[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:12

*stille meelezer meld zich*

Wat ontzettend gaaf jullie haren en gedurfd! Ik ben echt een schijters wat betreft verven...

Ik heb ook een vraagje aan jullie, mijn haar is (denk ik?) beschadigd, aan de onderkant allemaal kleine kroes krulletjes. Snappen jullie dan wat ik bedoel?
Ook is mijn haar in sommige plukken erg droog. Mijn lok springt bijvoorbeeld alle kanten op en groeit nauwelijks, heb ook twee kruinen aan de voorkant volgens de kapper, waardoor ik het soms moet stijlen om het onder controle te krijgen.
Hoe kom ik ooit van die vreselijk korte lok en mijn droge haar af? Is hier een behandeling of goede shampoo voor? (Las iets over sulfaat en parabeen vrije shampoos en conditioners? Tips?)

Ik hoor heel graag van jullie :)

_mexx_lady_

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 09:42

Naar de kapper gaan en alles wat dood is laten knippen, dan kan je gezond haar weer groeien

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 09:46

Gaaf Lous! Het is dan best wel snel weer terug gegroeid!

Misschien colour remover van de Kruidvat proberen Marit?

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 09:49

_mexx_lady_ schreef:
Naar de kapper gaan en alles wat dood is laten knippen, dan kan je gezond haar weer groeien

Iedere 6-8 weken ga ik naar de kapper en knip ik het dode er af... Maar dan begint het riedeltje gewoon weer opnieuw, wat ik tot nu toe ook probeer.. :(

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 09:56

Lous dat ziet er goed uit! Mooi kapsel ook

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:05

Lous, toffe haarkleur zo zeg! Mooi dat je kapster de aanzet wat donkerder heeft gehouden. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:52

Het is inderdaad vrij snel gegroeid. Alleen zo jammer dat het op een gegeven moment stopt met groeien. :o

Mijn haar is bovenop en onder het rode echt paars, heb het gisteravond nog even bewonderd van alle kanten voor de spiegel.
Ik ben deze kapster al jaren trouw en vertrouw haar dus ook 100% met mijn haar.

Er is wel gevraagd de komende tijd haar af en toe een verslagje te sturen met hoe de kleur houd omdat ze een nieuwe haarverf hadden getest. Dit omdat ik echt de primeur had :D. Qua gebruik waren ze wel dik tevreden. Ook op te maken uit de reacties die ik boven mijn hoofd hoorde :')

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:33

ik heb mijn haar tijdje terug laten verven met paarse plukken, ging niet goed en ze hrebben het opnieuw gedaan, maar nou vind ik het alsnog niks het is ook nogsteeds niet gelukt en zal denk ik ook niet meer lukken maar nou irriteer ik me een beetje aan de kleur en ik wil het eruit. hoe kan je dat proces versnellen zonder terug te verven? ik moet mijn haar sowieso iedere dag wassen anders kan ik er niks mee.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:30

Mijn haar is paars maar mijn vingers ook :') Heeft iemand ideeën om het eraf te krijgen?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:48

Loolotte: nagellak remover? Ik krijg daar werkelijk alles mee van mijn vingers, alleen nog geen verf geprobeerd :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:43

Loolotte schreef:
Mijn haar is paars maar mijn vingers ook :') Heeft iemand ideeën om het eraf te krijgen?

Kruidvat heeft in de rayon van haarverf van die doekjes waarmee je haarverfvlekken van je huid kan verwijderen :j

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:53

Kan je met cif verwijderen.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:05

Ik wil ook iets met mijn haar doen, het is nu lang (tot net boven mijn navel)
En stijl (blond)
Afbeelding (oude foto waarop het blonde, stijle goed te zien is, het is nu iets langer)

Ik wil er graag iets mee doen, maar niet helemaal verven en niet kort knippen.
Welke kleur dip dye/ ombre zou leuk staan? Of wat kan ik er verder nog mee doen?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:37

Paars, blauw, groen (zou een balayage doen ipv dipdye. Vind ik over het algemeen een stuk mooiere en natuurlijker). Haar in laagjes zodat het speelser wordt ipv zo stijl en zwaar.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:45

Ik wil het paars gaan doen, echt zo'n donker paarse, maar ik ben heel bang dat ik dan uiteindelijk mijn eigen haarkleur niet terug krijg. Wil het nog niet van kruin tot puntjes paars maar dipdye of idd balayage.
Werkt zo'n spoeling goed? Zit het er niet nog een jaar heel vaag in?

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:48

ODonoghue schreef:
Ik wil het paars gaan doen, echt zo'n donker paarse, maar ik ben heel bang dat ik dan uiteindelijk mijn eigen haarkleur niet terug krijg. Wil het nog niet van kruin tot puntjes paars maar dipdye of idd balayage.
Werkt zo'n spoeling goed? Zit het er niet nog een jaar heel vaag in?

Neem in ieder geval nooit rood of oranje :') :') :') :')
Never. Again. :+

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:52

Yasmijntje schreef:
Neem in ieder geval nooit rood of oranje :') :') :') :')
Never. Again. :+

Oranje?? :')
Bleef dat er te lang in zitten dan? Want dan lijkt mij donkerpaars nog erger :j

Afbeelding

Was zoiets van plan

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:03

ODonoghue, hangt er vanaf welke soort verf je neemt. Ik heb ooit net hetzelfde gehad als de foto die je post (die kleur blond met die kleur paars). Had toen een paars van Manic Panic gebruikt, en na 3 weken was het weer uitgewassen, want zo gaat dat vaak met van die felle kleurtjes. Als je voor meer permanente verf paars gaat, moet je rekening houden met het feit dat je zal moeten ontkleuren (= heel slecht voor je haren) als je ze weer blond wil krijgen.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:06

Yasmine schreef:
ODonoghue, hangt er vanaf welke soort verf je neemt. Ik heb ooit net hetzelfde gehad als de foto die je post (die kleur blond met die kleur paars). Had toen een paars van Manic Panic gebruikt, en na 3 weken was het weer uitgewassen, want zo gaat dat vaak met van die felle kleurtjes. Als je voor meer permanente verf paars gaat, moet je rekening houden met het feit dat je zal moeten ontkleuren (= heel slecht voor je haren) als je ze weer blond wil krijgen.

Heb je een linkje naar de verf die jij had? Vind het wel fijn als het er na 3 weken uit is :o

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:02

Heeeeeeyyy, ik heb mn haar 2 weken geleden knalpaars geverft met een kleurspoeling van directions... ik vind het een leuk resultaat maar het is nu alweer best vaal en blauwig geworden :( Hoe kan ik dit voor komen? Of kan ik beter een andere spoeling nemen?
(De rede dat ok het trwns niet permanent doe is trwns mn ouders by the way haha :o )

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:07

Weinig wassen en vaak opnieuw kleuren. Of een maskertje maken van de verf en conditioner. Het is gewoon een kleur die er snel uitgaat dus uiteindelijk gebeurt het toch.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:13

Na lang twijfelen:
(De kleur is iets roodpaarser)
Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:15

Wauw, ziet er wel heel tof uit. Ben benieuwd naar een betere foto met los haar.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:16

Iris82 schreef:
Wauw, ziet er wel heel tof uit. Ben benieuwd naar een betere foto met los haar.

Dankje!

Komt die morgen :j

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 04:22

Dat ziet er al cool uit ODonoghue! Ik heb deze paarse verf thuis nog staan van Arctic Fox. Gaat de eerste keer zijn dat ik die probeer, vorige keer heb ik op mijn lichtbruine ongebleekte haar een paarse dipdye van La Riche Directions gehad en dat zag er zo uit *\o/*

Deze keer wil ik mijn haar trouwens volledig in het paars ipv enkel dipdye, ik heb die grote bus en ik denk nog 1/3 potje La Riche Directions. Zou dat genoeg zijn denken jullie? Ik laat het er wel opzetten door een vriendin die kapster is, de dipdye heb ik zelf gedaan destijds.

Zo ziet mijn haar er momenteel uit. :)