Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:@Sureido , misschien zou je juist in paniek moeten raken van je buitenwereld , als ik zo lees dat een aantal medestudenten vrolijk doorgaan met feesten lijkt me dat een stuk gevaarlijker dan hier op bokt zitten. Moet de eerste pc nog zien die Corona over kan dragen. Andere virussen wel.
bigone schreef:@Sureido , misschien zou je juist in paniek moeten raken van je buitenwereld , als ik zo lees dat een aantal medestudenten vrolijk doorgaan met feesten lijkt me dat een stuk gevaarlijker dan hier op bokt zitten. Moet de eerste pc nog zien die Corona over kan dragen. Andere virussen wel.
Chocopasta schreef:Is er iets bekend over hoe laat dat overleg over scholen is en wanneer de uitkomst bekend wordt gemaakt?
Joman schreef:Chocopasta schreef:Is er iets bekend over hoe laat dat overleg over scholen is en wanneer de uitkomst bekend wordt gemaakt?
14u is het overleg. Helaas komt er daarna geen spoeddebat.
PSvanLot schreef:Chocopasta schreef:Is er iets bekend over hoe laat dat overleg over scholen is en wanneer de uitkomst bekend wordt gemaakt?
1400 lees ik hier.
Ik zag op de site van NOS dat er om 1900 een speicale uitzending van het jeugdjournaal gaat zijn.
'Speciale corona-uitzending Jeugdjournaal
Vanavond om 19.00 uur is er een speciale uitzending van het Jeugdjournaal over het coronavirus. De uitzending, met gebarentolk, is naast NPO 2 ook te volgen via NPO Nieuws.'
sureido schreef:Ik word ook altijd beetje paniekerig van dit topic en als ik dan even dit negeer en gewoon met vriendinnen erover heb of even buiten kom is dat meteen weg. Hier wordt heel overdreven gereageerd continue terwijl dat in de samenleving helemaal niet is.
^ of dat goed of fout is laat ik even in het midden.
Marie_Anne schreef:sureido schreef:Ik word ook altijd beetje paniekerig van dit topic en als ik dan even dit negeer en gewoon met vriendinnen erover heb of even buiten kom is dat meteen weg. Hier wordt heel overdreven gereageerd continue terwijl dat in de samenleving helemaal niet is.
^ of dat goed of fout is laat ik even in het midden.
Juist even goed om het verschil te zien, en sureido zegt toch dat ze in het midden laat of het goed of slecht is.
Er zijn hier wel erg veel mensen die roomser dan de paus zijn, dat is prima, ben ik ook, maar sommigen verwachten dat iedereen dat is. En als je je aan de maatregelen van het RIVM en kabinet houdt, mag je dus gewoon uit eten, een borrel drinken en op de terras zitten. Zolang je dat naar met minder dan 100 mensen doet. Maar dan wordt je hier zo'n beetje afgemaakt door een paar mensen. Ik heb zelfs alweer een verwijzing naar de holocaust gezien in dit topic, iets met wir haben es nicht gewusst. Dat noem ik ook overdreven hoor.
Ik ben er ook niet blij mee en hoop dat de horeca dicht gaat in de avond. Maar dat is een mening en niet meer dan dat.
Citaat:Kan ik nog naar een restaurant of café?
Tenzij je (lichte) luchtwegklachten hebt, of tot een kwetsbare groep behoort, kun je gewoon uit eten of naar het café.
Chubby schreef:De terrasjes op de grensstreek Be/ Nl zaten gisteren vol met Belgen![]()
Daar ga je dan met alle goede bedoelingen he. De dommen 'regeren' wat dat betreft.
sureido schreef:Tja, zolang we naar school moeten, vinden mensen een terras ook wel kunnen. Wat ik ergens wel snap..
cursebreaker schreef:Er is idd advies gegeven om sociaal onthouding zoveel mogelijk in ere te houden. Alles boven de 100 mensen wordt geadviseerd niet door te laten gaan, en voor de rest werd er gevraagd om zoveel mogelijk aan sociaal onthouding te doen. Maar het zal idd beter zijn als er gewoon ronduit bevolen wordt dat het verboden is om zoiets nog te ondernemen want mensen zetten het gegeven advies naar eigen hand zodat ze kunnen zeggen 'maar het mag toch nog gewoon'. Net als Belgen die massaal hierheen komen nu. Dat is toch gewoon van de zotte. Tenzij er dus idd niet nadrukkelijk 'bevolen' gaat worden dat het niet mag, zullen mensen idd gewoon met alles door blijven gaan. Ik ben van mening dat dat funest is. We moeten het met z'n allen aanpakken, maar dat gaat dus niet als terrasjes vol blijven zitten en de kroegen vol zitten.