Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:50

Mijn vriend zijn ex is zwanger geworden in de periode dat ze met hem had. Godzijdank voor mijn vriend ging ze ondertussen ook nog met een ander. En is ze daarvan bevrucht.

Sindsdien weet mijn vriend zeker dat ie geen kinderen wil.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:45

Achterlijk vind ik dat ook, maar ik kan het niet helpen dat ik dan ook gelijk denk, ja maar als die vent zelf geen koter wil, dan kan hij toch zelf ook laten knippen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:48

Ik ken ook zon vrouw ja.
Knetter gestoord.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:54

Prairy schreef:
Achterlijk vind ik dat ook, maar ik kan het niet helpen dat ik dan ook gelijk denk, ja maar als die vent zelf geen koter wil, dan kan hij toch zelf ook laten knippen?

Maar het kan toch ook zo zijn dat die vent nóg geen kinderen wil?
Of ze in elk geval niet opgedrongen wil hebben?
Mijn vriend was ten tijde van bovenstaande 22, die had er überhaupt nog niet over nagedacht. Inmiddels weet ie dat ie ze niet wil, maar snip snap is nog steeds een stap te ver voor hem.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:03

Idd genoeg mannen Die nu geen kinderen willen maar misschien in de toekomst wel

Maar het grootste probleem in zo een relatie is dat Die gewoon niet!! Goed is
Een dergelijke beslissing eenzijdig maken, hoe dan, wat voor contactjes zitten er dan los of verkeerd ingeplugd als je een dergelijke nogal levensveranderende en permanente beslissing neemt zonder instemming of zelfs ook maar medeweten van de persoon die het net zo goed volle mep gaat beinvloeden
Dan heb je wat mij betreft therapie nodig, geen kind :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:53

Ik heb een vraag aan jullie, ik vroeg dit me vandaag af.

Hoe waren jullie als kind, met betrekking tot typisch meisjesspeelgoed? Aangezien je toch vaak in de richting van de baby borns enzo geduwd wordt.

Ik had er wel eentje. En barbies. Maar ik weet ook nog dat ik heel vaak geen zin had in mijn baby born en dan tegen mijn ouders zei dat zij er maar op moesten passen terwijl ik buiten ging spelen ofzo. _O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:56

Ik wilde geen poppen. Ik had er wel een paar. Gekregen met verjaardag, sinterklaas enzo, maar daar keek ik niet naar om. Mijn verzameling pluche dieren was me heel veel meer waard.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:02

Ik speelde voornamelijk buiten in de bagger , Klom in bomen en stookte fikkies :?
(En beestjes , want beestjes zijn wel leuk :+ )

En Ik had nogal een boeken verslaving

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:04

Pluche dieren met hopen, wel barbies waar ik mee speelde maar dan eerder voor de kledingcombinaties dan wat anders. En ze speelden altijd manege met mijn collectie barbiepaarden. Idem met playmobil, was meer met de paardjes aan gang dan met de poppetjes.
Voor de rest auto's soms en eens ik het lezen van gewone boeken te pakken had zat ik daar meer in verdoken dan wat anders...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:14

Oja, pluche dieren had ik er ook veel van. En inderdaad barbies of lego die manege speelden, of paardentrektocht ofzoiets

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:17

Ik had 1 babypop. Gekregen toen ik vijf was en mijn moeder mijn broertje kreeg, zodat we samen konden baby-en.
Ik heb er nooit echt veel mee gespeeld. Had een wiegje naast mn bed staan, daar lag ie in. Altijd. Ik haalde hem er verder niet uit want dat vond ik oninteressant.
Ik heb m nog wel ergens bij mn ouders op zolder liggen, denk ook niet dat ie weggaat, maar dat heeft meer met mijn materialisme te maken. :+
Verder wou ik alleen jongensspeelgoed. Action mans, autootjes, pistolen enzovoorts. Ik wou sowieso een jongetje zijn. Bij verkleedpartijen was ik altijd indiaan, of piraat, of ridder, of prins :')
Ik wou absoluut geen jurkjes aan, geen roze, en mijn haar zo kort mogelijk.
Ik vroeg ook regelmatig aan mn moeder of ze ff wou kijken of er al een piemeltje groeide :')
(ouders hebben tot mijn 10e gedacht dat ik trans was. Ben er echter overheen gegroeid. Nooit een meisje meisje geworden though)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:13

Ik had alleen 1 barbie omdat ik iemand moest hebben die op de speelgoedpaardjes kon :P Verder was ik gek op tekenen, puzzels, lezen etc. Verslond bergen boeken in een week en was verder veel buiten met vriendinnetjes. Babypoppen heb ik nooit gehad

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:19

De kinderwagen voor mijn poppenbaby werd de Millenium Falcon voor mijn space barbies.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:20

Dammie schreef:
De kinderwagen voor mijn poppenbaby werd de Millenium Falcon voor mijn space barbies.

Dat is zo cool -O- Was ik maar zo cool vroeger.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:20

Ik was wel echt een meisje-meisje :j Ik had barbies, maar ook my little pony's en knuffels. Was gek op lezen, maar ook op buiten spelen. Ik droeg en draag graag jurkjes en heb nog steeds lang haar, heb het nooit korter gehad dan een boblijn onder mijn kaak.
Tegelijkertijd speelde ik ook met (technisch lego), autotjes etc. En vanaf kind af aan al meegeholpen met klussen rondom huis.

@laurora: een condoom is natuurlijk ook altijd een optie hé... als een knipje nog teveel van het goede is, kan een vent ook op die manier zelf zijn verantwoordelijkheid nemen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:21

Wendy schreef:
@laurora: een condoom is natuurlijk ook altijd een optie hé... als een knipje nog teveel van het goede is, kan een vent ook op die manier zelf zijn verantwoordelijkheid nemen :)

Als je een vaste relatie hebt is dat toch minder fijn. Bovendien, als je vriendin echt wil is daar zo een prikje in gemaakt :=

O en niet te vergeten dat ze vaak slecht bewaard worden waardoor de kwaliteit minder wordt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:10

Het is gewoon tijd voor de mannen pil. Maar ja, zolang vrouwen allemaal lekker blijven slikken, is daar natuurlijk niet zoveel haast mee. En volgens mij zijn er nog steeds met mannelijke wetenschappers dan vrouwen.

En het zal dan ook wel iets met mannelijke trots zijn dat ze niet willen dat er hormonen in hun lichaam komen. Stel je voor dat ie niet meer omhoog komt :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:30

Prairy schreef:
Het is gewoon tijd voor de mannen pil. Maar ja, zolang vrouwen allemaal lekker blijven slikken, is daar natuurlijk niet zoveel haast mee. En volgens mij zijn er nog steeds met mannelijke wetenschappers dan vrouwen.

En het zal dan ook wel iets met mannelijke trots zijn dat ze niet willen dat er hormonen in hun lichaam komen. Stel je voor dat ie niet meer omhoog komt :+

No way dat ik anticonceptie over zou laten aan de man. Dat heb ik graag zelf in handen. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:43

Oh nee dat ga ik ook niet aan mn vent over laten. Mijn lijf, mijn verantwoording en ík zit met de oliebol als hij hem een keer vergeet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:51

Bovenstaande idd
Ik regel het zelf wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:55

Wij zorgen gewoon beide voor bescherming. Ik de pil en hij regelt de condooms.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:02

Prairy schreef:

Er is wel een legit argument tegen de mannenpil anders. Het is gewoon enorm moeilijk om een effectieve mannenpil te maken.

We weten allemaal; geen enkel anticonceptiemiddel is 100% effectief. Als een vrouwenpil 99,9% van de tijd effectief is, betekent dat dus van de 1000x dat ze een eisprong moet krijgen er 1 doorgaat. Dat is tamelijk effectief. (Even grof geschetst hè, in werkelijkheid zal het wat genuanceerder liggen.)
Dan de mannen: als een mannenpil 99,9% effectief is betekent dat dat er nog steeds 0.1% van de geproduceerde zaadcellen 'doorkomen' - zegmaar, enkele tienduizenden per zaadlozing :)
Wil je dat platleggen dan moet je echt grof geschut inzetten en dan loop je een groot risico voor de vruchtbaarheid van de man. (En voor zover ik weet is dat risico bij de vrouw niet groot.)

Nog steeds zijn mannen heul voorzichtig met eventuele omkeerbare mannenanticonceptie hoor, en dat vind ik zeker niet positief :+ Maar soms zit er wel degelijk een goede reden achter waarom het nog niet op de markt is.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:52

Ik was wel een echt meisjes- meisje, maar had alleen mannelijke vrienden. Mijn barbies reden op dinosaurussen.. Ik had wel poppen en ik heb er ook wel mee gespeeld, totdat ik er opeens heel heftige nachtmerries van kreeg en ik aan mijn moeder vroeg of ik ze niet in de open haard mocht gooien. Toen heeft ze ze op zolder gezet, en heb ik jarenlang niet naar zolder gedurfd. Had wel iets met Chuckie te maken trouwens (wat voor achterlijke leraar laat dat nou zien aan groep 3?? ).

Ik vind wel dat mannen hun verantwoordelijkheid moeten nemen wat anticonceptie betreft. De meesten denken dat de pil 100% dekkend is, wat gewoon niet zo is. Ik heb wel gehad dat ik er even niet op durfde te vertrouwen door lichamelijke issues, of omdat ik er eentje wat te laat had ingenomen ofzo. Een gezeik dat ik kreeg, omdat ik dan perse extra bescherming wou >;) . Alsof ik een soa had, of dacht dat hij er een had.. Neu, ik wil gewoon echt niet zwanger worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:57

Verantwoording nemen absoluut en gaan Zaniken om onder die verantwoording uit te komen is idd een grote foei

Maar ik zal de verantwoording echt niet helemaal bij de ander neer willen leggen

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:12

Stille meelezer meldt zich over mannen-anticonceptie... ik volg al een tijdje de ontwikkeling van Vasalgel. Een omkeerbare oplossing voor mannen!