Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:23

Hebben meer mensen hier het "probleem" cq groot verschil als je in de ochtend gaat rennen?
Ik merk echt dat ik veel minder goed loop. Mijn tempo ligt veel lager anders kom ik in de problemen met mijn ademhaling waar ik normaal nooit last van heb. Is hier iets tegen te doen?!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:39

Ik herken dat wel met fietsen. Als ok sochtends moet fietsen ben ik sneller buiten adem en heb ik meer moeite met heuveltjes. Dus lijkt me aannemelijk dat het met lopen ook is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:15

leonie87 schreef:
Hebben meer mensen hier het "probleem" cq groot verschil als je in de ochtend gaat rennen?
Ik merk echt dat ik veel minder goed loop. Mijn tempo ligt veel lager anders kom ik in de problemen met mijn ademhaling waar ik normaal nooit last van heb. Is hier iets tegen te doen?!

Ja ik loop 's ochtens ook nooit lekker dus probeer dat te voorkomen. Ik ben een echt avondmens (werk ook alleen in late en nachtdiensten) en ben eind van de middag tot een uurtje of 23.00 op mn best

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:18

Nog een avondmens hier :D
Loop ook het beste in de middag/avond.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:19

moeshie schreef:
Ik loop in ongeveer dezelfde omstandigheden en ik kan de Nike Wildhorse 3 aanraden. Het zijn trailschoenen met geen al te zwaar profiel en een aangename cushioning.
Voor mijn voeten zijn de Salomon's te smal en ik hoor ook veel mensen klagen over blaren.
Maar het is natuurlijk persoonlijk :D

Ja ik trek nu naar de Nike Terra Kiger 3. Ik ga maar eens wat uitproberen!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:10

moeshie schreef:
Ik loop in ongeveer dezelfde omstandigheden en ik kan de Nike Wildhorse 3 aanraden. Het zijn trailschoenen met geen al te zwaar profiel en een aangename cushioning.
Voor mijn voeten zijn de Salomon's te smal en ik hoor ook veel mensen klagen over blaren.
Maar het is natuurlijk persoonlijk :D

Ik heb voor mijn gewone loopschoenen een 2A leest, die is er niet bij trailschoenen maar de salomon's vallen inderdaad wat smaller en zitten dus waarschijnlijk bij mij juist goed.
Heb er de 42km van de trail by the sea mee gelopen, een broednest voor eventuele blaren met hoog water en dus op de stukken strand half door het water gemoeten hier en daar en verder een grote zandbak. Maar geen enkele blaar. Maar ik kan mij voorstellen dat als de schoen te smal is voor je voet dat een reden is tot blaarvorming.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:09

leonie87 schreef:

Ik loop 's morgens ook niet zo goed, terwijl ik toch echt een ochtendmens ben. Bij mij gaat het het fijnst aan het eind van de middag. Misschien heb ik 's morgens nog niet zoveel energie opgenomen uit mijn voeding ofzo? Ik weet het ook niet precies.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 23:13

Ik kan 's ochtends prima een rustig duurloopje doen, maar voor een pittige training moet ik toch zeker al wel een paar uur op zijn en in beweging zijn. zelf ben ik gelijk wakker als ik opsta maar mijn gewrichten moeten eerst toch gesmeerd worden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:20

leonie87 schreef:

Hoewel wel een ochtendmens, ben ik ook geen ochtendloper.
Het gaat me dan ook een heel stuk taaier af.
En door ontbijt (zuivel) ook veel slijm.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:31

Djilna schreef:
Als je steken in je zij krijgt kan het zijn dat je niet diep genoeg ademhaalt, of het tempo ligt te hoog. Ik heb eigenlijk nooit steken in mijn zij. Wel vroegah als ik bijv hard moest rennen om de bus te halen ofzo :+

En welkom nienke555!

Kan eens proberen dieper adem te halen.
We lopen eigenlijk niet op een hoog tempo gewoon praat tempo dus ik denk dat het daar niet aan ligt.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:24

Mijn ervaring is dat je steken krijgt omdat je niet diep in kunt ademen omdat je niet goed uitademt. Er blijft dus zuurstof arme lucht achter in de longen waardoor er minder zuurstofrijke lucht bij kan. Proberen dieper te ademen maakt dan het probleem erger want dan ga je naar adem happen. Dus juist concentreren op een volledige uitademing. Inademen gaat dan vanzelf goed.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:01

Ik kom hier ook meepraten. :D
Ben nu bezig met een work out programma van Kayla Itsines en wil hiernaast gaan hardlopen. Volgende week ergens wil ik naar Runnersworld om goede schoenen aan te schaffen. Ben alleen bang dat ik straks alsnog met de verkeerde schoenen thuiskom en dan mijn geld kwijt ben. :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:44

Het blijft lastig om op een kort baantje te bepalen wat echt lekker zit, maar het komt heus wel goed :)

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:44

Zelf heb ik goede ervaringen met Runnersworld Meliaforever. Er bestaan natuurlijk verschillende vestigingen maar mij hebben ze goed geholpen. Je voeten worden op de film gezet en dan wordt gekeken of je je enkels recht neerzet, dat was bij mij het geval dus toen heb ik vervolgens meerdere soorten schoenen gepast. Ik ga binnenkort er weer heen voor trailschoenen het is alleen lastig te plannen omdat ik 40 uur werk en op zaterdag altijd training heb.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:59

Ik ga vandaag naar Runnersworld voor trailschoenen :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:20

Hoi, mag ik me hier melden?

Heb net voor de aller eerste keer hard gelopen (met uiteraard goeie benodigdheden) samen met mijn zusje en de hond. Vind het veel leuker dan verwacht en ga ook zeker vaker hardlopen, lekker met de hond richting de polders of de Zaanse Schans :D

Waar halen jullie je hardloop kleding vandaan? Of welke online webshop?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:09

hardloopaanbiedingenpuntnl heeft kwalitatief hele goede kleding voor een redelijke prijs.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:21

Greetje63 schreef:
hardloopaanbiedingenpuntnl heeft kwalitatief hele goede kleding voor een redelijke prijs.

Wat is de gemiddelde prijs? (Ga straks wel kijken maar misschien weet je het wel:P)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:35

Dat hangt er helemaal vanaf wat je wil ;)
Lidl heeft vaak ook leuke spullen trouwens :) En dat is helemaal budgetproof.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:40

Djilna schreef:
Dat hangt er helemaal vanaf wat je wil ;)
Lidl heeft vaak ook leuke spullen trouwens :) En dat is helemaal budgetproof.

Ik ga even opzoeken, ook kijk ik wel eens bij Perry. Raden jullie die aan?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:46

Perry is volgens mij best prijzig.
Mijn broeken zijn van C&A en Kruidvat. H&M heeft ook leuke maar vind ik bij mijn postuur (wat steviger) niet mooi.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:48

Perry is prijzig ja, maar kwalitatief goed?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:50

Ja hoor prima :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:57

Oke dan ga ik ook online even daar gluren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:01

ik koop ook erg veel bij hardloopaanbiedingen en bij all4running.nl. Beiden fijne betrouwbare winkels, die snel leveren. Daarnaast heb ik laatst iets bij wiggle.nl gekocht. Mijn favoriete merk gelletjes zijn daar regelmatig best wel goedkoop. Ze hebben ook qua kleding goede aanbiedingen.