[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puppetje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:06

Dr. Dukan ken ik niet. Wat is dat precies voor een dieet?
Even een ego berichtje: ik ben vandaag 79,9 *\o/* Eindelijk onder de 80!! Ben nu 11,8 kilo afgevallen.
Ik wil nog 5 kilo en dan vind ik wel even welletjes. Ik ontbijt altijd met een shake, tussendoor een cracker met kaas of filet americain. Als lunch een maaltijdreep van Atkins en tussendoor ook nog een reep van Atkins en plakjes kipfilet. Avondeten is groente met woksaus en vis of vlees.
Ik wil nu graag van de maaltijdrepen af gaan en dan "normaal" maar wel koolhydraat armer gaan eten en ik heb geen idee wat. Hebben jullie misschien suggesties. Ik heb op mijn werk geen magnetron of zo dus het moet heel simpel mee te nemen zijn.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:16

@Puppetje: oh, wat goed, gefeliciteerd *\o/* .

Dr. Dukan in het kort

1. aanvalsfase: korte periode enkel (natuurlijke, zuivere) eiwitten, gemiddelde duur: 5 dagen
2. cruisefase: afwisselend eiwitten met groenten en eiwitten (bv om-en-om ene dag alleen eiwitten, dan alleen groenten en eiwitten), duur: een week per te verliezen kilo
3. stabilisatiefase: duur: 10 dagen per verloren kilo. In deze fase ga je langzaam weer voedingsmiddelen toevoegen (portie fruit, kaas, pasta etc.) totdat je langzaam weer "gewoon" eet.
4. volhardingsfase: duur: de rest van je leven op donderdag het aanvalsdieet (alleen natuurlijke, "zuivere" eiwitten), nooit meer de lift en 3 eetlepels haverzemelen per dag.

De geoorloofde voedingsmiddelen mag je trouwens zoveel eten als je wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:22

Hoe kan je ALLEEN eiwitten eten? :P Ik zit namelijk altijd nog ver onder hoe veel eiwitten ik op een dag zou moeten hebben maar ik krijg het echt niet voor elkaar :+

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:23

Dr Dukan zegt mij ook niks

@Puppetje! super onder de 80

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:28

In ei,noten en vlees zitten veel eiwitten. Ook in vis zoals tonijn.
Dr Dukan wel van gehoord,maar ben geen voorstander van dieten.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:31

[quote="Naoom_"]
Wendy, mijn moeder maakt altijd pastasalades met sla, pasta pennen, druiven, komkommer, tomaat en soms iets van zalm erdoor. En dan dressing honing mosterd of iets anders naar keuze. Misschien een idee? :)

Deze ga ik vanavond is proberen! dank je wel :D
Alleen ga ik ipv zalm denk ik tonijn gebruiken
Maar druiven... das echt een goede tip samen met die dressing
Bedankt!

Afslankthee heb ik ook
omdat ik vrij lastig naar toilet kan (soms 1x in de 5 dagen)

Pot van die thee s avonds en de volgende dag... Opluchting..
Alleen heb ik de variant die wel met warm water gemaakt mag worden
met koud water geen ervaring :n

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:32

Super trouwens zeg Pup! :):) Echt top!!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:41

avaluna schreef:
@Puppetje: oh, wat goed, gefeliciteerd *\o/* .

Dr. Dukan in het kort

1. aanvalsfase: korte periode enkel (natuurlijke, zuivere) eiwitten, gemiddelde duur: 5 dagen
2. cruisefase: afwisselend eiwitten met groenten en eiwitten (bv om-en-om ene dag alleen eiwitten, dan alleen groenten en eiwitten), duur: een week per te verliezen kilo
3. stabilisatiefase: duur: 10 dagen per verloren kilo. In deze fase ga je langzaam weer voedingsmiddelen toevoegen (portie fruit, kaas, pasta etc.) totdat je langzaam weer "gewoon" eet.
4. volhardingsfase: duur: de rest van je leven op donderdag het aanvalsdieet (alleen natuurlijke, "zuivere" eiwitten), nooit meer de lift en 3 eetlepels haverzemelen per dag.

De geoorloofde voedingsmiddelen mag je trouwens zoveel eten als je wilt.

ik ben benieuwd, hoe ziet je dag er dan vandaag uit?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:47

Zuivere eiwitten, kun je alleen eten door het enkel eten van het wit van een ei, maar je mag dus gegrild (mager vlees) en vis. Ook de vette vissoorten, zoals zalm en tonijn etc.
Vandaag is dus dag 1 en heb ik 's ochtends yoghurt met haverzemelen en kaneel gegeten (je mag gewoon kruiden).
tussendoor een gekookt eitje, dooier mag je dus ook eten, hoor :D en net gerookte zalm.

Ik ben trouwens ook absoluut geen voorstander van dieten, maar ga het anders niet redden.
Je hoeft iig geen honger te lijden en mag zoveel eten als je wilt (van wat mag, dan, hahahaha), dat is al iets.
Ik heb echt even wat regels nodig en nogmaals, bepaalde regels zul je je levenlang vol moeten houden.
Vanavond eet ik kip.
Dus absoluut geen dieet voor vegetariërs :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:04

Amy, lekker ideetje voor op de BBQ! :D

Wendy, wat super zeg, ook dat je tevreden met jezelf bent. Dat is toch wel 1 van de belangrijkste dingen vind ik :D

PassoaJus_, vind je er goed uitzien! :)

_PassoaJus schreef:
Amytj schreef:
ik ben 1.66 en weeg nu 63. Wil onder de 60 komen, al is t maar 59.8 hihi

Dat heb ik ook met m'n 70!

Zijn jullie ook zo aangekomen door de pil?

Nee, bij mij was het echt andere medicatie waardoor mij niets meer interesseerde, ik meer neiging had om teveel te eten (en deed dat dan ook, kon mij niets schelen dat ik aankwam ect.) Nu ben ik er vanaf en gaat een stuk beter zo :D

Emma, wat fijn dat je gister je laatste codeïne pil hebt gehad! :)

Mootje, wat een super leuk compliment <3! Motiveert enorm he? :D

Wollie, 3 pannenkoeken (maar helaas van gewoon pannenkoekenmeel, was nog een halve pak ong. over, en heb er suiker/stroop/chocopasta op gedaan, lekker slecht). :’)

Naoom_, oh echt beter, -25 euro op de markt voor Allstars :D

Welkom terug Avaluna :)

Babsiej, wow je bent actief genoeg vandaag zo te lezen :D goed hoor!

Puppetje, wouwww goed beziggg! :D (Ik woog nog steeds vanmorgen 80,2 ofzo, wil zo graag onder de 80 maar gaat heel moeizaam haha).

Jeeeej volgende week maandag is het eindelijk zo ver, controle bij het UMC voor mijn oog, en als alles goed is mag ik weer alles doen. Dus ook lekker paardrijden, meer/intensiever sporten, werken, ect! :D Ben zo blij! Ik ben ook blij dat ik deze maand op gewicht ben gebleven ondanks dat ik van elke dag behoorlijk veel beweging naar ongeveer niets (behalve rustig wandelen en fietsen) ging. Immers had het ook anders gekund :). Ik wilde graag afvallen, maar pfff, dat is echt moeilijk als je alleen mag wandelen/fietsen op de hometrainer (en dan gewoon rustig aan)...

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:33

Spannend Madeira, je controle!
Hee Ava, ben heel erg benieuwd naar je nieuwe dieet, ikzelf wordt best wel misselijk van zo'n eiwitdag.
Haha emma, ik zie jou al helemaal vliegend nar de WC, maar echt koude groene thee met ijsklontjes lijkt me wel lekker, beetje lipton green tea idee.

Ik weet eigenlijk niet wat we eten vanavond, heb vriendje gevraagd om wat uit te leggen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:37

@Madeira: spannend je controle, hopelijk weer groen licht voor het sporten :j .

Hier gelukkig ook niet bijgekomen, geloof ik, idd balen dat ik nu ook nog niet kan sporten, maar goed, dat komt vanzelf wel weer.
Ik ben gelukkig dol op vlees en vis, dus hoop het vol te houden, al is het nu wel even gek dat je niet even een amandeltje, stukje fruit of een worteltje oid mag eten.
Bedoeling is dan ook dat je in deze korte fase snel resultaat ziet ter motivatie.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:47

Super zeg Puppetje! :D

Wendy enjoy, ben benieuwd of het lekker was :)

Dat dr Dukan lijkt me een vrij streng dieet, zo met die eiwitten..
Mij niet gezien, zou niks voor mij zijn. Maar als het voor je werkt is dat super avaluna!

Madeira spannend je controle zeg! Kan je als het goed is weer lekker sporten :D

Geluncht met kopje kippensoep en 2 lijnzaad boterhammen. :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:56

Spannend Madeira

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:24

Mag ik me hier ook melden?

Nu 2 kinderen en een operatie verder, word het hoog tijd om 20 kilo af te vallen. Kan daar wel wat motivatie bij gebruiken!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:38

Tien :wave:
Ben je zoveel aangekomen bij je tweede zwangerschap? Je was net weer helemaal in shape voor je zwanger werd van Lisa!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:41

Valt mee Mo! 7,5 kilo aangekomen en daar was er vlot 5 kilo weer vanaf. Helaas ben ik ook pas nog geopereerd en heb een gescheurde enkelband gehad na een val van het paard. Dus zit al een heel tijdje niets te doen. En voordat ik zwanger was van Lisa, moest er eigenlijk nog 7 af. Toen was ik 13 kilo kwijt en moest er 20. Voel me nog niet happy met dit lijf. 20 kilo is misschien wel erg radicaal. Maar 15 zou fijn zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:57

Jeetje, dat van die enkelband heb ik helemaal gemist :oo

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:58

SGW Markelo bijna met paard en al onderuit gegaan op een bospad die mul was. Boomwortels waren omhoog gekomen en waarschijnlijk kreeg Uk daar een slippartij van.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:59

Jeetje %) En dan zit je dan met twee kleine kinderen. Je kunt zeker ook nog niets qua wandelen / fietsen en sporten?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:01

Dat is ondertussen 4 weken geleden, dus ik kan wel weer gewoon lopen. Al blijft het een gevoelen punt. Het naar links en rechts kantelen blijft wat pijnlijk. En voor 3 weken terug geopereerd aan een vervelende fistel. En al dat stilzitten is niet bevordelijk voor de kilo's.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:04

@Tientjuh: dat is erg vervelend, weet ik uit ervaring :(:) . Welkom iig.

Ik dacht eerst ook wat een beperkingen, mij niet gezien, maar je mag 100 voedingsmiddelen eten en zoveel als je wilt.
Ook wel logisch dat als je vet wilt verliezen je geen of iig zo min mogelijk vet van andere dieren e.d. moet gaan eten.
We zullen zien of en zo ja, hoelang we het gaan volhouden :D .

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:07

Avaluna, wat een bijzonder dieet. Niets voor mij, ik ben geen vleeseter :+ Hoeveel wil je in totaal kwijt?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:07

@tientjuh welkom hier en succes

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:18

Welkom (terug) iedereen! :)
Knap puppetje! :D
Houden jullie ons wel op de hoogte van alle diëten/theeën ed. ben wel benieuwd wat jullie er allemaal van vinden. :)

Ik heb nog een lekker recept wat goed bij het afvallen aansluit, heel simpel ook om te maken.
Je snijd prei in ringen, tomaten in partjes wokt ze met wat peper, zout en knoflook. Kookt er zilvervliesrijst bij en mengt het door elkaar. Ik doe er dan nog wokstukjes bij (vega) en that's it. Super makkelijk, gezond en bovendien lekker!

Ga vanavond weer hardlopen, nu voor de 2e x heb nog wel spierpijn van zaterdag maar daar zal ik toch overheen moeten...