Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 12:00

Dit is eerst een vormcorrectie met witte hard gel en daarna een overlay met gele hard gel. En dan nog een beetje bijvijlen wat je overloop ook weer zachter maakt (als je opbouw goed is en je vijlen ook, waar ik dus nog wel flink mee aan het stoeien ben)

Je kunt overigens prima een ombre maken met twee natte polishes, is net welke techniek je wil gebruiken. Maar als ze werken met sponsjes kan dat niet zo makkelijk idd, dat is meer een techniek voor een (ombre) penseel

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 13:00

Oké ik ga echt stalen neuzen op stal dragen bij die knollen. Paard heeft tijd geleden op mijn grote teen gestaan. De nagel is nu in tweeën horizontaal gespleten en ondanks alle zorg die ik steek in het hebben van sjieke voeten heb ik nu weer een lelijke nagel die een stuk korter is dan de rest. Vorig jaar ook al een teennagel verloren en ik ben zo klaar met hebben van een stompje :') ik overweeg gewoon even een nepnagel erover te plakken en die dezelfde kleur te lakken en dezelfde lengte te vijlen. Nep nagel land is alleen compleet onbekend terrein voor mij, ik heb geen idee wat een veilige en nette oplossing hiervoor is. Liefste ga ik niet naar een salon. Maar als dat de beste oplossing is, kan ik het overwegen natuurlijk!

Heeft iemand hier een briljant idee?

fleurtjeuh

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 14:20

Toch naar een salon gaan :j
Die kunnen acryl of gel over de nagel zetten, dit hecht goed en is stevig.
Volgens mij zijn er ook nagenoeg geen nep nagels voor de tenen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 18:02

Niet naar een gewone salon hoor. Ga naar een (medisch) pedicure. Dan weet je zeker dat je goed advies krijgt. Kijk van te voren goed op de website, dan zie je zo of ze ook dit soort dingen aanbieden, niet iedereen werkt met nagel protheses enz

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 20:32

Mooi zeg die lichte ombre!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 17:00

Britt schreef:
Gewone lak buigt ook niet mee, waardoor je idd scheurtjes en breukjes krijgt.

Hele flexibele nagels zijn een uitdaging om iets op te zetten. De enige optie voor een duurzame set is eigenlijk een hard gel gebruiken en de natuurlijke nagel er onderuit frezen. Want wat er niet is kan niet liften.
Je kunt ook nog gebruik maken van een techniek die de laatste tijd steeds meer bekendheid krijgt, het lamineren, of armoring in het Engels. Dat je eerst met hard gel een klein bumpertje maakt aan de top van je vrije rand, dat uithard en vervolgens pas gaat opbouwen. Dat werkt bij mijn klanten met dergelijke nagels ook wel heel goed.

Ik was mijn paars blauwe set alweer beu :+
[ [url=m/p47RIW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GJTDFF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah klinkt alsof het dan toch een bezoekje aan een salon wordt om die stevigheid er weer in te krijgen. Ik had altijd vrij stevige nagels, maar heb ze wat beschadigd gehad dus ze moeten weer even aansterken :')

Ik hou ze voor nu even wat korter en hoop ze daarmee weer sterker te krijgen, als dat niet werkt even advies halen bij de nagelsalon!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:30

Hallo allemaal, kom hier binnenvallen. Ik wil zelf beginnen met gellak te gaan zetten. En heb mijn keuze gemaakt met Pink gellak. Voornamelijk omdat ze veel keuze hebben. Hebben jullie andere ideeën? En wat voor een lamp hebben jullie. Vindt die van PG best wel duur en zag oa op Bol com goedkopere

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:44

Heb je al wat aangeschaft? Pink Gellac zou niet het merk zijn dat ik zou adviseren om mee te beginnen, eerlijk gezegd. En de lamp is prut, veel te duur en veel te weinig power :o

Kijk anders eens naar Neonail? Ook heel veel keus en o.a. te koop bij Douglas, dat is wel handig vind ik.

Qua lamp, die moet passen bij je product, maar Sun UV heeft goede lampen voor een nette prijs!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:22

Ik was altijd tevreden over PG. Nog steeds :).

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:50

Ik ben tegenwoordig helemaal fan van Lakkie gellak. Ik heb nog niet eerder gellak gebruikt die zo lang mooi blijft glimmen als de no wipe topcoat van Lakkie. Nu al 2 weken perfecte glans ondanks zeewater, zonnebrand, Deet smeren…
Enige vind ik de rubber base/BIAB heeeel stroperig. Als het er op zit, zit het ook echt als een huis, maar het aanbrengen is wat minder prettig. De kleuren, normale basecoats en topcoats zijn wel echt top.
Hiervoor altijd Kiki London of Pink Gellac, was ik ook prima tevreden over. Sensationails vond ik niks. Ik doe inmiddels al 11 jaar zelf m’n nagels, dus heel wat merken uitgeprobeerd over de jaren :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:00

_San87_ schreef:
Ik was altijd tevreden over PG. Nog steeds :).

Ik ook eigenlijk :D
Heb ook wel wat van neonail en VV. Maar PG is prima, wat lastiger er af te halen, maar als ik het er goed op heb gedaan zit het makkelijk 4 weken, dan haal ik het er af ivm de uitgroei maar verder is er niks mis mee.

De pastel kleuren vind ik van neonail wel mooier opbrengen, die zijn wat stroperig van PG. Ook de matte topcoat van PG vind ik niet heel mooi.
De whipe shine topcoat is goed. De ultra vind ik niet voor op natuurlijke nagels, dan gaat hij barsten. Dus heb altijd de whipe off.
De rubberbases zijn erg fijn.
De lamp vind ik ook prima... wel duur en weinig vermogen, maar alles hard goed uit bij mij.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 13:32

Ik ben ook altijd tevreden over pink gellac.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 17:20

Afbeelding

Zomernagels zonder zomerweer. :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:19

Britt schreef:
Heb je al wat aangeschaft? Pink Gellac zou niet het merk zijn dat ik zou adviseren om mee te beginnen, eerlijk gezegd. En de lamp is prut, veel te duur en veel te weinig power :o

Kijk anders eens naar Neonail? Ook heel veel keus en o.a. te koop bij Douglas, dat is wel handig vind ik.

Qua lamp, die moet passen bij je product, maar Sun UV heeft goede lampen voor een nette prijs!

Die lamp van PG gebruik ik nu al 3 jaar en doet het bij mij prima.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:28

Die PG lamp van mij had misschien wat teveel power, die vloog in de fik _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:05

Bielsje schreef:
Die PG lamp van mij had misschien wat teveel power, die vloog in de fik _O-

Unlimited powerrrr :+

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:09

Wel lekker warm aan de handjes!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:58

Vrolijke nagels Mlies!

Ik ben voor RoseRed en een glitter gegaan dit keerAfbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:14

Afbeelding
Ik heb nu simpel rood, omdat het bij mijn outfit van het feest van vanavond past.
Deze middelvinger heb ik even moeten repareren, daar zat een flinke scheur in, na volledig dubbel klappen na een klein steiger incidentje van paardlief :+ dus die had ik vorige keer helemaal kort geknipt. En het kleine scheurtje wat er nu nog zat even wat meer opgebouwd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:18

Ik blijf dat zo mooi vinden dat rood <3

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:07

Heel leuk Mlies!

En rood en roze blijven altijd goed idd

Zo zie je ook maar dat er voor ieder merk klanten zijn :)) denk er iig aan dat als je werkt met de lamp van PG, je met andere merken vaak niet heel ver komt. Die van PG is 12W, de meeste merken hebben 48W nodig om hun product goed en correct te laten uitharden. (En voor diegenen die zeggen dat het voor hun prima werkt, dat is fijn. Maar producten die slechts 70-95% zijn uitgehard, daar merk je niks van, maar het werkt wél door op je nagelplaat. Met grote kans op allergieën of reacties tot gevolg)

Ik ben nog aan het nadenken wat ik voor de vakantie op mijn nagels zet. Ik ben inspiratieloos :=

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:00

Britt schreef:
Ik ben nog aan het nadenken wat ik voor de vakantie op mijn nagels zet. Ik ben inspiratieloos :=

Heb al heeel lang niks meer geplaatst hier, maar ik heb nu dit en vind het wel zomers:

Afbeelding

En het is nog heel makkelijk ook, 2 kleuren die in het midden met elkaar mengen en daaroverheen milky white gel (en afgemaakt met een gouden shimmer topcoat, maar dat hoeft natuurlijk niet).

Zo ziet het eruit zonder de gel:

Afbeelding

Kan natuurlijk met veel verschillende kleuren, dus misschien vind je het iets...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:07

Die met dat milky er overheen is leuk zeg!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:27

Ah lekker zomers rood kleurtje c_alsemgeest! <3 ik vind rood ook altijd zo mooi. Zag laatste een dame met een prachtige paars/rode nagellak op!
Prachtige ring heb je trouwens ook

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:54

Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb besloten m'n nagels toch zelf te gaan doen na een paar jaar ze laten doen.

M'n eerste echte set, ik dacht begin maar meteen even met moeilijk doen :') _O-
Maar ik vind het zelf niet slecht voor een eerste keer
Afbeelding

Mooie set hierboven, wauw echt gaaf! Zet je dat zelf?