Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diane65

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:53

Precies, ik voel het meestal al bij de eerste hap of hij fout gaat of niet. Maar ja, dan is het dus al te laat.....
Ik durf ook steeds minder afspraken buiten de deur te maken, want het is me nu al een paar keer overkomen dat ik niet verder kwam dan het station, daar naar de wc moest en dan niet meer op de afgesproken tijd aan kon komen. Ik word er wel een beetje paranoia van. En ik probeer het dan met diarreeremmer zover te beinvloeden dat mijn darmen dan compleet stil liggen, zodat ik wel wat kan afspreken.
Mijn paard moet nog worden ingereden, maar ik vrees de tijd al dat ik met wat spanning richting stal ga omdat ik haar ga rijden. Dat soort spanning krijg ik ook al krampen van ook al is het een vorm van 'leuke' spanning.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:01

vivian_ve schreef:
ik heb vaak last van een opgeblazen gevoel en ook heel regelmatig winderigheid :\ m'n buik maakt regelmatig de vreemdste geluiden. heel vervelend als ik ergens blijf slapen ofzo, ik ben altijd bang dat ik in mn slaap alles laat vliegen.. rennie deflatine heb ik geprobeerd, helpt niet. ik eet geen ui/prei meer. dat helpt wel wat, minder vaak buikpijn en winderigheid maar alsnog is het bij lange na niet over. ik denk dat ik binnenkort eens naar de dokter ga voor advies. maar weet één van jullie misschien iets wat helpt? heb lang niet zo veel last als anderen hier maar alsnog is het heel erg vervelend :\

Bij mij zorg stress al heel snel voor een opgeblazen gevoel/ winderigheid.
Als ik bij m'n vriend slaap drink ik sowieso al geen frisdranken met koolzuur, en idd groenten als kool en prei en uien vermijden.
Mijn dokter kon er niks voor voorschrijven :n ik heb 's avonds ook altijd zo'n enorme opgezette buik (alsof ik 5 maanden zwanger ben ;) ) rennie deflatine helpt wel wat bij mij, maar is idd ook geen wondermiddel..
Overigens merk ik wel dat als ik minder last heb van diarree, dat dan ook het opgeblazen gevoel/ winderigheid minder is..

Over 2 weken ben ik al op vakantie.. heb er heel veel zin in, maar zie er vanwege m'n darmen ook erg tegenop.. lekker dubbel dus...
maarja, we maken er het beste maar van ;)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:56

Diane65 schreef:
Precies, ik voel het meestal al bij de eerste hap of hij fout gaat of niet. Maar ja, dan is het dus al te laat.....
Ik durf ook steeds minder afspraken buiten de deur te maken, want het is me nu al een paar keer overkomen dat ik niet verder kwam dan het station, daar naar de wc moest en dan niet meer op de afgesproken tijd aan kon komen. Ik word er wel een beetje paranoia van. En ik probeer het dan met diarreeremmer zover te beinvloeden dat mijn darmen dan compleet stil liggen, zodat ik wel wat kan afspreken.
Mijn paard moet nog worden ingereden, maar ik vrees de tijd al dat ik met wat spanning richting stal ga omdat ik haar ga rijden. Dat soort spanning krijg ik ook al krampen van ook al is het een vorm van 'leuke' spanning.

Wat voor diarreeremmer gebruik je...

Mijn darmen vermalen alles wat ik eet tot diaree, ook de pillen tegen diaree..

wat ik me ook af vraag, de laaste tijd gaat alles fout, en zou mijn lichaam dan wel voldoende voedingstoffen binnen krijgen ?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:24

zou best kunnen als alles er van onder keihard uitkomt dat je voedingsstoffen mist. Ik slik 2 van die multivitamine dingen per dag, gewoon om eventuele tekorten een beetje aan te kunnen vullen! En ik probeer meerde porties, verdeeld over de dag te eten, dat ik voor mijn idee altijd wat in mn lichaam heb.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:37

ja, misschien is dat wel verstandig om te gaan doen, ts wel goed voor me lijn :P Ik eet over de dag best veel,
en kom niks aan omdat alles er weer uit komt best snel !

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:15

Hoi Amigootje,
ik slik als ik het nodig vind loperamide en anders niet. Maar ik probeer er de laatste tijd vanaf te blijven, want volgens mij hou ik daarmee ook de vicieuze cirkel mee in stand. Als het echt niet anders kan, neem ik er 2 en na een uur nog 1 en dan zit ik vervolgens 3 tot 4 dagen verstopt en dat kan natuurlijk ook niet goed zijn.
Ik slik ook multivitaminen van Supradyn, de extra forte, maar ik neem er maar 1 per dag omdat ik via mijn voedsel ook nog wel wat binnen krijg.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:16

Ik probeer ook zo min mogelijk te slikken, maar als ik echt een enorme aanval heb (en echt alleen maar op het toilet zit) neem ik wel diarreeremmers.
Ik heb overigens 's ochtends meestal weinig last, dus ik slik verder niks erbij. neem aan dat ik de voedingsstoffen die ik nodig heb wel binnen krijg. Probeer alleen wel op te passen met de pil :+

Ik heb overigens echt een vaag lichaam; gisteren moeten werken en echt énorm veel last gehad.
Vandaag een vrije dag, zelfs een glaasje met prik op, en gewoon nérgens last van.. *D
Lijkt toch echt stress hier, maar hoe kom je er vanaf }:0

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:53

Als ik merk dat ik gestresst raak en mijn darmen daarvan overprikkelt raken, dan probeer ik wel ontspanningsoefeningen te doen en heel erg op mijn ademhaling te letten, buikademhaling doen. Dat werkt helaas niet altijd, maar ik heb er wel al een paar keer een aanval mee kunnen voorkomen (zuchten, zuchten, heel diep ademhalen en buikspieren ook vooral ontspannen en loslaten). Maar ik vermoed dat dat ook een kwestie van geluk was......

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:44

Ik was gister weer eten bij mn schoonouders en daar word ik zo ongemakkelijk van, dat ik altijd op het toilet beland en vroegtijdig naar huis ga....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:41

joyce2 schreef:
Ik was gister weer eten bij mn schoonouders en daar word ik zo ongemakkelijk van, dat ik altijd op het toilet beland en vroegtijdig naar huis ga....

vervelend is dat he :(:) dat heb ik ook altijd..
heb me voor kerst maar opgegeven om te werken :o want dat kerstdiner valt ook altijd fout hier :\

En vanochtend te hard geroepen; sinds eind v/d middag weer rennen *zucht* zit ik me dus weer te druk te maken of heb toch wat verkeerds gegeten. Als ik toch eens wist waar het aan lag ;(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:50

Mn schoonouders denken nu dat het aan de cola ligt... Maar op een of andere manier gaat de cola de last van mn maag tegen. Als ik misselijk ben, kan ik alleen cola verdragen en zij leggen nu de link met dat ik ziek word van de cola... Nu willen ze me dus geen cola meer geven als ik daar kom eten. Alsof ik een klein kind ben! En daarom krijg ik daar altijd last van mn buik, omdat ze constant op me zitten te letten, met wat ik eet en hoeveel ik eet en als het niet naar hun zin is, scheppen ze nog zowat voor me op ook. En dat is dus het hele probleem! Thuis kan ik heerlijk eten zonder al te veel last te krijgen en daar is het eigenlijk al raak voordat ik er ben... Bah...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:52

jemig, dat is vervelend zeg.. alsof je zelf niet weet wat goed voor je is :(
Zou daar idd helemaal zenuwachtig van worden.. en daarvan dus juist last krijgen...

weet iemand of dit homeopatische middel nog in de verkoop is?
Schijnt dat dat er van VSM was, maar kan het nérgens meer vinden... wil het graag proberen..

Asa foetida Pentarkan

* Samenstelling: Per 100 g: Asa foetida D2 10 g, Ignatia D3 10 g, Leonurus cardiaca Dl 1 0 g, Nux moschata D3 1 0 g, Zincum valerianicum DS 10 g, ethanol/aqua ad 100 g, alcoholgehalte 74%.
* Werking: Asa foetida Pentarkan werkt op het zenuwstelsel, waardoor veel nerveuze klachten tot rust gebracht worden. Het middel heft krampen in het maagdarmkanaal op en kalmeert nerveuze spijsverteringsklachten met gasophoping, oprispingen en winderig heid. Maag-darmkrampen ten gevolge van nervositeit verdwijnen.
* Aandoeningen: Buikpijn, Maagpijn, Oprispingen, Prikkelbare darmsyndroom, Winderigheid.
* Dosering: 3 x daags 10 druppels.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:34

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:26

Oeh, laat even weten of het werkt!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:30

Ik heb het inderdaad besteld, ben er heel benieuwd naar, al ben ik erg sceptisch over homeopathie.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:46

Ik ben erg benieuwd ook of het werkt.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:48

Plumbum Pentarkan VSM, deze is voor verstopping!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:59

Ik heb ook erge last van mijn buik.
Ik merk meestal meteen na het eten of het eten goed of slecht is gevallen, vaak zit ik na 5 minuten alweer op de WC... :=
Nu heb ik Movicolon gekregen van de dokter, wanneer ik dit inneem helpt het redelijk, maar helaas kan ik hier niet mijn hele leven mee doorgaan. (maximaal 3 maanden)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:09

Nee joh, ik slik al zowat 4 jaar continue movicolon.. :D
Movicolon is zowat het enige 'laxerende' middel wat niet 'went'. je hoeft er dus ook niet steeds meer van te nemen!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:14

bedankt voor de links Sim0ne!
ik heb een mail gestuurd naar VSM, alleen kon ik het nergens vinden. kreeg onderstaand bericht terug;

Bij de door u genoemde klachten kunt u Asa Foetida D6 zeker proberen.
Het is te bestellen in druppels en granules (korrels) bij elke apotheek en zelfstandige drogist.
De beschrijving kunt u vinden op onze site http://www.vsmhomeopathie.nl/geneesmiddelbeschrijving. Bij de A kunt u de naam aanklikken.

Alvast succes met het gebruik.

Ik ga dus ff opzoek naar een drogist die het voor me wil bestellen.
Overigens is het zo dat door homeopathische middelen de klachten eerst kúnnen verergeren.
Ik begin er dus pas ná m'n vakantie mee :+

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:36

Heb al een tijdje niet meer mee gelezen...

Wow ik heb er echt last van nu. Geen idee waar t door komt, maar ik verga van de pijn. Helaas helpen mijn medicijnen ook niet gelijk en dan zit ik er meteen weer 3 weken aan vast, door het afbouwen... DUs ik neem alleen paracetamol en dan duik ik mn bed in. Morgen wel weer over

OVer dat hierboven, lijkt me ook wel handig om te weten of het echt werkt! Ben normaal gesproken ook wel beetje sceptisch tegenover homeopatisch, maar als het lijkt te helpen...??

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:55

amigootje schreef:
wat ik me ook af vraag, de laaste tijd gaat alles fout, en zou mijn lichaam dan wel voldoende voedingstoffen binnen krijgen ?

Dat vraag ik me dus ook af of je dan wel alle nodige voedingsstoffen binnen krijgt.
Ik heb het ook heel vaak heel erg koud in rust. Ik kan mezelf dan gewoon niet warm houden, pas als het rond de 30 graden is dan lukt het aardig. Nu is volgens mij je maagdarmstelstel verantwoordelijk voor de meeste warmte in je lichaam, zou het dan ook kunnen als dit niet optimaal functioneert dat je het dan koud krijgt? Hebben andere mensen hier ook last van?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:55

Ik heb het bijna altijd koud, zowieso altijd koude handen en voeten, maar dat zit bij mijn in de familie. Maar het klopt wel dat als je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, je lichaam niet voldoende energie heeft om je warm te houden.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:03

Ja, ik merk ook dat ik een spastische darm-aanval ga krijgen omdat ik het dan intens koud krijg, inderdaad ook koude handen en voeten. Verder heb ik geen last van kou, vroeger wel altijd gehad, maar dat had meer te maken met de negatieve thuissituatie. In mijn geval heeft die kou-aanval te maken met een verstoorde darmwerking.
Het boek van de Engelse internist is razend interessant en geeft goede handvaten om verder mee te komen. Ik denk dat ik een kleine samenvatting ga maken voor geinteresseerden want als ik het hier moet uitleggen spam ik waarschijnlijk pagina's vol. Die samenvatting stuur ik dan wel per mail als ik daarover een pb krijg. In elk geval gaat deze man uit van 3 hoofdgroepen PDS en dan nog 2 subgroepen. Hij heeft voor de groepen methodes ontwikkeld om de klachten te verminderen of zelfs blijvend te laten verdwijnen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:08

ooehw interessant! Ik meld me tegen die tijd graag aan voor de samenvatting ;)