[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:23

Hele krabbel getypt, is tie opeens weg Haha!

Dankje voor de info zeanine.. Aan eigen ervaringen heb ik zeker wat. Ik heb natuurlijk ook al het één en ander opgezocht op internet, maar vaak werkt het in de praktijk anders. Gelukkig heb jij er niet zoveel last van gehad bij het zetten. Die afscheiding zou goed kunnen verminderen hoor! Spiraaltjes bevatten namelijk minder hormonen dan de meeste pil's. mijn dokter zegt ook dat afscheiding pil gerelateerd is (tuurlijk heeft iedereen wel een beetje afscheiding, maar ik bedoel dus als het erg veel is). voordat ik een besluit neem laat ik me idd goed informeren. Ik wil ook nog proberen of ik mijn oude pil niet terug kan krijgen. Mijn nieuwe pil bevat namelijk meer hormonene, maar ik moest deze slikken omdat die andere uit de handel was genomen en deze precies hetzelfde was (nou niet dus!)

Natuurazijn helpt trouwens ook heel goed tegen schimmelinfectie en afscheiding!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:00

Njen schreef:
Nog even een vraagje over de nuvaring, ik blijf hierbij heel de tijd licht bloed verliezen(bruin, oud). Is dit normaal? Voorderest heb ik er geen last van vind het ideaal. Heb hem nu anderhalve week ofzo Lachen

Bloos

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 00:10

Slik nu sinds een jaar een pil die lijkt op de microgynon, alleen deze draagt dan de naam van de werkzame stof er in.
Ben in dit jaar juist afgevallen, totaal niet aangekomen. Wat ik toch wel verwacht had. Niet dat ik het erg vind dat ik afgevallen ben Haha!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:27

Njen schreef:
Njen schreef:
Nog even een vraagje over de nuvaring, ik blijf hierbij heel de tijd licht bloed verliezen(bruin, oud). Is dit normaal? Voorderest heb ik er geen last van vind het ideaal. Heb hem nu anderhalve week ofzo Lachen

Bloos

Misschien moet je lichaam er nog even aan wennen? Heb hier zelf echter geen last van gehad. Als het te lang aanhoudt zou ik wel even langs de dokter gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:32

Ik heb mijn 3e pilstrook van mycrogynon bijna beëindigt. Bij de tweede had ik een week voor mijn stopweek licht bloedverlies maar deze maand ben ik nu al vol ongesteld terwijl ik pas de 3e november mijn stopweek heb. Ik heb eerlijk gezegd geen zin om als ik nu de 3e mijn stopweek in las, weer een week ongesteld te zijn als ik nu al waarschijnlijk de hele vakantie ongesteld ben, kan ik mijn pil doorpakken?

En is het normaal dat ik echt volledig ongesteld ben? (geen "spotting" en ook niet 1 dagje een doorbraakbloedingkje. Het is alsof ik nu mijn stopweek heb.)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:35

Het kan zijn dat je lichaam nog moet wennen. Ik denk niet dat je 2 weken ongesteld blijft hoor, als je je stopweek inlast. Doorslikken kan altijd maar, ook dat is niet een garantie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:37

Kan het zijn dat ik in mijn stopweek dan niet ongesteld word als ik hem wel inlast omdat ik het nu al gehad heb? (puur theoretisch gezien)

Ik twijfel over doorslikken omdat ik van heel veel mensen gehoord heb dat ze dan de volgende ongesteldheid heel veel buikpijn hebben. En mijn pijn is met pil net dragelijk... Lachen Vandaar.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:43

Het kan dat je niet ongesteld wordt in je stopweek maar, het hoeft niet.
Als ik doorslik heb ik de volgende keer niet meer pijn dan anders. Ik denk dat je dat gewoon een keer uit moet proberen om het zeker te weten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:52

Dan denk ik dat ik ga proberen door te slikken, in mijn stop week zou ik ook naar een zwembad achtig iets moeten gaan dus dan zou het al helemaal slecht uit komen gezien tampons voor mij niet mogelijk zijn... Bloos

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:56

Dan zou ik zeker doorslikken als ik jou was. En dan volgende maand zorgen dat je pijnstillers in huis hebt voor het geval dat je meer pijn hebt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:02

Dan ga ik dat maar proberen denk ik... Heel erg bedankt!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:06

graag gedaan

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:34

even een vraagje!
ik zat aan de microgynon 20 maar kreeg ondertussen doorbraakbloedingen toen kreeg ik de 30! die moest ik gelijk daarachter na doorslikken naja gedaan. nou is dus me stopweek vanaf afgelopen donderdag! en normaal werd ik dan vandaag ongesteld maar nu dus nog helemaal niks!!? Ik knijp hem nu best wel! maar in die bijsluiter staat zolang je alles geslikt heb enz. is er niks aan de hand! maarja.... zijn er meerdere met deze ervaringen? moet mijn lichaam eraan wennen? of moet ik me al zorgen gaan maken?

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:18

Iemand die de diane35 slikt?
Ben je (veel) aangekomen?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:38

Ik mag 24 december mijn spiraaltje laten inbrengen Haha! Maaaarr... de dag ervoor worden 3 wijsheidstanden getrokken. Dit jaar zal ik dus niet veel bijkomen tijdens de feestdagen denk ik.

Hoelang duurt het inbrengen van een spiraaltje eigenlijk?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:55

Bloos! de feestdagen met pudding en pap denk ik Knipoog

Maar het inbrengen van een spiraaltje op zich is met 5 minuten gebeurt !

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:42

Even een vraagje voor de dames met de mirena..
Die van mij zit er nu 2 weken in.. afgezien van de eerste paar dagen heb ik helemaal geen last gehad en gaat alles super...

Nu werd ik vanmorgen wakker.. vreselijke buikpijn en heb nu afscheiding als in troebele slijm slierten...

Klinkt jullie dat bekend in de oren??

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:46

Jup, trok bij mij na een paar dagne weg. Niet as in hele erge buikpijn, meer zeurkramp.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:48

Thanks voor je snelle reactie Tong uitsteken
Ik moet zeggen dat het nu inderdaad al wat afgezwakt is tot zeurkramp..
Maar vooral met dat slijm vroeg ik me af of dat "normaal" was...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:36

Ik heb ook nog watr kramp gehad de eerste weken soms, ik zou het even aankijken Ja

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:46

Dat slijm heb ik 3 weken gehad, ben er nu vanaf. Ik ga volgende week die echo laten maken, en als hij goed zit ben ik gelukkig.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:11

Zijn er hier nog meer meiden van de Microgynon 30 naar de Stediril 30 gegaan.
De Microgynon 30 zat niet meer in mijn ziekenfondspakket en nu heb ik de Stediril voorgeschreven gekregen. Heb het idee dat sinds ik deze slik (2 maanden nu) ik last van hoofdpijn heb. Heb nooit last gehad van hoofdpijn maar nu zijn de paracetamols niet aan te slepen!! Iemand met ervaring?!?!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:01

Ik slik nu bijna 4 jaar de Diane-pil. Ik heb die toendertijd gekregen omdat ik aan de pil wilde en ik toch wat last van puistjes had, daarna ook amper nog een puistje gezien. Omdat ik momenteel geen vriend meer heb en omdat een toch wel een zware pil is, ben ik er sinds een week mee gestopt.

Nu ben ik wel bang dat de puistjes weer gaan terugkomen. Ik heb al wat gegoogled, en dan staan er verhalen tussen dat sommigen mensen er na het stoppen van de pil zelfs meer last van puistjes hebben dan dan toen ze de pil nog niet slikte...niet echt bemoedigend dus.

Ik zou graag meer ervaringen willen horen van mensen die met deze pil gestopt zijn. Hoe is het jou vergaan?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:30

Diamante schreef:
Iemand die de diane35 slikt?
Ben je (veel) aangekomen?

Ik ben toen iets van 2-3kg aangekomen (maakte mij niets uit, was toch te licht voor m'n lengte Knipoog ).

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:33

Ik ben toen 7 kilo aangekomen, toen ik startte met de pil (12 jaar geleden). Ik ben een jaar of drie geleden overgestapt op een lichtere pil (Microgynon 30) en heb eigenlijk nergens last van gehad, geen slechtere huid. En beharing is ook nauwelijks teruggekomen. Ik slik ook altijd minimaal 3 maanden door en ook daar geen last van gehad bij de overstap.