, maar dan breekt corona uit en gaat hij achterhalen waar het vandaan komt en dan blijkt het te zijn gemaakt in een lab (precies wat Loraine zegt!), Maar dan juist door schubdieren omdat ze de internationale handel in hun soort willen laten stoppen.

Door neushoorns omdat ze de handel in neushoornhoorns in China willen stoppen :j

Die vond ik te voor de hand liggend, maar neushoorns kunnen best wel deel uitmaken van het complot :j. Ik twijfel alleen nog of walvissen of krokodillen de grote heersers op aarde moeten zijn... Of schimmels? Ideeën zijn welkom :+ :D

Edit;oooo of denk je dat neushoorns echt de ziekte in een lab hebben gemaakt? Neushoorns hebben geen duimen dus dat lijkt me echt een complot theorie. Wordt wakker.

Exitium

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 00:27

Daar gebruiken ze hun hoorns voor, duh... :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 00:45

Schimmels hebben wel een ondergronds netwerk toch? :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 07:35

Loriene, ik vroeg je wat de great reset inhoudt, waarom dat erg is en hoe de Bilderberg groep ermee te maken heeft .. dat heb je allemaal genegeerd…

En dan de schrijfstijl en zinsopbouw..
er schijnt een regel te zijn dat je mensen niet vanachter een scherm mag diagnostiseren (logisch) maar ik vraag me af of t wel goed gaat. En of sommige mensen niet tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. We gaan er wel heel makkelijk vanuit dat er expres zo gereageerd wordt, maar wellicht kan iemand er wel niks aan doen. Moet je er dan zo enorm tegen ingaan? ( vraag ik me gewoon af, ik bedoel er verder niks mee)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 09:32

Afbeelding
:D :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:04

_O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:07

:D

Ik heb eigenlijk geen last van de anderhalve meter. Vind het wel relaxed :+ dat mensen niet zo in je persoonlijke ruimte komen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:19

oh jee....zouden net naar de burendag gaan vanmiddag. Ik durf niet meer :D ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:29

loriene schreef:
Zebrastreep schreef:
Maar loriene als je wilt dat mensen wakker worden maar niet wilt informeren hoe moeten wij dan wakker worden :') ik heb geen idee waarop ik moet zoeken dus leg uit

En ja virussen van dieren kunnen overspringen op de mens maar dat is waarschijnlijk wat te ingewikkeld

Wie zegt dat ik dat wil?
Ik spreek voor mezelf,wat een ander daar mee doetmaakt mij niet zoveel uit.

Nou dan maar snel alle dieren weg,stel je voor dat we er ziek van worden.

Nooit van wildlife gehoord zeker
Of onhygiënische dieren zoals ratten , muizen enz
Of onhygiënisch ( etende) bevolkingsgroepen zoals in Azie , Afrika enz
We hebben het hier niet over katten en honden

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:37

Vergeten we de bio-industrie niet? Die is een bron van zorgen hoor. En ook dat gesleep met dieren, van bedrijf naar bedrijf en soms half Europa door.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 14:39

Die 1,5 meter hanteer ik lekker door :') mensen hoeven ook zonder corona niet in mijn nek te staan hijgen.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 22:00

Zebrastreep schreef:
Die 1,5 meter hanteer ik lekker door :') mensen hoeven ook zonder corona niet in mijn nek te staan hijgen.

Das ook het enige wat ik heerlijk vind. zoenen op verjaardagen hoeft van mij ook niet meer haha.

De rest van de situatie vind ik gewoon echt ruk. Wil graag uit en leuke dingen doen met vrienden. Ff gezellig ergens eten of wat drinken maar ben de enige die geen vaccin heeft, wij doen vaak dingen heel spontaan en dat zit er nu gewoon even niet in. Soms kan ik er wel om janken en denk ik douw die prik er maar in, gewoon puur omdat ik mij alleen voel. Maar ik heb gewoon het idee dat mijn lijf er niet goed op gaat reageren. Reageer extreem heftig op veel prikken. Beide armen zware blessures in gehad waardoor ik ook huiverig ben dat het op mn spieren slaat. Eet gezond en ben gezond en omdat ik uit wil laten vaccineren vind ik voor mijzelf een slechte reden. Dus voor nu geniet ik van wat ik wel heb: rust, paardjes, puppy en lezen in de boeken van mijn enorm leuke opleiding. 23 oktober een feest in de planning dus dan maar even testen

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:45

@Horseloverl, ik begrijp je afweging en je beslissing en het feit dat het voor jou nu echt ruk is. Ik waardeer je tekst en openheid. Voor mensen die zoals jij de beslissing nemen aan de hand van je eigen lichaam, en niet omdat er op de socials wordt geschreeuwd is dit gewoon een vervelend situatie. Gelukkig kan je met testen wel toegang krijgen, maar ik begrijp dat het daardoor allemaal een stuk minder spontaan en makkelijk wordt. Hopelijk kunnen de versoepelingen snel worden doorgezet.

Mensen die om dit soort medische redenen niet kunnen/willen vaccineren zijn eigenlijk de grote dupe van mensen die niet vaccineren omdat een of andere Social media held dat zegt...

Daarom ook nog even deze:

Afbeelding

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:50

Ilse_123 schreef:
@Horseloverl, ik begrijp je afweging en je beslissing en het feit dat het voor jou nu echt ruk is. Ik waardeer je tekst en openheid. Voor mensen die zoals jij de beslissing nemen aan de hand van je eigen lichaam, en niet omdat er op de socials wordt geschreeuwd is dit gewoon een vervelend situatie. Gelukkig kan je met testen wel toegang krijgen, maar ik begrijp dat het daardoor allemaal een stuk minder spontaan en makkelijk wordt. Hopelijk kunnen de versoepelingen snel worden doorgezet.

Mensen die om dit soort medische redenen niet kunnen/willen vaccineren zijn eigenlijk de grote dupe van mensen die niet vaccineren omdat een of andere Social media held dat zegt...

[ [url=m/G1Jnqk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een vergelijking die kant noch wal raakt. Gaat die telefoon mijn lichaam in in. En dat ding kan ik zelf kopen of niet. Wordt niet door mijn strot geduwd en kom overal in ook als ik besluit hem niet te kopen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:52

simongek schreef:
Ilse_123 schreef:

Wat een vergelijking die kant noch wal raakt. Gaat die telefoon mijn lichaam in in. En dat ding kan ik zelf kopen of niet. Wordt niet door mijn strot geduwd en kom overal in ook als ik besluit hem niet te kopen.

Sjonge jonge zeg, het is een grapje!

Of neem je die microchip, GPS en 5G onzin serieus?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:56

_O- _O- _O- _O-
Ohhhh raap me op echt :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:01

simongek schreef:
Ilse_123 schreef:

Nouja... is het een scheve vergelijking?

Je kan inderdaad kiezen of je een smartphone koopt (in zijn algemeen). Maar met de wereld en maatschappij die we nu hebben betekent dat wel dat jij je aan moet passen aan het niet hebben van een smartphone. Want niet alles is even makkelijk toegankelijk voor je, omdat je het gemak van die telefoon dan niet altijd hebt.
En wordt het niet 'door je strot geduwd' dan? Met alle systemen en manieren waarop we met smartphones omgaat? Dan moet je toch een hele bewuste keuze maken als je ze niet wil.

Vaccineren is een keuze. Maar in de situatie waarin we nu zitten betekent dat wel dat jij je aan moet passen als je geen vaccinatie wil. En nog verder aan moet passen als jij je ook niet wil laten testen. Dus niet alles is even makkelijk toegankelijk voor je, omdat je het gemak van die vaccinatie niet hebt. Met de situatie waarin we zitten moet je dus een hele bewuste keuze maken als je geen vaccinatie en testen wil.

Misschien geen hele nette vergelijking, maar ik zie wel raakvlakken.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:03

Misschien toch eens gaan kijken voor hogere kasten :o :+

@imandra, dat is wel mooi bedacht, zo had ik het nog niet bekeken. Ik zag het puur als grapje

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:52

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:33

Eleeke schreef:
Interessant en verontrustend. Vooral omdat de auteur ervan uitgaat dat complotdenkers totaal niet vatbaar zijn voor rede, dat ze feitelijk kiezen voor een kwaadaardig soort irrationalisme als een nieuw soort religie. Dat is wel waar het soms op neer kijkt te komen.

De interviewer vraagt de auteur op een gegeven moment hoe hij een groep complotdenkers zou toespreken.
Citaat: “Ik snap dat u op zoek bent gegaan naar alternatieve zingeving. Maar ik neem u kwalijk dat u niet bent gebleven bij uw zoektocht, dat u de werkelijkheid vaarwel hebt gezegd en kiest voor het opgeven van het engagement. Ik wantrouw de universele liefde die u verkondigt. U bent geen waarheidszoeker, geen kritische stem. Wás u dat maar. Ik kan daar niet mild over zijn, u maakt zich schuldig aan sociaal terrorisme.”

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:22

Klinkt goed dat boek. De complotdenkers worden niet voor niets in Duitsland fascisten en Reichsburger genoemd. Dat van het geloof is ook leuk. Laatst was er op de Duitse radio een auteur die precies het tegenovergestelde vertelde. De coronagelovigen die netjes gekleed naar hun eerste hostie gaan. Er heerst een apart mooie sfeer in de priktent. Zij die al geprikt zijn en nog even moeten wachten en zij die de hostie gaan krijgen. Vind ik dit grappig? Nee. Het is niet mijn humor. Het kwetsen van elkaar draagt niet bij tot een gezellige samenleving. Wanneer deze veranderd begeef ik me er wel weer tussen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:26

Interessant. Ik zou het boek graag willen lezen :j

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:32

het verontrustende is ( volgens hem ) ook dat we vroeger complotdenkers hadden die dicht bij de realiteit bleven, en daardoor ook van waarde kunnen zijn voor de maatschappij.
Die kijken naar zaken die verzwegen worden en daar een complot inzien in plaats van klungeligheid.
Die kon je dan ook op andere gedachten brengen door ze van de correcte informatie te voorzien.

De nieuwe complotdenkers staan zover van de werkelijkheid dat van gedachten veranderen nooit een optie gaat zijn.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:44

verootjoo schreef:
Interessant. Ik zou het boek graag willen lezen :j

Ik heb het net besteld .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:19

Eleeke schreef:
De nieuwe complotdenkers staan zover van de werkelijkheid dat van gedachten veranderen nooit een optie gaat zijn.

Dat verklaart in ieder geval waarom er hier nooit gereageerd wordt als de bewijzen worden aangeleverd dat je bijvoorbeeld: minder besmettelijk bent als je gevaccineerd bent etc.etc.etc.