Dus gisteren eruit laten halen. Stuk huid van me gestolen en een hechting voor terug gekregen maar denk dat dit een goeie beslissing is geweest. Dit was het toch niet voor mij.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maava schreef:Nadat ik van de Mirena weer ben overgestapt op de prikpil, kwam ik er achter dat de prikpil niet geschikt is voor langdurig gebruik.![]()
Nu weet ik eigenlijk niet zo goed welke anticonceptie ik op lang termijn wil gebruiken.
Van de Mirena werd ik emotioneel, menstruatie keerde onregelmatig terug en had last tijdens het vrijen.
Prikpil is qua symptomen geweldig, nergens last van en ook geen menstruatie, maar dus niet geschikt voor langdurig gebruik.
De pil wil ik liever niet, want zelfs met een melding/alarm in me telefoon kan ik niet in een degelijke ritme komen, wat wel slim is met de pil.![]()
Iemand die nog een suggestie heeft?
Beschermt tegen babies en liever ook het wegblijven van de menstruatie.
Steeph schreef:Ik kom mij hier ook maar eens melden.
Ik slik sinds 2012 ongeveer de lichtste vorm van de pil (Microgynon 20, maar dan niet van Bayer). De laatste tijd merk ik dat ik in de stopweek onwijs licht prikkelbaar en chagrijnig benIk heb zelf het gevoel dat het van de hormoon ups en downs komt. Dan heb je al de lichtste pil en blijk je daar nog zo heftig op te reageren
![]()
Na zelf wat rond te hebben gekeken zijn er toch wel heel veel anticonceptie vormen met hormonen er in. Stiekem leun ik zelf wat richting een koperspiraal, maar daar ben ik toch wat huiverig voor vanwege eventuele bijwerkingen (denk aan constant bloeden, krampen van hier tot -). Zijn er mensen die de overstap van de pil naar een spiraal (koper of hormonen) hebben gemaakt en hun ervaring willen delen?
Frummels schreef:Mijn moeder heeft tot een half jaar terug ruim 40 jaar de prikpil gehad. Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat ie niet geschikt is voor langdurig gebruik eigenlijk?![]()
Ik weet wel dat als je graag zwanger wilt worden, het best een tijd kan duren voordat je ook daadwerkelijk zwanger bent als je de prikpil hebt gebruikt en ermee stopt.
Maar dat is ook niet in beton gegoten, want mijn moeder was er 2 maanden mee gestopt, toen ze erachter kwam dat ze al ruim 4 weken zwanger was van mij
ReJo schreef:Zijn er hier op dit moment nog mensen die de Ladycomp gebruiken? Heb de zoekfunctie al gebruikt maar zijn vooral oude berichten.
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen. Heb nu de mirena 6 jaar, en toevallig ook al 6 jr psychische klachten. Of het echt samen hangt met die mirena weet ik niet, maar zit er toch aan te denken om eens te kijken wat het doet zonder hormonen.
maava schreef:Frummels schreef:Mijn moeder heeft tot een half jaar terug ruim 40 jaar de prikpil gehad. Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat ie niet geschikt is voor langdurig gebruik eigenlijk?![]()
Ik weet wel dat als je graag zwanger wilt worden, het best een tijd kan duren voordat je ook daadwerkelijk zwanger bent als je de prikpil hebt gebruikt en ermee stopt.
Maar dat is ook niet in beton gegoten, want mijn moeder was er 2 maanden mee gestopt, toen ze erachter kwam dat ze al ruim 4 weken zwanger was van mij
Waarschijnlijk was het dan een ander soort (het was ook een engels talig artikel) prikpil, het ging erover dat het de botdichtheid verminderde. Fijn dat ik me iedergeval geen zorgen hoef te maken.
maava schreef:Frummels schreef:Mijn moeder heeft tot een half jaar terug ruim 40 jaar de prikpil gehad. Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat ie niet geschikt is voor langdurig gebruik eigenlijk?![]()
Waarschijnlijk was het dan een ander soort (het was ook een engels talig artikel) prikpil, het ging erover dat het de botdichtheid verminderde. Fijn dat ik me iedergeval geen zorgen hoef te maken.