klinkt als verstandig die scholen weer open....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
DuoPenotti schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6114123/k ... virus.html
secricible schreef:Dat er geen 100% voorraad hoeft te liggen heb ik wat minder moeite mee, ik vond zelf die 50% een mooie tussenweg.
DuoPenotti schreef:Ik had het hele artikel gelezen.
Maar van kinderen verspreiden het niet naar nu wel en met de variant nog gemakkelijker word ik echt niet blij.
Idd Popstra, veel scholen zijn zo gelukkig ook niet.
verootjoo schreef:Maar je weet de achtergrondcijfers ervan nog niet, dus je kan er niks over zeggen.
Nu is het achtergrondrisico sowieso al hoog om corona te krijgen en kinderen dragen daaraan bij, maar we weten nog niet eens de cijfers in hoeverre ze daaraan bij dragen en of het echt risicovol is om met kinderen te werken, of dat ze het net zo vaak verspreiden als volwassenen.
karuna schreef:Ik draai het om. Er is nu geen inkomen alleen maar heel veel kosten voor geen idee hoe lang nog. Die kosten vallen groot deel weg als je stopt. Geen faillissement geen extra kosten en narigheid nog. Er is ergens eind vorig jaar een dame geweest die bedrijven begeleid in stoppen. Zij zei precies het zelfde. Soms is het wijzer te stoppen dan blijven spartelen met alle stress van dien. Hoe vervelend en verdrietig dat ook is.
Ik denk niet gemakkelijk. Kom uit een familie met eigen winkel en bedrijfjes. En weet wat er achter kan zitten.
De "nevenschade" zoals het nu genoemd wordt is nog veel groter als de besmettingen enorm oplopen. Dan loopt het zorgpersoneel traumas op misschien en werken zich helemaal kapot. Ouderen die weer opgesloten komen en eenzaam moeten sterven. Anderen die blijvende restschade oplopen en geen geld meer kunnen uitgeven royaal of kunnen werken. Waardoor bedrijven ook aan gort gaan. Dat is ook geen optie.
Ik blijf erbij als iedereen ipv fixeren op wat allemaal niet kan gekeken wordt naar wat wel kan de negatieve gedachtes wat minder worden en de kwaliteit van leven een stuk beter daardoor. En het is nog beter voor je gezondheid ook.
DuoPenotti schreef:verootjoo schreef:Maar je weet de achtergrondcijfers ervan nog niet, dus je kan er niks over zeggen.
Nu is het achtergrondrisico sowieso al hoog om corona te krijgen en kinderen dragen daaraan bij, maar we weten nog niet eens de cijfers in hoeverre ze daaraan bij dragen en of het echt risicovol is om met kinderen te werken, of dat ze het net zo vaak verspreiden als volwassenen.
Kinderen zijn net de mondkapjes;
Ze werken niet, we adviseren ze, ze zijn verplicht.
Kinderen verspreiden niet, ze verspreiden een beetje, en nu weer beetjes meer.
Wacht gewoon tot na de krokusvakantie.
Mindim schreef:Tja, ik denk bij mezelf, het hele land gaat naar de economisch naar de fillistijnen, maar dat moet allemaal maar want de kans op besmetting is te groot. Maar er moet wel een uitzondering voor basisschoolkinderen, die buiten de schoolcontact momenten vaak ook nog contactmomenten hebben in de vorm van opvang en ze zijn ook nog in staat de besmetting door te geven. Dus enkel welzijn van basisschoolkinderen gaat voor, want anders gaan ze er psychisch aan onderdoor of zo? Ik vind het niet te verkopen.
Zelf de leraren zitten er niet op te wachten.
SusanH schreef:https://nos.nl/artikel/2367175-zo-gaan- ... egels.html regels waardoor de scholen open kunnen.
Ik snap dat er bezorgdheid is. Maar al die maanden dat er in de zorg gewerkt moest worden zonder fatsoenlijke bescherming werd er ook niet geklaagd..en nog steeds niet. Wij kunnen niet de toko sluiten als we het niet vertrouwen. Ik denk dat een hoop van de bovenstaande regels zorgen weg kunnen nemen bij veel mensen. Al snap zelf niet echt waarom mensen die buiten op straat staan te wachten tot hun kind naar buiten komt een mondkapje op moeten. Buiten is de kans op besmetting sowieso minimaal.
Cer schreef:Nou als je de berichtgeving mag geloven wel...
Iedere dag is een dag te lang, leerachterstand, mishanding, stress etc...
van de kouwe grond, het kan bijna niet anders dan dat kinderen wandelende virusbommetjes zijn toch? Of hecht het virus niet 'op' kinderen ofzo?