Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sorro

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:50

Ik was nooit een meisje meisje en nog steeds niet echt. Hoewel ik wel graag nette gelakte nagels heb en make up draag ben ik diep van binnen nog altijd een jongetje. IT-er als baan, auto's en gamer als hobby en vroeger hutten bouwen en lego en play mobile.
Tuurlijk had ik ook wel wat barbies maar zoals de rest waren die puur voor de barbie en breyer paarden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:56

Ik had Barbie met haar paard :D
Ook nog zo'n treintje op rails wat de halve woonkamer in beslag nam :Y)
En pluche beesten.
En heel veel gezeur voor een echte pony en een echte poes :')

Nog een week en dan begint hier het grote verlof. Ik hou mijn hart al vast. Plopsatoestanden, aqualibi en gillende koters bij de buren... lijkt hier wel een pretpark dan _-:(

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:06

Mars schreef:
Ik heb ook van die plugs gehad, airplugs ofzo? Speciaal voor vliegen maar ze hielpen me niet helaas. Klaren kan ik ook niet het doet pijn en ze knallen later even hard dicht. Heb jij ook dat t lang duurt voor ze weer helemaal open zijn? Ik ben minimaal een halve dag doof

Menthol staafje voor je neus.Dan slinken de slijmvliezen en komt er meer ruimte.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:03

Vandaag heb ik eens opgelet hoevaak ik ouders 'hou eens op' of een vergelijkbare variant tegen hun kroost heb horen zeggen.
Ik ben de tel kwijt geraakt.
Wel zijn de geirriteerde gezichten me bijgebleven

Wel irritant als mn client steeds wordt afgeleid door de streken van haar kind. Kan moeilijk vragen of hij niet even in de hondenbench kan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:09

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:22

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:00

Mijn barbies knipte ik uiteindelijk allemaal kaal en ze gingen in het gips vanwege gebroken ledematen. Ik weet niet wat dat zegt. :P M'n lego manege was wel jaaaarenlang m'n favo speelgoed!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 01:15

Ik had actionmans :) en klom in bomen, had liefst een army pak aan. Ik verzamelde kogelhulzen van het oefenschieten op terrein naast defensiebasis destijds. Ik zat heel graav achterop de motor bij mn moeder. Maar was altijd druk met dieren en opvoeden van jonge dieren. Ik had wel knuffels en poppen waar ik veel van hield maar die hadden allemaal van dat kunststoffen haar. Geen barbie idee

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:43

Pff ben terug aan het Tinderen en was best leuk aan de praat met een man van 30 jaar. Was best gezellig en natuurlijk komen dan de 'eisen' ook aan bod.

Volgende dag zat ik in de auto en was over mijn 'eisen' aan het nadenken en toen ging er een lichtje aan: Grootste eis is dat die geen kinderen heeft rondlopen!

Dus dat naar hem getypt en bingo, meneer heeft een dochtertje en vroeg zich af waarom dat voor mij een dealbreaker is 'want hij zoekt geen moeder voor zijn dochter, die heeft ze al'

1) ik heb geen kinderwens. Vind het een aanslag op mijn leven, laat staan dat mijn leven ook deels rond dat van het kind van een ander zou draaien
2) je hebt altijd met de moeder van het kind te maken

Echt horrorscenario's schieten er op zo een moment door mijn hoofd. Dat ik voorstel een weekendje Zeeland te doen en dat hij dan zegt 'Oh wat leuk, dat gaat X heel fijn vinden' en dan een weekend op een camping zitten met zo een drup.

Overigens waren zijn argumenten dat hij heel positief contact met de moeder had en dat dat ook zo blijft (yeah right, ik steek er mijn hand niet voor in het vuur) en 'dat ik toch op een leeftijd kwam dat ik dat vaker tegen zou komen'.

Nu ik moet eerlijk zeggen dat het best dubbel is hoe ik denk want aan de andere kant verwacht ik dat iemand die mij leuk vind, mijn honden er ook bijneemt. Het zou al anders zijn als het een opgeschoten tiener is van 16 jaar. Die kan je al eens alleen laten en trekt haar eigen plan. Helaas zit dat buiten mijn leeftijdscategorie :') Maar een kleine meid van 3 jaar, ja dat zijn net de makkelijke jaren voorbij. Nu komt er school en het hele geregel bij.

Heb dus maar vriendelijk afscheid genomen en gezegd dat ik best een drankje wil doen maar dat het meer als dat niet gaat worden. Jammer dan als ik mijn eigen visvijver halfleeg gooi op die manier maar nogmaals: ik wil mijn leven al niet aanpassen voor een kind van mezelf, laat staan voor dat van een ander. Ook al is het maar 1 weekend in de 2 weken. Uiteindelijk wil je toch samenwonen of een keer wat langer op vakantie of of of

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:48

Prima toch?
Beter nu gelijk afkappen dan tegen beter weten in gaan daten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:56

Zou dat prima vinden. Je hebt allebei eisen toch. Hij zal de eis hebben dat jij zijn dochter accepteert mocht het uitlopen op een relatie. Dat kan en wil je niet waarmaken.
Liever gelijk van beide kanten duidelijkheid.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:57

Schuur_ schreef:
'dat ik toch op een leeftijd kwam dat ik dat vaker tegen zou komen'.

Ik vind dat altijd zo'n dom argument. Ik ben 25 en kom juist heel veel mensen tegen die wereldreizen maken. Dat verplicht mij toch ook niet om zo iemand te daten terwijl ik daar geen interesse in heb? :')

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:07

*komt onder meeleessteen vandaan*

Ik zie mannen met kinderen altijd een beetje als gebruikt speelgoed :+ <<) ... Liever niet :o

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:08

@ Schuur, ik vind het heel terecht dat je dat hebt gezegd. Je kunt nooit altijd om die koters heen en wordt vanzelf afentoe tot babysit gebombardeerd. Bij mijn vrienden kan ik er al niet eens omheen...

Maar met Tinderen he. Ik durf dat ´live´ nooit te vragen maar.. Bij mij heerst het idee dat dat alleen maar is voor mensen die snel die eerste dag actie willen. Is dat nou echt zo? Of is dat een vooroordeel van mij :Y)

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:12

Sintara schreef:
Maar met Tinderen he. Ik durf dat ´live´ nooit te vragen maar.. Bij mij heerst het idee dat dat alleen maar is voor mensen die snel die eerste dag actie willen. Is dat nou echt zo? Of is dat een vooroordeel van mij :Y)

Ik vind dat heel erg meevalleen. Die mensen zijn er absoluut, en het is er natuurlijk ook een geschikt platform voor, maar er zijn ook heel veel mensen die wel gewoon een leuke date zoeken en graag een vaste relatie zouden willen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:16

Wat zijn de percentages eigenlijk van gezinnen met en zonder kinderen?
Ik weet dat het 1,3(?) kind per gezin is. Maar dat zou bijvoorbeeld betekenen dat er 1 gezin is met 4 kinderen en 2 gezinnen zonder kinderen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 15:27

Ik speelde vroeger wel eindeloos met Barbies en poppen. Heerlijk vond ik dat. En de hele manege erbij :j

Ik ben ook gek op kinderen. Maar dan wel onder werktijd en dus onder mijn regels. Kinderen ‘in ‘t wild’ vind ik vreselijk. Kinderen zijn zó anders hier op de opvang. Heerlijk spelen, goed luisteren. Maar als ze dan opgehaald worden rol ik wel eens stiekem met mijn ogen als de deur dichtgaat en ze krijsend meegenomen worden :')

Vooral het overhalen en chanteren vind ik vréselijk. Als je nu komt heb ik een lekker koekje in de auto ! Of we gaan lekker naar huis, daar heb ik nog een cadeautje voor jou *\o/*

Nee. Je kind moet gewoon meegaan omdat het tijd is om naar huis te gaan. Dat is geen bijzondere prestatie waar een beloning tegenover hoeft te staan.

Oh en over tinderen, toen ik nog vrijgezel was (4 jaar geleden) heb ik best een aantal leuke dates gehad hoor. Gewoon leuke jongens en die wilden niet meteen actie voor zover ik dat doorhad ;)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:00

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:11

Schuur ik zou geen medelijden hebben hoor _O- Volgens mij is een man met kind juist een vrouwenmagneet, er zijn super veel vrouwen die dat juist fantastisch vinden. Of bijv vrouwen die zelf ook al een kind hebben uit een eerdere relatie en dus een man zoeken die er al een heeft. :j

Dus ja, lekker links laten liggen hoor, zeker als die dan zo reageert. Soms hebben mensen niet door dat je liever geen compromissen sluit op bepaalde gebieden. Ik bedoel, ik neem aan dat je liever geen relatie hebt dan een relatie met kinderen waar je niet op zit te wachten toch?

(Ik zou trouwens bij zo'n man ook als de dood zijn dat ie toch ineens wel een liefdesbaby wil maken ofzo :n Laat maar, doei! )

Overigens heb ik een goede vriend (twee zelfs nu ik erover nadenk) die na langdurig tinderen en wat teleurstellingen uiteindelijk een super relatie hebben.
Alhoewel, eentje zat volgens mij ook op Pepper, misschien was dat waar hij haar gevonden had... Nou ja in ieder geval één die een leuke langdurige relatie eraan over heeft gehouden :j

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:38

Bij gescheiden ouders van kinderen die nog zo jong zijn krijg ik sowieso wantrouwen over hoe geschikt ze zijn voor een relatie. Heeft niets met het kind te maken, maar ik vraag me dan dus wel af wat er mis is gegaan in die relatie toen het kind kwam. Hoeveel inlevingsvermogen zit er dan in, hoeveel bereidheid om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:45

Hmm.. goed punt ook.. maar als je eraan begint "omdat de ander dat zo leuk vindt" kan ik me voorstellen dat de relatie snel misloopt..

Tinder kan ook best serieus volk opzitten. Heb mijn vriend ook met beetje Tinder hulp leren kennen. En in mijn vriendengroep zijn er nog 2 Tinderstellen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:47

Ik klikte net een verkeerd HK topic aan en kwam per ongeluk terecht in een topic voor moeders die bevallen zijn en hun klaagzang doen.
Ik wist meteen weer waarom ik zo blij ben dat ik geen kinderen heb :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:47

goh, het gevalletje: relatie ging al niet zo goed maar er kwam toch een baby (per ongeluk, om de relatie te redden, ...).
Of de relatie is net door de baby op de klippen gelopen (met een huilbaby die bv een hoop mankementen heeft kan ik me voorstellen dat je uiteindelijk op je tandvlees loopt en een relatie er niet meer bij kan handlen).
Kan ook zijn dat ze gewoon te vroeg aan kinderen gestart zijn en daarna tot de conclusie komen dat ze als koppel eigenlijk niet bij elkaar passen.
lager libido bij de vrouw nadat kind er kwam waardoor man tekorten heeft die volgens hem onoverkomelijk zijn ...

er zijn tig redenen waarop het niet meer zou werken, maar dat lijkt me niet in alle gevallen door te trekken naar relatie erna, niet omdat A en B niet blijken te matchen dat A en C en B en D geen leuk koppel zijn...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:49

Als ik vrijgezel zou zijn, dan zou ik ook afknappen op een man met kinderen hoor, ook al ben ik 38...
Een collega zei het zo straks wel mooi, al die kerels hebben wel een rugzak, maar ik heb er wel graag een met een opgeruimde rugzak :j
Dus geen losse eindjes, geen exen die onverwacht op de stoep staan, en in mijn eigen geval: geen kinderen. Ik hoef ze zelf niet en die van een ander ook niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:51

Het aller grootste nadeel aan mannen met kinderen vind ik die exen. Opzich kan ik me voorstellen dat als het kindjes zijn van een jaar of 3 à 4 tot een jaar of 8 dat ik ze nog wel leuk zou vinden. Maar het feit dat je je leven lang vast zit aan zijn vorige relatie... brrrr.