Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:12

Paintless schreef:
en ik hoorde bij de bijeenkomst dat fibromensen er bekend om stonden altijd maar door te gaan. de pijn verbijten.

Klopt en alles went, pijn ook

Ik ben een paar weken geleden uitgegleden en voet sloeg dubbel. Het bleef maar pijn doen, maar ja er doet wel meer pijn. Tot fysio zei dat hij dacht dat er een scheurtje in een botje zou moeten zitten.
Ik naar de voeten dokter die het onderzocht en een flinke kneuzing constateerde. Hij heeft nieuwe inlegzooltjes voorgeschreven zodat mijn voeten wat meer comfort krijgen en verder is er weinig aan te doen en duurt het lang.
Zonder fysio was ik er gewoon mee doorgelopen, weer een pijntje meer whats new????

Paintless

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:14

herkenbaar. als kind liep ik al eens 3 weken door op gescheurde enkelband.. oops.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:19

Hahaha, ik heb dat vrijwel altijd :') .
Toen er een scheur in me pols zat was ik nog heel jong, ging ik ook gewoon tennis en zwemmen := .

Ook had er een keertje een paard met ijzers echt midden op me voet gesprongen. Nu zit er nogsteeds een hele rare bult midden op me voet :o .

Zo eb ik al veel meer dingen gehad :P.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:16

ik loop er ook altijd mee door hoor. had toen de tijd ook met de omstandigheden te maken.
alhoewel dat toch echt wel behoorlijk pijnlijk was.. toen het gebeurde zag ik sterretjes.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:08

Heb dat ook wel hoor, flink door mn enkel gekrakt, maar wel door lopen :+ Of het verstandig is, is een tweede.

Om toch nog even mijn vraag een schopje te geven:
Iemand hier ervaring met wintersport (skiën/snowboarden)? Of ben ik de enige die zo gek is? :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:14

Moet er niet aan denken :D :D :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:51

Truf schreef:
Heb dat ook wel hoor, flink door mn enkel gekrakt, maar wel door lopen :+ Of het verstandig is, is een tweede.

Iemand hier ervaring met wintersport (skiën/snowboarden)? Of ben ik de enige die zo gek is? :P

Op het moment dat mijn fibro werd vastgesteld was het het ergste.. alles nieuw etcetera je kent het wel.
Op dat moment was er al een snowboard-vakantie gepland. Dus ik ben mee geweest, ben een paar keer de berg afgeruched of hoe je dat schrijft. En voor de rest lekker in de zon op het terras.
Ik vond het leuk, maar had wel enorm veel last daarna.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:57

wintersport heb ik ook geen ervaring mee
ga liever voor dat geld naar de zon :D

wel herkenbaar idd om door te lopen met pijn....
beter leren verdelen is ook zoiets wat me niet bepaald lukt :+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 09:59

Inderdaad, de zon heeft toch wel mijn voorkeur.. lekker warm.
Als ik uit mag gaan van het advies van de reumatoloog moet ik emigreren naar een warm land.. :+
Hihi kon dat maar!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:04

idd gwen :j
en wat jij een paar pagina's terug schreef.... héél herkenbaar :D
die buien....
vooral als ik dus de stal heb gedaan.... dan ben ik gebroken en kan leen beter z'n kop houden en niks doen, want alles irriteert me dan.... en ik wéét het van mezelf, maar kan me er nog niet toe dwingen om dan weer een happy-face op te zetten....

wij hebben natuurlijk eigen stalletje, inmiddels 4 paarden en een shet en dan staan er nog 2 van een vriendin, maar die houdt het gelukkig zelf bij

gelukkig gaat wallie binnenkort nog naar beusichem (weiland) en hoop ik dat die daar tot zijn 3e kan blijven, dan heb ik er nog 3 thuis staan

maar het is wel een paar kruiwagens mest per dag, dan sta ik met de tranen in mijn ogen van de pijn in mijn nek/schouder/arm

het lijstje van suzanne kan dan ook door mij getpyt zijn
en bij mij werd er ooit eerst ook ME vastgesteld
én ik heb de ziekte van crohn en deze 3 gaan vaak samen :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:44

Ik merk wel dat ik wat beperkter ben, 's ochtends heb ik de meeste energie maar veel pijn in mijn lijf. Maar 's middags heb ik totaal geen puf meer om nog de paarden te gaan doen. Ik moet het dus echt 's ochtends vroeg doen en door de pijn heen lopen. Toch wordt het dan wel wat beter, het wordt door bewegen wel wat minder.
Ik kan nog wel alles, heb gelukkig weinig pijn in mijn armen, het is meer mijn benen waar ik last heb.

Ik hoop zo dat het van de zomer beter wordt, lekker die warmte op mijn lijfje.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:58

@ suzanne, ik word idd ook heel stijf wakker, maar heb 's ochtends wel ook de meeste energie :j
eind van de dag gaat alles mis, laat ik alles vallen etc en word ik daardoor nog chagernijniger :D
maar ja ik moet vaak 's middags werken (kassa) dus dan moet ik toch echt 's avonds ook nog langs de paarden (het meeste doe ik dan 's ochtends al maar niet rijden of longeren enzo dat red ik niet)

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:04

Nou zo extreem als wat ik hier boven allemaal lees, geldt voor mij gelukkig niet. Ik heb alle klachten in mindere mate lijkt wel. Vooral mijn nek en schouderspieren zijn wel altijd heel gespannen en soms zelfs pijnlijk, en mijn slechte slapen speelt me parten. Voor de rest zijn het meer kwaaltjes eigenlijk.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:05

Ga je naar een fysio Suus?
Ik kom daar om de week en ik voel me een stuk lekkerder als ik daar geweest ben. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:06

KarinvdM schreef:
Ga je naar een fysio Suus?
Ik kom daar om de week en ik voel me een stuk lekkerder als ik daar geweest ben. :)

Ik moet nu naar fysiofitness... ben benieuwd wat dat is...... :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:10

Waarschijnlijk best zinvol. Ik ben benieuwd, vertel je hoe het was als je geweest bent? :)

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:19

Ik ga al meer dan 3 jaar wekelijks naar een sportmasseur die heel stevig masseert. Dat doet me goed maar is meer onderhoudend. Het is niet zo dat mijn spieren daarna helemaal los zijn. Heb echt een spierennekje!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:20

Dat is jammer Suus!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:50

Oh je bedoelde waarschijnlijk de andere Suus.... sorry.. :o

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:59

Truf schreef:

.
Ja ik zei de gek! Alleen als ik het heel rustig aan doe.ik vind het te leuk om te laten,samen met een welness hotel kan het heus!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:50

Haha gelukkig toch niet de enige. Ja ik vind het ook veel te leuk om te laten, al kwam ik afgelopen weekend er pas achter dat het toch niet zo heel goed gaat. Zeker niet in combinatie met een busreis van 6 uur, een brakke douche, een veel te hard bed, een te dunne deken en te weinig rust tijdens het skiën.

Ik zal mn vriend melden dat er nog hoop is, met de goede voorbereiding en de nodige zorg, kan het wel te doen zijn :D.

Ski je of snowboard je? Of allebei? Zo ja, wat gaat beter? Hoe bereid je je voor(kwa spieren)?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:08

Goede omstandigheden zijn een must, goed weer dus, niet te koud.

En idd geen busreis, dus het moet wel echt luxe zijn.

En echt maar een paar uurtjes op de piste en vooral lekker relaxen, en de mogelijkheid om wat te kunnen zwemmen en te relaxen in een sauna oid.

Ik snowboard overigens.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:15

Heeft iemand de banner hieronder al geprobeerd???

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:21

@ liesje23: Hmm ja, ik hoop dat ik het over een tijdje samen met mijn vriend nog eens kan proberen. Dan lekker met de auto, niet te ver, fatsoenlijk hotel met faciliteiten en kijken of het snowboarden beter gaat dan skiën.

De banner van My Free Farm? Of had jij er een andere onder staan sarabande?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:23

Truf schreef:
De banner van My Free Farm? Of had jij er een andere onder staan sarabande?

Wha ha ha nee niet free farm, maar over een revolutionair medicijn tegen fibro, daar was ik echt benieuwd naar :P